Ga naar inhoud

Welke elektrische SUV, BMW iX3, Audi Q4 of Tesla Y


tuscani

Welke elektrische suv  

26 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke elektrische suv

    • BMW iX3
      13
    • Audi Q4
      11
    • Tesla Y
      2


Aanbevolen berichten

De ophanging van de Tesla Y zou niet zo goed zijn. De ophanging van de model 3 zou hierin gewoon zijn overgenomen en wat aangepast om hem hoger op zijn poten te zetten. Heb er wel zelf geen ervaring mee. 

De Audi is met voorsprong de knapste van de 3. De BMW is al wat verouderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, The Swede zei:

Had je de ruimte van de Q7 nodig?

dat is allemaal relatief natuurlijk. Hoe meer ruimte je hebt, hoe meer je ze gebruikt.

ik kwam van een A4 allroad indertijd, en heb de Q7 gekocht, omdat dat toen de enige fiscaalvriendelijke suv was. (de andere zaten boven de 49gr, of hadden geen goede back-up motor en de Q5 en dergelijke bestonden nog niet.) Dagelijks zijn het ritten van 10km, en tegenwoordig enkel met de chauffeur in. De kinderen gaan sinds september beide naar het middelbaar, met de fiets of bus (uitzonderlijk nog eens met de wagen in omstandigheden). Als ik er dus goed over nadenk is de achterbank enkel nog in het weekend bezet, of als we op vakantie/weekend gaan. (waar de Q7 natuurlijk weer in voordeel was, want alles kon in de koffer, waar de allroad nog een dakkoffer kreeg)

Waar ik wel rekening mee moet/wil houden, is hoe vlot er een achterpassagier kan doorschuiven. (je zal dat vreemd vinden, maar als de wagen binnen staat kan je enkel langs links instappen wegens te beperkte plaats rechts om het portier open te doen ( tenzij je amper 15cm breed bent :D ) ) Mijn kinderen hebben een serieuze groeispurt gehad (14jarige dochter is bijna even groot als mijzelf), en met de allroad bv moest ze zich toen al wringen om over de middentunnel, naar haar plaats te kruipen. iets wat met de Q7 veeeeel gemakkelijker gaat, wegens veel ruimer (hoger en langer). ik vermoed echter dat een elektrische wagen geen middentunnel meer heeft (tesla toch?) dus dat je daar al gemakkelijker gaat kunnen doorschuiven, ook al zal hij korter zijn? Ook een hoofdreden waarom de Etron gt afvalt, (en de prijs :D ) daar kunnen mijn kinderen nooit in, zonder eerst op straat te rijden en ze daar te laten instappen (ik heb geen oprit 😞 ).

ik kijk dus al wat rond naar een elektrische suv met gemakkelijke instap naar achteren. (ook de reden waarom ik deze week nog de eqv aanhaalde. Even groot als de Q7, is dat nodig? neen, maar de instap doet veel. )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry van wat af te wijken, maar waarom niet good old E-tron? 

spacer.png

 spacer.png

Voor zover ik begrepen heb zijn zijn de verschillen in bouwkwaliteit / nvh noise vibration harshness niveaus van de E-tron een pak beter dan de Q4. En valt nog een dealtje mee te kunnen doen misschien. Dat gaat meer in lijn zijn met de Q7 denk ik, dan de andere auto's hier.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij echt kwa looks de audi en op de tweede plaats de bmw... Kan niet ver genoeg tellen voor de plaats van de Y te vinden :lolz: 

Ik vermoed zonder ermee te hebben gereden dat ofwel de audi ofwel de bmw beste rijeigenschappen gaan hebben

Voordeel aan de Tesla is idd de laadinfrastructuur, maar vrees dat er hier de komende periode heel snel verandering in gaat komen. Laadinfrastructuur wordt beter en het openstellen van tesla chargers voor anderen staat toch ook heel binnenkort op de planning vermoed ik.

En voor jou toepassing, net als bij mij, is de laadinfrastructuur maar bijzaak gezien je 99% thuis gaat laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik vind de Y de lelijkste met ruime voorsprong. De Audi (langs buiten toch) de mooiste, dan de BMW.

De "beste" is volgens mij de Tesla.

Zover mijn nuttige bijdrage.

Ook mijn mening. De Audi is gewoon een zeer knappe auto, maar kan niet wat de Tesla kan. De BMW iX3 doet me niks, gewoon omdat ‘m al te lang op de markt is, de X3.

Moest ik veel lange afstanden doen, dan ging ik toch voor de Tesla. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de 2dehandse nog niet direct nagekeken, moet ik eerlijk zijn. Heb er eens een week mee gereden, en toen viel me vooral op dat hij wat "sloom" was. maar vooral de digitale spiegels waren een ramp. (misschien dat dat mij beinvloed)

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Logic zei:

Sorry van wat af te wijken, maar waarom niet good old E-tron? 

spacer.png

 spacer.png

Voor zover ik begrepen heb zijn zijn de verschillen in bouwkwaliteit / nvh noise vibration harshness niveaus van de E-tron een pak beter dan de Q4. En valt nog een dealtje mee te kunnen doen misschien. Dat gaat meer in lijn zijn met de Q7 denk ik, dan de andere auto's hier.

 

Is het rijbereik van een e-tron niet heel wat lager dan van een Q4?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Bobby II zei:

Is het rijbereik van een e-tron niet heel wat lager dan van een Q4?

Om eerlijk te zijn weet ik niet hoeveel dat in de praktijk scheelt, maar je hebt wel gelijk denk ik. Daartegenover zie ik de 'oude' E-tron nog altijd hoog op het lijstje van de 1000km test van Bjorn Nyland staan, omdat de laadsnelheid bij de snellader zo consistent hoog is. Valt maar te bezien wat het belangrijkste voor je is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, tuscani zei:

heb de 2dehandse nog niet direct nagekeken, moet ik eerlijk zijn. Heb er eens een week mee gereden, en toen viel me vooral op dat hij wat "sloom" was. maar vooral de digitale spiegels waren een ramp. (misschien dat dat mij beinvloed)

Je moet mee met je tijd, he Brillemans!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de Y gestemd omwille van de snellaadmogelijkheden. Wil je een SUV die qua formaat en snelladen in de buurt komt moet je naar een Ioniq5/EV6, al is die laatste iets minder SUV qua looks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

EV's zijn echt de enige auto's waar mensen kiezen voor "op papier de beste". Moest men dat bij ICE's doen er zou al een pak minder "Duitse premium" verkocht worden :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Staat uwe Bluetooth al aan?

Nee, ik heb het CD slot gevonden, dus ik kan weer 10 jaar verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

EV's zijn echt de enige auto's waar mensen kiezen voor "op papier de beste". Moest men dat bij ICE's doen er zou al een pak minder "Duitse premium" verkocht worden :lol: 

Ik vraag mij af of dat blijvend is. Is dat zoals we nu naar Nokia gaan kijken dat we naar die merken gaan kijken. Of gaat iedereen terug gewoon voor die premiums wanneer die ook 350kw DC laden aanbieden bijvoorbeeld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien het gebruik zou snelladen mijn beslissing niet beïnvloeden. Ik zit op dat vlak in dezelfde situatie, ik doe echt te weinig langere afstanden om snelladen zwaar bepalend te laten zijn in mijn keuze. Het kan wel doorslaggevend zijn als de auto’s op andere vlakken gelijk scoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/12/2021 om 12:27, Lotuzzz zei:

KIA EV6

Is die niet kleiner? Zou anders ook wel mijn voorkeur hebben, 800V, goede range, fris uiterlijk zonder te shockeren. 

b.jpg

 

11-120x90.jpg

Vooral die 800V maakt hem volgens mij meer future proof dan modellen die het nu nog met 400V doen. Kan belangrijk zijn voor de restwaarde. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de BMW nemen voor mezelf denk ik, maar met de Audi zou ik ook tevreden zijn. 

In die Model Y zou ik nog niet dood gevonden willen worden, ik zie ze de laatste tijd meer en meer rijden maar daar is echt iets mis mee qua styling... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga misschien zelf iets in dat genre kopen, en heb al mijn research wat gedaan.

- Model Y is inderdaad objectief gezien de beste. Het model dat je daar toont is dan nog een Performance, die lager staat. Wat je momenteel hier kunt kopen staat nog hoger en is dus nog lelijker. Ik kan me maar moeilijk over die looks zetten.

- Ix3 heb ik testgereden. Valt weinig van te zeggen eigenlijk: rijdt gewoon als een BMW, maar dan elektrisch

- Audi Q4; kan ik niks over zeggen omdat ik hem niet bekeken heb. Ik vind  het een mottig goedkoper uitziend ding.

Als ik toch moet kiezen, de ix3. Is voor mij de mooiste met de minste compromissen.

Wat @Logic is voor mij ook een LOGIsChe kanshebber: de oude etron. Kvind dit misschien wel nog altijd de knapste van het pak. Maar zujipt als een tierelier ( dixit een collega ). Laadt wel zeer snel op anderzijds.

Heb je trouwens die prijzen al eens bekeken tweedehands. Als je een "safe bet" wilt doen, zou ik een etron/ix3 tweedehands kopen. Daar is al een pak euri vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/12/2021 om 11:05, Logic zei:

Sorry van wat af te wijken, maar waarom niet good old E-tron? 

spacer.png

 spacer.png

Voor zover ik begrepen heb zijn zijn de verschillen in bouwkwaliteit / nvh noise vibration harshness niveaus van de E-tron een pak beter dan de Q4. En valt nog een dealtje mee te kunnen doen misschien. Dat gaat meer in lijn zijn met de Q7 denk ik, dan de andere auto's hier.

 

Knappe spec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen, ik ben niet echt gehecht aan looks, maar ik heb er nu es op gelet op die Tesla Y (wist zelfs niet dat dat bestond) en verdoeme... da’s ne LELIJKEN auto 🤮 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/12/2021 om 11:15, Naish zei:

Voor mij echt kwa looks de audi en op de tweede plaats de bmw... Kan niet ver genoeg tellen voor de plaats van de Y te vinden :lolz: 

Ik vermoed zonder ermee te hebben gereden dat ofwel de audi ofwel de bmw beste rijeigenschappen gaan hebben

Voordeel aan de Tesla is idd de laadinfrastructuur, maar vrees dat er hier de komende periode heel snel verandering in gaat komen. Laadinfrastructuur wordt beter en het openstellen van tesla chargers voor anderen staat toch ook heel binnenkort op de planning vermoed ik.

En voor jou toepassing, net als bij mij, is de laadinfrastructuur maar bijzaak gezien je 99% thuis gaat laden.

Exact dezelfde mening.

Om de keuze te maken tussen iX3 en Q4 zou ik met beide eens een dag moeten kunnen rijden. In die model Y wil ik nog niet dood gevonden worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/12/2021 om 17:27, Hazen zei:

Exact dezelfde mening.

Om de keuze te maken tussen iX3 en Q4 zou ik met beide eens een dag moeten kunnen rijden. In die model Y wil ik nog niet dood gevonden worden.

Ix3 is wel redelijk, maar de ix is echt lelijk. Gisteren nog ene gezien en da’s een gedrocht.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid