Bompa 17.784 Geplaatst: 14 december 2025 Geplaatst: 14 december 2025 Wa ... een .... vette ... Hilux Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 15 december 2025 Geplaatst: 15 december 2025 10 uren geleden, Bompa zei: Wa ... een .... vette ... Hilux Jij bent nog wel into techniek. Ding heeft een 3-versnellingsbak. Motor voorin, dan een 3-boite met uitgaande assen naar voor- en achteras. Typisch Tamiya (dit is eind jaren '70 / begin jaren '80) heel mooi gemaakt maar de plastic parts waren van een kwaliteit die pover was (zowel qua sterkte, maar vooral qua broos worden met verouderen). Zijn nu vnl. shelf queens. Gaan stevige prijzen. NIB gaan die makkelijk 2,5k tot 4k. 3 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 15 december 2025 Geplaatst: 15 december 2025 pfieuw. Maar wat een zalig geheel M'n nonkel had een 1980 Hi-lux in .... 1980. Wat een tof ding was dat toch, ook toen, toen een pickup nog steeds een werkbak was en geen cultding. Die kar was meteen het begin van hun depannagecarrière die op het hoogtepunt bestond uit 4 vrachtwagens van divers allooi. En ... mijn nonkel gaf me voor m'n sinterklaas zo een modelletje om in elkaar te steken. Ik kende dit specifieke model niet in detail, dus nu ga ik er eens naar zoeken, en zal ik mogelijks spijt hebben dat jij het me leerde kennen Quote
saabi 4.075 Geplaatst: 15 december 2025 Geplaatst: 15 december 2025 Altijd fan geweest van de 959 RC van Tamiya…helaas zijn deze ook heel prijzig geworden 1 Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 15 december 2025 Geplaatst: 15 december 2025 Indertijd als puber nog in mijn bezit gehad. De Celica gr.B kas past ook op dit chassis. Nu, ik wou eens testen hoe hoog die kon jumpen met behulp van een dikke ringmap. De wagen ging inderdaad hoog, maar kwam uiteraard hard neer... Resultaat: chassis gebroken en dan maar weggegooid. 1 Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 15 december 2025 Geplaatst: 15 december 2025 6 uren geleden, saabi zei: Altijd fan geweest van de 959 RC van Tamiya…helaas zijn deze ook heel prijzig geworden Daar hebben ze een rerun van gemaakt, dacht ik ... of die komt er aan. Dus houd je klaar om die te scoren. (Ik heb in totaal 5 stuks Sand Scorcher rerun in huis gehaald en 3 stuks Monster Beetle ik wil nog een Avante en een Egress, alsook owv child memory's sake ook nog een Boomerang.) 1 Quote
Super95 412 Geplaatst: 15 december 2025 Geplaatst: 15 december 2025 15 minuten geleden, gTa zei: Daar hebben ze een rerun van gemaakt, dacht ik ... of die komt er aan. Dus houd je klaar om die te scoren. (Ik heb in totaal 5 stuks Sand Scorcher rerun in huis gehaald en 3 stuks Monster Beetle ik wil nog een Avante en een Egress, alsook owv child memory's sake ook nog een Boomerang.) Ik heb nog een blackfoot gehad, als de kleine wat groter is koop ik hem (mij ) daar ook de rerun van. Ik neem aan dat die reruns op de looks na niet veel gemeen hebben met het origineel? Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 15 december 2025 Geplaatst: 15 december 2025 Mjah toch wel, ze zijn quasi identiek. Soms worden enkele parts vervangen door een beter materiaal, maar eigenlijk kan je van een 'moderne kopie' spreken. De Sand Scorcher b.v. is op 2 of 3 parts identiek, waarbij de parts die anders zijn dan gewoon uit een ander materiaal zijn gemaakt. Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 15 december 2025 Geplaatst: 15 december 2025 1 uur terug, saabi zei: Monster beetle was ook De Sand Scorcher vind ik by far de guitigere, mooiere, coolere. Maar 't is een minder "bashable" auto, dat wel. Zeker met de originele plastic kap (die is zeer teer). Die zit ook wel op de Monster Beetle, dus op dat vlak geen verschil. Maar een Monster Beetle met lexaan namaakkap is echt voor jonge gastjes gelijk mijn zoons de leukere bash-kar. De Sand Scorcher is een ouder concept en rijdynamisch een stuk minder goed, ook. Met wat hop-ups (oa een differentieel als je veel onroad rijdt) wordt dat al beter. Maar ook de Monster Beetle heeft zwakke punten, vnl. z'n plastic gear case die de tandwielen niet dicht genoeg opeen houdt, waardoor ze al snel gaan slippen en zich dus strippen. Maar ook daar zijn oplossingen voor. Quote
Capitol 630 Geplaatst: 16 december 2025 Geplaatst: 16 december 2025 Wij hadden vroeger de Bigwig. Goed mee geamuseerd en eigenlijk blijft dat leuk zo iets RC. Quote
Naish 9.565 Geplaatst: 16 december 2025 Geplaatst: 16 december 2025 Ik heb toen ik klein was nog wat gekeken richting die high quality modelbouw vrachtwagens met versnellingsbakken en zo... Die waren toen al pokke duur. Ik herinner me ook nog van toen RC karren met versnellingsbakken in Blijft me interesseren, maar het ontbreekt me de tijd en ook tijd die ik nu liever steek in modellekes op ware grote Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 18 februari Geplaatst: 18 februari Vroeger nog vele jaren competitie met 1/10 elektro offroad gedaan (MRCO, in Oudenaarde destijds). Begonnen op mijn 7j, en competitie gedaan tot mijn 19 jaar. Altijd veel plezier aan gehad. Mijn oudste is nu ook 7j, en jongste 4j, dus werd tijd om eens te polsen of ze ook interesse hebben in rc wagens. Ze hadden uiteraard al een hoop rc wagens van action en ander brol versleten (maar dat is altijd rommel, heb de indruk nog veel grotere rommel dan de Niko wagens van welleer). Er was 1 type wagen die het al langer had uitgehouden dan 3 batterijladingen en we hadden er 2 van, maar die zaten op zelfde frequentie, dus ook geklooi. Dus het was tijd om eens iets beter te kopen, zonder direct veel centen aan te hangen want wie weet vinden ze het maar niets. Mijn eerste keuze ging naar een Losi micro b of t https://www.toprc.nl/losi-microt-2wd-stadium-truck-rtr-wit.html?gad_source=1&gad_campaignid=16816337204&gclid=Cj0KCQiA49XMBhDRARIsAOOKJHbFta-KYcNUYd-ZsMv3w2iCVKFZGMj2XkWCJit82nODJ5bfwcpXY64aAu8LEALw_wcB zeer leuke dingetjes, maar vergen echt ook al wat stuurmanskunsten. Voor een 7 a 8 jarige zou dat kunnen lukken, maar voor de 4 jarige no-way. Dus dan eerder de piste van een crawler ingeslaan. Veel lagere snelheid en vooral focus op obstakels beklimmen ipv snelheid. Ik wou iets RTR, voor sub €100, en liefst ook iets waar wel spare parts en upgrades voor te koop of te 3D printen zijn. Dus wel een gekend modelleke. Uiteindelijk bij iets op AliExpress gekomen. MN99s V2 €50/stuk, dus voor onze 2 gasten samen net €100 (kwamen geen douane kosten bij). Daarvoor kan je niet te hard gesukkeld zijn als het rommel blijkt, of de gasten er 0 interesse in hebben. Maar tot nu toe een schot in de roos. Vandaag hebben ze zich er makkelijk 2u mee geamuseerd. Rijden, bergen maken in de grind, bruggen bouwen, er over rijden,... Ding kan je instellen op 2 verschillende maximum snelheden (verder is zowel sturen als gas uiteraard proportioneel). De lage max snelheid is nu prima voor de jongste. De oudste zou op hogere snelheid ook best al kunnen rijden, maar voor obstakels te doen heeft dat toch geen nut. Eerste keer ook pistoolzender voor hen en daar waren ze direct mee weg. Verlichting is ook tof, pinkers, remmen/achteruit, koplampen. Li-ion batterij ging echt wel lang genoeg mee Kortom, voor dit geld niet aan gekloot en gaan ze nog wel plezier aan beleven als de interesse blijft. 9 Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 18 februari Geplaatst: 18 februari 1 uur terug, jan.van.gent zei: Vroeger nog vele jaren competitie met 1/10 elektro offroad gedaan (MRCO, in Oudenaarde destijds). Begonnen op mijn 7j, en competitie gedaan tot mijn 19 jaar. Altijd veel plezier aan gehad. Mijn oudste is nu ook 7j, en jongste 4j, dus werd tijd om eens te polsen of ze ook interesse hebben in rc wagens. Ze hadden uiteraard al een hoop rc wagens van action en ander brol versleten (maar dat is altijd rommel, heb de indruk nog veel grotere rommel dan de Niko wagens van welleer). Er was 1 type wagen die het al langer had uitgehouden dan 3 batterijladingen en we hadden er 2 van, maar die zaten op zelfde frequentie, dus ook geklooi. Dus het was tijd om eens iets beter te kopen, zonder direct veel centen aan te hangen want wie weet vinden ze het maar niets. Mijn eerste keuze ging naar een Losi micro b of t https://www.toprc.nl/losi-microt-2wd-stadium-truck-rtr-wit.html?gad_source=1&gad_campaignid=16816337204&gclid=Cj0KCQiA49XMBhDRARIsAOOKJHbFta-KYcNUYd-ZsMv3w2iCVKFZGMj2XkWCJit82nODJ5bfwcpXY64aAu8LEALw_wcB zeer leuke dingetjes, maar vergen echt ook al wat stuurmanskunsten. Voor een 7 a 8 jarige zou dat kunnen lukken, maar voor de 4 jarige no-way. Dus dan eerder de piste van een crawler ingeslaan. Veel lagere snelheid en vooral focus op obstakels beklimmen ipv snelheid. Ik wou iets RTR, voor sub €100, en liefst ook iets waar wel spare parts en upgrades voor te koop of te 3D printen zijn. Dus wel een gekend modelleke. Uiteindelijk bij iets op AliExpress gekomen. MN99s V2 €50/stuk, dus voor onze 2 gasten samen net €100 (kwamen geen douane kosten bij). Daarvoor kan je niet te hard gesukkeld zijn als het rommel blijkt, of de gasten er 0 interesse in hebben. Maar tot nu toe een schot in de roos. Vandaag hebben ze zich er makkelijk 2u mee geamuseerd. Rijden, bergen maken in de grind, bruggen bouwen, er over rijden,... Ding kan je instellen op 2 verschillende maximum snelheden (verder is zowel sturen als gas uiteraard proportioneel). De lage max snelheid is nu prima voor de jongste. De oudste zou op hogere snelheid ook best al kunnen rijden, maar voor obstakels te doen heeft dat toch geen nut. Eerste keer ook pistoolzender voor hen en daar waren ze direct mee weg. Verlichting is ook tof, pinkers, remmen/achteruit, koplampen. Li-ion batterij ging echt wel lang genoeg mee Kortom, voor dit geld niet aan gekloot en gaan ze nog wel plezier aan beleven als de interesse blijft. Waauw zo wijs! Merci voor de spontane review, je levert ongevraagd advies op waar ik nog niet om vroeg maar waar ik wel al ergens zoekende naar was Ik heb vanuit een gelijkaardige jeugdpassie 6 à 8 jaar geleden meerdere Tamiya Sand Scorcher gekocht en een HOOOP reserve-onderdelen, extra kappen, hops-ups, etc. Makkelijk voor 3k-4k Tamiya spul staan, dus. En dan 2 jaar terug, toen we onze vakantiewoning aan zee kochten, voor de gein 3 stuks Tamiya Monster Beetle gehaald, omdat dat heel dankbare strandauto's zijn. Mijn 2 jongens hebben zich er al ZOT mee geamuseerd, maar omdat het nog altijd "snelle" auto's zijn rijden ze ze ook wel snel aan gort. Dus ik heb al mogen sleutelen! Nu eigenlijk op zoek naar iets dat wat trager rijdt, crawlers dus (zonder dat ze té traag zijn) die er goed uit zien, niet te veel geld kosten en evt zelfs binnenshuis kunnen gereden worden. Dit lijkt wel wat ik zoek! 1 Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 18 februari Geplaatst: 18 februari Er is ook nog veel beter spul hoor, traxxas heeft leuk gerief. Maar ik was absoluut nog onzeker of ze er interesse in zouden hebben dus wou het echt cheap houden. Maar ja, een crawler is echt wel iets tof voor kinderen (en stiekem vind ik het zelf ook echt wel tof) Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 18 februari Geplaatst: 18 februari Zelfs al zijn mijn 2 jongens er compleet verzot op: de grootste fan & speelvogel met de Tamiya's Monster Beetle, dat ben ik. 1 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 19 februari Geplaatst: 19 februari 6 uren geleden, jan.van.gent zei: Er is ook nog veel beter spul hoor, traxxas heeft leuk gerief. Maar ik was absoluut nog onzeker of ze er interesse in zouden hebben dus wou het echt cheap houden. Maar ja, een crawler is echt wel iets tof voor kinderen (en stiekem vind ik het zelf ook echt wel tof) Zelf zitten kijken naar de trx4m voor mijn dochter maar dus zelfde twijfels als jij, met je review ook maar zo eentje besteld. Je mag je vanaf heden dus een influencer noemen! 1 Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 19 februari Geplaatst: 19 februari 13 uren geleden, jan.van.gent zei: Vroeger nog vele jaren competitie met 1/10 elektro offroad gedaan (MRCO, in Oudenaarde destijds). Begonnen op mijn 7j, en competitie gedaan tot mijn 19 jaar. Altijd veel plezier aan gehad. Mijn oudste is nu ook 7j, en jongste 4j, dus werd tijd om eens te polsen of ze ook interesse hebben in rc wagens. Ze hadden uiteraard al een hoop rc wagens van action en ander brol versleten (maar dat is altijd rommel, heb de indruk nog veel grotere rommel dan de Niko wagens van welleer). Er was 1 type wagen die het al langer had uitgehouden dan 3 batterijladingen en we hadden er 2 van, maar die zaten op zelfde frequentie, dus ook geklooi. Dus het was tijd om eens iets beter te kopen, zonder direct veel centen aan te hangen want wie weet vinden ze het maar niets. Mijn eerste keuze ging naar een Losi micro b of t https://www.toprc.nl/losi-microt-2wd-stadium-truck-rtr-wit.html?gad_source=1&gad_campaignid=16816337204&gclid=Cj0KCQiA49XMBhDRARIsAOOKJHbFta-KYcNUYd-ZsMv3w2iCVKFZGMj2XkWCJit82nODJ5bfwcpXY64aAu8LEALw_wcB zeer leuke dingetjes, maar vergen echt ook al wat stuurmanskunsten. Voor een 7 a 8 jarige zou dat kunnen lukken, maar voor de 4 jarige no-way. Dus dan eerder de piste van een crawler ingeslaan. Veel lagere snelheid en vooral focus op obstakels beklimmen ipv snelheid. Ik wou iets RTR, voor sub €100, en liefst ook iets waar wel spare parts en upgrades voor te koop of te 3D printen zijn. Dus wel een gekend modelleke. Uiteindelijk bij iets op AliExpress gekomen. MN99s V2 €50/stuk, dus voor onze 2 gasten samen net €100 (kwamen geen douane kosten bij). Daarvoor kan je niet te hard gesukkeld zijn als het rommel blijkt, of de gasten er 0 interesse in hebben. Maar tot nu toe een schot in de roos. Vandaag hebben ze zich er makkelijk 2u mee geamuseerd. Rijden, bergen maken in de grind, bruggen bouwen, er over rijden,... Ding kan je instellen op 2 verschillende maximum snelheden (verder is zowel sturen als gas uiteraard proportioneel). De lage max snelheid is nu prima voor de jongste. De oudste zou op hogere snelheid ook best al kunnen rijden, maar voor obstakels te doen heeft dat toch geen nut. Eerste keer ook pistoolzender voor hen en daar waren ze direct mee weg. Verlichting is ook tof, pinkers, remmen/achteruit, koplampen. Li-ion batterij ging echt wel lang genoeg mee Kortom, voor dit geld niet aan gekloot en gaan ze nog wel plezier aan beleven als de interesse blijft. Zalig! Die Losi is gewoon fantastisch. Ik weet nog toen ik zelf wat racete hoe geliefd die waren Mijn oudste (bijna 4) heeft nu ook zo'n chinese Porsche Drift kar en dat is verbazend leuk, ik ben er zelf regelmatig 5 minuutjes mee aan het raggen. Het valt me wel op dat hij dat steeds beter kan maar het zou toch beter zijn om iets te hebben om buiten te gebruiken. Die losi vind ik tig keer leuker maar die Defender lijkt me de beter keuze zoals je zelf ook aankaart. Heb je iets van de extras gepakt want ik zie verschillende battery packs en zelf de keuze om een metalen aandrijfas en zo te kiezen.. 1 Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 19 februari Geplaatst: 19 februari 23 minuten geleden, Simoni zei: Heb je iets van de extras gepakt want ik zie verschillende battery packs en zelf de keuze om een metalen aandrijfas en zo te kiezen.. gmta Ik zit al te azen op 2 stuks met de metal frame set en de 3000mAh batterij maar da's dan al weer 91 euro Plus: Camel Trophy stickers zijn historisch verantwoord! "Papa, wat is Camel?" - Sigaretten. "Eeeeh bah dat is toch keiongezond?!? Dat moet niet op mijn auto." - Maar ventje, ALLE coole raceauto's uit die tijd waren net cool omdat ze tabaksreclame hadden. Opvoeden. 1 1 Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 19 februari Geplaatst: 19 februari Fotootje uit een review. Ze hebben de Toyota pick-up ook!! *down the rabbit hole* 2 Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 19 februari Geplaatst: 19 februari Voorlopig nog 0.0 extra's. Batterij ging echt lang mee naar mijn gevoel. Dat was in mijn tijd met de 1/10 wagens waar ik mee reed wel wat anders (wel no Ni-Cd or NiMh in die tijd offcourse, en veel hogere snelheid/vermogens). Daar was 1 wedstrijd 5 min, en soms was het nog schrik hebben voor range anxiety Als er iets kapot gaat (which will happen sooner or later), zal ik wel zien of ik online alu parts bestel, of op thingiverse of andere websites een stl kan vinden en zelf printen. Ik heb wel gekozen voor de mn99s v2 versie, omdat die toch wat beter zou zijn op enkele vlakken dan de eerste. Er is ook nog een v3 dacht ik, maar die was al wat duurder. Op zich nog altijd peanuts, en met wat ik nu weet had ik gerust wat meer willen er in investeren, maar dit was voor mij een eerste check of ze er interesse in hebben. Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 19 februari Geplaatst: 19 februari 4 minuten geleden, jan.van.gent zei: Voorlopig nog 0.0 extra's. Batterij ging echt lang mee naar mijn gevoel. Dat was in mijn tijd met de 1/10 wagens waar ik mee reed wel wat anders (wel no Ni-Cd or NiMh in die tijd offcourse, en veel hogere snelheid/vermogens). Daar was 1 wedstrijd 5 min, en soms was het nog schrik hebben voor range anxiety Als er iets kapot gaat (which will happen sooner or later), zal ik wel zien of ik online alu parts bestel, of op thingiverse of andere websites een stl kan vinden en zelf printen. Ik heb wel gekozen voor de mn99s v2 versie, omdat die toch wat beter zou zijn op enkele vlakken dan de eerste. Er is ook nog een v3 dacht ik, maar die was al wat duurder. Op zich nog altijd peanuts, en met wat ik nu weet had ik gerust wat meer willen er in investeren, maar dit was voor mij een eerste check of ze er interesse in hebben. Er is ook de MN-999 met full lighting & details Wel meteen prijs x 5. Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 19 februari Geplaatst: 19 februari 3 minuten geleden, gTa zei: Er is ook de MN-999 met full lighting & details Wel meteen prijs x 5. Als je liever niet bij ali koopt, is dit ook een optie: https://www.toprc.nl/amewi-toyota-land-cruiser-sleepwagen-rood.html Ander merk, maar lijkt me gewoon rebranding, zender/batterij/banden/... allemaal hetzelfde. Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 19 februari Geplaatst: 19 februari Heb al wel bij AliExpress gekocht. En 't verwondert me idd niet dat al diezelfde dingen onder tig verschillende merken verkrijgbaar zijn. Is uiteindelijk ook hoe merken/ketens zoals Action etc hun goedkoop speelgoed verkrijgen. That said, ik zou het liever bij Tamiya en Kyosho houden, tbh. Allemaal veel duurder, maar sluit ook helemaal aan bij m'n passie van vroeger. Ik heb zelf ook nog een periode redelijk intens met FG Modellsport 1/6 en 1/5 gereden ... ook fantastisch, maar dat merk is ei zo na dood, lijkt me. Straks in ons nieuw huis met knoert van een weide beschikbaar, zou bigscale nog wel wijs zijn Maar niet voor een 9- laat staan 5-jarige. Voldoende alternatieven voor de Marder/Leopard van destijds, bij HPI en Arrma etc. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.