Parsifal 4.575 Geplaatst: 24 april 2025 Geplaatst: 24 april 2025 28 minuten geleden, Dante zei: Welke EV? 2017 Tesla model S 100D Dus niet de snelste laadsnelheid en al wat degradatie op de batterij 1 Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 Gisteren met de i4 M50 de Ardennenrit gedaan. Effe uitschrijven voor ik het vergeet. Thuis in Gent vertrokken met een quasi volle batterij: 99% batterij Naar Antwerpen om Ruben op te pikken, aan 140cc buiten de trajectcontroles. Ruben opgepikt en vanaf dan aan 150-160 waar het kon, tot aan de snellader aan Baraque fraiture. Daar aangekomen met 8% / 25km range, na 243km. Een halfuurtje snelladen zonder snacken, genietend van het ochtendgloren. Vertrokken met 86% en een kleine 300km range. Naar de start gereden 15km verder en aan het roadbook begonnen. Zonder inhouden naar de tussenstop en vanaf daar was ik te lui om de rest van de data te loggen. Aan de tussenstop was er een 11kW AC lader waar ik hem heb ingeplugd. Tijdens ons ontbijt kon hij wat bijladen, ik dacht een uurtje, volgens m'n co was het zelfs zo lang niet. Verder doorgereden. Op ongeveer 90km in deel 2 van het roadbook was er op 9mn afstand een snellader. Even getwijfeld om die op te zoeken, ik had nog ongeveer 40km te gaan, met nog 55 a 60km rijbereik. Besloten het te riskeren en verder doorgereden. De laatste 30km eco pro aangezet en iets rustiger beginnen rijden, toegekomen aan de Startplaats met nog 8% / 18km rijbereik overschot. Initieel hadden we het idee om van daar rechtstreeks naar de tussenstop te gaan en ons op het terras te zetten, maar de rechtstreekse rit was ook 1u20mn, tegenover 2u via de route, dus besloten we te copiloten. Ideaal om de wagen ondertussen aan een laadpaal te hangen. Bij café Coureur stonden er blijkbaar 2 palen, maar die werden in geen enkele app of op de auto GPS weergegeven. Ik had de palen zelf ook niet gezien en heb die dus domweg genegeerd. Achteraf bleek dat die perfect werkten met m'n BMW charging kaart. Ik zocht dus naar de andere palen, er stond 1tje aan een café wat verderop. Dat café zat echter vol, vol terras, veel auto's en moto's, dus vond ik het geen goed idee om die paal te blokkeren voor 6-7u, zonder daar aanwezig te zijn. In het dorp stonden er een aantal palen volgens de apps. De eerste kon ik wel aankoppelen, maar na de start wachtte die op 'alimentation'. Die ging dus niet. De 2e vond ik niet, de derde was een 50kW DC lader waar je maar een uur mag staan. Ik besloot om de auto op het plein achter te laten en hem dan na de rit daar een uurtje aan te hangen. Die drie palen stonden allemaal op nog geen kilometer van elkaar. Na de rit de auto gaan opzoeken en geprobeerd om de 50kW paal te gebruiken. Die liet het echter ook afweten. Een Google review van een maand geleden sprak al over een defecte paal, dus geen chance. Uiteindelijk met 4% batterij teruggereden naar Cafe Coureur en hem aan hun paal gehangen. Die bleek perfect te werken. In een ideaal scenario had ik hem 's middags aan die paal kunnen hangen en dus een volle batterij gehad tegen dat ik terug vertrok. Nu kon de wagen er een uur of twee aanhangen, tot we huiswaarts keerden. Terug binnendoor naar Baraque Fraiture, waardoor we de file op de E42 ontweken waar een paar forummers in vast zaten. Terug een half uurtje (31mn) aan de snellader en hup naar huis. Deze keer aan legale snelheden. Melissa afgezet in Nevele en terug naar Gent. Thuis aangekomen met nog 79km rijbereik over. In totaal dus 1u snelgeladen voor 785km gereden afstand. De meeste daarvan op een bovengemiddeld tempo. Als ik s middags meteen een werkende paal had gevonden, dan had ik zelf maar 1 snellaadsessie nodig gehad. Al bij al geen drama, maar spijtig dat er toch nog zoveel kapotte / slecht aangeduide palen zijn. 1 Quote
ICM 24.883 Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 2 uren geleden, Asserti zei: Gisteren met de i4 M50 de Ardennenrit gedaan. Effe uitschrijven voor ik het vergeet. Thuis in Gent vertrokken met een quasi volle batterij: 99% batterij Naar Antwerpen om Ruben op te pikken, aan 140cc buiten de trajectcontroles. Ruben opgepikt en vanaf dan aan 150-160 waar het kon, tot aan de snellader aan Baraque fraiture. Daar aangekomen met 8% / 25km range, na 243km. Een halfuurtje snelladen zonder snacken, genietend van het ochtendgloren. Vertrokken met 86% en een kleine 300km range. Naar de start gereden 15km verder en aan het roadbook begonnen. Zonder inhouden naar de tussenstop en vanaf daar was ik te lui om de rest van de data te loggen. Aan de tussenstop was er een 11kW AC lader waar ik hem heb ingeplugd. Tijdens ons ontbijt kon hij wat bijladen, ik dacht een uurtje, volgens m'n co was het zelfs zo lang niet. Verder doorgereden. Op ongeveer 90km in deel 2 van het roadbook was er op 9mn afstand een snellader. Even getwijfeld om die op te zoeken, ik had nog ongeveer 40km te gaan, met nog 55 a 60km rijbereik. Besloten het te riskeren en verder doorgereden. De laatste 30km eco pro aangezet en iets rustiger beginnen rijden, toegekomen aan de Startplaats met nog 8% / 18km rijbereik overschot. Initieel hadden we het idee om van daar rechtstreeks naar de tussenstop te gaan en ons op het terras te zetten, maar de rechtstreekse rit was ook 1u20mn, tegenover 2u via de route, dus besloten we te copiloten. Ideaal om de wagen ondertussen aan een laadpaal te hangen. Bij café Coureur stonden er blijkbaar 2 palen, maar die werden in geen enkele app of op de auto GPS weergegeven. Ik had de palen zelf ook niet gezien en heb die dus domweg genegeerd. Achteraf bleek dat die perfect werkten met m'n BMW charging kaart. Ik zocht dus naar de andere palen, er stond 1tje aan een café wat verderop. Dat café zat echter vol, vol terras, veel auto's en moto's, dus vond ik het geen goed idee om die paal te blokkeren voor 6-7u, zonder daar aanwezig te zijn. In het dorp stonden er een aantal palen volgens de apps. De eerste kon ik wel aankoppelen, maar na de start wachtte die op 'alimentation'. Die ging dus niet. De 2e vond ik niet, de derde was een 50kW DC lader waar je maar een uur mag staan. Ik besloot om de auto op het plein achter te laten en hem dan na de rit daar een uurtje aan te hangen. Die drie palen stonden allemaal op nog geen kilometer van elkaar. Na de rit de auto gaan opzoeken en geprobeerd om de 50kW paal te gebruiken. Die liet het echter ook afweten. Een Google review van een maand geleden sprak al over een defecte paal, dus geen chance. Uiteindelijk met 4% batterij teruggereden naar Cafe Coureur en hem aan hun paal gehangen. Die bleek perfect te werken. In een ideaal scenario had ik hem 's middags aan die paal kunnen hangen en dus een volle batterij gehad tegen dat ik terug vertrok. Nu kon de wagen er een uur of twee aanhangen, tot we huiswaarts keerden. Terug binnendoor naar Baraque Fraiture, waardoor we de file op de E42 ontweken waar een paar forummers in vast zaten. Terug een half uurtje (31mn) aan de snellader en hup naar huis. Deze keer aan legale snelheden. Melissa afgezet in Nevele en terug naar Gent. Thuis aangekomen met nog 79km rijbereik over. In totaal dus 1u snelgeladen voor 785km gereden afstand. De meeste daarvan op een bovengemiddeld tempo. Als ik s middags meteen een werkende paal had gevonden, dan had ik zelf maar 1 snellaadsessie nodig gehad. Al bij al geen drama, maar spijtig dat er toch nog zoveel kapotte / slecht aangeduide palen zijn. Ik begrijp dat het allemaal gewoon lukt, maar je moet er toch te veel "mee bezig zijn" naar mijn goesting. 3 2 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 (aangepast) 58 minuten geleden, ICM zei: Ik begrijp dat het allemaal gewoon lukt, maar je moet er toch te veel "mee bezig zijn" naar mijn goesting. ja, zo zie ik dat toch ook. Wat een gedoe toch allemaal. Komt mede door die kapotte palen en laadpaal klevers voorzorgen maar toch. Zeker het feit dat je net vertrekt vanaf het restaurant en kwartier later, aan de Baraque Fraiture al weer terug voor een half uur stil staat en dat terwijl de rit huiswaarts daardoor geen 2u maar 2u30 wordt. 30 juni 2025 aangepast door Liquid Li0n Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 Ja man, dat omschrijf ik niet als een "plezierritje". Dan ken ik leukere dingen om te doen op een zondag. Maar ieder zijn meug he. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 4 hours ago, Asserti said: Gisteren met de i4 M50 de Ardennenrit gedaan. Effe uitschrijven voor ik het vergeet. Thuis in Gent vertrokken met een quasi volle batterij: 99% batterij Naar Antwerpen om Ruben op te pikken, aan 140cc buiten de trajectcontroles. Ruben opgepikt en vanaf dan aan 150-160 waar het kon, tot aan de snellader aan Baraque fraiture. Daar aangekomen met 8% / 25km range, na 243km. Een halfuurtje snelladen zonder snacken, genietend van het ochtendgloren. Vertrokken met 86% en een kleine 300km range. Naar de start gereden 15km verder en aan het roadbook begonnen. Zonder inhouden naar de tussenstop en vanaf daar was ik te lui om de rest van de data te loggen. Aan de tussenstop was er een 11kW AC lader waar ik hem heb ingeplugd. Tijdens ons ontbijt kon hij wat bijladen, ik dacht een uurtje, volgens m'n co was het zelfs zo lang niet. Verder doorgereden. Op ongeveer 90km in deel 2 van het roadbook was er op 9mn afstand een snellader. Even getwijfeld om die op te zoeken, ik had nog ongeveer 40km te gaan, met nog 55 a 60km rijbereik. Besloten het te riskeren en verder doorgereden. De laatste 30km eco pro aangezet en iets rustiger beginnen rijden, toegekomen aan de Startplaats met nog 8% / 18km rijbereik overschot. Initieel hadden we het idee om van daar rechtstreeks naar de tussenstop te gaan en ons op het terras te zetten, maar de rechtstreekse rit was ook 1u20mn, tegenover 2u via de route, dus besloten we te copiloten. Ideaal om de wagen ondertussen aan een laadpaal te hangen. Bij café Coureur stonden er blijkbaar 2 palen, maar die werden in geen enkele app of op de auto GPS weergegeven. Ik had de palen zelf ook niet gezien en heb die dus domweg genegeerd. Achteraf bleek dat die perfect werkten met m'n BMW charging kaart. Ik zocht dus naar de andere palen, er stond 1tje aan een café wat verderop. Dat café zat echter vol, vol terras, veel auto's en moto's, dus vond ik het geen goed idee om die paal te blokkeren voor 6-7u, zonder daar aanwezig te zijn. In het dorp stonden er een aantal palen volgens de apps. De eerste kon ik wel aankoppelen, maar na de start wachtte die op 'alimentation'. Die ging dus niet. De 2e vond ik niet, de derde was een 50kW DC lader waar je maar een uur mag staan. Ik besloot om de auto op het plein achter te laten en hem dan na de rit daar een uurtje aan te hangen. Die drie palen stonden allemaal op nog geen kilometer van elkaar. Na de rit de auto gaan opzoeken en geprobeerd om de 50kW paal te gebruiken. Die liet het echter ook afweten. Een Google review van een maand geleden sprak al over een defecte paal, dus geen chance. Uiteindelijk met 4% batterij teruggereden naar Cafe Coureur en hem aan hun paal gehangen. Die bleek perfect te werken. In een ideaal scenario had ik hem 's middags aan die paal kunnen hangen en dus een volle batterij gehad tegen dat ik terug vertrok. Nu kon de wagen er een uur of twee aanhangen, tot we huiswaarts keerden. Terug binnendoor naar Baraque Fraiture, waardoor we de file op de E42 ontweken waar een paar forummers in vast zaten. Terug een half uurtje (31mn) aan de snellader en hup naar huis. Deze keer aan legale snelheden. Melissa afgezet in Nevele en terug naar Gent. Thuis aangekomen met nog 79km rijbereik over. In totaal dus 1u snelgeladen voor 785km gereden afstand. De meeste daarvan op een bovengemiddeld tempo. Als ik s middags meteen een werkende paal had gevonden, dan had ik zelf maar 1 snellaadsessie nodig gehad. Al bij al geen drama, maar spijtig dat er toch nog zoveel kapotte / slecht aangeduide palen zijn. Het zal wel aan mij liggen maar ik snap hier niks van Je rijdt naar de start, je begint aan het roadbook, en aan de eerste tussenstop ga je ontbijten. Was dat dan een brunch of was je begonnen aan de start om 6h 's morgens? Dan rijd je verder en je komt terug aan de startplaats, dus het roadbook was een lus? En dan zou je van daar rechtstreeks nog eens naar de tussenstop rijden (waarom?), maar je gaat dan met iemand anders mee rijden terwijl de auto aan een laadpaal zou kunnen hangen.. En wat die defecte palen betreft, een wijs man (*kuch*) zei me hier ooit dat ik maar de Chargemap app moest gebruiken als ik zo een stoten niet wilde meemaken 1 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 1 hour ago, ICM said: Ik begrijp dat het allemaal gewoon lukt, maar je moet er toch te veel "mee bezig zijn" naar mijn goesting. t is daar op sommige plaatsen in de Ardennen al zoeken naar een tankstation. Laat staan dat er veel (werkende) laadpalen zijn. En met een AC lader ben je dan helemaal niks, als je op de baan effe wil bijladen. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 2 minuten geleden, ir_fuel zei: Het zal wel aan mij liggen maar ik snap hier niks van Je rijdt naar de start, je begint aan het roadbook, en aan de eerste tussenstop ga je ontbijten. Was dat dan een brunch of was je begonnen aan de start om 6h 's morgens? Dan rijd je verder en je komt terug aan de startplaats, dus het roadbook was een lus? En dan zou je van daar rechtstreeks nog eens naar de tussenstop rijden (waarom?), maar je gaat dan met iemand anders mee rijden terwijl de auto aan een laadpaal zou kunnen hangen.. En wat die defecte palen betreft, een wijs man (*kuch*) zei me hier ooit dat ik maar de Chargemap app moest gebruiken als ik zo een stoten niet wilde meemaken hij, ipv PJH, testte de route uit vóór de officiele start. Dus heel vroeg begonnen, dan ergens ontbijten, dan verder rijden. en dan tegen een schappelijk uur terug aan de start omdat de eerste deelnemers tegen 12u er toekwamen. 3 Quote
ex-Mooseman 14.591 Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 en gezien het lastminute ervanonder muizen van PJH, is die laatste verkenning ook héél lastminute moeten gebeuren, waardoor er niet al te veel vooraf kon worden gepland of bekeken. Er stond inderdaad een laadpunt op de parking van de Coureur, met een allerschattigst antenneke bovenop. Stond op de hoek, waar die Ferrari 308 en de grijze Z4 van Phil stonden. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 Om zo'n trip te doen, met zoveel sportieve kilometers in 1 dag, heb je gewoon snelladers nodig, en die staan er in de Ardennen gewoon te weinig. Ook heeft zo'n i4 M50 een veel te lage actieradius, net zoals mijn etron GT. Het is te doen, maar je moet doordachte beslissingen nemen, zoals je best wel was gaan snelladen aan het einde van deel 2 bij de verkenningsronde. De laadpaal bij Café Coureur stond inderdaad ook niet op mijn app van Shell Recharge, dus uw verhaal klopt. Wel duidde mijn app de defecte laadpaal aan. Ik heb vorig jaar de Polderrit gedaan, in de koude maand maart, en dat is mij perfect gelukt. Volle batterij vertrokken, aan de snellader gehangen bij aankomst in Nieuwpoort, onderweg bij de stopplaats 1u geladen aan 22kW, en dan 's avonds aan een 22kW-lader gehangen terwijl we op restaurant zijn blijven dineren. Geen enkel probleem gehad... Maar, je kan het draaien of keren hoe je wil, met een verbrandingsmotor is zo'n rit gewoon veel gemakkelijker en plezanter, en zeker met een 911 met een tank van 90 liter. Ik blijf dus bij mijn standpunt: een EV voor de saaie, hoofdzakelijk zakelijke, dagelijkse km's, en een benzine voor de fun-km's. 3 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 Ik heb een screenshot gemaakt van mijn app met aanduiding van het aantal snelladers (dus >100kW) die er staan. Je ziet dat Vlaanderen helemaal bijgebeend is op Nederland, maar je ziet ook dat de Ardennen, en zeker de regio die wij gisteren gedaan hebben, nog ver achter staat... 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 47 minutes ago, Liquid Li0n said: hij, ipv PJH, testte de route uit vóór de officiele start. Dus heel vroeg begonnen, dan ergens ontbijten, dan verder rijden. en dan tegen een schappelijk uur terug aan de start omdat de eerste deelnemers tegen 12u er toekwamen. Ha, ok, nu zijn we mee Dacht hij "gewoon" deelnemer was. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 25 minutes ago, BMWMB said: Maar, je kan het draaien of keren hoe je wil, met een verbrandingsmotor is zo'n rit gewoon veel gemakkelijker en plezanter, en zeker met een 911 met een tank van 90 liter. Los van het feit dat zo een zware loebas door de bochten sturen ook niet het meeste plezier geeft. 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 4 minuten geleden, ir_fuel zei: Ha, ok, nu zijn we mee Dacht hij "gewoon" deelnemer was. geen idee eigenlijk. Ik denk het wel maar dat hij zich heeft opgeofferd voor de last minute organisatorische redenen Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 Just now, Liquid Li0n said: geen idee eigenlijk. Ik denk het wel maar dat hij zich heeft opgeofferd voor de last minute organisatorische redenen Had dat topic niet gelezen wegens toch niet deelnemen. Heb het net effe doorgenomen en nu snap ik het verhaal, o.a. PJH zijn last-minute operatie etc. 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 7 minuten geleden, ir_fuel zei: Had dat topic niet gelezen wegens toch niet deelnemen. Heb het net effe doorgenomen en nu snap ik het verhaal, o.a. PJH zijn last-minute operatie etc. no problem. is met plezier hier ook uitgelegd. Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 1 uur geleden, ir_fuel zei: En wat die defecte palen betreft, een wijs man (*kuch*) zei me hier ooit dat ik maar de Chargemap app moest gebruiken als ik zo een stoten niet wilde meemaken De mannen waarmee ik ging meerijden stonden te trappelen om te vertrekken, waardoor ik niet de tijd heb genomen om Chargemap te bekijken. Had me wat gedoe kunnen besparen idd 1 uur terug, ir_fuel zei: Los van het feit dat zo een zware loebas door de bochten sturen ook niet het meeste plezier geeft. Nee klopt, de haarspeld- en andere bochten waren aangenamer met de S2000 en de NSX waarin ik mee reed. Anderzijds, er hebben forummers 90mn stil gestaan in de file. Dat is meer tijd verloren dan wat ik nodig had om te laden. Voor mij was dit ook wel een soort van test en een uitdaging. 'Hoe gemakkelijk kan dit en hoe ambetant is de ervaring'. Los van het zoeken naar een werkende traaglader vond ik dat best meevallen. Maar dat ligt dan aan de manier waarop ik het bekijk. Alles was ook volledig uit vrije wil, geen EV-conspiracy die me hiertoe heeft opgestoken noch betaald!! Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 2 minutes ago, Asserti said: Anderzijds, er hebben forummers 90mn stil gestaan in de file. Dat is meer tijd verloren dan wat ik nodig had om te laden. Voor mij was dit ook wel een soort van test en een uitdaging. 'Hoe gemakkelijk kan dit en hoe ambetant is de ervaring'. Los van het zoeken naar een werkende traaglader vond ik dat best meevallen. Maar dat ligt dan aan de manier waarop ik het bekijk. Alles was ook volledig uit vrije wil, geen EV-conspiracy die me hiertoe heeft opgestoken noch betaald!! Als je die spullen verkoopt is het interessant er af en toe eens wat speciallekes mee te doen. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 5 minuten geleden, Asserti zei: Alles was ook volledig uit vrije wil, geen EV-conspiracy die me hiertoe heeft opgestoken noch betaald!! Quote
Ugeken 11.752 Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 Ik reed zaterdag naar Spa, gestart met 99% batterij. Daar aangekomen met nog 42%, op de terugrit 10min aan de snellader gehangen in Waremme en thuis gekomen met 19% resterend. 405km gereden… Met een diesel doe je dat traject 2x zonder tanken, maar uiteindelijk toch zo geen drama om 10min te laden. Dat was ideaal om intussen een paar CircleK hotdogs binnen te spelen, maar we hadden al gegeten . Quote
Ugeken 11.752 Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 Mijn collega rijdt een hybride GLA, en die ging diezelfde rit ook niet getrokken hebben zonder tanken. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 (aangepast) 6 uren geleden, Ugeken zei: Mijn collega rijdt een hybride GLA, en die ging diezelfde rit ook niet getrokken hebben zonder tanken. Hybrides hebben dan ook een kleine benzinetank. Kijk maar eens bij de gewone GLA. Deze is 50 liter en een GLA hybride maar 35. 30 juni 2025 aangepast door Liquid Li0n Quote
ex-Mooseman 14.591 Geplaatst: 1 juli 2025 Geplaatst: 1 juli 2025 17 uren geleden, Ugeken zei: Mijn collega rijdt een hybride GLA, en die ging diezelfde rit ook niet getrokken hebben zonder tanken. Dat is dan wel héél weinig rijbereik. Ik heb ook nog niet de helft van het rijbereik van mijn voorgaande diesels, maar haal toch vlot 650 km en meer, op 1 tank + volle batterij. Soit, zondag heb ik ook drie keer moeten tanken met de Z4: voor vertrek volgetankt, even na vertrek, net over de grens met Luxemburg 27 liter bijgevuld, en dan in het terugrijden gingen we er net wel/net niet geraken, en hebben we voor onze gemoedsrust nog eens 18 liter bijgekapt in Wetteren. Thuisgekomen met iets meer dan 1/3 vol.Een dikke 800 km gereden. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 6 juli 2025 Geplaatst: 6 juli 2025 Over bereik gesproken. Test met dakkoffer, trekhaak koffer en zonder: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/07/04/test-dakkoffer-op-een-elektrische-wagen-verbruikt-bijna-kwart-m/ Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 6 juli 2025 Geplaatst: 6 juli 2025 Het is een vrij warme dag. Airco is uitgeschakeld. Zo die etron heeft flink wat reetzweet. Ik zou voorzichtig zijn met die 2e hands etrons 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.