manneke 5.142 Geplaatst: 13 januari 2016 Geplaatst: 13 januari 2016 Dat moet zo cool geweest zijn ik was als kind al zot van mn blauwe speelgoedbuggy (heeft wel jaren meegegaan), mn broer en neefjes hadden dezelfde en we konden met 5 tegelijk rijden zonder storing van de zenders! Ik ben zelf niet te handig in die dingen, dus een rtr was aan te raden, daarmee ook mn keuze. Die buggys bouwden jullie zelf waarschijnlijk? Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 13 januari 2016 Geplaatst: 13 januari 2016 Jep was zelf te bouwen. Maar dat was gewoon een paar avondjes fun met de handleiding er bij. Ook wel een hele evolutie mee gemaakt in die jaren. In het begin waren dat NiCd batterijen met een capaciteit van 1600 mAh. Toen bestonden nog een deftige connectoren (enkel die witte tamiya stekkers etc. maar dat is rommel, zit te veel verlies op). Dus dat was voor elke race de batterij letterlijk vast solderen en erna terug los solderen. Toen was dat echt doseren om de 5 min. race vol te houden. Beste batterijen aan de kant houden voor de race, en de mindere voor de kwalificaties (3 kwalificaties op een dag, 2 races). Tegen het einde dat ik competitie deed zaten we met NiMh batterijen van 3600 mAh. Dus echt doseren was er niet meer bij, maar toch kon je altijd betere batterijen onderscheiden van mindere. Cellen werden dan ook dikwijls los gesoldeerd/uitgemeten en om zo een "beste" batterijpack samen te stellen. We reden allemaal met dezelfde motor. Nu is natuurlijk alles LiPo en brushless. Toen was dat nog met koolborsteltjes: na elke race dag de motor afdraaien (op een klein draaibankje het koper van de motor een pasje geven zodat er terug optimale geleiding is). Ook na elke vuile race-dag de lagers uit de wielen halen en allemaal kuisen om zo weinig mogelijk wrijving te hebben etc. Om de banden kosten wat te sparen, reden we de kwalificaties ook altijd met mindere banden (al wat versleten) tov de race banden. Een race was maar 5 min, maar wel echt intens. Is imo veel leuker dan gewoon met je RC wat op strand/ in bosjes/wegjes te gaan rijden. De competitie spirit (zonder het duur te maken) was zo leuk op dat vlak. 1 Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 13 januari 2016 Geplaatst: 13 januari 2016 Klinkt heel boeiend! Waar doen ze nog offroad competitie? Vroeger ging ik soms eens naar een 'circuitje' in Eeklo. Dat is wel eens tof, maar die gasten hebben een heel beperkt budget. Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 13 januari 2016 Geplaatst: 13 januari 2016 Geen idee, ik reed toen ook wel soms wedstrijden op andere locaties (BK), maar geen idee of die er nog zijn.De club in Oudenaarde is wel nog actief. Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 14 januari 2016 Geplaatst: 14 januari 2016 http://www.modelersite.com/en/112315/tamiya-honda-nsr500-1984--1-12-scale Dat is echt super, daar kan ik nog lang niet aan tippen. Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 14 januari 2016 Geplaatst: 14 januari 2016 @ : zondag ben ik in de buurt en ik zou eens afkomen om wat verf en misschien nog wat pruts. Moet je werken? Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 14 januari 2016 Geplaatst: 14 januari 2016 Een 3de vriend heeft vandaag ook eentje gekocht Hier samen na enkele races en driftsessies: De rode Mustang is er sinds vandaag bij, is een HPI E10. De witte M3 is idem aan mijne. Echt heerlijk hoe dat kan driften De 2 Sprint's bollen ook op lipo, vlamt wel 1 Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 14 januari 2016 Geplaatst: 14 januari 2016 http://www.modelbouwforum.nl/threads/kawasaki-zx-rr-2006-motogp-6e-update.218122/ gaatjes van 0.5mm boren, die uitlaat, zelf ketting maken... geschift. Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 14 januari 2016 Geplaatst: 14 januari 2016 Die M3 heb ik hier ook ergens staan. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 15 januari 2016 Geplaatst: 15 januari 2016 http://www.modelbouwforum.nl/threads/kawasaki-zx-rr-2006-motogp-6e-update.218122/ gaatjes van 0.5mm boren, die uitlaat, zelf ketting maken... geschift. Hier kom je toch instant klaar van, als je dit ziet in 't echt Ik heb het al zo vaak gezegd, hoe kan je jou nog vervelen in deze wereld. Gast mag wel de helft van zijn onderdelen weggooien omdat hij ze beter nagemaakt heeft dan het origineel 1 Quote
binnenmuisarchitekt 13.813 Geplaatst: 15 januari 2016 Geplaatst: 15 januari 2016 echt, diene moto, subliem! ik heb ook al een paar moto's gebouwd, zal es binnenkort paar fotookes nemen. 1 Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 19 januari 2016 Geplaatst: 19 januari 2016 @ : zondag ben ik in de buurt en ik zou eens afkomen om wat verf en misschien nog wat pruts. Moet je werken? Nope, werk tijdens het weekend enkel op zaterdag. Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 19 januari 2016 Geplaatst: 19 januari 2016 Nope, werk tijdens het weekend enkel op zaterdag. Ik heb voor €120 'pruts' gekocht Terug een nieuwe doos (NSR500 '84) met opties, wat verf en zo... 1 Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 19 januari 2016 Geplaatst: 19 januari 2016 Zo, de motor hangt in het frame. Dit was het moeilijkste. Het moet op veel verschillende punten allemaal precies passen of ik heb sowieso problemen met de ophanging. Ook de leidingen moeten goed liggen, niets mag afbreken... Ik ben voor 80% tevreden, het kan altijd beter. Maar tot nu toe is het mn best afgewerkte model 3 Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 20 januari 2016 Geplaatst: 20 januari 2016 't Ziet er al knap uit, Manneke. En hoe meer je er bouwt, hoe zindelijker je komt en hoe beter het resultaat ook wordt 1 Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 20 januari 2016 Geplaatst: 20 januari 2016 respect! de moed zakt al in mijn schoenen bij het zien van die handleiding alleen al. Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 24 januari 2016 Geplaatst: 24 januari 2016 Achterbrug ging er ook relatief vlot in, ook al ontbrak er één pietluttig stukje. Zit nu mooi vastgevezen zoals het hoort. Ik ben tevreden over mn uitlaten. 3 soorten verf gemengd en dan de bochten bewerkt met een 'weathering' setje: burnt blue en burnt red. Ziet er voor mij realistisch uit. Volgende stap is kijken waar er retouches nodig zijn (kleine vijsjes aanstippen met chromé) en dan voorwiel, vork, remmen,... Dan zal hij al wat meer op een moto lijken. Al bij al ben ik tevreden, aangezien ik begonnen met een doos met stukken uit en schade aan het stuur. Stuur is ook in orde, heb ik een uur aan gezeten denk ik. Nog wat foto's, dan is het wat duidelijker... 4 Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 Zo, hij is af! Ik heb er nog op gevloekt. De decals van moderne dozen zijn al redelijk dun en fragiel, maar van deze waren ze precies van papier. Waarschijnlijk half verstorven (papier van het plan ziet er ook niet meer zo fris uit). Het was praktisch onmogelijk om grote stukken in 1 stuk op hun plaats te krijgen. Er zijn dus fouten te zien. Maar dat hoort misschien bij zo'n oud kraam. Dan nog wat zitten sukkelen met het allerlaatste onderdeel: het scherm op de bovenkuip. Normaal zijn er een paar inkepingen die passen en plak je die voorzichtig op mekaar. Dat zou natuurlijk te makkelijk zijn. De onderkant van de ruit is breder dan de bovenkant van de kuip. De kuip moet dus breder gemaakt worden door een plastiek tussenschotje (te zien op het plan). Dwz dat de kuip onder spanning staat. Ik moest dus met een pincet dat stukje ertussen krijgen, in ondiepe inkepingen. Eens dat op zn plaats zat, wat lijm erop doen en een nacht laten rusten. De dag erop zag ik dat de ruit erop pastte en heb ik hem dan afgewerkt. Jammer dat de motorstand niet compleet is, hij kan niet zelfstandig rechtstaan. Ik heb gemerkt dat hij ook groter is dan mn andere 1/12 tamiya moto. Wat fotos: Ik heb nog 2 dozen liggen, maar ik zal er nog niet direct aan beginnen, ik zal wachten tot ik terug 100% gemotiveerd ben 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 Ferm. Als je weet dat foto's op deze afstand de foutjes vergroten, vind ik dat het immens goed gelukt is want je moet al goed zoeken. Patine op het wiel is mooi, uitlaten zijn super, details zijn prachtig. Jouw helping hands, tevreden van? Van waar komen ze? Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 Ferm. Als je weet dat foto's op deze afstand de foutjes vergroten, vind ik dat het immens goed gelukt is want je moet al goed zoeken. Patine op het wiel is mooi, uitlaten zijn super, details zijn prachtig. Jouw helping hands, tevreden van? Van waar komen ze? Merci Bompa Ja, ben er tevreden van, zwaar genoeg onderaan, alles kan goed vastgezet worden, al gebruik ik ze niet zo veel. Komt van bij Aerobertics, die vooral vliegend rc materiaal verkoopt. Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 5 februari 2016 Geplaatst: 5 februari 2016 Mooi werk. Respect voor het gepruts met die minimini onderdeeltjes 1 Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 5 februari 2016 Geplaatst: 5 februari 2016 Voorbeeld van zo'n kutdecal. Heb ik achteraf wel kunnen retoucheren 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.