TCT 6.312 Geplaatst: 26 mei 2018 Auteur Geplaatst: 26 mei 2018 I said it before... Dat gaat hem zwaar parten spelen, er staat teveel talent in de stal te trappelen. Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 26 mei 2018 Geplaatst: 26 mei 2018 Kans is groot dat VER morgen opnieuw zijn kar plooit. Helemaal van achteraan een weg naar voor proberen vinden. Ik gok dat hij op een Haas knalt. Quote
#166 276 Geplaatst: 26 mei 2018 Geplaatst: 26 mei 2018 15 minuten geleden, TCT zei: Dat gaat hem zwaar parten spelen, er staat teveel talent in de stal te trappelen. vrees er ook voor. alleen als alonso verhuisd of stopt, zie ik vandoorne zijn zitje bij mclaren behouden. ik vind 'm ook zo braaf. heeft voor de race wel vrije bandenkeuze. misschen valt er, mits een goede strategie, toch nog iets te rapen. Quote
0231 172 Geplaatst: 26 mei 2018 Geplaatst: 26 mei 2018 4 uren geleden, Monterey Jack zei: Maar laat het weer liggen in Q2 Was alle sessies sneller dan Alonso, tot het punt waar het om draaide. Met hoop bereik je nie veel. Quote
Frekkel 9.309 Geplaatst: 26 mei 2018 Geplaatst: 26 mei 2018 Blijkbaar weer een 'probleem'. https://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/364786/vandoorne-twaalfde-ondanks-probleem-q3-was-mogelijk/ In de eerste ronde draaide hij nochtans wel mooi rond. Zijn laatste ronde in de tweede heeft hij zelf afgebroken. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 26 mei 2018 Geplaatst: 26 mei 2018 1 uur terug, Frekkel zei: Blijkbaar weer een 'probleem'. https://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/364786/vandoorne-twaalfde-ondanks-probleem-q3-was-mogelijk/ In de eerste ronde draaide hij nochtans wel mooi rond. Zijn laatste ronde in de tweede heeft hij zelf afgebroken. Zijn strategie is elke race al een ramp dus vergeet het maar. Quote Stoffel Vandoorne presteerde al het hele weekend sterk in Monaco, maar het behalen van Q3 zat er weer net niet in. "Net voor de kwalificatie ontdekten we een probleem met de wagen, het potentieel voor Q3 was er zeker." Vandoorne was in de trainingen vaak voor zijn McLaren-teamgenoot Fernando Alonso te vinden, maar in de kwalificatie liep het niet helemaal naar wens met een twaalfde plaats als resultaat. "Ik ben toch redelijk ontgoocheld, het was niet de ideale kwalificatie voor ons", reageert de Belg achteraf. "Het potentieel was er zeker om naar Q3 te gaan, maar jammer genoeg hebben we een probleem met de auto gevonden net voor de kwalificatie. Er was niet genoeg tijd om het te verhelpen, want de versnellingsbak had dan eraf gehaald moeten worden. We hebben de hele kwalificatie ermee moeten rijden. Ik denk dat het tempo dus niet zo slecht was." Dat maakt het voor Vandoorne ook makkelijker om te aanvaarden dat het in het onderlinge kwalificatieduel nu al 6-0 voor Alonso staat. "Daar ben ik niet mee bezig. Het potentieel was er om hem vandaag voor te zijn. Jammer dat het probleem net voor de kwalificatie moet gebeuren. Soms heb je ook wat geluk nodig." Vandoorne zal het dus andermaal met de strategie moeten doen, want op de twaalfde plek heeft hij een vrije bandenkeuze. Die is op dit circuit behoorlijk belangrijk. "Ik denk dat we een verschil kunnen maken met de strategie. We zitten niet in Q3, dus we moeten niet op de hypersofts starten. Dat is wellicht niet de beste raceband. Hopelijke kunnen we op een andere compound het verschil maken. Inhalen wordt sowieso heel moeilijk hier." Jammer voor Max Vandoorne heeft sympathie voor Max Verstappen, die door een crash in de derde training de kwalificatie moest uitzitten: "Ik maakte vorig jaar exact dezelfde fout op exact dezelfde plaats. Het is heel makkelijk om hier net de vangrail wat te raken en dan de muur in te gaan. Heel jammer voor hem. Het weekend zag er goed uit." Quote
Frekkel 9.309 Geplaatst: 26 mei 2018 Geplaatst: 26 mei 2018 https://m.hln.be/sport/formule-1/onze-f1-watcher-hoort-opmerkelijke-uitspraak-van-ingenieur-van-die-nieuwe-voorvleugel-zijn-er-twee-exemplaren-de-ene-is-voor-alonso-de-andere-voor-alonso~ae6412c2/ Moet leuk zijn, teammaat van de diva. Alonso krijgt exclusief alle upgrades. Soms moet hij zijn qualy opofferen voor een tow. En hij krijgt de traagste strategie. En de pers zal wel hameren op het feit dat hij onder ligt. Nu, intern weten ze ook wel hoe de verhoudingen liggen. En het zou me niet verwonderen dat andere teams ook weten hoe de vork in de steel zit. In dat opzicht denk ik dat hij volgend jaar ook wel een stoeltje heeft. Zeker nu blijkt dat hij met die Anna poept. 2 Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 27 mei 2018 Geplaatst: 27 mei 2018 De race van Vandoorne is weer verkloot in de pit Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 27 mei 2018 Geplaatst: 27 mei 2018 Als de top 3 op een 2-stopper staat mag Ricciardo het vergeten, hopelijk raakt hij zonder stoppen tot aan de finish. Quote
#166 276 Geplaatst: 27 mei 2018 Geplaatst: 27 mei 2018 was vandoorne vertrokken op de ultrasofts? Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 27 mei 2018 Geplaatst: 27 mei 2018 20 minutes ago, #166 said: was vandoorne vertrokken op de ultrasofts? Ja Quote
#166 276 Geplaatst: 27 mei 2018 Geplaatst: 27 mei 2018 28 minuten geleden, Monterey Jack zei: Ja dan snap ik totaal niet, waarom hij maar één ronde langer rondrijdt dan alonso op hypersofts. hülkenberg en verstappen rijden op dezelfde band veertig minuten langer. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 27 mei 2018 Geplaatst: 27 mei 2018 3 minutes ago, #166 said: dan snap ik totaal niet, waarom hij maar één ronde langer rondrijdt dan alonso op hypersofts. hülkenberg en verstappen rijden op dezelfde band veertig minuten langer. Wie snapt McLaren wel als het over strategie gaat ? De enige reden die ik zag was om LeClerc die voordien gestopt was te passeren. Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 27 mei 2018 Geplaatst: 27 mei 2018 Straf van Ricciardo maar eens te meer het bewijs dat Monaco in het huidige format totaal ongeschikt is om een Grand Prix op te houden. 2 1 Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 27 mei 2018 Geplaatst: 27 mei 2018 De processie van Monte Carlo = twee uur achter elkaar blijven rijden en tussen eenderde en halfweg eens banden komen halen. 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 27 mei 2018 Geplaatst: 27 mei 2018 Edoch is dat één van de GP's waar ik het meeste naar uitkijk. Heel dat sfeertje er rond vind ik wel leuk. Quote
PJH 21.020 Geplaatst: 27 mei 2018 Geplaatst: 27 mei 2018 µzo, dat was een verspilling van tijd Net gekeken, blij voor Ric, die man heeft dat echt goed gedaan. Voor de rest: pokke saai. Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 27 mei 2018 Auteur Geplaatst: 27 mei 2018 En dan weten dat voor de tunnel die bocht naar rechts er plannen waren om die naar links te laten draaien, gevolgd door een straight, hairpin naar rechts en nog eens een lange straight terug naar de tunnel. Zou pakken beter zijn. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 27 mei 2018 Geplaatst: 27 mei 2018 1 minute ago, TCT said: En dan weten dat voor de tunnel die bocht naar rechts er plannen waren om die naar links te laten draaien, gevolgd door een straight, hairpin naar rechts en nog eens een lange straight terug naar de tunnel. Zou pakken beter zijn. Wel een stuk gevaarlijker, als je ziet hoe hard Leclerc er al af ging, of enkele jaren terug de crash van Perez. Anderzijds moet er wel iets gebeuren, want nu is het inderdaad ondraaglijk saai. Enkel regen brengt er nog wat spektakel, maar dat is ook al even geleden. Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 27 mei 2018 Auteur Geplaatst: 27 mei 2018 Toch nog iets anders dan dat ik dacht, https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?t=15061 Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 28 mei 2018 Geplaatst: 28 mei 2018 OMFG wat een doooodsaaie race. Alhoewel, race? Da's toch geen race meer. Da's een demo-processie aan verhoogd tempo en véél gedoe errond. Ben beginnen kijken, na een tiental minuten voor de gein even 20 minuten doorgespoeld ... iedereen op dezelfde plaats ... half uurtje verder klikken, nog hetzelfde ... half uurtje verder klikken, nog hetzelfde ... okay en op het eind ... nog hetzelfde. Boeken toe. De GP van Monaco mag voor mijn part geschrapt worden en vervangen door eentje op een circuit dat zich wél leent tot het racen met zo'n type auto. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.