Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

89-90-91 zalige seizoenen!!! Ook 93 nog. En in het turbo tijdperk was er eigenlijk geen enkel saai jaar tenzij 85 waarin Prost op 1 been kampioen werd. [emoji6]

Geplaatst:

Het nieuwe seizoen komt eraan, en de eerste wagen voor 2016 die voorgesteld is, is de Williams.

Op het eerste zicht is er niet enorm veel veranderd tov hun 2015 wagen.
Straks (om 14u00) volg de nieuwe Ferrari.

279853.jpg

Geplaatst:

Succes is hen van harte gegund... Al jaren respect voor dit team, een dinosaurus onder de moderne teamstructuren.

Limited budget, maar onder Pat Symonds en gestuwd door een Mercedes motor tot mooie dingen in staat. De outsiders voor een GP-win in 2016.

Geplaatst:

Heb ze denk ik nog op vhs. Destijds opgenomen vanop bbc [emoji6]. Super materiaal

Soms moeilijk te verstaan maar idd prachtig materiaal

de box binnenin met op repen papier afgeprinte (matrix-printer? :D) sponsorlogo's, ... Heheh. :-)

Dat viel me ook op, nu zijn dat zo'n peperdure wanden en toen een beetje papier :P

Geplaatst:

Mich, Senna is toch gestorven door een afgebroken stuurstang. Wat heeft dat te maken met active suspension die verboden werd in 1994?

Maar toen ik Max zijn hoofd zag om idd overnight AS opeens te verbieden in 1993 kreeg ik het alweer warm. Zo'n oen zeg, hij heeft de sport misschien veiliger maar deels ook kapot gemaakt met al zijn absurde regels / voorstellen.

Geplaatst:

Gebroken stuurstang is 1 theorie, maar weet dat in de aftermath van dat ongeluk verschillende oorzaken onderzocht zijn. 1 daarvan is dat de wagen te weinig bodemvrijheid zou gehad hebben en net voor de crash volledig met de buik op de grond zou gelegen hebben waardoor de Williams als een ski afweek van zijn trajectoire.

Deze theorie werd heel serieus genomen tot algemeen besef bij de ingenieurs. Paar races later werd de minimum bodemvrijheid in de regels opgenomen alsook de houten plank (Schumacher werd trouwens na Spa dat jaar nog gediskwalificeerd voor 2 races omdat de plank tezeer was afgesleten na de koers).

Het is dus logisch dat het bannen van active suspension in direct verband gebracht werden met de crash, hoewel het nooit echt bewezen is. Maar het heeft de ingenieurs wel wakker gaschud.

Het is ook heel duidelijk dat Senna in San Marino met een eigenlijk te kleine bodemvrijheid reed dan goed was (16mm). Het was zijn keuze want wou koste wat kost de Benetton van MS kunnen verslaan.

• Vind ik leuk 8
Geplaatst:

Mich :inlove:

De wandelende F1 (en autotechniek) encyclopedie.

Geplaatst:

Heerlijk. Toen Mich nauwelijks nog te voorschijn kwam op AF of AM vond ik 't jammer dat ik uit S14 gebonjourd was. (Maar enkel maar omdat ik dan Mich z'n teksten moest missen.) Nu niet meer. <3

Geplaatst:

Lol [emoji6]... Wedstrijden van vroeger zitten veel vaster in het geheugen. De laatste jaren vervaagt het meer.

Geplaatst:

Gebroken stuurstang is 1 theorie, maar weet dat in de aftermath van dat ongeluk verschillende oorzaken onderzocht zijn. 1 daarvan is dat de wagen te weinig bodemvrijheid zou gehad hebben en net voor de crash volledig met de buik op de grond zou gelegen hebben waardoor de Williams als een ski afweek van zijn trajectoire.

Deze theorie werd heel serieus genomen tot algemeen besef bij de ingenieurs. Paar races later werd de minimum bodemvrijheid in de regels opgenomen alsook de houten plank (Schumacher werd trouwens na Spa dat jaar nog gediskwalificeerd voor 2 races omdat de plank tezeer was afgesleten na de koers).

Het is dus logisch dat het bannen van active suspension in direct verband gebracht werden met de crash, hoewel het nooit echt bewezen is. Maar het heeft de ingenieurs wel wakker gaschud.

Het is ook heel duidelijk dat Senna in San Marino met een eigenlijk te kleine bodemvrijheid reed dan goed was (16mm). Het was zijn keuze want wou koste wat kost de Benetton van MS kunnen verslaan.

Volledig gelijk.

Ook kan je verder nog aanhalen hoe efficient de 1993 Williams zijn ophanging bleek toen de 1994'er het niet meer had. Die Williams was ineens een nerveus beestje. 

Geplaatst:

Die 1993 Williams was al vrij nerveus en moeilijker te rijden dan gedacht. Testpiloot Hill moest er redelijk aan wennen in 1993 in koers. Prost ging er vrij lullig af in de regen op Sao Paulo en in Sennas race van zijn leven Donington kon Prost helemaal geen vuist maken. Senna heeft meermaals grapjes gemaakt over switching cars enzo maar moest in de winter van 94 toegeven dat de Williams moeilijker reed dan werd aangenomen.

De bevestiging zonder active ride was des te erger natuurlijk.

Senna heeft zich doodgereden in de strijd met MS. Het is des te erger als je weet dat hij sterke vermoedens had dat de Benetton illegale truuks aan boord had.

Geplaatst:

In de Pacific GP voorafgaand aan San Marino, werd Senna er in de start uitgekegeld door Ferrari invaller Nicola Larini. Senna volgde de GP vanop de muur speciaal om de Benetton te aanschouwen en vooral aanhoren...

Geplaatst:

Met dat wit een beetje terug naar de jaren 70 - 80

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid