ex-Mooseman 14.578 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 14 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Toch wel wat te vergelijken met een boot? Ik heb een vrij ok huis, maar vertrek straks naar de veel kleinere boot, gevoel van rust, vrijheid, avontuur...... hangt van persoon tot persoon af denk ik dan? je moet die boot niet iedere keer van je huis tot aan het water trekken, gelukkig maar. Het comfortniveau en de afwerking van je boot ligt waarschijnlijk ook vele malen hoger dan dat van de doorsnee-caravan (we laten de Kabe's even buiten beschouwing). Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 49 minuten geleden, Asserti zei: Maar de conclusie blijft; je moet er écht wel zin in hebben om op reis te gaan met een sleurhut. Idd Quote
Populair bericht tuscani 11.796 Geplaatst: 7 augustus 2025 Populair bericht Geplaatst: 7 augustus 2025 2 uren geleden, Jokke_vlo zei: Buiten juli en augustus lijkt me dat heel fijn om te doen, toch een groot gevoel van vrijheid......... 2 uren geleden, Jokke_vlo zei: Toch wel wat te vergelijken met een boot? Ik heb een vrij ok huis, maar vertrek straks naar de veel kleinere boot, gevoel van rust, vrijheid, avontuur...... hangt van persoon tot persoon af denk ik dan? Ga als test anders eens 2 weken met je boot op een trailer Frankrijk doortrekken. En schrijf dan een verslag over je gevoel van vrijheid. 1 9 Quote
Ugeken 11.751 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 Ik rij in september naar Rome, twijfel tussen de i4 of de Clubman. Eigenlijk wel zin om het met de EV te doen… Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 zo ook een paar tegengekomen onderweg. Beklagen zich de aankoop van de auto. Reden van aankoop was dat die wegenbelastingsvrij is. Nuja. Wie herinnert zich nog de tijd dat ze met hun 1litertje op reis gingen? Genoeg zien sukkelen met hun alto aan 30km/h op een route national om boven te geraken. Nu geraken ze tenmiste vlot boven. Dan moeten ze wel staan laden. Maar dr file achter hen is wat minder. 1 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 7 augustus 2025 Geplaatst: 7 augustus 2025 2 uren geleden, Ugeken zei: Ik rij in september naar Rome, twijfel tussen de i4 of de Clubman. Eigenlijk wel zin om het met de EV te doen… Zonder problemen vorig jaar gedaan met de Y. Ik zou niet twijfelen. De i4 zal sowieso toch comfortabeler rijden? Quote
ex-Mooseman 14.578 Geplaatst: 8 augustus 2025 Geplaatst: 8 augustus 2025 @Ugeken alleen al voor de betere zetels (lumbago, iemand ?), zou ik voor de i4 gaan. Bovendien rijdt een i4 op de snelweg veel stabieler en rustiger dan een Clubman, zou ik denken ? Quote
Ugeken 11.751 Geplaatst: 8 augustus 2025 Geplaatst: 8 augustus 2025 De Clubman heeft ook sportzetels en rijdt eigenlijk vrij ‘volwassen’. Het blijft wel een 3cil natuurlijk. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 8 augustus 2025 Geplaatst: 8 augustus 2025 21 uren geleden, Alexis zei: Zou ik wellicht ook doen mocht ik per se met de sleurhut op reis willen. Of gewoon de sleurhut in de fik steken en op hotel gaan. Of voor die 1-2 weken ruilen met familielid met ruime ICE met trekhaak (indien mogelijk / wenselijk). > ik dacht dat sommige werkgevers ook iets vergelijkbaars aanbieden? Dat je om op reis te gaan tijdelijk je bedrijfswaggie kan inruilen voor eentje die beter aanleunt bij de noden voor die paar weken? Nog een optie is het huren van een mobilhome. 20 uren geleden, Asserti zei: Maar de conclusie blijft; je moet er écht wel zin in hebben om met een 450km wltp rijbereik bev op reis te gaan met een sleurhut achter. Absoluut! Ik wil er niet aan beginnen. 15 uren geleden, Ugeken zei: Ik rij in september naar Rome, twijfel tussen de i4 of de Clubman. Eigenlijk wel zin om het met de EV te doen… Ik zou de i4 nemen, enkel om het eens gedaan te hebben met een EV. Je zal zien dat het beter gaat dan wat dikwijls wordt verkondigt. Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 8 augustus 2025 Geplaatst: 8 augustus 2025 Amai no-brainer. Qua stilte in de cabine alleen al. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 8 augustus 2025 Geplaatst: 8 augustus 2025 Daarnet een eqc of e met Belgische nummerplaat tegengekomen. Tot in Sicilie zou ik het toch ook niet doen, tenzij je voor een lange tijd weg bent. ( zelfs met een ice eigenlijk) Quote
ex-Mooseman 14.578 Geplaatst: 8 augustus 2025 Geplaatst: 8 augustus 2025 Er wonen behoorlijk wat Sicilianen in ons land (tweede en verdere generatie). Die hebben dan vaak een huis, eigendom van de familie, op het eilandje. Ze gaan dan in de zomer naar daar voor een maand of meer. Dan loont het de moeite om met de eigen auto tot daar te gaan. De boot op in Genua. Ik heb het ook al willen doen, maar mijn vrouw verklaarde me zot. Kostte toen. ongeveer 1000 euro heen/terug, voor een auto met 4 volwassenen. Goedkoper dan mijn huurwagen, toen. 20 uren varen: ‘‘s avonds inschepen, tegen 19:30 in Genua, s anderdaags tegen 18:30 in Palermo. 2 Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 8 augustus 2025 Geplaatst: 8 augustus 2025 59 minuten geleden, tuscani zei: Daarnet een eqc of e met Belgische nummerplaat tegengekomen. Tot in Sicilie zou ik het toch ook niet doen, tenzij je voor een lange tijd weg bent. ( zelfs met een ice eigenlijk) Ik snap niet dat verblijfsduur in verhouding moet staan met reisduur; sommige mensen lijken daar wetten rond te fantaseren? Quote
ICM 24.877 Geplaatst: 8 augustus 2025 Geplaatst: 8 augustus 2025 5 minuten geleden, Lotuzzz zei: Ik snap niet dat verblijfsduur in verhouding moet staan met reisduur; sommige mensen lijken daar wetten rond te fantaseren? Weekendje L.A.? Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 8 augustus 2025 Geplaatst: 8 augustus 2025 Zojuist, ICM zei: Weekendje L.A.? Is dat een invitatie? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 8 augustus 2025 Geplaatst: 8 augustus 2025 54 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Er wonen behoorlijk wat Sicilianen in ons land (tweede en verdere generatie). Die hebben dan vaak een huis, eigendom van de familie, op het eilandje. Ze gaan dan in de zomer naar daar voor een maand of meer. Dan loont het de moeite om met de eigen auto tot daar te gaan. De boot op in Genua. Ik heb het ook al willen doen, maar mijn vrouw verklaarde me zot. Kostte toen. ongeveer 1000 euro heen/terug, voor een auto met 4 volwassenen. Goedkoper dan mijn huurwagen, toen. 20 uren varen: ‘‘s avonds inschepen, tegen 19:30 in Genua, s anderdaags tegen 18:30 in Palermo. Klopt, ik ken zo iemand. En op de terugweg nog veel pasta meenemen Hij neemt de boot. Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 8 augustus 2025 Geplaatst: 8 augustus 2025 De italiaan in het dorp ook. Keert terug met zijn auto vol tomatensaus,wijn en pasta. Rijdt met een R amg rond ook. Crazy kerel. Quote
ex-Mooseman 14.578 Geplaatst: 8 augustus 2025 Geplaatst: 8 augustus 2025 8 minuten geleden, dragonfly zei: Klopt, ik ken zo iemand. En op de terugweg nog veel pasta meenemen Hij neemt de boot. Wij nemen altijd alcohol mee vanuit Italië. Mijn ma maakt daar zelf limoncello mee. Veel goedkoper dan hier. En de frigobox wordt gevuld met kazen, ham,… dat gaat jammer genoeg niet lang meer eens we thuis zijn. Verse pasta, cannoli (koekjes en vulling apart), olijfolie,… hebben we nog laten opsturen vanuit Sicilië. Op twee dagen heb je dat thuis geleverd, in een speciale doos. Quote
ICM 24.877 Geplaatst: 8 augustus 2025 Geplaatst: 8 augustus 2025 34 minuten geleden, Lotuzzz zei: Is dat een invitatie? Ja, ik vertrek binnen een half uurtje. 1 Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 8 augustus 2025 Geplaatst: 8 augustus 2025 Op 28/7/2025 om 09:11, Goesting zei: Dat kan ook serieus tegenvallen. Aan afrit Habay op de E411 is de laatste Total voor de grens met Luxemburg. Daar kan je een pak tijd verliezen in de tankkaartfile. Toen ik zomer 2011 in Luxembourg ging solliciteren, met de firmawagen gegaan met enkel een B total-kaart, er ook 20 minuten verscheten . Maar het was het waard achteraf gezien Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 8 augustus 2025 Geplaatst: 8 augustus 2025 Op 7/8/2025 om 14:32, ex-Mooseman zei: toch niet: het gaat er over of je bedrijfswagen er eentje moet zijn die JOUW vorm van vakantie mogelijk maakt: Is die groot genoeg voor alle spullen van ons gezin ? Kan die mijn trailer/caravan trekken ? En toch hou ik er rekening mee. Het is maar 1-2 keer per jaar maar toch. Volgend jaar nieuwe ketel kiezen, en ik bekijk nu toch wat er nodig is van dakrails en of de dakkoffer er op kan. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 8 augustus 2025 Geplaatst: 8 augustus 2025 56 minuten geleden, Lotuzzz zei: Ik snap niet dat verblijfsduur in verhouding moet staan met reisduur; sommige mensen lijken daar wetten rond te fantaseren? Wat snap je niet aan de redenering voor mijzelf, namelijk als je langer onderweg bent met de wagen dan je vaste verblijf, is het voor mij te ver. Rond de 2200km is dat voor mijzelf. Sicilie en zo is helemaal beneden Italië, dus zou ik ginds 2 weken moeten verblijven. De reden dat wij nu met het vliegtuig zijn. ( weekje op Sicilie) Quote
ex-Mooseman 14.578 Geplaatst: 8 augustus 2025 Geplaatst: 8 augustus 2025 1 uur terug, Lotuzzz zei: Ik snap niet dat verblijfsduur in verhouding moet staan met reisduur; sommige mensen lijken daar wetten rond te fantaseren? Goh ja, als je voor 12 dagen weg bent, en je bent al een twee keer een lange dag aan het rijden (en t is nu niet dat autostrade knallen zo ‘vakantie’ is), en dan nog eens twee keer 20 uur op een ferryboot zit, is dat toch heel veel moeite om dan slechts 8 dagen ter plekke te zijn. Ga je voor een maand of langer, dan zijn die vier ‘verloren’ dagen in verhouding makkelijker te slikken. 1 1 Quote
Balleke 455 Geplaatst: 9 augustus 2025 Geplaatst: 9 augustus 2025 12 uren geleden, ex-Mooseman zei: Goh ja, als je voor 12 dagen weg bent, en je bent al een twee keer een lange dag aan het rijden (en t is nu niet dat autostrade knallen zo ‘vakantie’ is), en dan nog eens twee keer 20 uur op een ferryboot zit, is dat toch heel veel moeite om dan slechts 8 dagen ter plekke te zijn. Ga je voor een maand of langer, dan zijn die vier ‘verloren’ dagen in verhouding makkelijker te slikken. Als wij 2 dagen heen en 2 terug moeten rijden in het verlof gaan wij met de vlieger, gelijk voor hoe lang het is. 4 Van onze 32 dagen (en op 25 dagen voor mijn vrouw) verlof spenderen op een autosnelweg is te gek imho. We zijn vorige maand naar Noorwegen geweest voor 19 dagen (van de 24 dagen verlof). De maandag na de laatste schooldag en werkdag vertrokken met de vlieger en tegen middernacht liggen ronken in Oslo, de ochtend erna fris en monter op pad met de rental mobilhome. Na de reis nog 5 dagen op het gemak en alles op orde hebben voor het weer werkdag was, veel beter dan terugkeren en de dag nadien terug achter den bureau zitten met heel je boeltje nog overhoop. Ik kan in heel Europa laden op kosten van de werkgever, maar 4 dagen echt verlof is ons meer waard dan €1200 vliegtuig met 4. Quote
Dawud 4.616 Geplaatst: 9 augustus 2025 Geplaatst: 9 augustus 2025 Hetzelfde hier. Als ik meer dan 12u moet rijden pakken we het vliegtuig. Voor mij begint de vakantie ter plaatsen en niet zo een geforceerde tussenstop. Onze komende skivakantie zal de eerste zijn waar dit niet gaat lukken (wegens ev) en ik kijk er alvast niet naar uit. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.