Ga naar inhoud

Publieke laadpalen


Goesting

Aanbevolen berichten

Zojuist, Polygoon zei:

Ik de tweede keer ook. De eerste keer niet zo veel zin in een wandeling langs de E19.

Ik had geluk, de tweede keer:  ik viel stil net aan de tuinpoort van mijn ouders.  Pa zijn autosleutels gepakt, een bidonneke uit zijn werkkot, en naar het tankstation gereden.

De eerste keer minder:  de auto begon te bokken in de tunnel onder het vliegveld van Wevelgem, en viel enkele tientallen meter voor het einde van de tunnel al compleet stil.  Geen pechstrook daar.  Ik heb de auto toen buiten geduwd (was op een zondagnamiddag, met amper verkeer), en via de berm omhoog geklauterd naar het tankstation daar boven.  Die Audi had geen verklikkerlampje, of het werkte niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hoe doe je dat in België ... zonder diesel vallen op de snelweg. Dat is toch gewoon je eigen schuld dan.

fuel-light-bingo.  Ik word er alsmaar beter in 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ex-Mooseman said:

fuel-light-bingo.  Ik word er alsmaar beter in 😁

Dan snap je waarom ze daar boetes voor uitdelen in Duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Het gebeurt zodanig weinig dat de ANWB in Nederland al mobiele oplaadpunten heeft (aanhangertjes met een batterijpack, vermoed ik), die op een korte tijdspanne een EV kunnen bijladen, zodat die tot aan de dichtsbijzijnde laadpaal kan strompelen.

In verhouding zijn er veel meer andere problemen aan een EV dan een lege batterij. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ir_fuel zei:

Die werd helemaal zot. Ik heb die moeten afzetten. Dat spel bleef me maar een omweg van 20 minuten aansmeren naar eoa DC charger, en ondertussen was die nog mijn batterij aan het preconditionen zag ik (dus gewoon energie aan het verstoken voor niks, gelukkig is daar een icoon voor tegenwoordig), aja want je mag dus niet met minder dan 10% ergens aankomen blijkbaar :lolz:.

Da's wel dwaas. Ze zou toch moeten weten dat je thuis kunt laden op basis van haar GPS en de geschiedenis waar ze wel vaker stroom krijgt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, PJH said:

Da's wel dwaas. Ze zou toch moeten weten dat je thuis kunt laden op basis van haar GPS en de geschiedenis waar ze wel vaker stroom krijgt....

Tuurlijk, maar ik ging met minder dan 10% thuis komen. Blijkbaar mag dat niet, out of the box. 

En "auto" is mannelijk, niet "ze". 

au·to (de; m; meervoud: auto's; verkleinwoord: autootje)

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hoe doe je dat in België ... zonder diesel vallen op de snelweg. Dat is toch gewoon je eigen schuld dan.

Uiteraard, ik beweer niets anders 🙂.
Reservelampje springt op met nog 100km en die zijn dan vaak sneller om dan je denkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dan snap je waarom ze daar boetes voor uitdelen in Duitsland.

tuurlijk.  

Die Audi was nog een '87 Audi 80 B3, zonder lampje blijkbaar, en de dagteller deed het niet meer.    De tweede keer was met mijn Volvo, mét lampje, maar op een zot drukke dag (begrafenis van mijn oma), en ik had dat net iets te lang uitgesteld, blijkbaar (verplicht tanken bij Total, en dat is hier altijd een beetje om rijden - ik had toen ook geen Total op mijn woonwerktraject).

Stom, en gemakkelijk te voorkomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Tuurlijk, maar ik ging met minder dan 10% thuis komen. Blijkbaar mag dat niet, out of the box. 

En "auto" is mannelijk, niet "ze". 

au·to (de; m; meervoud: auto's; verkleinwoord: autootje)

 

Hier gaat dat ook niet, met minder dan 10% ergens aankomen. Maakt dat er een groot verschil in berekende tijd is tussen in car navi en ABRP.
Staat uitsgeschreven in mijn topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, ir_fuel zei:

En "auto" is mannelijk, niet "ze". 

Mijn GPS is een dame en aan EV's is niks mannelijk :ninja:

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, PJH said:

Mijn GPS is een dame en aan EV's is niks mannelijk :ninja:

Je spreekt over "haar GPS", niet over "de GPS". Dus lul je er nu maar uit 😛 

En misschien moet je eens uit de EV topics blijven, of uw repetitieve commentaar voor u houden. Uw plaat blijft hangen 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Het gebeurt zodanig weinig dat de ANWB in Nederland al mobiele oplaadpunten heeft (aanhangertjes met een batterijpack, vermoed ik), die op een korte tijdspanne een EV kunnen bijladen, zodat die tot aan de dichtsbijzijnde laadpaal kan strompelen.

 

Een elektrische wagen mag je ook niet slepen, dus, als die moeten getakeld worden, is het met een plateau-wagen te doen.

ik heb het hier al eerder gepost maar ik denk dat er vele dit nodig hebben. Powerbank voor de EV

https://www.autoblog.nl/nieuws/de-powerbank-voor-elektrische-autos-is-hier-1049564

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar geraak je dan 25 of 50km ver mee. Moet in theorie genoeg zijn. Een elektrische jerrycan in de koffer. Zal alleen iets minder stinken 😛 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ex-Mooseman zei:

tuurlijk.  

Die Audi was nog een '87 Audi 80 B3, zonder lampje blijkbaar, en de dagteller deed het niet meer.    De tweede keer was met mijn Volvo, mét lampje, maar op een zot drukke dag (begrafenis van mijn oma), en ik had dat net iets te lang uitgesteld, blijkbaar (verplicht tanken bij Total, en dat is hier altijd een beetje om rijden - ik had toen ook geen Total op mijn woonwerktraject).

Stom, en gemakkelijk te voorkomen.

 

Echt? 😁 We hebben +500 stations in Be.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik deed het toch ook vaak ze. rijden tot dat er 0km als actieradius staat en mocht ook enkel bij Total gaan tanken.

Dus ik weet zeker bij een EV, dat ik ook tot 0% soms zou rijden. Met mijn laptop of gsm negeer ik ook vaak die meldingen en heb ik dan 1 of 2 % over voor dat ik die insteek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Liquid Li0n zei:

ik deed het toch ook vaak ze. rijden tot dat er 0km als actieradius staat en mocht ook enkel bij Total gaan tanken.

Dus ik weet zeker bij een EV, dat ik ook tot 0% soms zou rijden. Met mijn laptop of gsm negeer ik ook vaak die meldingen en heb ik dan 1 of 2 % over voor dat ik die insteek.

Toen Sally op weekend was, was ze mee met een S. Zijn toegekomen op bestemming met 1% op. Sally was toch ook ver zot aan het worden. Ikzelf zou het ook niet durven, maar je kan met Tesla en 0% batterij volgens verschillende mensen nog een 40km rijden. :D

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ir_fuel zei:

En wat is daar dan het praktisch nut van? Ipv gewoon iets vroeger te gaan tanken ....

Omdat hij zijne Tesla, op kosten van de rest, in de pries ginds wou steken.

:D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Ugeken zei:

Echt? 😁 We hebben +500 stations in Be.

Niet zo veel hier in de streek.  Destijds heel veel Power-pompen hier hé.

Menen, Lauwe, Bissegem,…  maar geen in Wevelgem.

Op mijn huidig woon-werk-woon kom ik  5 Totals tegen, en dat is zonder zelfs van de route af te wijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/3/2024 om 09:54, ex-Mooseman zei:

Een elektrische wagen mag je ook niet slepen, dus, als die moeten getakeld worden, is het met een plateau-wagen te doen.

Waarom niet? Kan hij ondertussen zelfs regenereren en de batterij opladen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland gaat het wel volledig fout...😱

Zo’n 90 procent van de nieuwbouwprojecten wordt bedreigd doordat de stroom in Utrecht op is. Wat heb je aan een duurzaam nieuwbouwhuis zonder stroom voor je warmtepomp en inductiekookplaat? Bouwen, bouwen, bouwen? Wethouder van Groen Links huize Lot van Hooijdonk geeft in de gemeenteraad aan dat netcongestie een serieus probleem is. In Utrecht is iedereen massaal aan de zonnepanelen gegaan en een elektrische auto gaan rijden omdat het moest van de overheid en nu is het net vol.

De wethouder houdt nog wel de mogelijkheid open om in geval van nood toch de laadpalen beschikbaar te houden, maar dan tegen een fors hoger tarief. Dat voelt dan toch weer vertrouwd, de auto als melkkoe.

https://www.autoblog.nl/nieuws/de-stroom-in-utrecht-is-op-laadpalen-moeten-uitgeschakeld-6857881?fbclid=IwAR1uDkNgS6nkQaSbRjHEIwQFc2sfoU8LzCwLGZHbTgIMXG8eHmHIsioU4Ow

  • Whut?! 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat ze de afgelopen decennia in Nederland totaal niet geïnvesteerd hebben in hun elektriciteitsnetwerk. Bij ons is er heel wat werk nodig op alles in orde te krijgen, maar in Nederland is het veel erger gesteld dan bij ons.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid