Monterey Jack 6.502 Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 Op het moment dat Bottas instuurt zat Kimi nog ver hoor. Bottas valt niets te verwijten. Quote
gTa 28.058 Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 Lijkt me giswerk, dat "zou toch doorgeschoven zijn"? Net van Kimi verwacht ik dat 'ie zo'n move net wél stickt. Mooi langszij, wat uitwaaieren en samen met Bottas op de power. Leek me niet dat 'ie op het punt waar 'ie Bottas raakte, aan een snelheid reed die 'm no way toegelaten hebben de koord aan te houden? Ik zag het eerder als een desperate actie. Mogelijks is het dat niet, maar was het -zoals jij ook wel lijkt te denken, en ik kan dat zéér appreciëren alleen doe ik dat zelf niet van nature- zeer koel berekend en keihard oordelend dat hij sowieso "on top" zou eindigen, ook als er contact was. Dus: "go!". Geen respect voor de andere, tant pis als die z'n race niet eindigt. Dus: BAM in 't gat dat er niet is, op hoop van zegen. Voor mij gaat dat te ver, en da's ook de reden waarom ik in competitiesport of in politiek nooit zou passen: ik ben daarvoor te eerlijk en te vriendelijk, vrees ik. En omgekeerd: ik zou uit m'n vel springen van woede mocht ik Bottas geweest zijn, vandaag. Ik ervaar dat als ferm unfair en ontsteek dan vaak in colère. Of nog: het gefoeter en de misbaar dat onze vlomaker wel 'es laat zien op inboards van z'n circuitsport: voor mij is dat HEEL herkenbaar. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 Op het moment dat Bottas instuurt zat Kimi nog ver hoor. Bottas valt niets te verwijten. In Hongarije zat Ricciardo ook nog ver van Rosberg... had jij gedacht dat die het zou halen? Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 11 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2015 Deze rus had ook te veel vodka op, http://blackflag.jalopnik.com/watch-an-insane-marshal-almost-get-run-over-by-a-formul-1735927410?rev=1444578277986&utm_campaign=socialflow_jalopnik_facebook&utm_source=jalopnik_facebook&utm_medium=socialflow Quote
gTa 28.058 Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 Comment daarop van Vettel was wel to the point, ook. Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 Och, alles of niets. Soms moet het kunnen. Maar na het herbekijken was het toch iets te optimistisch http://youtu.be/PCef4sguOw4 Quote
Monterey Jack 6.502 Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 In Hongarije zat Ricciardo ook nog ver van Rosberg... had jij gedacht dat die het zou halen? Andere situatie, daar verwacht je een eventuele inhaalpoging, is na een recht stuk met DRS. Nu kwam Kimi gewoon van te ver, aangezien hij Bottas net aan het achterwiel ramt. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 En hier verwachtte Bottas het niet ofwa? Kimi had er zich al es tussengestoken trouwens op die plek. Deze bocht is een valabele passeerplaats. Slim koersen is ook in de spiegels zien, vooral last lap Quote
dragonfly 14.990 Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 Kimi kwam van veel te ver, denk niet dat Bottas hem nog verwachtende was Quote
gTa 28.058 Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 Zat op een vrij onmogelijke lijn (absoluut niet goed voor apex en straight nadien), reed niet meer sneller dan Bottas al van eventjes voor 't contact, en zat er voor 't contact nooit naast maar erachter. Jij kan 't niet slim vinden van Bottas (en ik snap waarom), ik vind het vooral niet slim en nog méér 'niet proper' van Kimi. Het is voor mij (en ik ben geen tegenstander van mes-tussen-tanden strijdgewoel zolang het proper blijft) echt een wildebras-manoeuver dat quasi geen winst zou brengen voor hem en quasi zeker brokken voor de tegenstander. Naar mijn bescheiden mening een 'klein' moment van de begenadigde Kimi, 't trok nergens op. Je moet 'es kijken waar beiden zaten net voor Bottas instuurt, ik denk dat Bottas 'm nog kon zien in z'n spiegels zelfs, zo ver zat 'ie achter. En Kimi reed daar al niet meer sneller, maar zat wél op een rechte lijn naar buitenkant bocht rechtdoor (zou bocht moeten aansnijden vanaf binnenkant bocht). Absoluut geen kant uit kon 'ie, behalve (dat kon wel) Bottas vermijden. Quod non. Je zou bijna gaan denken dat Kimi 't met opzet deed, gewoon bewust Bottas er uit knikkeren... Quote
Jokke_vlo 16.917 Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 100% fout van Kimi. Zeker niet met opzet maar wel van veel te ver aangevallen. Botas treft 0.00 verantwoordelijkheid. Was een alles of niets aanval he. Kan je eens doen in de karting en hopen dat de marshall het niet ziet Zalig hoe @@gTa daar een veelvoud aan alinea's voor nodig heeft Quote
gTa 28.058 Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 Jij hebt daardoor makkelijk samenvatten, ja :rolleyes: Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 Tuurlijk 100% fout van Kimi... dat is niet te vergoelijken en het neigt idd naar opzet al denk ik dat niet. Volgens mij eerder zeer impulsieve beslissing, alles of niets poging die op niks uitdraaide. Bottas ook 0,0% fout hieraan, maar ik blijf erbij dat ie beter geanticipeerd had. Kijk, De rechte lijn ervoor was voor Kimi geen kans wegens teveel topspeed Bottas. Deze snelle linkse met de 90° rechtse waar de aanrijding gebeurde waren zijn enige kans. Ik zat er gewoon op te wachten dat die het daar nog ging proberen, dat voelde je toch?? Of ben ik echt de enige? Toegegeven, met ne Maldonado of Perez achter u zou je je er al wat eerder aan verwachten... Kimi is mestal wat koeler in deze situaties. Quote
Monterey Jack 6.502 Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 En hier verwachtte Bottas het niet ofwa? Kimi had er zich al es tussengestoken trouwens op die plek. Deze bocht is een valabele passeerplaats. Slim koersen is ook in de spiegels zien, vooral last lap Maja dan nog, op het moment dat Bottas instuurt van links zit Kimi nog achter. Kimi schiet naar de binnenkant aan een veel te hoge snelheid. Het enige dat Bottas kon doen was stoppen op de piste, maar volgens mij was Kimi gewoon niet zichtbaar. Nu goed, was een licht overmoedige actie. Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 Naast brake bias bestaat er nog een andere soort: https://en.wikipedia.org/wiki/Hindsight_bias Quote
Jokke_vlo 16.917 Geplaatst: 12 oktober 2015 Geplaatst: 12 oktober 2015 Dat gaat loeihard. Ik denk niet dat je bij het aanremmen en het nemen van de bocht in je spiegels kijkt. Denk aan karting. Die mannen kijken in hun ooghoek of er eventueel iemand naast zit. Spiegels check je op de rechte lijn. Botas kon niet eens voorzorgen nemen imo. Ik ben toch niet mee met je gedachten gang op dat vlak Mich. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 12 oktober 2015 Geplaatst: 12 oktober 2015 Het is toch geen probleem om een andere mening te hebben? Quote
msxx 7.834 Geplaatst: 12 oktober 2015 Geplaatst: 12 oktober 2015 Iedereen is nogal fan van het rijden van Sainz afgelopen zondag. Dát hij kon rijden: Ja, fan Zijn getoonde karakter: Ja, fan Maar zijn race zelf? Hij heeft Alonso ingehaald op een mooie manier en is voor de rest gewoon doorgeschoven door ellende van anderen en door de pitstopstrategie? Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 12 oktober 2015 Geplaatst: 12 oktober 2015 Lag toch al redelijk snel p7? Quote
msxx 7.834 Geplaatst: 12 oktober 2015 Geplaatst: 12 oktober 2015 Lag toch al redelijk snel p7? Wie heeft hij ingehaald dan? (los van de start) Misschien ben ik mis, maar dan heb ik precies echt wat gemist Quote
dragonfly 14.990 Geplaatst: 12 oktober 2015 Geplaatst: 12 oktober 2015 Hier volg ik Mich toch ook niet hoor, daar moet Bottas niet in zijn spiegels kijken. Als hij zo begint te rijden kan hij beter meteen iedereen doorlaten 1 Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 12 oktober 2015 Geplaatst: 12 oktober 2015 Wie heeft hij ingehaald dan? (los van de start) Misschien ben ik mis, maar dan heb ik precies echt wat gemist Mooi duel met Ricciardo als ik mij niet vergis Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 12 oktober 2015 Geplaatst: 12 oktober 2015 http://www.youtube.com/watch?t=7&v=sDLpyZ1MjxU&app=desktop Quote
gTa 28.058 Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Tuurlijk 100% fout van Kimi... dat is niet te vergoelijken en het neigt idd naar opzet al denk ik dat niet. Volgens mij eerder zeer impulsieve beslissing, alles of niets poging die op niks uitdraaide. Bottas ook 0,0% fout hieraan, maar ik blijf erbij dat ie beter geanticipeerd had. Kijk, De rechte lijn ervoor was voor Kimi geen kans wegens teveel topspeed Bottas. Deze snelle linkse met de 90° rechtse waar de aanrijding gebeurde waren zijn enige kans. Ik zat er gewoon op te wachten dat die het daar nog ging proberen, dat voelde je toch?? Of ben ik echt de enige? Toegegeven, met ne Maldonado of Perez achter u zou je je er al wat eerder aan verwachten... Kimi is mestal wat koeler in deze situaties. I concur one hundred percent, now. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.