Ga naar inhoud

(Tijdelijke) kilometervreter voor 25k?


The Swede

Aanbevolen berichten

Ik zit met een nieuw rol waar ik een redelijk aantal fabrieken moet overzien en,, zeker in het eerste jaar, ga moeten bezoeken. Ongeveer de helft van de fabrieken ligt in Frankrijk, Duitsland en Noord-Italië, dus vanuit Zwitserland rij je er makkelijker naartoe dan het vliegtuig steeds te nemen.

Hoe best mijn logistiek etc regelen weet ik nog niet. Daarom dacht ik van voor 6 à 12 maand gewoon een redelijk goedkope (rond de 25k) en betrouwbare reiswagen in huis te halen, de tijd van een beetje te zien hoe (en hoe frequent) ik het best mijn bezoeken organiseer, en de wagen dan weer van de hand te doen. => makkelijk herverkopen en herverkoopwaarde zijn belangrijk.
De wagen gaat zuiver voor professionele verplaatsingen gebruikt worden (om belastingssituatie simpel te houden) en dus hoofdzakelijk voor snelwegritten.

Heb zelf wat zitten kijken naar de tweedehandsaanbiedingen van de "Duitse Drie", maar zou graag ook hier van jullie wat ideëen opdoen. 
(Had ook gehoopt dat er wat kennis was over welke BMW-Mercedes-Audi je moet van wegblijven.)

Minimumvereisten: meer dan 4 cilinders, liefst niet meer dan 150-175k km (kms niet zo super belangrijk. Idee is van een 30000km bij te zetten en de wagen buiten te gooien), comfortabele zetels, leder. Liefste Zwitserse auto, dan moet ik de moeite niet doen te importeren.

(Heb hier al zitten rondkijken: https://www.leparking.ch/ ; www.carforyou.ch ; en dan nog gewoon op Autoscout, Comparis en Tutti.ch).

Met dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, msxx zei:

530d dus

De F10 was inderdaad de eerste die in me opkwam. Waarom echter ee 530d als je ook een 535d of M550d kan hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, The Swede zei:

De F10 was inderdaad de eerste die in me opkwam. Waarom echter ee 530d als je ook een 535d of M550d kan hebben?

Betrouwbaarheid :) 

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Hazen zei:

Passat, easy keuze en zo goed als zeker geen zorgen.

Welk model heeft in de recentere jaargangen nog een 6 pitter? Ik dacht dat de R36 de laatste was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, JanC zei:

Phaeton V10 TDI, no brainer! 

Voor wat ik hoorde was die ongeveer even betrouwbaar als een Engelsman.

8 minuten geleden, msxx zei:

Terechte vraag, dat is puur persoonlijke voorkeur van mijn kant. 

Als ik voor hetzelfde geld een 7 ipv een 5 kan rijden, of een S ipv een E, dan is de keus rap gemaakt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, toere zei:

25k is het maximum budget, of is dit nog "rekbaar"? 

Rekbaar, ja. Maar ik zie niet waarom ik het veel zou moeten rekken als er nu al genoeg autos daaronder zitten.

Zoals gezegd, het is een ding om mee te gaan werken. Niet om in het weekend mee te rijden of op congé mee te gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, abtler zei:

Toch genoeg te vinden van de 3 Duitsers

Jawel. Alleen wil ik hier graag wat horen welke hiervan betrouwbaar zijn... en van welke je beter weg blijft.

De w221 ga ik niet nemen als S. Ik heb er al ene. Als ik een S zou nemen, dan W222 en die zijn veel moeilijker te vinden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Geertt zei:

Hoe zit de verkeersbelasting eigenlijk in elkaar in Zwitserland? Is dat vergelijkbaar met hier of gunstiger? 

Ik ken weinig landen waar ze ‘vergelijkbaar’ zijn met België :lol:

Kijk even naar het Zwitsers wagenpark en je zal je wel kunnen inbeelden dat we hier geen problemen hebben met taks. Enkel Geneve is auto onvriendelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Jules_W zei:

Panamera diesel heb je tegenwoordig trouwens voor dat geld.

Ja, alleen heb je binnen dat budget enkel een 3.0v6 diesel. En waarom zou je dat geld uitgeven als je voor een pak minder geld een A8 4.2tdi hebt of een veel goedkopere BMW 530d?

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, The Swede zei:

Ja, alleen heb je binnen dat budget enkel een 3.0v6 diesel. En waarom zou je dat geld uitgeven als je voor een pak minder geld een A8 4.2tdi hebt of een veel goedkopere BMW 530d?

De badge he ahja! Nee, ik heb geen ervaring met een 4.2 a8. Maar een Panamera diesel rijdt voor een berline veel dynamischer dan een f10/11. Imo is dat een leukere auto om km’s mee te maken. Het interieur op zich is ook een trapje hoger dan een BMW. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Lotuzzz zei:

Als de badge toch niet belangrijk is, waarom geen Lexus? Ik lees hier dat betrouwbaarheid de belangrijkste eigenschap moet zijn.

Ook al zitten aan denken. GS450h rijdt erg goed. Alleen is de herverkoop niet gemakkelijk 😒

1 uur geleden, Jules_W zei:

De badge he ahja! Nee, ik heb geen ervaring met een 4.2 a8. Maar een Panamera diesel rijdt voor een berline veel dynamischer dan een f10/11. Imo is dat een leukere auto om km’s mee te maken. Het interieur op zich is ook een trapje hoger dan een BMW. 

Ge weet wat ik van badge denk.

Als ik een Porsche hiervoor zou nemen, dan eerder een Cayenne. Zou dan ook de Range vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid