Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hij heeft ook minder knappe dingen getoond gisteren.

Geplaatst:

Hij heeft ook minder knappe dingen getoond gisteren.

Ik heb het niet gevolgd, zoals?

Geplaatst:

11 oktober 2014 – Max Verstappen maakt een turbulent weekend mee tijdens zijn 'afscheidstournee' in de Europese Formule 3. De jonge Nederlander raakte tijdens de eerste wedstrijd in Italië drie keer buiten de baan en viel uit, waardoor de titel uit zicht is. Voor de laatste crash (met Roy Nissany) kreeg hij bovendien een voorwaardelijke straf.

Mocht hij zich in een van de laatste vijf races misdragen, dan moet Verstappen een wedstrijd langs de kant staan. Van Amersfoort-teambaas Frits van Amersfoort noemt de maatregel 'niet mals'. "Ik begrijp dat iedereen naar hem kijkt en dat hij dit seizoen bij een aantal incidenten betrokken is geweest, maar de meeste waren niet zijn schuld. Ik denk dat Antonio Fuoco tien plaatsen achteruit moet voor het rammen van Max", reflecteert hij in gesprek met Autosport op de drive through-penalty die de Italiaan kreeg.

Verstappen, ongetwijfeld getergd, ging er aan het einde van de middag eens goed voor zitten tijdens de kwalificatie voor de laatste twee races. Zowel de eerste als de tweede tijd van Verstappen junior was sneller dan wie dan ook. Doordat op de Nürburgring een motor werd gewisseld, staat hij de tweede race op plek 11. De afsluitende race in het voorlaatste weekend van het jaar mag hij wel gewoon van pole vertrekken.

Concurrent voor de tweede plaats in het kampioenschap Tom Blomqvist start de tweede race vanaf de beste startpositie. Kampioenschapsleider Esteban Ocon staat naast hem op de eerste rij.

Geplaatst:

was me dat een saaie race. Chance dat we Poetin te zien kregen!

Geplaatst:

11 oktober 2014 –

Concurrent voor de tweede plaats in het kampioenschap Tom Blomqvist start de tweede race vanaf de beste startpositie. Kampioenschapsleider Esteban Ocon staat naast hem op de eerste rij.

Na de tweede race (waarin hij van 11 naar 2 gereden is, is Blomqvist de winnaar geworden en staat hij nu 2e in het kampioenschap. 3e race start over een uurtje :-)

Geplaatst:

Saaie race...

Geplaatst:

Weinig te beleven, idd. Circuit leek me wel tof, enkele zalige bochten.

Eerste rond was wel gek :D na de start allemaal neffens elkaar gedurende halve ronde wtf  =D

Geplaatst:

Circuit heeft idd inhaalmogelijkheden, mss daarom dat ik er meer van verwacht had...

Geplaatst:

'Gigantische G-kracht gemeten bij crash Bianchi'

10593209_702035116518979_857655805866616

Marussia F1 Team

Langzaam aan raken er steeds meer details bekend over de crash van Jules Bianchi tijdens de GP van Japan.

De FIA gaf in Sochi tijdens een persconferentie reeds enkele details vrij over de omstandigheden van de crash van Bianchi. Maar onofficiële details van de crash laten zien hoe huiveringwekkend de crash van Bianchi wel moet geweest zijn.

Volgens het Duitse 'Auto Motor und Sport' zou Bianchi een kracht van 92G hebben doorstaan tijdens zijn crash, ofwel 92 keer zijn eigen lichaamsgewicht. Bianchi weegt zo'n 69 kg, wat betekent dat Bianchi zijn lichaam een gewicht van    6 348 kg moest doorstaan. Die conclusie zou zijn getrokken door een analyse van de oordopjes van Bianchi, die sinds dit seizoen verplicht een G-sensor bevatten.

'Auto Motor und Sport' zou naar verluidt een geheim onderzoeksrapport hebben kunnen inkijken dat de FIA doorstuurde naar zijn veiligheidscommissie. Die commissie staat onder de leiding van Peter Wright. 

Daarin zou naast het feit dat Bianchi 92G moest doorstaan, ook staan dat de wagen van Bianchi zo'n anderhalve meter de lucht inging na de impact en dat zijn wagen na de aanrijding met de kraanwagen binnen de vijf meter tot stilstand kwam.

Volgens het Duitse 'Sport Bild' zou Marussia aan Bianchi dan weer de opdracht gegeven hebben om ondanks de dubbele gele vlag toch gas te blijven geven om zo concurrent Marcus Ericsson voor te blijven. Marussia reageerde alvast op de volgens hen valse beschuldigingen en zegt geschokt te zijn door dergelijke insinuaties

Geplaatst:

Wou het hier ook net komen zetten.

92G is geschift veel :o

• 2 weken later...
Geplaatst:

Het lijkt alsof het gedaan is met Caterham, nog niet definitief maar het hangt toch aan een zijden draadje.

http://www.f1fanatic.co.uk/2014/10/24/f1-fanatic-round-up-2410-3/

Toch wel spijtig vind ik, de kleinere teams horen gewoon bij F1, er zijn altijd kleinere teams geweest.

Maar Bernie is al een tijdje aan het proberen om 3 teams per wagen te krijgen, dit lukt natuurlijk alleen als die kleine teams weg zouden zijn...

Geplaatst:

3 wagens per team hé ;)

Geplaatst:

Alonso-Vettel-Raikonnen bij Ferrari. 7 wereldtitels in een team! Moet je toch al geen Schumacher meer in je wagen zetten.

Geplaatst:

Alonso gaat weg ;)

Misschien Alonso-Riccardo-Vettel ofzo

Geplaatst:

Vettel gaat ook weg he 

Geplaatst:

Juist...daaraan zie je al hoe hard het mij nog ietsk an schelen :')

Ik wil Schumacher - Kimi - Alonso in een Ferrari ^^

Geplaatst:

Denk niet dat het er van zal komen dat er volgend jaar teams met 3 wagons op de grid staan. Dan gaat Red Bull van 4 naar 6..

Geplaatst:

teams met 3 wagons

Iemand kan wel een weekje vakantie gebruiken blijkbaar.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Iemand kan wel een weekje vakantie gebruiken blijkbaar.

:fp:

inderdaad

• 2 weken later...
Geplaatst:

Noodgedwongen via LaDeux (aaaargh die presentator), maar beter dat (live) dat niks. Geen zin om te wachten tot de uitgestelde samenvatting van BBC.

Hopend op volle punten voor Lewis. Hopend op erg veel punten voor de Williams.

Geplaatst:

Ik zie live op storting telenet, ik kan de commentaar best nog smaken...

Geplaatst:

Aaargh...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid