Ga naar inhoud

2021 Audi RS3


Bouncing Bullet

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, Capitol zei:

Heb ik dat nu juist verstaan dat deze versies hun 4x4 ook kunnen uitschakelen naar RWD only?

 

8 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat komt elke nieuwe generatie Golf R / RS3 terug, zo een riedeltje over "drift mode" en "RWD mode" blabla.

Dat is technisch onmogelijk want de voorwielen worden permanent aangedreven bij zo een systeem. Er zitten geen clutch plates vooraan. Dan krijg je natuurlijk van die technische discussies over "jama ze sturen meer dan 50% van het koppel naar achter" en whatnot, maar dat zijn semantische discussies als je bv gripverlies hebt op de voortrein. Het principe blijft dat je geen manier gaat vinden om de achterwielen te doen draaien zonder dat de voorwielen draaien.

https://www.carexpert.com.au/car-news/2022-audi-rs3-debuts-rs-torque-splitter#gallery-3

 

Correct! Max 50% koppel naar achter. Donuts is iets wat je met een RS3 beter niet doet, of je wil het differentieel op de vooras vervangen. Het is een bizarre ervaring en je moet het gereden hebben om het te begrijpen. Voor een RWD rijder gaat het niet helemaal natuurlijk aanvoelen. That said, de auto is ook van de gas relatief tail happy, wat maakt dat je veel hoek kan perimeteren om het te rijden.

 

RWD vs AWD is een moot point imho, het is en blijft een quattro. Maar misschien wel de best sturende quattro to date. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Phil said:

Het is zoals ze de M5 een “understeer mode” of “FWD mode” zouden geven.

Ondersturen hedendaagse BMWs dan niet uit zichzelf? :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Bouncing Bullet zei:

Correct! Max 50% koppel naar achter. Donuts is iets wat je met een RS3 beter niet doet, of je wil het differentieel op de vooras vervangen. Het is een bizarre ervaring en je moet het gereden hebben om het te begrijpen. Voor een RWD rijder gaat het niet helemaal natuurlijk aanvoelen. That said, de auto is ook van de gas relatief tail happy, wat maakt dat je veel hoek kan perimeteren om het te rijden.

Voelt inderdaad bizar aan, puur op power scheef trekken en toch anders dan klassieke RWD

Had de A45 in 2019 reeds, maar wel volledig variabele torque-split vr en ar (denk ik, moet de documentatie opzoeken)

maar ja, hoe zot die 2L is, liever de 5-cil

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik wacht nog op het eerste filmpje dat een constructeur komt met een video "Leukste auto op de Ring" ipv het zoveelste filmpje ja onze auto is x seconden sneller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, mrbbs said:

Ik wacht nog op het eerste filmpje dat een constructeur komt met een video "Leukste auto op de Ring" 

Dat kan je niet kwantificeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ir_fuel said:

Dat kan je niet kwantificeren. 

Ja akkoord, maar dat maakt toch niet uit? Je geeft een statement naar je audience dat het niet gaat over rondetijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/8/2021 om 13:22, ir_fuel zei:

Daarmee kan je niet uitpakken.

Uitpakken doe je toch gewoon op de VIP parking van de Carré of At the VIlla...  welke oen heeft daar rondetijden voor nodig?  😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, -krikke- said:

Uitpakken doe je toch gewoon op de VIP parking van de Carré of At the VIlla...  welke oen heeft daar rondetijden voor nodig?  😛

"Een constructeur" kan niet op een VIP parking gaan staan 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
2 uren geleden, Marvin zei:

Leuke knipoog naar de Tour de France op die foto. 

Nu je het zegt 😃

Ik vond de Turini een tegenvaller, chauffeur gewijs. Veel te druk ook. Er liggen daar andere pareltjes in de buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zo’n gele rs3 zou de ideale firmakist voor mij zijn. Was het maar waar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Nu je het zegt 😃

Ik vond de Turini een tegenvaller, chauffeur gewijs. Veel te druk ook. Er liggen daar andere pareltjes in de buurt.

Timing is alles, ik heb de Turini al gereden als volstrekt enige op de baan... halverwege juni. De weg naar boven (de niet idyllische kant) was echt magnifiek, de weg naar beden met de vele haarspelden geeft vooral iconische plaatjes/beelden maar is minder boeiend.

Weekenden en maanden juli/augustus zullen wat anders zijn inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Nu je het zegt 😃

Ik vond de Turini een tegenvaller, chauffeur gewijs. Veel te druk ook. Er liggen daar andere pareltjes in de buurt.

Spijtig dat ik er niet bij zijn mocht, de hele col was afgesloten voor de pers :)

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Nu je het zegt 😃

Ik vond de Turini een tegenvaller, chauffeur gewijs. Veel te druk ook. Er liggen daar andere pareltjes in de buurt.

van de Col naar Sospel: dat is 'dansen' met je auto, bochtjes die mekaar zo snel opvolgen dat je tapdanst op je rem/gas-pedaal: HEERLIJK :party::inlove:

maar idd, timing is alles, zeker 'nu' met al die bejaarden die op stap willen en het autorijden echt wel verleerd tijdens de lockdown :(

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Bouncing Bullet zei:

Spijtig dat ik er niet bij zijn mogt, de hele col was afgesloten voor de pers :)

Als je graag eens wilt rijden op een afgesloten col dan heb ik de oplossing voor je:

https://www.wallackhaus.at/de/

De Grossglockner is een tolweg, welke sluit tussen 20u30 en ... 08u30. Maar als je een hotel hebt op de berg zelf... dan kan je 's morgensvroeg fijn op en af rijden op een afgesloten col :D  Ik spreek uit ervaring :D 

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, msxx zei:

Als je graag eens wilt rijden op een afgesloten col dan heb ik de oplossing voor je:

https://www.wallackhaus.at/de/

De Grossglockner is een tolweg, welke sluit tussen 20u30 en ... 08u30. Maar als je een hotel hebt op de berg zelf... dan kan je 's morgensvroeg fijn op en af rijden op een afgesloten col :D  Ik spreek uit ervaring :D 

Kleine correctie op de tijden:

  • Im Mai: 06:00 bis 20:00 Uhr (letzte Einfahrt 19:15 Uhr)
  • Im Juni, Juli & August: 05:30 bis 21:00 Uhr (letzte Einfahrt 20:15 Uhr)
  • Im September & Oktober: 06:00 bis 19:30 Uhr (letzte Einfahrt 18:45 Uhr

Ik was daar in 2015 voor het laatst, toen gingen de tolhuisjes een stuk later open. Tussen 7u en 8u ben ik toen twee keer op en af gereden. De fietsers konden het minder waarderen, die dachten nog de weg voor zich alleen te hebben 😛 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Zegt natuurlijk niets over de auto, maar dit kleur associeerde ik als kind al met brol/bocht als ik speelgoedautootjes had. Meestal waren dat mega cheape, Chinese ondingen die in niets te vergelijken waren met Matchbox-auto's. Moest er spontaan aan denken toen ik deze foto zag. 

Maar eerlijk: zo'n kleur kies je toch echt niet omdat het mooi is. Ik vind dat eigenlijk jammer, want er zit ongetwijfeld een uiterst capabele auto onder het schreeuwerige uiterlijk. Dit genereert toch bij iedereen instant vooroordelen? 

Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid