Lefty 19.523 Geplaatst: 24 januari 2014 Geplaatst: 24 januari 2014 Mijn brein zegt me dat ik het een kutgeluid moet vinden, en er zit wat teveel "ronk" in, maar het valt nog mee... Quote
walter 4.429 Geplaatst: 26 januari 2014 Geplaatst: 26 januari 2014 https://www.youtube.com/watch?v=uYJXR1TgpSg Quote
walter 4.429 Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 Meer foto's Ferrari heeft haar nieuwe bolide, de F14 T, gepresenteerd. Wat direct opvalt aan de Scuderia's 2014-auto is dat het een andere oplossing voor de neus heeft bedacht dan een aantal andere teams. De F14 T, die zijn naam dankt aan een stemming onder fans, is de auto waarmee coureurs Fernando Alonso en Kimi Räikkönen voor het team uit Maranello een gooi naar het kampioenschap moeten doen. Twee zaken aan de F14 T die gelijk in het oog springen, zijn de neus en de kleurstelling. Waar teams als McLaren en Williams voor een miereneter-achtige neus hebben gekozen met een uitstekende punt - terwijl Lotus voor een gesplitste neus met twee punten is gegaan - daar heeft de nieuwe Ferrari een neus die - na een flinke bobbel - weliswaar scherp afloopt, maar bij de punt juist vrij breed is. Wat de kleurstelling betreft valt op dat er aan de achter- en onderzijde aardig wat Ferrari-rood is ingeruild voor zwart. Op technisch vlak heeft Ferrari net als vorig jaar wederom voor pull-rod ophangingen gekozen, terwijl de voorvleugel - conform het nieuwe technische reglement - smaller is en de achtervleugel om diezelfde reden minder 'diep' is maar een groter DRS-paneel heeft. VerwachtingenFerrari's teambaas Stefano Domenicali denkt dat Ferrari goed heeft ingespeeld op de uitdagende reglementswijzigingen voor 2014 en het team 'op organisatorisch vlak, maar ook wat de fabriek betreft, de juiste investeringen heeft gedaan en veranderingen gemaakt'. Dat is maar goed ook, want de wens van Ferrari's president Luca di Montezemolo laat aan duidelijkheid niets te wensen over: "Het is tijd om te winnen." Aan coureurs Fernando Alonso en Kimi Räikkönen dus de taak dat te doen. De teruggekeerde Räikkönen, die in zijn eerste periode bij Ferrari zijn tot op heden enige wereldtitel pakte, hoopt op een vervolg van dat succes: "Ik werd in 2007 kampioen met dit team, dus het is goed hier terug te zijn. Ons doel is hetzelfde als toen: races en kampioenschappen winnen." Of dat zal lukken? "Dat moet de tijd uitwijzen", zo weet Räikkönen. Zijn teamgenoot Fernando Alonso is het - ondanks twee eerdere titels bij Renault - nog niet gelukt een kroon te bemachtigen in dienst van de Scuderia. Nu hij aan de vooravond van zijn vijfde jaar bij Ferrari staat, hoopt hij echter het voorbeeld te kunnen volgen van voorganger Michael Schumacher: "Schumacher pakte in zijn vijfde Ferrari-jaar voor het eerst de titel, dus ik hoop dat ik dat ook kan doen, nadat we er in 2010 en 2012 al dichtbij waren." Wat de samenwerking met Räikkönen betreft, spreekt Alonso de verwachting uit een goed duo te kunnen vormen met de Fin. "Het is natuurlijk afhankelijk van de auto, maar op papier vormen Kimi en ik een sterk koppel. Als de F14 T het goed doet, dan denk ik dus dat we samen mooie resultaten kunnen behalen voor Ferrari." www.formule1.nl Quote
walter 4.429 Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 Het team van Sauber heeft de C33 gepresenteerd, de nieuwe auto van coureurs Adrian Sutil en Esteban Gutiérrez én van de Nederlandse test- en reserverijder Giedo van der Garde. Opvallend is dat de C33, net als de nieuwe bolide van motorleverancier Ferrari, een aan de achterkant van het chassis bevestigde dubbele staander in het midden van de achtervleugel heeft, naast de twee gebruikelijke panelen waar de vleugel aan vast zit. De eerder gepresenteerde McLaren, voorzien van een Mercedes-krachtbron, heeft daarentegen slechts één zo'n staander in het midden van de vleugel, terwijl deze staander(s) helemaal niet terug te vinden zijn op de computerimpressies van de Lotus en Williams. NeusDe neus van de nieuwe Sauber is - net als die van in ieder geval Williams en McLaren - van de miereneter-achtige soort, al moet gezegd dat hij in de donkere Sauber-kleuren en soepele lijnen van de C33 wat minder in het oog springt dan bij bijvoorbeeld de McLaren MP4-29. Volgens hoofdontwerper Eric Gandelin zorgden de reglementswijzigingen voor 2014 ervoor dat de ontwikkeling van de C33 - 'zeker gezien de beperkte tijd die we hadden' - een fikse uitdaging was, dus hij durft zich niet aan voorspellingen te wagen. Teambaas Monisha Kaltenborn doet dat evenmin: "Pas tijdens de wintertests zullen we een beeld krijgen van waar we staan, dus dat is dan ook wanneer we onze doelstellingen bekend zullen maken." CoureursIn haar racecoureurs heeft Kaltenborn hoe dan ook alle vertrouwen, zo maakt ze duidelijk. "Adrian Sutil is snel en ervaren, waarbij zijn ervaring zeker dit jaar van grote waarde kan zijn. Esteban Gutiérrez is daarnaast een talent dat vorig jaar na een moeilijke start gestaag progressie heeft gemaakt." Sutil en Gutiérrez zelf staan ook te trappelen om weer aan de slag te gaan. "Na zes jaar bij hetzelfde team, ben ik er nu op gebrand van mijn nieuwe uitdaging bij Sauber een succes te maken", vertelt de van Force India overgekomen Sutil, terwijl Gutiérrez beterschap belooft: "In 2013 had ik veel te leren, maar ik voel me nu klaar voor de volgende stap en om te presteren." GiedoDat Sauber in 2014 (wederom) een Nederlands tintje heeft, is te danken aan de aanwezigheid van Giedo van der Garde als test- en reserverijder. Kaltenborn ziet de coureur uit Rhenen in die rol als een aanwinst voor haar team: "Hij beschikt met zijn vier jaar aan GP2-ervaring en zijn seizoen in de Formule 1 over de juiste kwalificaties om ons te helpen." "Giedo heeft de laatste jaren bovendien herhaaldelijk bewezen een getalenteerde coureur te zijn, en we hopen dat we hem kunnen helpen zich nóg verder te ontwikkelen", vervolgt Kaltenborn. "Aan zijn instelling zal het hoe dan ook niet liggen, want Giedo heeft de juiste werkhouding om als coureur de volgende stap te kunnen zetten." Behalve Van der Garde is ook Sergej Sirotkin als testrijder voor Sauber werkzaam. "Het is ons doel om hem klaar te stomen voor de Formule 1", zegt Kaltenborn over de jonge Rus, die dit jaar wederom in de Formule Renault 3.5 zal uitkomen. RolverdelingDe C33 wordt dinsdag ingewijd door Gutiérrez, die vervolgens ook op woensdag zal testen. Op donderdag en vrijdag is het de beurt aan Sutil. Van der Garde zal vermoedelijk tijdens de eerste vrije training voor de Grand Prix van Bahrein voor het eerst in de auto rijden. www.formule1.nl Quote
BWS 3.207 Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 chris harris @harrismonkey 48m Ron Burgundy does impression of Torro Rosso STR9 pic.twitter.com/57zm48tRuI Quote
Polygoon 15.044 Geplaatst: 28 januari 2014 Geplaatst: 28 januari 2014 Hamilton hangt al in den decor Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 28 januari 2014 Geplaatst: 28 januari 2014 Voorvleugel zou losgekomen zijn. Quote
msxx 7.844 Geplaatst: 28 januari 2014 Geplaatst: 28 januari 2014 But at 12.41pm Hamilton's car suffered a front wing failure at the braking area for Turn 1, sending him into the barriers. According to onlookers, the wing broke and slipped underneath Hamilton's front wheels, meaning he could not steer or brake effectively to bring his car under control. Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 28 januari 2014 Geplaatst: 28 januari 2014 Red Bull zit ook met een vreemde neus maar is wel zo slim om de "revolutionaire toevoeging" in het matzwart te laten: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/305897/red-bull-trekt-doek-van-rb10-in-jerez/ De Mercedes is ook voorgesteld: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/305901/mercedes-presenteert-nieuwe-auto-in-pits-jerez/ Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 28 januari 2014 Auteur Geplaatst: 28 januari 2014 Hong hamilton vorig jaar ook al niet in den decor tijdens de testen? Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 28 januari 2014 Geplaatst: 28 januari 2014 Ja, toen was het wel zijn fout. Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 28 januari 2014 Auteur Geplaatst: 28 januari 2014 Waren het toen niet de remmen? Quote
walter 4.429 Geplaatst: 28 januari 2014 Geplaatst: 28 januari 2014 But at 12.41pm Hamilton's car suffered a front wing failure at the braking area for Turn 1, sending him into the barriers. According to onlookers, the wing broke and slipped underneath Hamilton's front wheels, meaning he could not steer or brake effectively to bring his car under control. Quote
Gert-Jan 416 Geplaatst: 28 januari 2014 Geplaatst: 28 januari 2014 Met een erectie ben je aërodynamischer, zo blijkt Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 28 januari 2014 Geplaatst: 28 januari 2014 Helmdesigns van Rosberg en Raikkonen zijn de max. Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 28 januari 2014 Geplaatst: 28 januari 2014 De Ferrari valt echt nog mee. Quote
msxx 7.844 Geplaatst: 28 januari 2014 Geplaatst: 28 januari 2014 Ging er wat vanuit dat het een hoop heisa was maar dat we er na 1 of 2 weken al niet meer over zouden spreken. Maar als ik dit zo zie .. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.