Ga naar inhoud

Porsche 992 GT3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
5 uren geleden, -Fred- zei:

Op papier marginale verschillen. https://www.autoblog.nl/nieuws/porsche-911-s-t-vs-gt3-touring-zoek-de-verschillen-3528394

Gevoelsmatig wordt de ST toch telkens een stuk puurder en vooral rauwer ervaren. De vraag is vooral of je eig zoveel méér wil geven, voor minder... Ik kan me inbeelden dat niet iedereen even blij wordt van die mechanische geluiden in de cabine.

En dat is de reden waarom de gt3 steeds meer "rommel" heeft zitten om het meer en meer gebruiksvriendelijk te maken.

Geplaatst:
2 uren geleden, The Swede zei:

Net naam ook op lijstje gaan zetten. Exacte spec en bestelling kan men enkel in December plaatsen. 

Dus we zien dan. 

Weet je al wat je wil (min of meer)?

Geplaatst:
4 uren geleden, The Swede zei:

Net naam ook op lijstje gaan zetten. Exacte spec en bestelling kan men enkel in December plaatsen. 

Dus we zien dan. 

Bij welke “garage” ga jij daar?

Geplaatst:
7 uren geleden, gewoon ik zei:

Weet je al wat je wil (min of meer)?

Altijd al geweten. Ik ben eerder voor de tijdloze en klassieke versie. Gezien het waarschijnlijk de laatste atmo is, gaat ie wat langer moeten meegaan dan mijn vrouwen.

Geplaatst:
5 uren geleden, Mich zei:

Bij welke “garage” ga jij daar?

Gewoon de locale Porsche stealer. 

Geplaatst:
7 uren geleden, The Swede zei:

Altijd al geweten. Ik ben eerder voor de tijdloze en klassieke versie. Gezien het waarschijnlijk de laatste atmo is, gaat ie wat langer moeten meegaan dan mijn vrouwen.

Zwart op zwart dus

Geplaatst:
Op 15/11/2024 om 09:59, gewoon ik zei:

Zwart op zwart dus

Is er een andere tijdloze combinatie? 😉 

Geplaatst:

Ja heel veel zelfs...

Alleen zijn die niet allemaal super saai...

• Thanks Friendly 2
Geplaatst:

Donkerblauw over beige

Zilvergrijs over zwart of donkerbruin

Donkergroen over tan

zilver over rood of bordeaux

Allemaal heel klassiek en tijdloos, het ene al pittiger dan het andere.   

Die speciale combinaties vind ik leuk om naar te kijken, maar voor mezelf zou ik ook een klassieker kiezen

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, The Swede zei:

Is er een andere tijdloze combinatie? 😉 

Zilvergrijze 993 is tijdloos en een zwarte gewoonweg zonde bijvoorbeeld.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Een zwarte touring met chroom rond de ruiten, chroom uitlaatpijpjes en zilveren wielen is heel knap.

Heel knap zou dan een beige interieur zijn.

IMG_5340.jpeg

IMG_5339.jpeg

• Vind ik leuk 9
Geplaatst:

Ik vind ook dat die auto daar zo heel goed mee wegkomt. En dat zwart is nog een knap zwart, zeer zeer donkerblauw ergens.
Zwart interieur daarop zou ik op een gewone 911 jammer vinden, maar op een touring heb je maar dat, tenzij je in de erg dure Exclusive opties gaat shoppen.

Geplaatst:

Wat ik me afvraag:

Porsche was de voorbije jaren telkens (zonder uitzondering) bijzonder stipt in het vrijgeven van de Configurator van een model dat ze net aankondigden. Press release? Configurator online. Spelen maar.
Waarom is dat nu met de GT3 niet zo? Waarom "kan vanaf het einde van het jaar geconfigureerd (en besteld) worden"?

@Alexanderr

Geplaatst:
Op 17/11/2024 om 11:12, ex-Mooseman zei:

Donkerblauw over beige

Zilvergrijs over zwart of donkerbruin

Donkergroen over tan

zilver over rood of bordeaux

Allemaal heel klassiek en tijdloos, het ene al pittiger dan het andere.   

Die speciale combinaties vind ik leuk om naar te kijken, maar voor mezelf zou ik ook een klassieker kiezen

Klopt. Alleen vrees ik dat ik zelfs deze combinaties al snel beu zou zijn... Vooral omdat ik voor een 911 altijd gewoon zwart heb gewild met alu raamomlijsting en velgen. 

Vooral voor een "mannenmodel". Voor een wat "alternatiever" model als een Targa, zie ik donkerblauw over een cognac interieur bvb wel zitten. Ook voor de wat meer patser modellen als de GT3 etc met spoilers, valt een wat "patseriger" kleur wel mee.

Groen is echt mijn kleur niet. Vind dat de meest saaie kleur die er is.   

18 uren geleden, gTa zei:

Ik vind ook dat die auto daar zo heel goed mee wegkomt. En dat zwart is nog een knap zwart, zeer zeer donkerblauw ergens.
Zwart interieur daarop zou ik op een gewone 911 jammer vinden, maar op een touring heb je maar dat, tenzij je in de erg dure Exclusive opties gaat shoppen.

Op een zwarte GT3, zou ik ideaal dat pepita interieurstofje willen. Typische jaren 80 stijl toen een 911 nog een widowmaker was  :inlove:

Geplaatst:

Pepita icm zwart binnen en buiten gaat heel knap zijn. 
Ga je de kuipstoelen nemen?

Geplaatst:
Zojuist, The Swede zei:

Klopt. Alleen vrees ik dat ik zelfs deze combinaties al snel beu zou zijn... Vooral omdat ik voor een 911 altijd gewoon zwart heb gewild met alu raamomlijsting en velgen. 

Vooral voor een "mannenmodel". Voor een wat "alternatiever" model als een Targa, zie ik donkerblauw over een cognac interieur bvb wel zitten. Ook voor de wat meer patser modellen als de GT3 etc met spoilers, valt een wat "patseriger" kleur wel mee.

Ik ben ook fan van zwarte auto's.  Altijd is het idee er om 'eens een ander kleurtje te kiezen'.   5 x zwart, één keer onderbroken door een donkergrijze (die ik na een enkele maanden al saai vond).   

Een 911 (en zeker een GT3) heeft echter zodanig veel curves en plooien, die allemaal weg vallen in het zwart. 

De 'Bad Boys'-Porsche blijft echter een klassieker

4 minuten geleden, The Swede zei:

Ik dacht dat jij groen als grijs/bruin zag ?  Dan begrijp ik het.   Maar een mooi verzadigd warm diepgroen (niet naar de koelere blauwige tinten toe), dat blijft mooi. 

6 minuten geleden, The Swede zei:

Op een zwarte GT3, zou ik ideaal dat pepita interieurstofje willen. Typische jaren 80 stijl toen een 911 nog een windowmaker was  :inlove:

Of het Pascha-motief...  als je dan toch helemaal zot wil doen 

Casey Putsch on X: "I got the crazy Porsche Pasha fabric seats back and  they look AMAZING! https://t.co/2YD6tl5pj3 https://t.co/ggUFDTAeQH" / X

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

ne collega van brjefs als het ware

• Grappig 1
Geplaatst:
44 minuten geleden, The Swede zei:

Op een zwarte GT3, zou ik ideaal dat pepita interieurstofje willen. Typische jaren 80 stijl toen een 911 nog een widowmaker was  :inlove:

Hoe extremer de kar, hoe beter die weg kan met "saaie" of klassieke combo's.

Geplaatst:
21 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Ne schrijnwerker

:lolz: Autocorrect had iets anders als ik in gedachte.

Geplaatst:
11 minuten geleden, ICM zei:

Hoe extremer de kar, hoe beter die weg kan met "saaie" of klassieke combo's.

De bedoeling is net niet op te vallen. 

48 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Ik ben ook fan van zwarte auto's.  Altijd is het idee er om 'eens een ander kleurtje te kiezen'.   5 x zwart, één keer onderbroken door een donkergrijze (die ik na een enkele maanden al saai vond).   

Een 911 (en zeker een GT3) heeft echter zodanig veel curves en plooien, die allemaal weg vallen in het zwart. 

De 'Bad Boys'-Porsche blijft echter een klassieker

Ik dacht dat jij groen als grijs/bruin zag ?  Dan begrijp ik het.   Maar een mooi verzadigd warm diepgroen (niet naar de koelere blauwige tinten toe), dat blijft mooi. 

Of het Pascha-motief...  als je dan toch helemaal zot wil doen 

Is inderdaad een klassieker. En mijn persoonlijke mening is simpel: als je je auto altijd in een bepaalde kleur wou, bestel hem dan zo. 

Geplaatst:
Op 10/11/2024 om 23:00, X5. zei:

Ik heb nu een manuele en zou toch ook twijfelen moest ik opnieuw moeten kiezen.

@Jokke_vlo had het bij het rechte eind vond ik, de vraag ooit eens gesteld en die zei "om te tracken een PDK, en als weekendauto manueel". De mens heeft volgens mij gelijk.

Geplaatst:
23 minuten geleden, The Swede zei:

:lolz: Autocorrect had iets anders als ik in gedachte.

dan ik.

🤓

Geplaatst:

Om te tracken koop je je een stuk trackspeelgoed en ga je geen nagelnieuwe weg-GT3 gaan verkloten. (als je genoeg centen heb, koop je je zelfs een Porsche om te tracken)

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid