flupke73 10.964 Geplaatst: 13 november 2024 Geplaatst: 13 november 2024 Grootste issue met die specials is dat je er mee niet mag rijden of je krijgt ‘m niet verkocht als je er van af wil Quote
Geertt 4.041 Geplaatst: 13 november 2024 Geplaatst: 13 november 2024 17 minuten geleden, gTa zei: Ik rijd geen 25 jarige Golf maar wel een 140i. Wa zegde gaaij over maaij? Dat u wellicht jong bent van geest? Edit: 25-jarige Golf, ik heb hem.:) Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 13 november 2024 Geplaatst: 13 november 2024 22 uren geleden, BMWMB zei: Why not? Na de 991.1 R kwam er ook een manuele 991.2 GT3 touring. Klopt, maar je kan die twee situaties toch niet vergelijken. Ten tijde van de 991.R was er geen GT3 touring, enkel de GT3 met vleugel. De 911.R was enorm gewild, én owv de looks, maar vooral owv z'n zeldzaamheid. Als ik me goed herinner werd die zowat integraal door speculanten opgekocht en zo massaal geflipt voor 't dubbele, dat Porsche er nors van werd ... wat dan (zo zegt men toch) de beslissing om bij de 991.2 wél een touring te maken (maar dan zonder de single mass flywheel, maar ook met de verbeterde motor) tegen "standaardprijs" (in contrast met de veel hogere prijs die Porsche voor een 911.R vroeg tov van een gewone GT3) zou gepusht hebben. Nu ... was er al een .1 GT3 touring en komt er gewoon opnieuw een .2 GT3 touring. Wat niet wegneemt dat een .2 S/T nog altijd z'n bestaansrecht kan hebben (daarin volg ik je). Heel wat extra's van een S/T zitten (vermoedelijk) niet in de .2 GT3 touring, zeker de visuele niet (koetswerk, wel de velgen (optioneel)), misschien is de afstelling van het onderstel wel wat meer richting S/T-spec ... maar dan nog: als het onderscheid maar groot genoeg is (tussen een gewone .2 GT3 en een .2 S/T én Porsche kiest er voor om van de facelift opnieuw een gelimiteerde collector's item te maken, dan zie ik wel opnieuw een S/T komen. Dat er meer kopers dan auto's zullen zijn voor zoiets, is evident. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 13 november 2024 Geplaatst: 13 november 2024 2 minuten geleden, Geertt zei: Dat u wellicht jong bent van geest? Edit: 25-jarige Golf, ik heb hem.:) Eigenlijk voel ik me te oud om met een M140i te rijden ... en ook ... is de M140i z'n imago sterk overroepen als je die aflettert op z'n (standaard) competenties. Gelukkig ziet hij er ook zeer normaal en onopvallend uit. Ik zou iets emotionelers moeten rijden, niet qua motor (want dat is helemaal OK, gewoon wat stilletjes maar dat is helaas sign of the times) maar qua koetswerkvorm en rijgedrag. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 13 november 2024 Geplaatst: 13 november 2024 9 minuten geleden, flupke73 zei: Grootste issue met die specials is dat je er mee niet mag rijden of je krijgt ‘m niet verkocht als je er van af wil Dat klopt niet, vind ik. Je geraakt daar altijd van af aan een correcte prijs. Grootste issue met die specials zijn de flippers die er -ongeacht mee gereden of niet- een onrealistische prijs voor blijven willen. Mocht het tot mijn mogelijkheden hebben behoord, ik reed nu al 4 jaar een 991 Speedster als daily, winter/zomer. Dat moet magistraal zijn, om zo'n auto zo "ongepast" te gebruiken. Elke dag, elke km genieten. Als je dat dan na x jaar en met 6 cijfers op de klok wil weg doen, mag je niet verwachten dat je daar dan nog 350k voor vangt. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 13 november 2024 Geplaatst: 13 november 2024 15 uren geleden, Jules_W zei: De mannen sub 25 jaar in mijn omgeving verklaren me compleet gek van zodra ik weer een gepassioneerd betoog houd over manueel schakelen. Die begrijpen in de verste verte niet waarom je in godsnaam een manuele bak zou verkiezen over een automatische. Ik denk niet dat dat een hype gaat worden. Dat wordt misschien zoals oldtimers, heel cool om naar te kijken, minder cool om mee te rijden en in 90% van de gevallen ronduit teleurstellend. Ken jij nog een man onder de 25 die kan autorijden? (buiten Kalle Rovanperä) 1 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 13 november 2024 Geplaatst: 13 november 2024 13 minuten geleden, The Swede zei: Ken jij nog een man onder de 25 die kan autorijden? (buiten Kalle Rovanperä) Ja, mijn zoon Benoît, die grote liefhebber is van een manuele versnellingsbak. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 13 november 2024 Geplaatst: 13 november 2024 28 minuten geleden, gewoon ik zei: old fart talking Real man still talking. Greetings, Donald Quote
Jules_W 4.886 Geplaatst: 13 november 2024 Geplaatst: 13 november 2024 1 uur terug, The Swede zei: Ken jij nog een man onder de 25 die kan autorijden? (buiten Kalle Rovanperä) Ik wil ze wel eens zien, de mannen die jij kent met een manuele GT3 die dat spel compleet kunnen uitwringen. 2 Quote
gewoon ik 8.381 Geplaatst: 13 november 2024 Geplaatst: 13 november 2024 8 minuten geleden, Jules_W zei: Ik wil ze wel eens zien, de mannen die jij kent met een manuele GT3 die dat spel compleet kunnen uitwringen. Die rijden met de zijne e. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 13 november 2024 Geplaatst: 13 november 2024 8 minuten geleden, Jules_W zei: Ik wil ze wel eens zien, de mannen die jij kent met een manuele GT3 die dat spel compleet kunnen uitwringen. Volgens forumtraditie moet dat wel met 2 emmers, een wafelgeweven magische autohanddoek en een foam gun. Ik weet de exacte volgorde ook niet helemaal, maar niettemin stel ik me kandidaat. 1 4 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 13 november 2024 Geplaatst: 13 november 2024 How hard could it be! (trekt sokken met pokemonpatroontje op) Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 14 november 2024 Auteur Geplaatst: 14 november 2024 On 11/13/2024 at 11:47 AM, gTa said: Wat niet wegneemt dat een .2 S/T nog altijd z'n bestaansrecht kan hebben (daarin volg ik je). Heel wat extra's van een S/T zitten (vermoedelijk) niet in de .2 GT3 touring, zeker de visuele niet (koetswerk, wel de velgen (optioneel)), misschien is de afstelling van het onderstel wel wat meer richting S/T-spec ... maar dan nog: als het onderscheid maar groot genoeg is (tussen een gewone .2 GT3 en een .2 S/T én Porsche kiest er voor om van de facelift opnieuw een gelimiteerde collector's item te maken, dan zie ik wel opnieuw een S/T komen. Dat er meer kopers dan auto's zullen zijn voor zoiets, is evident. Ik was die S/T compleet vergeten eigenlijk. Ben rap effe gaan Googlen. Ik snap zo op het eerste zicht het verschil niet met een GT3 Touring? Als je de kluiten hebt, hoe ga je kiezen tussen de 2? Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 14 november 2024 Auteur Geplaatst: 14 november 2024 Ah t spel begint vanaf 327K. Ok never mind Dan is een GT3 een koopje. 1 Quote
-Fred- 829 Geplaatst: 14 november 2024 Geplaatst: 14 november 2024 Op papier marginale verschillen. https://www.autoblog.nl/nieuws/porsche-911-s-t-vs-gt3-touring-zoek-de-verschillen-3528394 Gevoelsmatig wordt de ST toch telkens een stuk puurder en vooral rauwer ervaren. De vraag is vooral of je eig zoveel méér wil geven, voor minder... Ik kan me inbeelden dat niet iedereen even blij wordt van die mechanische geluiden in de cabine. Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 14 november 2024 Auteur Geplaatst: 14 november 2024 4 minutes ago, -Fred- said: De vraag is vooral of je eig zoveel méér wil geven, voor minder... Ik kan me inbeelden dat niet iedereen even blij wordt van die mechanische geluiden in de cabine. Dat zou net een pluspunt zijn voor mij. 1 Quote
Capitol 630 Geplaatst: 14 november 2024 Geplaatst: 14 november 2024 (aangepast) De S/T lijkt me zo wat een opvolger van de 911R. Of je kan het ook bekijken als een manuele RS zonder de spoilers en uiteraard ontwikkeld voor de openbare baan ipv de RS die vooral voor circuit ontwikkeld is. 14 november 2024 aangepast door Capitol Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 14 november 2024 Geplaatst: 14 november 2024 Op 11/11/2024 om 14:41, ir_fuel zei: De analoge ervaring met: - elektrisch servostuur - dynamische schokdempers - abs - tc - esp Een 996 Gt3 heeft van dit lijstje enkel het ABS … net zoals op de 964RS analoog genoeg me dunkt 1 Quote
Challazer 4.469 Geplaatst: 14 november 2024 Geplaatst: 14 november 2024 2 uren geleden, ir_fuel zei: Ik was die S/T compleet vergeten eigenlijk. Ben rap effe gaan Googlen. Ik snap zo op het eerste zicht het verschil niet met een GT3 Touring? Als je de kluiten hebt, hoe ga je kiezen tussen de 2? Enkelmassa vliegwiel, kortere ratio's en andere ophanging als ik het goed begrepen heb. + mogelijkheid voor een kooi achterin, in de GT3 Touring kan dat niet denk ik? Je zal hem denk ik het best kunnen zien met een GT3 RS Touring manueel. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 14 november 2024 Geplaatst: 14 november 2024 2 uren geleden, ir_fuel zei: Ah t spel begint vanaf 327K. Ok never mind Dan is een GT3 een koopje. 450k momenteel, "used". Het 911.R-verhaal all over again, lijkt me. Check eens de test ervan door Harris. Moet toch écht wel een puik ding zijn, volgens hem veel beter dan een touring. (Wat ik dus wel een beetje dacht te mogen nuanceren.) Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 14 november 2024 Geplaatst: 14 november 2024 1 minuut geleden, Challazer zei: Enkelmassa vliegwiel, kortere ratio's en andere ophanging als ik het goed begrepen heb. + mogelijkheid voor een kooi achterin, in de GT3 Touring kan dat niet denk ik? Je zal hem denk ik het best kunnen zien met een GT3 RS Touring manueel. Dat laatste, idd. Bredere body ook, toch alleszins vooraan, vermoedelijk ook achteraan. Quote
Challazer 4.469 Geplaatst: 14 november 2024 Geplaatst: 14 november 2024 Nog wat zitten opzoeken. Best wel wat verschillen dus, om hem lichter te maken. Meer carbon zoals de GT3 RS, geen RWS, standaard ceramics, standaard magnesium wielen. Kortere pong, andere stuur ratio. Kortom, Quote Starting with a GT3, as you may have read in Brian’s piece, the S/T gets the following: carbon doors and “double bubble” roof from the RS, as well as carbon front fenders to match. It gets a new rear decklid and a powered wing that rises at 70 mph rather than 55 thanks to a small Gurney flap. It has standard ceramic brakes and magnesium wheels from the RS, carbon fiber sway bars from the RS, and a final drive ratio shortened from 3.96:1 in the GT3 to 4.3:1 here. The steering ratio has been slowed compared to the GT3, and rear-steer has been eliminated. Though the suspension components are identical to the GT3’s, the electronic shocks have been painstakingly reprogrammed. That’s not really many changes, and it certainly doesn’t sound like $100,000 more than the GT3. But remember the Carrera Clubsport. The S/T weighs 84 pounds less than the lightest possible GT3 Touring - a claimed 3,056 pounds. That’s almost 100 pounds lighter than my 718 Spyder, in a 992 chassis! And that weight reduction is targeted, not just pulled out from wherever like you might do while stripping a Fox Body to race in Lucky Dog. The first thing you, or anyone else, notices once starting up the S/T is the flywheel, which has been lightened by an astonishing 23 pounds compared to the GT3. On startup, give the engine a few blips in neutral, and it’s unmissable. The S/T’s engine has less rotational inertia than any engine I’ve ever felt in any car. The transmission, bereft of any rubber mounts, chatters and clatters away behind you through the bulkhead. The whole vibe is more like a Ducati Panigale than a normal sports car. One might expect that, were this a series production model and not a niche-enthusiasts special, Service Advisors might be fielding lots of calls from clients thinking their car is broken. Quote
Fastflupke 163 Geplaatst: 14 november 2024 Geplaatst: 14 november 2024 @Mich you named the “real ones” Quote
Populair bericht The Swede 6.662 Geplaatst: 14 november 2024 Populair bericht Geplaatst: 14 november 2024 Net naam ook op lijstje gaan zetten. Exacte spec en bestelling kan men enkel in December plaatsen. Dus we zien dan. 12 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.