dragonfly 14.973 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 2 minuten geleden, Asserti zei: Deze kwam ik tegen in een Facebook groep: Zo vind je veel posts. Zottenwerk met een caravan. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 1 minuut geleden, Asserti zei: Deze kwam ik tegen in een Facebook groep: doet me denken aan dat youtube filmpje van weleer met die caravan als test. Koppelde dat altijd los, op slot, dan met de auto naar de laadpaal, 15 a 30 minuten laden, nadien caravan terug aanpikken en weer weg dit filmpje dus 2 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 (aangepast) 1 minuut geleden, Alexis zei: Je moet er zin in hebben zeg dat wel...maar vele zullen in deze situatie zitten wanneer de baas enkel nog maar een EV geeft aan zijn werknemers en je voor die 1 a 2 keer per jaar geen aparte auto gaat kopen. 7 augustus 2025 aangepast door Liquid Li0n Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 2 minuten geleden, Liquid Li0n zei: zeg dat wel...maar vele zullen in deze situatie zitten wanneer de baas enkel nog maar een EV geeft aan zijn werknemers en je voor die 1 a 2 keer per jaar geen aparte auto gaat kopen. 90% van caravan-rijdend volk is NL'er. Die hebben daar amper "van de baas". Kant noch wal. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 2 minuten geleden, Polygoon zei: 90% van caravan-rijdend volk is NL'er. Die hebben daar amper "van de baas". Kant noch wal. wat bedoel je? vele hebben een bedrijfswagen in NL en de overheid verplicht de bedrijven daar ook om enkel EV aan hun bediendes te geven. Je moet het al niet meer googlen of gemini'en, heb het al voor u gedaan Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 Zojuist, Liquid Li0n zei: vele hebben een bedrijfswagen in NL Quote 15% van de werknemers Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 Zojuist, Polygoon zei: klopt, maar in belgie ook slechts 15% dus je amper van de baas in NL slaagt kant noch wal 2 2 Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 16 minuten geleden, Liquid Li0n zei: zeg dat wel...maar vele zullen in deze situatie zitten wanneer de baas enkel nog maar een EV geeft aan zijn werknemers en je voor die 1 a 2 keer per jaar geen aparte auto gaat kopen. Niemand verplicht je natuurlijk om met de kerreven op reis te gaan. Kameraad van me kocht dus wel een derde wagen als oplossing Quote
ex-Mooseman 14.584 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 Waarom moet de baas in een auto voorzien die je caravan of boottrailer kan trekken? Of als je het extreem doortrekt: waarmee je op reis kan gaan? Toen ik mijn 1-reeks reed, namen we ook onze privé-auto om op vakantie te gaan. 4 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 1 minuut geleden, ex-Mooseman zei: Waarom moet de baas in een auto voorzien die je caravan of boottrailer kan trekken? Of als je het extreem doortrekt: waarmee je op reis kan gaan? Toen ik mijn 1-reeks reed, namen we ook onze privé-auto om op vakantie te gaan. Nu haal je 2 zaken door elkaar. Het gaat niet om de grootte van de wagen maar ICE vs EV Quote
ex-Mooseman 14.584 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 toch niet: het gaat er over of je bedrijfswagen er eentje moet zijn die JOUW vorm van vakantie mogelijk maakt: Is die groot genoeg voor alle spullen van ons gezin ? Kan die mijn trailer/caravan trekken ? 2 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 6 minuten geleden, dragonfly zei: Nu haal je 2 zaken door elkaar. Het gaat niet om de grootte van de wagen maar ICE vs EV 1 minuut geleden, ex-Mooseman zei: toch niet: het gaat er over of je bedrijfswagen er eentje moet zijn die JOUW vorm van vakantie mogelijk maakt: Is die groot genoeg voor alle spullen van ons gezin ? Kan die mijn trailer/caravan trekken ? Afhankelijk op wie je antwoordt. @dragonfly zegt, met zo'n EV een caravan trekken is gekkenwerk. @Liquid Li0n z'n argument is "vele zullen in deze situatie zitten wanneer de baas enkel nog maar een EV geeft aan zijn werknemers". 1 Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 Wat hij in het begin aan de hand heeft, dus aankomen aan een laadpaal waarbij de laadpas nog niet werkt, is een vervelende bug in het EV rijden. Hij zal het navi van de auto gevolgd hebben, maar die weet natuurlijk niet welke laadpas je hebt, en helaas werkt niet elke laadpas aan elke laadpaal. Ik heb een laadpas van Shell Recharge, en controleer toch steeds ook even op de app of de laadpaal die de auto kiest compatibel is. Dat heeft deze man dus niet gedaan. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 18 minuten geleden, Liquid Li0n zei: klopt, maar in belgie ook slechts 15% dus je amper van de baas in NL slaagt kant noch wal Ik ben er vrij zeker van dat er ergens iets "lost in translation" zit. Als ik 1 op 1 vergelijk met mijn Nederlandse collega's, voor dezelfde job, heeft daar amper iemand een wagen. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 13 minuten geleden, dragonfly zei: Nu haal je 2 zaken door elkaar. Het gaat niet om de grootte van de wagen maar ICE vs EV Dan moeten ze de ev weigeren en krijgen ze loonsverhoging. ( of een trein abonnement ) Maar dan zullen ze zagen dat het te weinig is om een wagen te kopen. ( ahja want dan kan het geen bmw of andere "sjieke " wagen zijn) Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 19 minuten geleden, Asserti zei: Kameraad van me kocht dus wel een derde wagen als oplossing Zou ik wellicht ook doen mocht ik per se met de sleurhut op reis willen. Of gewoon de sleurhut in de fik steken en op hotel gaan. Of voor die 1-2 weken ruilen met familielid met ruime ICE met trekhaak (indien mogelijk / wenselijk). > ik dacht dat sommige werkgevers ook iets vergelijkbaars aanbieden? Dat je om op reis te gaan tijdelijk je bedrijfswaggie kan inruilen voor eentje die beter aanleunt bij de noden voor die paar weken? Quote
ex-Mooseman 14.584 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 4 minuten geleden, Alexis zei: Zou ik wellicht ook doen mocht ik per se met de sleurhut op reis willen. Of gewoon de sleurhut in de fik steken en op hotel gaan. Of voor die 1-2 weken ruilen met familielid met ruime ICE met trekhaak (indien mogelijk / wenselijk). > ik dacht dat sommige werkgevers ook iets vergelijkbaars aanbieden? Dat je om op reis te gaan tijdelijk je bedrijfswaggie kan inruilen voor eentje die beter aanleunt bij de noden voor die paar weken? Dat laatste lijkt me zo evident nog niet: het zwaartepunt van de vakanties ligt in juli/augustus. Dan zou er een groot aanbod 'grote auto's met trekhaak en liefst een zuinige dieselmotor' moeten beschikbaar zijn. Ik ben nog meest fan van je tweede oplossing Quote
Joske 922 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 55 minuten geleden, Alexis zei: Je moet er zin in hebben Sowieso met een caravan op vakantie gaan met ge maar zin in hebben Quote
Joske 922 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 25 minuten geleden, Polygoon zei: Ik ben er vrij zeker van dat er ergens iets "lost in translation" zit. Als ik 1 op 1 vergelijk met mijn Nederlandse collega's, voor dezelfde job, heeft daar amper iemand een wagen. Bedrijfswagen VS salariswagen. 1 Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 29 minuten geleden, Joske zei: Sowieso met een caravan op vakantie gaan met ge maar zin in hebben Buiten juli en augustus lijkt me dat heel fijn om te doen, toch een groot gevoel van vrijheid......... Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 2 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Buiten juli en augustus lijkt me dat heel fijn om te doen, toch een groot gevoel van vrijheid......... Na vorig jaar heel de maand mei met een camper op reis geweest te zijn, vind ik dat toch wat tegenvallen. Mogelijk omdat we met twee klein mannen op weg waren, maar geef mij maar last minute een leuk hotelletje boeken.. Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 Toch wel wat te vergelijken met een boot? Ik heb een vrij ok huis, maar vertrek straks naar de veel kleinere boot, gevoel van rust, vrijheid, avontuur...... hangt van persoon tot persoon af denk ik dan? Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 1 uur terug, Alexis zei: Zou ik wellicht ook doen mocht ik per se met de sleurhut op reis willen. Of gewoon de sleurhut in de fik steken en op hotel gaan. Of voor die 1-2 weken ruilen met familielid met ruime ICE met trekhaak (indien mogelijk / wenselijk). > ik dacht dat sommige werkgevers ook iets vergelijkbaars aanbieden? Dat je om op reis te gaan tijdelijk je bedrijfswaggie kan inruilen voor eentje die beter aanleunt bij de noden voor die paar weken? Ik ken iemand die een M550d kocht om op skireis te gaan terwijl er ook een 3 diesel van het werk beschikbaar was. 1 Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 Maar de conclusie blijft; je moet er écht wel zin in hebben om met een 450km wltp rijbereik bev op reis te gaan met een sleurhut achter. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.