Fr79 506 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 53 minuten geleden, The Swede zei: De Turbo is er enkel met automaat en is zijn doel voorbijgeschoten. Da’s een GT (zonder plaats) en geen sportwagen meer. Doel voorbijgeschoten zou ik niet zeggen want dat is net hoe ze die in de markt zetten (als GT dus). Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 1 uur geleden, Fr79 zei: Doel voorbijgeschoten zou ik niet zeggen want dat is net hoe ze die in de markt zetten (als GT dus). Je citeert mijn gedachte! Quote
Simoni 6.184 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 geen idee welk Turbo's jullie recent reden maar dat een GT noemen is toch kort door de bocht. Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 1 uur geleden, Simoni zei: geen idee welk Turbo's jullie recent reden maar dat een GT noemen is toch kort door de bocht. Ik ga ook wat rechtuiter beginnen reageren hier, en gelijk heb je! Een turbo rijdt voor mij al zeer snedig en meer als hard genoeg voor een daily, ik zeg niet dat het een must is, maar op een GT3 kan je bv. geen adaptieve CC krijgen, geen surround view, etc... wat ik voor een daily toch wel nuttig vindt. Maar ook hier weer, respect als je een GT3 als daily inzet he, alleen is dat voor mij persoonlijk een stap te ver. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 33 minuten geleden, SpeedExceed zei: Ik ga ook wat rechtuiter beginnen reageren hier, en gelijk heb je! Een turbo rijdt voor mij al zeer snedig en meer als hard genoeg voor een daily, ik zeg niet dat het een must is, maar op een GT3 kan je bv. geen adaptieve CC krijgen, geen surround view, etc... wat ik voor een daily toch wel nuttig vindt. Maar ook hier weer, respect als je een GT3 als daily inzet he, alleen is dat voor mij persoonlijk een stap te ver. Op een sportwagen heb je geen cruise control etc nodig. En als je een GT of daily wil, dan zijn er wagens die dat veel beter doen dan een 911 Turbo. Voor de ene is het misschien een goede combinatie omdat hij ok is met compromissen te sluiten of een afgewaterd concept te hebben, voor de andere is het worst of both worlds: te steriel en zwaar als sportwagen, te klein en te oncomfortabel als daily/GT. Quote
Naish 9.596 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 9 uren geleden, Challazer zei: Horloge van 15k en nog wat basisuitrusting zeker? Dat zijn marchang truken e, btw in en btw ex door elkaar Niets goochelen... Mijn basisprijs was 150k ex btw, en dat is nu 190k ex btw. Maw 40k ex btw extra of 50k extra incl btw. Geen idee wat mijn finale spec zou geven in verschil, dat is afhankelijk van de prijsstijgingen op de opties, maar de prijsstijging op mijn auto tussen bestellen en leveren was enkel basisprijs en pts, de rest van de opties bleven identieke prijs. 4 uren geleden, SpeedExceed zei: Ik ga ook wat rechtuiter beginnen reageren hier, en gelijk heb je! Een turbo rijdt voor mij al zeer snedig en meer als hard genoeg voor een daily, ik zeg niet dat het een must is, maar op een GT3 kan je bv. geen adaptieve CC krijgen, geen surround view, etc... wat ik voor een daily toch wel nuttig vindt. Maar ook hier weer, respect als je een GT3 als daily inzet he, alleen is dat voor mij persoonlijk een stap te ver. Een 992 2s rijdt even snedig en is ook snel genoeg als daily... Dus geen reden om daarvoor een Turbo te kopen (dit telt niet voor @ICM, maar die beseft nog niet dat hij eigenlijk een touring wil met achterbank). En ja, ik daily mijn GT3... Is net 1j en heb er 8000km op gezet en het is niet dat ik elk weekend gewoon een grote rondrit ga doen (er zitten er tussen) maar ik ga er net zo goed mee op afspraken of naar de okay Was mijn 2s praktischer... ja omdat ik de 2 kids kon meenemen (nu minder nodig en niet meer mogelijk) en ja omdat de kuipen de instap toch wat lastiger maken en bvb ook de ruimte tussen de kooi moeilijk bereikbaar maakt. Ah ja en ook omdat het een manuele is tegenover een pdk natuurlijk, maar eigenlijk is die 992 2s of het equivalent dan meer iets voor als ik 65+ ben Aan 75 kan ik dan aston of zo rijden, graptje hé 1 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 8000km in 1 jaar met uw GT3… ik heb al 7000km met mijn Vantage in een half jaar, en dat enkel gereden in de vrije tijd. Tel daar zeker nog 3000km met de 964 bij. Een Aston Martin voor als je 75 bent… let toch maar op, want het zijn brutale turbokanonnen met de motor vooraan en de aandrijving achteraan. Zeker op nat wegdek moet je bij de pinken zijn als je wat sneller wil rijden. Een GT3 daarentegen is eerder een auto voor oudere mensen, want daar kan je veel gemakkelijker snel mee rijden. 2 1 2 Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 13 uren geleden, Naish zei: Niets goochelen... Mijn basisprijs was 150k ex btw, en dat is nu 190k ex btw. Maw 40k ex btw extra of 50k extra incl btw. Geen idee wat mijn finale spec zou geven in verschil, dat is afhankelijk van de prijsstijgingen op de opties, maar de prijsstijging op mijn auto tussen bestellen en leveren was enkel basisprijs en pts, de rest van de opties bleven identieke prijs. Een 992 2s rijdt even snedig en is ook snel genoeg als daily... Dus geen reden om daarvoor een Turbo te kopen (dit telt niet voor @ICM, maar die beseft nog niet dat hij eigenlijk een touring wil met achterbank). En ja, ik daily mijn GT3... Is net 1j en heb er 8000km op gezet en het is niet dat ik elk weekend gewoon een grote rondrit ga doen (er zitten er tussen) maar ik ga er net zo goed mee op afspraken of naar de okay Was mijn 2s praktischer... ja omdat ik de 2 kids kon meenemen (nu minder nodig en niet meer mogelijk) en ja omdat de kuipen de instap toch wat lastiger maken en bvb ook de ruimte tussen de kooi moeilijk bereikbaar maakt. Ah ja en ook omdat het een manuele is tegenover een pdk natuurlijk, maar eigenlijk is die 992 2s of het equivalent dan meer iets voor als ik 65+ ben Aan 75 kan ik dan aston of zo rijden, graptje hé 8000km/jaar als daily ? Ik spreek over 25dkm-30dkm per jaar. Quote
vince522 2.494 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 8000km/jaar is imo gewoon niet representatief om het een daily te noemen, het minder praktische karakter van een GT3 vs Turbo valt uiteraard ook veel minder op als je maar zoveel km rijdt. 2 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 Ik bedacht dat ik quasi geen enkele behoefte heb aan comfort in de auto. De passagiers daarentegen... Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 29 oktober 2024 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2024 7 hours ago, Le Capri Mauve said: Ik bedacht dat ik quasi geen enkele behoefte heb aan comfort in de auto. De passagiers daarentegen... Ik wel, maar dat gaat dan niet over de vering. Eerder over airco, verwarming en parkeerassistentie. Die laatste heeft me toch al een paar keer goed geholpen op lastige plaatsen. Als je niks van sensoren hebt is het niet altijd evident, als daily waarmee je overal moet kunnen komen. 1 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 En stilte aan boord, want ik telefoneer veel tijdens het rijden. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 Ah ja lawaai is nog het meest storend al hangt veel af van de bandenkeuze. Moest ik nu een luidere auto hebben dan zou het toch kunnen beginnen wegen. Dat er 2 passagiers meekunnen is minder belangrijk dan vroeger. parkeerhulp , misschien. Ik zou het niet veel nodig hebben. Moest ik op lotus overstappen het zou als daily zijn Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 Dat merk ik nu met de Vantage dat de rolgeluiden beter weggefilterd zijn tov de 992 die ik gehad heb. De Vantage is op de snelweg de comfortabelere stillere auto. Daarom dat ik vind dat een 992.2 GT3 touring perfect past naast de Vantage, want dat is veel meer een sportwagen dan de Vantage. 1 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 Op 26/10/2024 om 20:58, BMWMB zei: Prijzen 992.2 GT3: Duitsland: Vanaf € 175.630,- excl BTW Nederland: Vanaf € 179.000,- excl BTW en BPM België: Vanaf € 190.735,- excl. BTW Als éénmaal de configurator beschikbaar is, ben ik benieuwd waar deze prijsverschillen zitten. Klinkt hard alsof D'Ieteren opnieuw "standaard" een horloge meelevert (cfr. GT4), toch? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 1 november 2024 Geplaatst: 1 november 2024 Op 30/10/2024 om 13:31, gTa zei: Klinkt hard alsof D'Ieteren opnieuw "standaard" een horloge meelevert (cfr. GT4), toch? Als ik rondneus doen ze dat allemaal. In DE en CH krijg je hetzelfde uurwerk mee. De Porsche dealers blijven echter heel "cryptisch" wanneer je naar de GT3 vraagt. Gisteren door de locale Porsche dealer gebeld geweest. Die wist dat ik enkel in handgeschakelde een 911 geinteresseerd ben: "Hallo mijnheer. We hebben goed nieuws: We hebben nu de 911 Carrera T die kan besteld worden en die is handgeschakeld!" "Met dank. En goed dat u belt want ik wou net informeren hoe ik een GT3 Touring kan bestellen. Schijnt dat die nu met achterbank komt". En dan was het redelijk vaag "ha, we dachten niet dat u een GT3 zou willen" en "dat kan vanaf eind dit jaar besteld worden"... Op de vraag "wat is eind dit jaar?", kreeg ik enkel te horen dat ze me dan zouden contacteren. Quote
brjefs 15.519 Geplaatst: 2 november 2024 Geplaatst: 2 november 2024 Op 1/11/2024 om 15:38, The Swede zei: Als ik rondneus doen ze dat allemaal. In DE en CH krijg je hetzelfde uurwerk mee. De Porsche dealers blijven echter heel "cryptisch" wanneer je naar de GT3 vraagt. Gisteren door de locale Porsche dealer gebeld geweest. Die wist dat ik enkel in handgeschakelde een 911 geinteresseerd ben: "Hallo mijnheer. We hebben goed nieuws: We hebben nu de 911 Carrera T die kan besteld worden en die is handgeschakeld!" "Met dank. En goed dat u belt want ik wou net informeren hoe ik een GT3 Touring kan bestellen. Schijnt dat die nu met achterbank komt". En dan was het redelijk vaag "ha, we dachten niet dat u een GT3 zou willen" en "dat kan vanaf eind dit jaar besteld worden"... Op de vraag "wat is eind dit jaar?", kreeg ik enkel te horen dat ze me dan zouden contacteren. Ik zou denken dat ze jouw koopintentie vrij laag inschatten 1 1 Quote
Maverick 2.792 Geplaatst: 2 november 2024 Geplaatst: 2 november 2024 8k is inderdaad voor de meeste geen daily use. Ik doe er 45k per jaar. Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 2 november 2024 Geplaatst: 2 november 2024 1 minuut geleden, Maverick zei: 8k is inderdaad voor de meeste geen daily use. Ik doe er 45k per jaar. Amai, moeten al redelijk wat km’s op die GT3 staan dan 2 Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 2 november 2024 Geplaatst: 2 november 2024 1 uur geleden, brjefs zei: Ik zou denken dat ze jouw koopintentie vrij laag inschatten Touring around the pot. 2 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 3 november 2024 Geplaatst: 3 november 2024 12 uren geleden, brjefs zei: Ik zou denken dat ze jouw koopintentie vrij laag inschatten Waar is uwe GT3 ondertussen? Quote
Naish 9.596 Geplaatst: 3 november 2024 Geplaatst: 3 november 2024 12 uren geleden, Maverick zei: 8k is inderdaad voor de meeste geen daily use. Ik doe er 45k per jaar. Klopt, maar ik doe tegenwoordig veel minder km's... Zal dit jaar ongeveer 10k op de fiets zijn en dat is vooral woon-werk. De paar keer dat ik met de auto naar kantoor rij is helaas geen optie om dat met de GT3 te doen 1 uur geleden, The Swede zei: Waar is uwe GT3 ondertussen? Denk niet dat brjefs hier ooit gezegd heeft dat hij eentje gaat kopen... 1 Quote
Polygoon 15.058 Geplaatst: 3 november 2024 Geplaatst: 3 november 2024 Op 1/11/2024 om 16:38, The Swede zei: Als ik rondneus doen ze dat allemaal. In DE en CH krijg je hetzelfde uurwerk mee. De Porsche dealers blijven echter heel "cryptisch" wanneer je naar de GT3 vraagt. Gisteren door de locale Porsche dealer gebeld geweest. Die wist dat ik enkel in handgeschakelde een 911 geinteresseerd ben: "Hallo mijnheer. We hebben goed nieuws: We hebben nu de 911 Carrera T die kan besteld worden en die is handgeschakeld!" "Met dank. En goed dat u belt want ik wou net informeren hoe ik een GT3 Touring kan bestellen. Schijnt dat die nu met achterbank komt". En dan was het redelijk vaag "ha, we dachten niet dat u een GT3 zou willen" en "dat kan vanaf eind dit jaar besteld worden"... Op de vraag "wat is eind dit jaar?", kreeg ik enkel te horen dat ze me dan zouden contacteren. Eigenlijk is dat toch geen service een Porsche-rijder waardig. Heb je ze al laten weten met welke wagen je nu rijdt? 2 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 3 november 2024 Geplaatst: 3 november 2024 Op 1/11/2024 om 16:38, The Swede zei: "Met dank. En goed dat u belt want ik wou net informeren hoe ik een GT3 Touring kan bestellen. Schijnt dat die nu met achterbank komt". En dan was het redelijk vaag "ha, we dachten niet dat u een GT3 zou willen" en "dat kan vanaf eind dit jaar besteld worden"... Op de vraag "wat is eind dit jaar?", kreeg ik enkel te horen dat ze me dan zouden contacteren. Het gaat er dan toch eindelijk eens van komen. Ga je de kuipen nemen, of de Sport Plus stoelen? En welke kleur wordt het? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.