Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

And the saga continues!  Echt te triest voor woorden. Hopelijk wordt Vandoorne zijn carrière zo niet verpest. 

Geplaatst:

Daarvoor dienen testdagen...

Geplaatst:
6 minutes ago, TCT said:

Testdagen dienen ook vooral om te zien hoe de auto werkt als hij rijdt. Testen hoe snel ze stukken kunnen vervangen kunnen ze in de fabriek in Woking ook hoor. 

Geplaatst:

Rumors say, dat ze testen met een B spec wagen. Anders dan de A spec wagen die aan de start zal staan.

Geplaatst:

En Alonso zijn tijd viel nog mee, tot je dan ziet die gereden werd op de hypersofts 

1. Hamilton, 1.18.945 (50), medium
2. Ricciardo, 1.19.381 (53), ultrasoft
3. Vettel, 1.19.541 (43), soft
4. Alonso, 1.19.856 (47), hypersoft
5. Sainz, 1.20.202 (61), medium
6. Grosjean, 1.20.237 (43), soft
7. Ocon, 1.20.805 (34), soft
8. Hartley, 1.20.834 (36), soft
9. Stroll, 1.21.168 (25), soft
10. Leclerc, 1.21.196 (47), soft

Mijn mening? Het ding is te onbetrouwbaar en te traag. Mochten ze die tijd op softs gedraaid hebben, dan zag het er toch wat beter uit.

Geplaatst:
16 minuten geleden, TCT zei:

De optimist

Geplaatst:
5 minuten geleden, TCT zei:

Rumors say, dat ze testen met een B spec wagen. Anders dan de A spec wagen die aan de start zal staan.

Elke team staat met een grondig gewijzigde wagen in Melbourne. 

Geplaatst:

Ze vallen toch wat door de mand en intussen draait de TR Honda vlot zijn rondjes.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Goed dat Alonso plan b heeft , wat in de toekomst mss plan a wordt :)

Geplaatst:

Pijnlijk 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Nog een leuke van gisteren: de topsnelheid bij de speed-trap:

Toro Rosso Honda op 3! 12 km/u sneller dan Alonso in zijn McLaren. Alle wagens met Renault motor hangen onderaan trouwens, dus het is niet door de aero vermoed ik.

Sky F1 blog over de bandenkeuze van McLaren:

mclaren.PNG.c826a4deb3e9c98ea395d07bb3867cb1.PNG

http://www.skysports.com/f1/live-blog

Bovenstaande leidt wel tot redelijke tijden, Vandoorne klokte daarnet al een paar ronden in de 1:18

Geplaatst:

Opnieuw rode vlag en olielek bij McLaren. 

Geplaatst:

Interessant:

SKY1.PNG.86a14c3c357d56d6d4b38b110651e4e9.PNG

43 minutes ago, Glenn-N said:

Opnieuw rode vlag en olielek bij McLaren. 

Vorige keer hadden ze ook een olielek en moest er een nieuwe motor in. Gisteren ook nog steeds problemen met de koeling van hun bodywork, dat wordt veel te warm.

Geplaatst:

MCLAREN VERWISSELT DE MOTOR

McLaren is de motor in de auto van Fernando Alonso aan het vervangen. Het team onderzoekt de oorzaak voor het stilvallen van de Spanjaard nog.

Geplaatst:
24 minuten geleden, Glenn-N zei:

Talking of the Honda power unit, James Key confirmed to Ted Kravitz yesterday that Toro Rosso had used three of the Japanese manufacturer's engines across the first seven days of testing - a schedule he says was always the plan.

As of yesterday, we know the Renault works team, for example, had just used one.

Schijn bedriegt soms. Honda's zijn niet stuk gegaan, maar ook nooit langer dan 2 dagen ingezet. Bij McLaren ook niet, want de motoren van Renault gingen simpelweg stuk.

Maar bij Renault zelf niet...  dus die motoren zijn niet ineens onbetrouwbaar te noemen.

Geplaatst:

De Honda motor zou een paar cm langer zijn nu, iets wat ze van McLaren niet mochten. Scheelt blijkbaar veel in prestaties en betrouwbaarheid.

Geplaatst:

Nog 2 interessante zaken van de test: 

Bottas laughs off 'one second clear' claims
Mercedes may not now be near the top of the combined winter testing timesheet, but the impressive - and consistent - pace on the W09 on the long runs over the last couple of days has certainly caught the eye and appeared to cement the world champions' status as favourites for Melbourne.

According to one estimate, Bottas's pace on his race simulation yesterday morning worked out a full second-a-lap quicker than equivalent runs for Ferrari and Red Bull.

Could the world champions really be that far aheed?

"We think we are nowhere near one second ahead of everyone," Bottas told Sky Sports News during a press conference in the Mercedes motorhome. "That’s not the case. 

"But it was positive. it was nice to get a race simulation under my belt as well, feeling the car, the tyres, there is so much to learn.

"Lewis at the moment is doing pretty much the same.

"For us, the one-lap pure pace is a little bit unknown. We’ve seen some quick times from others but I guess we’ll find out in a couple of weeks."

Bottas is fully expecting Ferrari and Red Bull to be right on Mercedes' tail.

"We definitely think it is going to be three team battle this year. Which is good for Formula 1 and also good for us as well to have some clear targets and someone always to push us forward to make us move forward.

"Consistently is definitely going to be the key with a long season ahead. With the weaknesses we had last year in the car, in Monaco or Singapore for example, we've tried to make those things better and through the season we can be more consistent. We’ll find out."

Mercedes rijdt ook constant rondjes en focust op race-distance:

image.png.c9c2daacfdf65d0907067e9fa6809bb7.png

Ze gaan dus geen low fuel test rijden waarschijnljk. 

Geplaatst:

Reactie op autoblog.nl

@gwnbmw: Zoals het er nu voorstaat heeft Mclaren helemaal niets geleerd van de drie jaren met Honda. Bij hun eerste ontwerp in 2015 kozen ze voor een aggressieve ontwerpstijl die “Size Zero” genoemd werd, de auto moest rank, klein en smal zijn, binnen die afmetingen moest Honda een oplossing zien te vinden voor de motorisering. Ze kwamen met een axiale compressor die inderdaad weinig ruimte innam, maar het ding genereerde zoveel hitte dat of de motor zich opblies of de electronica zich opbrandde. 

Een fout van Honda dus om die compressor zo te bouwen, maar een nog grotere fout van Mclaren om in 2016 aan dat ontwerp vast te houden, het moest size zero blijven. Qua motorisering kón er weinig veranderen, want er was nog een token-systeem dat je beperkte in wélke problemen je wilde aanpakken. Het enige wat ze dus deden was de turbo standaardiseren zodat ie wel heel bleef, maar omdat die nieuwe door zijn geringe afmetingen niet genoeg boost kon leveren kon Mclaren het veld ook niet bijhouden. 

Vervolgens vorig jaar. Tokensysteem weg, Mclaren zet Size Zero. Ron Dennis had ook alleen nog een functie op de achtergrond en Honda zou nu eindelijk de gesplitste turbo van Mercedes gaan namaken. En toch lukte het niet vanwege een fatale fout in het ontwerp van het oliereservoir. Omdat racemotoren geen normale carterpan hebben, wordt olie in een apart reservoir opgeslagen. Normaal zijn die reservoir gewoon vierkant of rechthoekig, maar door de gekke afmetingen van de gesplitste ontwerpt Honda een maanvormig oliereservoir. Op de testbanken doen zich geen zichtbare problemen voor, maar in een zich snel bewegende auto genereert de tank trillingen door de olie die meeklotst. Die trillingen veroorzaken op de gekste momenten onbalans in de auto, die Honda niet krijgt opgelost. Daarna was aldus de maat vol en werden de banden doorgesneden. 

Flashforward 2018: STR is met Honda in zee en hoewel het tempo niet zo hoog lijkt (ik zeg lijkt, hun testprogramma kennen alleen de engineers zelf) hebben ze in ieder geval heel veel ronden gereden en heel veel data kunnen genereren. Mclaren doet zijn best om te roepen hoe geweldig het is om met Renault samen te werken, maar intussen verprutsen ze zelf de boel door wéér een slanke auto te ontwerpen die erg strak gebouwd lijkt, alles past precies onder de kap. Maar wéér zijn er koelingsproblemen (anders maak je die extra sleuven niet achterin het bodywork) en wéér zijn er olieproblemen. Ik hoop echt dat ik me vergis maar als het zo doorgaat stoot Mclaren zich viermaal aan dezelfde stenen. Zelfs ezels raken hiervan zwaar beledigd!

f1-barcelona-march-testing-2018-mclaren-
  • Vind ik leuk 3
Geplaatst:

6zIr0lE.jpg

Snelste tijd 2017 vs snelste tijd 2018.

Geplaatst:

Ze kunnen nog wat training gebruiken bij McLaren:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Die band die ze er verkeerd opzetten :lolz:, die gast achteraan dacht er ook het zijne van :D 

Geplaatst:
7 minutes ago, Polygoon said:

Die band die ze er verkeerd opzetten :lolz:, die gast achteraan dacht er ook het zijne van :D 

2 keer verkeerd. Links en rechts omwisselen en dan nog eens de rechtse omgekeerd steken :lol: Al vraag ik mij wel af waarom ze de 2 kanten wisselen. Zou dat te maken hebben met balans? Of gewoon voor de grap?

Geplaatst:
2 minuten geleden, Monterey Jack zei:

2 keer verkeerd. Links en rechts omwisselen en dan nog eens de rechtse omgekeerd steken :lol: Al vraag ik mij wel af waarom ze de 2 kanten wisselen. Zou dat te maken hebben met balans? Of gewoon voor de grap?

Ik dacht eerst dat het fans waren die ook eens mochten prutsen :D 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid