Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 2 weken later...
Geplaatst:

1. au.pngDaniel Ricciardo Red Bull Racing 1:24.574   143 2. fi.pngKimi Räikkönen Ferrari 1:24.584 +0.010 90 3. br.pngFelipe Massa Williams 1:24.672 +0.098 88 4. mx.pngSergio Perez Force India 1:24.702 +0.128 121 5. gb.pngLewis Hamilton Mercedes GP 1:24.923 +0.349 89 6. de.pngNico Rosberg Mercedes GP 1:25.556 +0.982 66 7. es.pngFernando Alonso McLaren 1:25.961 +1.387 59 8. gb.pngJolyon Palmer Lotus 1:26.280 +1.706 77 9. se.pngMarcus Ericsson Sauber 1:27.334 +2.760 113 10. es.pngCarlos Sainz jr Toro Rosso 1:28.945 +4.371 100

Raikkonen op de medium. Ziet er toch wel goed uit voor de Scuderia...

http://www1.skysports.com/f1/news/24207/9723975/nico-rosberg-admits-ferraris-winter-pace-has-surprised-mercedes

Geplaatst:

Ik denk dat Rosberg vorig jaar een soortgelijke uitspraak over Ferrari heeft gedaan.
Je mag ook niet vergeten dat sommige teams echt nog niet het achterste van hun tong hebben laten zien. (in het midden latend of Ferrari dat ook al gedaan heeft.) Williams en Mercedes zijn echt wel sterker dan dat ze lijken.
Langs de andere kant, de huidige Ferrari is sowieso wel een betere auto dan de draak die zijn voorganger was, maar dat geldt wel voor meer teams.

EQ2PerK.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Vreemde "crash" van Alonso net voor de middag.
Lage snelheid in naar de muur sturend, eens uit de wagen begon hij blijkbaar te beven en moest verdoofd worden. (Electrische schok gehad?)
1424600266_extras_noticia_foton_7_3.jpg

B-crylDIcAAIbpC.jpg

Geplaatst:

Beelden?

Geplaatst:
16:22 Just to quantify how good that Rosberg lap is - Pirelli says the super-soft is 1.5s-2s quicker than the medium. So a 1m22.5s, really...

[...]

16:14 That is seriously quick from Rosberg. He goes second on a 1m24.584s, and he is indeed on mediums.

Kans is dus groot dat die twee zilverpijlen in Melbourne gewoon in de verte verdwijnen na  enkele ronden.

Geplaatst:

Al iets meer geweten over Alonso?

Kans is dus groot dat die twee zilverpijlen in Melbourne gewoon in de verte verdwijnen na enkele ronden.

Kans is groot inderdaad. Al is Melbourne geen echte waardemeter. Ik hoop echt op een spannend seizoen.
Geplaatst:

Hij is ok. 

STATEMENT FROM McLAREN HONDA Posted on Sunday, 22 Feb 2015 14:06 (GMT)

Today at 12:35 CET, while testing at the Circuit de Catalunya (Barcelona), during the fourth and final day of the current test, Fernando Alonso's McLaren-Honda car left the track at Turn Three, causing the right-hand side of his car to strike the wall.

Fernando was driven to the circuit's Medical Centre where the circuit's doctors gave him first aid.

He was conscious and spoke with the doctors.

However, as per usual procedure in such circumstances, he was then airlifted to hospital where he is undergoing precautionary checks.

We will issue a further update in due course.

Geplaatst:

Het blijft toch iets raar dat van Alonso.

Hij zou ook een hersenschudding gehad hebben, komt dan de start van het seizoen niet in het gedrang?
Ik ben geen dokter, dus ik weet het fijne ervan niet, maar toen een kennis van me een hersenschudding heeft gehad, mocht hij meer dan een maand geen intense activiteit doen.

Geplaatst:

Gary Hartstein (@former_f1doc):

Don't know what the story is with this non-accident, with a non-injured driver who spends 2 days in hospital.

:lol: 

Geplaatst:

Gary Hartstein (@former_f1doc):

Don't know what the story is with this non-accident, with a non-injured driver who spends 2 days in hospital.

:lol:

Er gaan ook verhalen dat Alonso door een elektrische schok het bewustzijn kort verloor. Maar dat wordt tegengesproken door McLaren. Zou wel verklaren waarom ze hem twee dagen daar gehouden hebben..

Geplaatst:

Heel raar verhaal, FIA heeft het ook door na 3 dagen en stelt een onderzoek in.

Geplaatst:

Karun Chandhok

11:18 KARUN CHANDHOK has returned from the rain/drizzle/droplets to give us his thoughts on some of the cars he watched through Turns 7, 8 and 9.

“Turns 7 and 8 are good places to watch as the cars come though the dip. It’s nice to see a medium-speed corner and how the cars work through there.

“Grosjean kept locking the fronts, it looked like he was struggling to get brake balance right.

“When Sainz comes along, I don’t know if it’s conscious or not, but the way he turns the wheel reminds me of Fernando. He’s so aggressive. The car doesn’t look great, though, the rear end doesn’t look so stable, and traction and drive don’t look great either.

“I wandered up to Turn 9 as well, fast right-hander. The Mercedes looks like the perfect car. In Turns 7 and 9, it looks like it’s on rails. Lewis has so much confidence, he can do what he wants with it.

“Massa looked like he wasn’t trying, I think the car looks really easy to drive. The car didn’t move, it looked stable. I think Williams have a good base, to do have done that time [Massa’s 1m25.763s] on that run. It looked smooth to me, like watching Alain Prost!”

15:04 We’ve just been visited by KARUN CHANDHOK, back from some more time in the field, with an update on Ferrari’s progress and Massa’s pace.

“Kimi looks quite good. Watching slow speed turn-in at the last chicane, Kimi looks really good, and at high-speed it looks reasonable but not as good as the Williams. But it looks like he’s focusing more on race runs.

“The Williams looked really balanced on the softs, when Massa went for that laptime. It looks like on the medium they were doing race set-up work, they built in some understeer to protect the rear tyres; pushing the fronts and protecting the rears. When they went for the soft, the car looked really good for that one lap.”

Geplaatst:

Belg op weg naar zitje in Formule 1?

B7VX4wxIAAArHi3.jpg?maxheight=380&maxwid

Krijgt onze landgenoot Stoffel Vandoorne een racezitje bij het Manor F1 team?

De terugkeer van Marussia, onder de naam Manor wordt steeds concreter. Nadat Will Stevens als eerste rijder werd aangeduid zou Stoffel Vandoorne in aanmerking komen voor het tweede racezitje.

De doorstart van Marussia is enkel mogelijk doordat het bedrijf uitstel van betaling krijgt voor heel wat schulden. Twee van de schuldeisers zijn Ferrari en McLaren. Ferrari wil doorgaan met het leveren van motoren, weliswaar de versie van vorig jaar. Toch zou de samenwerking met Ferrari niet meer zo intens zijn als vorig jaar.

De relatie met McLaren zou echter wel intenser worden. Ron Dennis zou in ruil daarvoor Stoffel Vandoorne willen plaatsen bij Manor. Zo is er weer hoop op een Belg in de formule 1. 

Wordt ongetwijfeld vervolgd ..nieuwsblad.be

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Dat was ik al vergeten. Doet me denken aan raikonnen op spa

Geplaatst:

Deze blijft mijn favoriet.

p17 -> 1

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Nu ook niet overdrijven hé. Als hij echt een hersenschudding had is dat normaal

Geplaatst:

Denk dat het eerder een voorzorgsmaatregel is om ergere zaken te vermijden.

Na een hersenschudding moet je sowieso al niet lopen zot doen, in een F1 wagen stappen lijkt mij nu ook niet aan te raden. Als er dan nog iets gebeurd kan het wel eens veel serieuzer uitdraaien.

Geplaatst:

Nu ook niet overdrijven hé. Als hij echt een hersenschudding had is dat normaal

Denk dat het eerder een voorzorgsmaatregel is om ergere zaken te vermijden.

Na een hersenschudding moet je sowieso al niet lopen zot doen, in een F1 wagen stappen lijkt mij nu ook niet aan te raden. Als er dan nog iets gebeurd kan het wel eens veel serieuzer uitdraaien.

Ze spraken over een lichte hersenschudding, maar OK communicatie rond dit is nu ook niet echt schitterend geweest. We zullen wel zien hoe het verder gaat.

Geplaatst:

Er is zeker meer fout gelopen dan ze willen toegeven hebben maar einde carriere is wat ver :)

Geplaatst:

Ik stelde het eerder als een vraag "zou het kunnen?".

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid