Ga naar inhoud

(Tijdelijke) kilometervreter voor 25k?


The Swede

Aanbevolen berichten

19 uren geleden, The Swede zei:

Oh nee, het kriebelt veel meer om een Cayenne Turbo of GTS te kopen 🙈

Een 9P of een E2-1? 
 

9P zou ik enkel in facelift durven kopen en dan liever een GTS, maar die zijn qua betrouwbaarheid twijfelachtig.

E2-1 V8 zou ik zeker dankbaar de tip van Porsche Approved gebruiken. 
Houd er sowieso rekening mee dat, als de rekeningen beginnen, ze heel (heel) pittig kunnen worden. Ik stel vast dat dat vaak de reden van herverkoop is. Ik denk niet dat ik het zelf tweedehands zou durven kopen … ken ook goed een handelaar die steevast een huilende smiley stuurt als ik een recente Porsche V8 doorstuur :’) 

Ik zou je nog durven aanraden om een S Diesel te nemen. Heerlijk blok, onbetaalbaar qua taksen hier maar ginderachter ideaal. Zuinig, performant, geweldige sound.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dank, @Alexanderr.

Zowieso de E2-1. De 9P ben ik echt nooit can van geweest. 
 

Op zich zijn er zoveel te koop, dat je hier al snel neigt naar de krachtiger modellen: GTS of Turbo. Dat zijn ook de modellen die hier meest in trek zijn.

Zelf ben ik fan van zowel de looks als het geluid van de GTS :inlove:

Vraag is: is de Turbo geen betere reiswagen. 

Dat gezegd zijnde, misschien dat een gewone mooie V8 S een rationelere keuze kan zijn. 

Je zegt dat je autohandelaar niet happig is op Cayenne V8. Is dat enkel omdat dat in België (en tegenwoordig ook andere landen) fiscaal zwaar gepenaliseerd wordt? Of omdat de betrouwbaarheid niet bijster is en hij nogal es klanten kan zien terugkomen met garantieclaims?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, The Swede zei:

Je zegt dat je autohandelaar niet happig is op Cayenne V8. Is dat enkel omdat dat in België (en tegenwoordig ook andere landen) fiscaal zwaar gepenaliseerd wordt? Of omdat de betrouwbaarheid niet bijster is en hij nogal es klanten kan zien terugkomen met garantieclaims?

Ik denk vooral dat 2de.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, The Swede zei:

Vertel, @d_s

Lijkt me het meest logisch. Feit dat die wagen minder interessant is om te verkopen omwille van de tax dat weet de handelaar en daar bepaalt hij zijn overnameprijs ook op. Maar als hij weet dat de wagen ook "gekend" staat als minder betrouwbaar dan zit hij met een "onbekende" maar realistische factor dat de wagen na verkoop nog eens bij hem zal passeren om te herstellen. En dat geeft minder gelukkige klanten en minder goede reclame. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, d_s zei:

Lijkt me het meest logisch. Feit dat die wagen minder interessant is om te verkopen omwille van de tax dat weet de handelaar en daar bepaalt hij zijn overnameprijs ook op. Maar als hij weet dat de wagen ook "gekend" staat als minder betrouwbaar dan zit hij met een "onbekende" maar realistische factor dat de wagen na verkoop nog eens bij hem zal passeren om te herstellen. En dat geeft minder gelukkige klanten en minder goede reclame. 

Neem een approved garantie erbij, dan is het toch niet echt uw probleem . Gratis , vervangwagen, geen eigen kosten, dan is  het hoogstens wat irritant 🤔

aangepast door Bart
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, d_s zei:

Lijkt me het meest logisch. Feit dat die wagen minder interessant is om te verkopen omwille van de tax dat weet de handelaar en daar bepaalt hij zijn overnameprijs ook op. Maar als hij weet dat de wagen ook "gekend" staat als minder betrouwbaar dan zit hij met een "onbekende" maar realistische factor dat de wagen na verkoop nog eens bij hem zal passeren om te herstellen. En dat geeft minder gelukkige klanten en minder goede reclame. 

Ja, maar je zei “dat 2de”, zijnde dat de wagen gekend staat als minder betrouwbaar.

Ik wou weten wat je wist over de betrouwbaarheid 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Bart zei:

Neem een approved garantie erbij, dan is het toch niet echt uw probleem . Gratis , vervangwagen, geen eigen kosten, dan is het toch niet echt uw probleem , hoogstens wat irritant 🤔

Dat betekent wel dat je een tweedehands Porsche Cayenne bij de dealer vindt. Niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, The Swede zei:

Dat betekent wel dat je een tweedehands Porsche Cayenne bij de dealer vindt. Niet?

Moet zelf niet , als je de voorwaarden leest.

juist 1 groot onderhoud laten doen en dan puntencheck bij de dealer

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, The Swede zei:

Ja, maar je zei “dat 2de”, zijnde dat de wagen gekend staat als minder betrouwbaar.

Ik wou weten wat je wist over de betrouwbaarheid 

Ik zei ook "ik denk😜" omdat dat mij het meest plausibele leek als reactie van een handelaar. Maar @Alexanderr zal het correcte antwoord weten.😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, d_s zei:

Ik zei ook "ik denk😜" omdat dat mij het meest plausibele leek als reactie van een handelaar. Maar @Alexanderr zal het correcte antwoord weten.😉

Als handelaar in België, zou ik denken dat een V8 benzine (of diesel) niet echt een lol is want je krijgt het lokaal haast niet verkocht. 

Ik zie dat RRD regelmatig mooie V8 wagens binnen neemt, maar waar hij ook direct zegt "ik ben niet gehaast dit te verkopen". Dan rijdt hij er zelf af en toe mee voor enige maanden. 
Als je die insteek niet neemt als handelaar, dan kan een V8 die daar maanden staat stof te vergaren, wel best ambetant zijn.

Voor garantie kunnen ze eerder een verzekering nemen zelf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

Als handelaar in België, zou ik denken dat een V8 benzine (of diesel) niet echt een lol is want je krijgt het lokaal haast niet verkocht. 

Ik zie dat RRD regelmatig mooie V8 wagens binnen neemt, maar waar hij ook direct zegt "ik ben niet gehaast dit te verkopen". Dan rijdt hij er zelf af en toe mee voor enige maanden. 
Als je die insteek niet neemt als handelaar, dan kan een V8 die daar maanden staat stof te vergaren, wel best ambetant zijn.

Voor garantie kunnen ze eerder een verzekering nemen zelf. 

Klopt. Maar als je het haast lokaal niet verkocht krijgt dan is uw bod ook navenant. Als RRD een mooie V8 binnen haalt dan is het ook niet de bedoeling om deze met verlies te verkopen dus zijn aankoopprijs is daar ook naar of hij zal hem niet kopen. Maar hij stuurt dan volgens mij geen huilend icoontje naar de garage. 

Ik kan ook mis zijn en misschien doet die handelaar dat bij elke V8 die hij aangeboden krijgt (in de hoop dat zijn RRD-overnamebod aanvaard wordt😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, d_s zei:

Klopt. Maar als je het haast lokaal niet verkocht krijgt dan is uw bod ook navenant. Als RRD een mooie V8 binnen haalt dan is het ook niet de bedoeling om deze met verlies te verkopen dus zijn aankoopprijs is daar ook naar of hij zal hem niet kopen. Maar hij stuurt dan volgens mij geen huilend icoontje naar de garage. 

Ik kan ook mis zijn en misschien doet die handelaar dat bij elke V8 die hij aangeboden krijgt (in de hoop dat zijn RRD-overnamebod aanvaard wordt😁

Dat risico zit er inderdaad serieus in :D 

Ik weet nog indertijd dat wij thuis met W124's reden. De "dieseltaks" was in 1993-1994 ergens geintroduceerd en de rijtaks voor dikke diesels was een stuk hoger geworden dan voor een benzine. 
Plots zat elke dealer cinema te verkopen als je hen vroeg of ze je 300D wouden overnemen. De aanbiedingen die je kreeg waren dan ook echt belachelijk, ook al konden ze van de wagen makkelijk vanaf geraken.

Wij hebben zo één van de 300D's overgelaten aan de dealer. Verkoper maakte een ganse cinema dat "hij dat enkel aan marchands nog kon kwijt geraken", etc. Deed nul moeite ook al was de wagen daar gekocht geweest en steeds daar onderhouden (wagen was 4 jaar oud en had 150000km).
Pa wou er toch mee doorgaan, dus auto daar aan een RRD-prijs overgelaten. 

Paar weken later komen we de wagen in Ninove tegen aan de GB. Nieuwe eigenaar aangesproken. Blijkbaar was de wagen reeds beloofd aan hem voor wij hem verkocht hadden en de dealer had er 15% winst op gemaakt zonder er ne kloot te moeten aan doen. Ding stond echt mint ... :roll:  

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, The Swede zei:

Akkoordje gemaakt. Later deze week hopelijk klaar. (Moest nog gedetaild en geschouwd worden).

Wat is het geworden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid