Ga naar inhoud

Welke elektrische SUV, BMW iX3, Audi Q4 of Tesla Y


tuscani

Welke elektrische suv  

26 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke elektrische suv

    • BMW iX3
      13
    • Audi Q4
      11
    • Tesla Y
      2


Aanbevolen berichten

Op 17/12/2021 om 14:50, Monterey Jack zei:

Om u een idee te geven

Mustang 4,71m 402l koffer

Q4 4,58m 500l koffer

IX3 4.73m 500l koffer

Y 4.75m. ? Koffer

Koffer zal dus kleiner zijn inderdaad, maar in het interieur valt het volgens mij echt wel mee.

 

 

 

5 minuten geleden, Highwayman zei:

Die koffer van zo'n EV6 is toch echt wel een pak kleiner dan die van de andere voorgestelde auto's hier. 

Length Width Height Boot volume
4,690mm 1,880mm 1,550mm 490 litres

 

10 liter zou ik nu niet direct als "een pak" bestempelen. 

Al dacht ik dat de audi 520 liter had en de BMW 510 ipv 500 liter. Dan wordt het verschil iets groter. 

Nu, als ruimte het hoofdcriteria is, dan moet je sowieso voor de Y gaan. En hoe langer ik over de poll nadenk, hoe meer ik ook voor die Y zou kiezen. De looks zijn de minste, met voorsprong, maar het went in het echt. Zeker in donkerblauw of zwart. Hij toont wel volwassen, je moet toch al snel twee keer kijken of het een Y of X is (zijkant, profiel). Als je dan toch EV gaat, kan je maar evengoed eens voor de ganse beleving gaan. En ook al ben ik tegen Musk, achteraf zal het wel een wagen zijn waar je op terug gaat kijken en van zal zeggen, "ik had ook zo een". Dus ja, doe dan maar de Y.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tjeu zei:

 

Length Width Height Boot volume
4,690mm 1,880mm 1,550mm 490 litres

 

10 liter zou ik nu niet direct als "een pak" bestempelen. 

Al dacht ik dat de audi 520 liter had en de BMW 510 ipv 500 liter. Dan wordt het verschil iets groter. 

Nu, als ruimte het hoofdcriteria is, dan moet je sowieso voor de Y gaan. En hoe langer ik over de poll nadenk, hoe meer ik ook voor die Y zou kiezen. De looks zijn de minste, met voorsprong, maar het went in het echt. Zeker in donkerblauw of zwart. Hij toont wel volwassen, je moet toch al snel twee keer kijken of het een Y of X is (zijkant, profiel). Als je dan toch EV gaat, kan je maar evengoed eens voor de ganse beleving gaan. En ook al ben ik tegen Musk, achteraf zal het wel een wagen zijn waar je op terug gaat kijken en van zal zeggen, "ik had ook zo een". Dus ja, doe dan maar de Y.  

Ik was gisteren naar die EV6 gaan kijken en die koffer lijkt kleiner dan die van een X3, tot je inderdaad de cijfers opvraagt. 

Worden die liters gemeten tot de hoedenplank?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Highwayman zei:

Ik was gisteren naar die EV6 gaan kijken en die koffer lijkt kleiner dan die van een X3, tot je inderdaad de cijfers opvraagt. 

Worden die liters gemeten tot de hoedenplank?

Ik dacht het wel, ik denk zelfs dat doordat sommige Tesla's geen hoedenplank hebben het volume groter is op papier.

Los van wat er op papier heb je ook nog de vorm en dan zie je in vergelijkingen dat de Kia niet de top is in zijn klasse. De Ioniq 5 doet het daar veel beter, die heeft meer die box shape natuurlijk.

De EQB is hier nog niet vermeld, die heeft toch ook zijn troeven in dit formaat van SUV.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Highwayman zei:

Die koffer van zo'n EV6 is toch echt wel een pak kleiner dan die van de andere voorgestelde auto's hier. 

Huh, even opgezocht voor de Ioniq 5 en die blijkt inderdaad een stuk ruimer. ik dacht dat de EV6 de grotere was, maar blijkbaar niet. 

@tuscani, waarom staat die niet in de lijst? In profiel vind ik die ook erg audi-achtig aandoen. En heeft ook de 800V technologie. 

Ik zou die wel in een donkere kleur nemen, zodat die 'bluts' van boven tot onder in de zijkant minder opvalt. 

medium_2021-06-30-163ce5f3f2.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Polygoon zei:

Die Enyaq is volgens mij heel veel auto for the buck.

Wat kost dat vergeleken met een gelijkaardige Audi etron, BMW of andere?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Skoda was ik eigenlijk idd vergeten.  Prijs valt heel goed mee, en hij sprong weer in mijn oog tijdens die test. 

Opzij en vanvoor is die heel knap, maar de keren dat ik hem langs achter gezien heb, was het niet 100% mijn ding. Nuja dat is met de walvis ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Hazen zei:

WAT EEN SLECHTE POLL TUSCANI IS ALLES VERGETEN.

Aangezien er posts verdwijnen en titels aangepast worden, zal er opeens een mod wel een keuze bijvoegen ook. Ik verschiet hier van niets meer. :DVoor hetzelfde geld is het topic zelfs helemaal weg, als mijn batterij op miraculeuze wijze zou toekomen en ik opeens weer content ben. Al moet ik ook toegeven, dat sinds mijn batterij naar de filistijnen is, ik sportiever rondvlieg.  :lolz  gisteren naar de kapper en had een verbruik van gemiddeld 11l. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, tuscani zei:

Skoda was ik eigenlijk idd vergeten.  Prijs valt heel goed mee, en hij sprong weer in mijn oog tijdens die test. 

Opzij en vanvoor is die heel knap, maar de keren dat ik hem langs achter gezien heb, was het niet 100% mijn ding. Nuja dat is met de walvis ook.

Ergens op 't werk bij mij zo'n Enyaq in full versie gezien, miljaar dat ding oogt echt maf wijs, zeker in the flesh, en ook achteraan. Effe foto zoeken.

Edit:

image.png.47eedfd805009b452b14fb0e3a3bf76d.png

En helemaal ook geen klein bazeke, integendeel. Stukske breder ogend en nauwelijks lager dan die Cayenne erneffens.

Vond dat echt een dikke ketel. Had er nog nooit iets over gehoord of gezien, dus wist niet wat ik zag. Wel duidelijk Skoda, maar styling bij Skoda zit (vind ik) zeer goed.
Proporties kloppen, oogt edel, dikke wielen ook.

Moest ik in dat segment shoppen, zou deze zeker de shortlist halen.

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, gTa zei:

Ergens op 't werk bij mij zo'n Enyaq in full versie gezien, miljaar dat ding oogt echt maf wijs, zeker in the flesh, en ook achteraan. Effe foto zoeken.

Edit:

image.png.47eedfd805009b452b14fb0e3a3bf76d.png

En helemaal ook geen klein bazeke, integendeel. Stukske breder ogend en nauwelijks lager dan die Cayenne erneffens.

Vond dat echt een dikke ketel. Had er nog nooit iets over gehoord of gezien, dus wist niet wat ik zag. Wel duidelijk Skoda, maar styling bij Skoda zit (vind ik) zeer goed.
Proporties kloppen, oogt edel, dikke wielen ook.

Moest ik in dat segment shoppen, zou deze zeker de shortlist halen.

En een heel stuk goedkoper dan de voorgestelde wagens. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, d_s zei:

En een heel stuk goedkoper dan de voorgestelde wagens. 

Ja en neen. Ik kom op 60k. Toch best veel voor een "skoda". ( die toch minder opties of extra's heeft)  In de test komt hij blijkbaar wel beter aanvoelend over dan de q4. Dus moet ik mijn mening na de testrit met de kodaq indertijd herzien. En hebben ze een stap voorwaarts gezet qua harde plastiek overal in het interieur. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, tuscani zei:

Ja en neen. Ik kom op 60k. Toch best veel voor een "skoda". ( die toch minder opties of extra's heeft)  In de test komt hij blijkbaar wel beter aanvoelend over dan de q4. Dus moet ik mijn mening na de testrit met de kodaq indertijd herzien. En hebben ze een stap voorwaarts gezet qua harde plastiek overal in het interieur. 

 

Voor een Skoda? En dan zeggen ze dat ik in de jaren stillekes ben blijven hangen…

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, tuscani zei:

Ja en neen. Ik kom op 60k. Toch best veel voor een "skoda". ( die toch minder opties of extra's heeft)  In de test komt hij blijkbaar wel beter aanvoelend over dan de q4. Dus moet ik mijn mening na de testrit met de kodaq indertijd herzien. En hebben ze een stap voorwaarts gezet qua harde plastiek overal in het interieur. 

 

Is toch 20% minder dan de voorgestelde wagens. En zijn het must have opties die ontbreken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid