Ga naar inhoud

Welke elektrische SUV, BMW iX3, Audi Q4 of Tesla Y


tuscani

Welke elektrische suv  

26 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke elektrische suv

    • BMW iX3
      13
    • Audi Q4
      11
    • Tesla Y
      2


Aanbevolen berichten

Ik zat de offerte van de enyaq eens te bekijken. 

Blijkbaar zijn die gelimiteerd op 160km/u? Van Volvo wist ik dat, maar dat is zelfs 180km/u  dacht ik. 

Oke je kan maar 120 in België, maar eens in Duitsland zit je toch tegen de limiter te knallen? Of is dat gewoon note done met een ev. :D

Maar psychologisch is 160km/u max, toch ook wat.....snij mijn ballen er maar af.   Al zullen jullie dat waarschijnlijk ook zeggen als er een Y in mijn garage zou staan. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en EV willen... en dan willen "knallen"... Pillekes voor de schizofrenie niet genomen deze morgen? :D

Ge zult zien hoe rap je van laadpaal naar laadpaal kan rijden dan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

Eerst en EV willen... en dan willen "knallen"... Pillekes voor de schizofrenie niet genomen deze morgen? :D

Ge zult zien hoe rap je van laadpaal naar laadpaal kan rijden dan. 

Ik zeg niet dat je dat altijd doet, maar wat reserve hebben is toch altijd goed? 

En ik had mijn post nog wat aangepast.  Er is ook de psychologische kant. Vroeger keek je als kind altijd naar de snelheidsmeter in een wagen. " waauw, die gaat tot 220.... moh diene 250!"

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, tuscani said:

Ik zeg niet dat je dat altijd doet, maar wat reserve hebben is toch altijd goed? 

En ik had mijn post nog wat aangepast.  Er is ook de psychologische kant. Vroeger keek je als kind altijd naar de snelheidsmeter in een wagen. " waauw, die gaat tot 220.... moh diene 250!"

 

Tegenwoordig is dat digitaal dus je ziet niks meer :D 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, tuscani zei:

Ik zat de offerte van de enyaq eens te bekijken. 

Blijkbaar zijn die gelimiteerd op 160km/u? Van Volvo wist ik dat, maar dat is zelfs 180km/u  dacht ik. 

Oke je kan maar 120 in België, maar eens in Duitsland zit je toch tegen de limiter te knallen? Of is dat gewoon note done met een ev. :D

Maar psychologisch is 160km/u max, toch ook wat.....snij mijn ballen er maar af.   Al zullen jullie dat waarschijnlijk ook zeggen als er een Y in mijn garage zou staan. :lol:

Idd, de XC40 P8 stopt aan 180 km/u, en de lichtere versie met enkele motor stopt al aan 160 km/u
Op zich stoort mij dat niet, maar idd ... psychologisch hebt ge dan wel zoiets van ... joma en als ik dat nu eens wil doen ...

Of die begrenzer er nu wel of niet opzit, 't is niet dat ik er helemaal anders mee zou rijden, dus toch wel een (klein) beetje betutteling.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, tuscani zei:

Ik zat de offerte van de enyaq eens te bekijken. 

Blijkbaar zijn die gelimiteerd op 160km/u? Van Volvo wist ik dat, maar dat is zelfs 180km/u  dacht ik. 

Oke je kan maar 120 in België, maar eens in Duitsland zit je toch tegen de limiter te knallen? Of is dat gewoon note done met een ev. :D

Maar psychologisch is 160km/u max, toch ook wat.....snij mijn ballen er maar af.   Al zullen jullie dat waarschijnlijk ook zeggen als er een Y in mijn garage zou staan. :lol:

ID.3 idem. Plansjee rijbewijsveilig rijden :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Challazer zei:

@tuscani ik snap eigenlijk niet dat je van een Q7 naar een Model Y zit te kijken. Ding is toch veel kleiner? 

Valt al bij al goed mee. De binnenruimte lijkt me groot genoeg, door de andere indeling (hetgeen ze toch veel zeggen bij ev's)

Oké de Q7 zal sowieso ruimer zijn.

Enkel voor de passagiers is hij smaller achteraan voor de middelste plaats , niet voor de koffer vermoed ik, want de Q7 heeft enkel zijn koffer achteraan en geen verborgen laadvloer wegens batterijen daar.  Maar aangezien Sally er grotendeels alleen mee weg is, want de kinderen gaan 's morgens ook niet meer mee, speelt dat allemaal minder een rol. Ik  moet er eerlijk ook bij zeggen, indertijd ben ik naar de Q7 gegaan omdat dat de enige echte hybride was op dat moment. Mocht de Q5 of consoorten al bestaan hebben ging die zeker ook veel kans gemaakt hebben. (ik ben ook naar de xc60 gaan kijken remember, maar daar was de koffer veel kleiner wegens verhoging)

de X zal ruimer zijn, maar dat is gewoon niet te betalen, de Y zit dan qua grootte bij de Enyaq en de ix3 denk ik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij klopt de lijn wel (iets wat velen hier verkeerd vinden) Zelfs/zeker in het wit, ja schiet mij maar af. (wel met de donkere velgen, maar de daklijn, en overloop dak naar de achterruit komt zo mooi uit)

1.thumb.jpg.a2700b22958a50765d20111392b04aa3.jpg

2.jpg.3ae968ccbfcff7badcc5a101a7a6f7f4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is een beetje te veel "bolleke" naar mijn goesting maar voor de rest volg ik je wel. Zeker die lijnen overheen 't dak en de aansluiting van voorruit over pano-dak naar de achterruit is spot on. Kunnen er velen nog wat van leren (o.m. Porsche).
Ik zou het, gesteld we trekken die kaart, ook wel overwegen. Het zit qua looks b.v. wel wat in de buurt van de Jaguar e-Pace ook, en die zou er ook zeker mogen komen als kids runabout.

Alleen dat interieur hé. Jeeezes. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, tuscani zei:

Ik zeg niet dat je dat altijd doet, maar wat reserve hebben is toch altijd goed? 

En ik had mijn post nog wat aangepast.  Er is ook de psychologische kant. Vroeger keek je als kind altijd naar de snelheidsmeter in een wagen. " waauw, die gaat tot 220.... moh diene 250!"

En dan zeggen ze dat IK hier de dino ben die in de verleden tijd leef ! @gTa : kan je even ingrijpen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, tuscani zei:

Voor mij klopt de lijn wel (iets wat velen hier verkeerd vinden) Zelfs/zeker in het wit, ja schiet mij maar af. (wel met de donkere velgen, maar de daklijn, en overloop dak naar de achterruit komt zo mooi uit)

1.thumb.jpg.a2700b22958a50765d20111392b04aa3.jpg

2.jpg.3ae968ccbfcff7badcc5a101a7a6f7f4.jpg

Buitenkant tot daar aan toe maar in dat interieur wil je toch zelfs niet dood gevonden worden als je die euro's op tafel moet leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, d_s said:

Buitenkant tot daar aan toe maar in dat interieur wil je toch zelfs niet dood gevonden worden als je die euro's op tafel moet leggen.

Dat interieur stoort me minder dan de buitenkant.

Wat me wel stoort is dat cheape stuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 26/1/2022 om 11:07, tuscani zei:

Voor mij klopt de lijn wel (iets wat velen hier verkeerd vinden) Zelfs/zeker in het wit, ja schiet mij maar af. (wel met de donkere velgen, maar de daklijn, en overloop dak naar de achterruit komt zo mooi uit)

1.thumb.jpg.a2700b22958a50765d20111392b04aa3.jpg

2.jpg.3ae968ccbfcff7badcc5a101a7a6f7f4.jpg

Tesla heeft het echt wel voor mekaar wat infotainment betreft hoor. Zelf al mee gereden en rijdt best wel lekker, mooi in de bochten, “plakt” aan de baan. En gaat goed vooruit, iets wat je niet kan zeggen van de Duitsers (VW, BMW, Audi…). Ook heel veel ruimte. 
OTA updates van kaarten en andere software updates is next level en de toekomst, bij BMW is dat helemaal anders net zoals bij de VW groep. 
En een ander pluspunt: supersnelle levertermijn (5-6 weken!!!)
Ik heb  dus test gereden met BMW, Enyaq, Q4 en Tesla. 

Ruimte in BMW is belabberd, ik ben zelf 2m en voelde me opgesloten in een dure lederen dwangbuis, honderden knopjes, voice control, gesture control, touch screen,… maak een keuze he BMW en niet de ganse troep erin kappen. Maakte mij nerveus. Verder rijdt die zoals een BMW… maar dan op elektriciteit. 

Enyaq was op en top heerlijk om mee te rijden qua comfort, beter dan Tesla en BMW. Maar full op dik 69k… dus Skoda en goedkoop, dat is verleden tijd. BMW iX3 zit er maar net boven. 


Q4 vond ik teleurstellend. Zelfde eenheidsworst als alle andere Audi’s, niets beter aan dan de Enyaq. Dan vond ik de Enyaq er wel uit springen qua vormgeving. 
 

ik zou gewoon zeggen, rijden met al die modellen en pro’s en cons naast elkaar leggen. 
ik vind interieur minder belangrijk, weegt niet op bij mij tegenover andere kritische punten zoals het laden, verbruik, infotainment en ruimte. Voor mij was de Tesla lichtjaren vooruit qua technologie in vergelijking met de meeste Europese merken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid