Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
21 minuten geleden, vince522 zei:

Ik veronderstel dat je het over BOT hebt die op kop kan blijven na incident VER - RIC, wat zou jij dan anders doen?

Inderdaad, kan je uiteraard niets aan doen. 

Geplaatst:
2 uren geleden, Glenn-N zei:

Te lang gewacht met kant te kiezen en dan rempunt gemist lijkt me.

Hij had kant gekozen maar Max kwam terug naar links. Kom je 2m achter hem terecht en probeer dan maar eens te remmen zonder downforce...

Geplaatst:

Klopt, had te snel conclusie getrokken zonder replay te zien.

Max verandert inderdaad 2x (licht) van lijn. 
Is niet de eerste keer, denk aan Spa 2016.

Geplaatst:

Ja en dat mag als hij plaats laat voor een andere wagen tussen zijn wagen en de rand van het circuit.

Geplaatst:
More than one change of direction to defend a position is not permitted. If a driver has moved off the racing line while defending their position, they may move back but must ensure there is at least one car’s width between their own car and the edge of the track.

Geplaatst:

Zo zuur voor Bottas, als enige foutloos gereden en voor de tweede keer op rij geen overwinning. 

Geplaatst:
3 uren geleden, walter zei:

Wat een waardeloze race, safety car beslist alweer een wedstrijd.

Het was onvoorspelbaar, maar tactisch toch nog heel volgbaar.  En veel on-track actie. Ik vond het een heel mooie race om te zien.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Verstappen :fp:.  Benieuwd of hij de volgende keer gekalmeerd zal zijn.

Geplaatst:
1 uur terug, vince522 zei:

Ok, maar Max gaat eerst van de racelijn af, gaat er terug heen, en dan terug richting pitmuur. Daar was misschien nipt nog plaats voor RIC, je zag 'm effe twijfelen.

Geplaatst:

Max volledig in fout hoor... Ze rijden daar 340 hé...

Geplaatst:

Kan toch niet blijven duren. Elke race dit jaar al 1 (of meerdere) incidenten met Max.

MaldonadoApprovalV2WM.png

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Max Verstappen and Daniel Ricciardo have been reprimanded after F1's governing body ruled both were at fault for the spectacular collision which wiped the Red Bull cars out of the Azerbaijan GP.

Having already twice banged wheels during an increasingly fraught race-long duel, the Red Bull drivers' afternoons ended in a heavy collision on lap 40 when Ricciardo hit the back of Verstappen as he attempted to pass his team-mate into Turn One.

The Baku stewards summoned the drivers to discuss the incident and later issued reprimands to Ricciardo and Verstappen, although the pair escaped potentially damaging grid drops for the next race in Spain.

The stewards ruled that while Verstappen made "two moves" in front of Ricciardo and the "incident had its origins in the moves", they decided both were "relatively minor" on the Dutchman's part.

Ricciardo also "admitted he left his move to overtake on the left too late" and therefore the judging panel ruled his actions "also contributed to the incident".

http://www.skysports.com/f1/news/12433/11352821/max-verstappen-daniel-ricciardo-reprimanded-for-all-red-bull-azerbaijan-gp-crash

Geplaatst:

Bullocks. Op dat moment gaat het team voor en laat je de deur minstens een beetje open om het veilig te houden.

Geplaatst:
2 uren geleden, Lotuzzz zei:

Ok, maar Max gaat eerst van de racelijn af, gaat er terug heen, en dan terug richting pitmuur. Daar was misschien nipt nog plaats voor RIC, je zag 'm effe twijfelen.

Tjah, hij mag dat... zolang er niemand naast zit.

Na (o.a.) Spa was er die regel die het verbood. Welke na dat seizoen ook weer ingetrokken werd.

Uiteindelijk is het een achterligger welke erop rijdt. 

Geplaatst:

Net gezien: WTF

Vettel :noparty:

Geplaatst:

En wat gezegd van Leclerc...

Beetje geholpen door omstandigheden maar toch mooi en dik in de punten....

En Stoffel kan moeilijk overtuigen vind ik bij het echte racewerk. De start had ie het heel moeilijk. Punten zijn ouur aan strategie te danken, jammer genoeg.

Geplaatst:

Blijkbaar is Stoffel wel de rijdende testbank bij McLaren.

Maar ik mis ook wat schwung...

Geplaatst:

Start was wel min of meer ca va deze keer. Maar die kist heeft het veel te moeilijk als je kijkt naar Redbull en Renault. Aan de motor ligt het niet. 

En waarom laten ze VAN eerst pitten om softs op te leggen. ( Eén stop strategie neem ik aan) om enkele ronden later een paarse band op te leggen. Had hij ze zelf om zeep geholpen? Goeie call wel om tijdens de sc nog een set vers rubber te gaan halen. 

Anderzijds kun je ook stellen dat hij steeds uit de problemen blijft (itt zijn teammate), beetje een grijze race rijdt maar toch maar weer punten scoort (itt Grosjean, Verstappen,...). Hij geeft mij een Button gevoel. 

Benieuwd naar Spanje waar ze een major update voorzien. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
7 uren geleden, Subaru555 zei:

En wat gezegd van Leclerc...

Beetje geholpen door omstandigheden maar toch mooi en dik in de punten....

En Stoffel kan moeilijk overtuigen vind ik bij het echte racewerk. De start had ie het heel moeilijk. Punten zijn ouur aan strategie te danken, jammer genoeg.

Ik ben fan van die knul, zeer mooie race gereden.  Benieuwd of hij dit seizoen nog stappen voorwaarts zal kunnen zetten en dan volgend jaar bij een topteam terecht kan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid