Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 52 minuten geleden, Liquid Li0n zei: Ja uiteraard, elke rit gefrustreerder. Moet zwaar zijn, zo een leven waar je elke rit 300+km moet doen. --> de meeste mensen die ik ken hebben geen dure EV. En dus kleine actieradius. En gaan wel eens geregeld weekendje weg. Dus dan kom je wel aan die afstanden. Proficiat? --> dank u? Wat ik al meerdere malen op de matrixborden boven de snelweg gezien heb is "pas de gasoil" of "pas de SP95" de komende X km. --> ook ooit al gezien maar niet echt een probleem. Als ik vol getankt vertrek kan ik tot thuis of toch zeker tot België rijden zonder tanken. Als jij een EV koopt/least gaan we je omdopen tot Liquid L-ionity, zo'n grote fan als je bent 2 2 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 25 minuten geleden, Dawud zei: Zolang je niet meer dan 1 keer per rit moet laden is er voor mij geen probleem. Vertrekkend op 100% en 1 keer laden van 20->80% is dat toch is toch voor de meeste 600km. 't is erna dat het k*t wordt Ja, vrienden van me met een Peugeot e-2008. Ze zegde me dat ze geen 200 km konden rijden hiermee. Ik zei van, dat geloof ik niet. Maar toen keek ik op de EV database en ook het feit dat je nooit tot 0% rijdt zegde ze me dat het echt een ramp was. We waren naar Dusseldorf geweest en hebben 2x moeten laden heen, en 2x de dag erop terug naar huis. Ze waren vóór mij vertrokken en na mij thuis aangekomen. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 4 minuten geleden, Lotuzzz zei: Als jij een EV koopt/least gaan we je omdopen tot Liquid L-ionity, zo'n grote fan als je bent Ik ben eerder een realist. En ik vertel ook maar wat ik hoor van vrienden en collega's. Ik ga pas in 2027 a 2028 voor een andere auto moeten zien dus nog even te gaan voor die Solid State batterij! Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 4 minuten geleden, Liquid Li0n zei: Ja, vrienden van me met een Peugeot e-2008. Ze zegde me dat ze geen 200 km konden rijden hiermee. Ik zei van, dat geloof ik niet. Maar toen keek ik op de EV database en ook het feit dat je nooit tot 0% rijdt zegde ze me dat het echt een ramp was. We waren naar Dusseldorf geweest en hebben 2x moeten laden heen, en 2x de dag erop terug naar huis. Ze waren vóór mij vertrokken en na mij thuis aangekomen. In die klasse moet je (momenteel) ook geen EV willen gebruiken als 'gezinswagen' als je begrijpt wat ik bedoel. En da's ook realist zijn. 7 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 10 minuten geleden, Lotuzzz zei: In die klasse moet je (momenteel) ook geen EV willen gebruiken als 'gezinswagen' als je begrijpt wat ik bedoel. En da's ook realist zijn. ja, maar leg dat maar eens uit aan iemand die een bedrijfswagen krijgt van het werk en nu dan eigenlijk zelf privé een bruikbare auto er bij zou moet kopen. Ze hadden beter die auto niet geaccepteerd en mobiliteitsbudget gevraagd ofzo. Maar weet niet of dat kan bij hun werkgever en of het dan wel interessant is. Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 13 minuten geleden, Liquid Li0n zei: ja, maar leg dat maar eens uit aan iemand die een bedrijfswagen krijgt van het werk Hier kan je het anders goed genoeg uitleggen voor iemand met ne naft 7 Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 53 minuten geleden, Liquid Li0n zei: Ik ben eerder een realist. En ik vertel ook maar wat ik hoor van vrienden en collega's. En da's 't probleem. 7 2 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari Op 28/12/2025 om 21:52, jan.van.gent zei: Met de Tesla onboard navigatie (die je altijd naar Tesla chargers stuurt) is er niets mis, altijd direct plek en geen issues. Maar 2 nadelen: meestal geen WC of andere voorzieningen in de buurt, en in mijn geval dekt laden met tankkaart van werk geen Tesla chargers (wat ongebrijpelijk is, want die zijn by far goedkoper dan de concurrentie). Vreemd, wat dat is net hetgeen ik ga missen als ik geen Tesla meer zou hebben. (ik koop mij direct een abonnement dan) Namelijk dat alle sc van Tesla, net proper en handig zijn. Ofwel gelegen aan een groot winkelcentrum met overal propere wc's en winkels, ofwel bij een Hotel (idem voor de propere wc's of eens eens koffie te drinken) Een groot verschil met de vuile versleten snelwegparkings met benzinestations of laadplaatsen, waar de wc's geen bril hebben en je tussen de wespen of vuiligheid zit. Enige nadeel zou kunnen zijn, dat je effectief steeds van de autostrade af moet. Maar voor de rest.... Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 10 minuten geleden, Tommie zei: En da's 't probleem. Diezelfde collega’s waar je 10 jaar terug geen woord van autoadvies van zou hebben aangenomen zijn nu de bronnen om je waarheid op te baseren. 1 1 2 Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 7 minuten geleden, tuscani zei: Vreemd, wat dat is net hetgeen ik ga missen als ik geen Tesla meer zou hebben. (ik koop mij direct een abonnement dan) Namelijk dat alle sc van Tesla, net proper en handig zijn. Ofwel gelegen aan een groot winkelcentrum met overal propere wc's en winkels, ofwel bij een Hotel (idem voor de propere wc's of eens eens koffie te drinken) Een groot verschil met de vuile versleten snelwegparkings met benzinestations of laadplaatsen, waar de wc's geen bril hebben en je tussen de wespen of vuiligheid zit. Enige nadeel zou kunnen zijn, dat je effectief steeds van de autostrade af moet. Maar voor de rest.... Ben je vet mee, met een winkelcentrum buiten de openingsuren. Met als gevolg dat je in de bosjes nabij je ding moet doen, en dan merk je dat je lang niet de enige bent (overal wc papier e.d.). Is trouwens voor andere SC locaties evengoed zo hoor (die niet bij een tankstation liggen). Een automaat en een wc-hokje (evt chemisch toilet zoals op festival) is het minste imo. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 14 minuten geleden, jan.van.gent zei: Ben je vet mee, met een winkelcentrum buiten de openingsuren. Met als gevolg dat je in de bosjes nabij je ding moet doen, en dan merk je dat je lang niet de enige bent (overal wc papier e.d.). Is trouwens voor andere SC locaties evengoed zo hoor (die niet bij een tankstation liggen). Een automaat en een wc-hokje (evt chemisch toilet zoals op festival) is het minste imo. Dan heb jij steeds vreemde situaties gehad. Als ik op een sc kom die gesloten is wegens 's nachts of weekend, krijg ik via mijn scherm een code waarmee je ergens binnen kan. Ze moeten verplicht wc en koffie staan hebben dacht ik. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 57 minuten geleden, Lotuzzz zei: Hier kan je het anders goed genoeg uitleggen voor iemand met ne naft beste uitspraak van het jaar tot hier toe 31 minuten geleden, Tommie zei: En da's 't probleem. 20 minuten geleden, Polygoon zei: Diezelfde collega’s waar je 10 jaar terug geen woord van autoadvies van zou hebben aangenomen zijn nu de bronnen om je waarheid op te baseren. hebben jullie wel een punt. Maar ik kan moeilijk van eigen ondervinding spreken. Enkel van wat ik hoor en zie door mee te rijden of door samen ergens heen te rijden. Dus realistisch en nuchter genoeg lijkt me dan. 22 minuten geleden, tuscani zei: Vreemd, wat dat is net hetgeen ik ga missen als ik geen Tesla meer zou hebben. (ik koop mij direct een abonnement dan) Namelijk dat alle sc van Tesla, net proper en handig zijn. Ofwel gelegen aan een groot winkelcentrum met overal propere wc's en winkels, ofwel bij een Hotel (idem voor de propere wc's of eens eens koffie te drinken) Een groot verschil met de vuile versleten snelwegparkings met benzinestations of laadplaatsen, waar de wc's geen bril hebben en je tussen de wespen of vuiligheid zit. Enige nadeel zou kunnen zijn, dat je effectief steeds van de autostrade af moet. Maar voor de rest.... 13 minuten geleden, jan.van.gent zei: Ben je vet mee, met een winkelcentrum buiten de openingsuren. Met als gevolg dat je in de bosjes nabij je ding moet doen, en dan merk je dat je lang niet de enige bent (overal wc papier e.d.). Is trouwens voor andere SC locaties evengoed zo hoor (die niet bij een tankstation liggen). Een automaat en een wc-hokje (evt chemisch toilet zoals op festival) is het minste imo. wou het net zeggen, de meeste zeggen hier dat ze vaak 's nachts rijden, dan zijn zelfs de snelwegrestaurants toe. Of toch in Frankrijk alvast en staat er enkel, als je geluk hebt een koffie machine en een ranzige wc die heel de nacht gebruikt is. Dan zijn de meeste plekken waar je stopt niet de gezelligste om een kwartier of langer in je auto te blijven wachten. 1 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari Begrijpend lezen he @Liquid Li0n ik zeg net dat de Tesla sc'ers proper en goed voorzien zijn. 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 6 minuten geleden, tuscani zei: Begrijpend lezen he @Liquid Li0n ik zeg net dat de Tesla sc'ers proper en goed voorzien zijn. dat bericht stond er nog niet toen ik op Reactie toevoegen klikte. Maar ik vind wel nergens dat dat bij een SC van Tesla verplicht is om 24/7 wc en koffie aan te bieden, had even een snelle google gedaan. Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari Zitten googelen om meningen van een ervaren Tesla-rijder zoals Tuscani toch maar te kunnen proberen weerleggen, alla. Alleen de verhalen van je klagende collega's challenge je niet 1 2 3 Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 5 uren geleden, tuscani zei: Dan heb jij steeds vreemde situaties gehad. Als ik op een sc kom die gesloten is wegens 's nachts of weekend, krijg ik via mijn scherm een code waarmee je ergens binnen kan. Ze moeten verplicht wc en koffie staan hebben dacht ik. In kerstvakantie nochtans 2 Tesla SC's gedaan zonder enige voorzieningen. 1x in Frankrijk, 1x in Zwitserland Industriepark in Zwitserland, niets te bespeuren: In Frankrijk (Pratteln), aan de achterkant van een winkelcentrum/subtropisch zwembad, maar dus eerst zeker een 500 m stappen, om dan te merken dat buiten openingsuren er niets van faciliteiten zijn We reden wel tijdens een "zwart weekend", dus vermoedelijk waren de grotere/populaire laadplekken volzet en stuurde hij ons naar minder uitgebouwde plaatsen. Nu, is niet enkel bij Tesla hoor. Ook bij Electra eens geladen in de Ardennen (Recogne) (op diezelfde trip naar Zwitserland, skivakantie), en dat was om 6u 's ochtends, dus de Delhaize waar die laadpalen aan stonden was ook nog niet open, dus opnieuw geen sanitaire voorzieningen. Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari Zondagavond naar Parijs gereden - Met c. 90% vertrokken in Heist-Op-Den-Berg door eerdere ritjes die dag - Laatste laadstation voor de grens nog even 60-90% op kosten van werkgever. 20minuutjes echt staan wachten - Tot in Parijs gereden, aangekomen met ongeveer 5% en aan een oplader op straat gehangen tijdens de voetbalrellen. - Auto ‘s ochtends niet uitgebrand en 70% batterij. - Nog wat ter plaatse rondgereden en terug naar huis. Onderweg nog even de vriendin in een McDo binnengestuurd en ondertussen aan de snellader. Tegen dat ze terugkwam met het eten al opgeladen 10-65%, het benodigde om terug in België te geraken. - Eerste laadstation in België bereikt met 2% batterij (toch efkes de zetelverwarming afgezet laatste 10km ). 9min opgeladen tot 35% - Thuisgekomen met 5% en aan de lader. Enkel tijd verloren door mijn eigen gierigheid 1 Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 5 minuten geleden, Daann zei: - Thuisgekomen met 5% en aan de lader. Enkel tijd verloren door mijn eigen gierigheid And that's how you make the big bucks. 1 Quote
Parsifal 4.573 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 36 minuten geleden, Daann zei: Zondagavond naar Parijs gereden - Met c. 90% vertrokken in Heist-Op-Den-Berg door eerdere ritjes die dag - Laatste laadstation voor de grens nog even 60-90% op kosten van werkgever. 20minuutjes echt staan wachten - Tot in Parijs gereden, aangekomen met ongeveer 5% en aan een oplader op straat gehangen tijdens de voetbalrellen. - Auto ‘s ochtends niet uitgebrand en 70% batterij. - Nog wat ter plaatse rondgereden en terug naar huis. Onderweg nog even de vriendin in een McDo binnengestuurd en ondertussen aan de snellader. Tegen dat ze terugkwam met het eten al opgeladen 10-65%, het benodigde om terug in België te geraken. - Eerste laadstation in België bereikt met 2% batterij (toch efkes de zetelverwarming afgezet laatste 10km ). 9min opgeladen tot 35% - Thuisgekomen met 5% en aan de lader. Enkel tijd verloren door mijn eigen gierigheid Valt mee ook op... Hoe langer je met een EV rijdt, hoe minder schrik je begint te krijgen om onder de 10% batterij rijden. Had dit deze zomervakantie ook... Vaak toegekomen met 3 of 2% aan zo'n supercharger. 1 Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 31 minuten geleden, Tommie zei: And that's how you make the big bucks. Zeker! €35 netto-privé voor een halfuurtje, vind dat nog geen slecht uurtarief! 3 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 14 uren geleden, Lotuzzz zei: Zitten googelen om meningen van een ervaren Tesla-rijder zoals Tuscani toch maar te kunnen proberen weerleggen, alla. Alleen de verhalen van je klagende collega's challenge je niet Ik had inderdaad niet moeten googlen, als ik het bericht van @jan.van.gent zie. Ik verschoot er gewoon van dat Tuscani zei dat dat verplicht was. Quote
Speedhunter 4.881 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 9 minuten geleden, Parsifal zei: Valt mee ook op... Hoe langer je met een EV rijdt, hoe minder schrik je begint te krijgen om onder de 10% batterij rijden. Had dit deze zomervakantie ook... Vaak toegekomen met 3 of 2% aan zo'n supercharger. Zelfs met 0% kan je nog zeker 30km rijden. 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 50 minutes ago, Daann said: - Tot in Parijs gereden, aangekomen met ongeveer 5% en aan een oplader op straat gehangen tijdens de voetbalrellen. - Auto ‘s ochtends niet uitgebrand en 70% batterij. Hoe traag was die lader? Of ben je om 5h 's morgens terug vertrokken? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 12 hours ago, jan.van.gent said: Ook bij Electra eens geladen in de Ardennen (Recogne) (op diezelfde trip naar Zwitserland, skivakantie), en dat was om 6u 's ochtends, dus de Delhaize waar die laadpalen aan stonden was ook nog niet open, dus opnieuw geen sanitaire voorzieningen. Ik heb ook al een paar keer in een industrieterrein op de parking van een bedrijf moeten DC laden. Daar is ook absoluut niks te zien. Nu goed, minder snacken aan laadstop 1, dan moet je niet kakken aan laadstop 2 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 17 hours ago, tuscani said: Vreemd, wat dat is net hetgeen ik ga missen als ik geen Tesla meer zou hebben. (ik koop mij direct een abonnement dan) Je hebt daar toch helemaal geen abonnement voor nodig? Ik kan ook laden bij Tesla. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.