Ga naar inhoud

Welke elektrische SUV, BMW iX3, Audi Q4 of Tesla Y

Welke elektrische suv  

26 leden hebben gestemd

1. 1. Welke elektrische suv

• BMW iX3
      13
    • Audi Q4
      11
    • Tesla Y
      2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
11 uren geleden, tuscani zei:

Ja en neen. Ik kom op 60k. Toch best veel voor een "skoda". ( die toch minder opties of extra's heeft)  In de test komt hij blijkbaar wel beter aanvoelend over dan de q4. Dus moet ik mijn mening na de testrit met de kodaq indertijd herzien. En hebben ze een stap voorwaarts gezet qua harde plastiek overal in het interieur. 

Wanneer je EV's gaat kijken moet je eigenlijk alles vergeten van het verleden van die merken als ik die tests mag geloven. Een Skoda en een Audi zaten vaak al niet meer zover uit elkaar en met de EV lijkt dat gat wel gedicht. Net zo voor KIA en dergelijke, die zijn de afgelopen jaren veel dichter bij de premiums gekropen en bij de EV's lijkt het gat wel gedicht ... Het is natuurlijk nu plots mogelijk voor die merken om wagens aan 50k te gaan slijten, dat zal wat meer ruimte geven om op de details te gaan letten misschien?

• 2 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:
Op 4/1/2022 om 15:45, The Swede zei:

Bon, @tuscani: wat heb je nu besteld?

Ik ga de enyaq en de Y eens gaan bekijken qua grootte.

Geplaatst:
Op 24/12/2021 om 23:17, gTa zei:

Ergens op 't werk bij mij zo'n Enyaq in full versie gezien, miljaar dat ding oogt echt maf wijs, zeker in the flesh, en ook achteraan. Effe foto zoeken.

Edit:

image.png.47eedfd805009b452b14fb0e3a3bf76d.png

En helemaal ook geen klein bazeke, integendeel. Stukske breder ogend en nauwelijks lager dan die Cayenne erneffens.

Vond dat echt een dikke ketel. Had er nog nooit iets over gehoord of gezien, dus wist niet wat ik zag. Wel duidelijk Skoda, maar styling bij Skoda zit (vind ik) zeer goed.
Proporties kloppen, oogt edel, dikke wielen ook.

Moest ik in dat segment shoppen, zou deze zeker de shortlist halen.

sportline

SKODA-ENYAQ-00.jpg

SKODA-ENYAQ-04.jpg

SKODA-ENYAQ-01.jpg

SKODA-ENYAQ-09.jpg

wel nog effe goed over denken qua gevoel (interieurplastiek) de standaard die ik gezien heb, was nogal hard, maar er komt een sportline binnenkort binnen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Levertermijn is wel een schandaal heb ik me laten vertellen.

Ik hoop eigenlijk een ID.4 in m'n budget te proppen.

Geplaatst:

Eind dit jaar spreken ze, dus valt mee .

Geplaatst:

Vind dat echt een dikke kist. Overlaatst eentje in een showroom zien staan met bruin leder interieur, zag er echt netjes uit ?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wat zijn de voordelen van de Skoda tov de VW ID4? Groter? 

Geplaatst:

iets grotere koffer en beenruimte.

nadeel is wel dat ze alledrie (Q4, id4 en enyaq) geen frunk hebben. Kabels wegsteken is onder de bodemvloer achteraan. wat dus wil zeggen als je koffer vol zit, je die eerst mag leegmaken. of de kabel los in je koffer moet zwieren.

Geplaatst:
Op 15/1/2022 om 21:59, tuscani zei:

Ik ga de enyaq en de Y eens gaan bekijken qua grootte.

Als je tussen deze 2 twijfelt, koop dan maar de Model Y. Deze is misschien minder mooi, maar voor de rest op alle vlak de betere EV.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Zojuist, BMWMB zei:

Als je tussen deze 2 twijfelt, koop dan maar de Model Y. Deze is misschien minder mooi, maar voor de rest op alle vlak de betere EV.

Kennis heeft een 3 performance en een X. Heb hem al gevraagd of ik eens mag testrijden ( de 3) . Dan heb ik een goede indruk qua rijden, passen achteraan en de koffer bekijken doe ik dan wel eens in de garage.  

Geplaatst:

Ik blijf er wel bij dat je beter een 800V koopt ipv een 400V is echt wel al een generatie verschil, wat toch zijn impact zal hebben op de restwaarde. 

Geplaatst:
13 minuten geleden, Tjeu zei:

Ik blijf er wel bij dat je beter een 800V koopt ipv een 400V is echt wel al een generatie verschil, wat toch zijn impact zal hebben op de restwaarde. 

Ik hoor het even rammelen in mijn schuif. Leg even uit wil je ? 

Ondertussen een link gevonden.  Bedankt, maar tis nogal beperkt voorlopig.  Maar zeker iets om in de gaten te houden.

https://e-drivers.com/nog-sneller-laden-dat-kan-met-800-volt/

Geplaatst:
42 minuten geleden, tuscani zei:

Ik hoor het even rammelen in mijn schuif. Leg even uit wil je ? 

Ondertussen een link gevonden.  Bedankt, maar tis nogal beperkt voorlopig.  Maar zeker iets om in de gaten te houden.

https://e-drivers.com/nog-sneller-laden-dat-kan-met-800-volt/

Porsche, Audi (GT ding), Tesla (plaid), enkele van de betere chinezen en de Koreaanse merken zitten al allemaal op 800V. Snelladers gaat tot 900V, wat ook aangeeft dat er na 800V niet direct nog een grote sprong aan zit te komen, of alle infra moet ook aangepast worden, wat niet zal gebeuren voor ze afgeschreven is. 

Het geeft wel een goed beeld waar we heen gaan. En dat is niet enkel voor de laadsnelheid. Maar ook voor de aanhoudende prestaties (batterij gaat minder snel in oververhitting), levensduur van de batterij (minder oververhitting), lager verbruik (minder energie nodig voor batterij temp management en meer recuperatie via remmen mogelijk). 

Tis echt wel EV 1.0 vs EV 2.0. Het klopt dat het aanbod nog wat beperkt is, maar de platformen die ze nu met 800V gemaakt hebben moeten ook renderen, dus er zullen er nog genoeg op de markt komen in de komende maanden. Is die nieuwe Audi (waar het Dakarmodel op gebaseerd was) ook geen 800V model? Dat niets voor jou?

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
5 uren geleden, tuscani zei:

sportline

Vind ik esthetisch gezien een hele kwak minder dan de gewone versie.
Dacht dat je ook binnenin veroordeeld bent tot zwart... 
Meh.

Geplaatst:
12 uren geleden, tuscani zei:

Kennis heeft een 3 performance en een X. Heb hem al gevraagd of ik eens mag testrijden ( de 3) . Dan heb ik een goede indruk qua rijden, passen achteraan en de koffer bekijken doe ik dan wel eens in de garage.  

Als ik de tests van de Y mag geloven mag je er niet vanuit gaan dat het rijgedrag van de 3 identiek is.

Geplaatst:

Ik vind die Skoda echt wel knap.

Geplaatst:
17 hours ago, tuscani said:

iets grotere koffer en beenruimte.

nadeel is wel dat ze alledrie (Q4, id4 en enyaq) geen frunk hebben. Kabels wegsteken is onder de bodemvloer achteraan. wat dus wil zeggen als je koffer vol zit, je die eerst mag leegmaken. of de kabel los in je koffer moet zwieren.

Maakt dat uit?

Als je constant thuis oplaadt ga je die kabels niet vaak nodig hebben he.

Geplaatst:
13 hours ago, Tjeu said:

de komende maanden

Jij bent optimist.

Geplaatst:
14 uren geleden, Tjeu zei:

. Is die nieuwe Audi (waar het Dakarmodel op gebaseerd was) ook geen 800V model? Dat niets voor jou?

dat is op de Q4 dacht ik. en die zit op hetzelfde platform als de ID4 en de Enyaq. alledrie geen frunk, en geen mogelijkheid tot 800v. ? en aangezien dat een nieuw chassis is, gaan ze dat nog niet direct aanpassen lees ik

Volkswagen, Seat en Skoda laden ook met 400 volt. Die kunnen uiteraard wel gebruik maken van de technologie die hun zustermerken Porsche en Audi in huis hebben. Maar de Volkswagen Groep heeft miljarden geïnvesteerd in het universele MEB-platform en gaat die investering niet zomaar versneld afschrijven. Maar we mogen wel verwachten dat er een topmodel van Volkswagen komt dat een systeemspanning van 800 volt heeft.

tja topmodel,..... zal dan ook weer genoeg cijfertjes staan hebben

Geplaatst:

Gisteren stond hier zo een ‘ei’-Y voor de deur geparkeerd. Het zou toch een tijd duren eer ik gewoon geraak aan de looks van dat ding denk ik. Geen kar om naar om te kijken als je er van weg loopt :lol:.

Geplaatst:

Eerlijk, ik snap niet wat er zo lelijk aan is?  ik zie regelmatig eentje rijden, en opzij en achteraan is dat niet lelijk. vooraan blijft het moeilijk, maar ja dat is bij bmw tegenwoordig ook. Enkel het interieur (of het ontbreken er van :D ) wil ik eens deftig bekijken. ( en de ruimte)

volgende week heb ik een afspraak in Gent, ben dus benieuwd.

Geplaatst:

Het is simpel he. Als je een Tesla niet lelijk vindt moet je dat gewoon kopen. Dat is zijn grootste minpunt. Op technisch vlak kan je daar (momenteel) niks slecht over zeggen.

Geplaatst:

Ik kan me niet over de looks van de Model Y zetten dus mijn keuze gaat naar de iX3.

Geplaatst:
1 uur geleden, Audi S8 zei:

Ik kan me niet over de looks van de Model Y zetten dus mijn keuze gaat naar de iX3.

Idem, het interieur althans. Exterieur zou ik me nog over kunnen zetten denk ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid