Ga naar inhoud

RC & modelbouw


MMVV

Aanbevolen berichten

En andere keuze die je moet maken is eigenlijk... Geef ik nu 100 eur uit om binnen een jaar dan 400 eur extra uit te geven voor te upgraden of koop ik meteen goed en spaar ik die 100 uit.

Zelfs al vinden je kinderen het niet leuk, jij kan je ook amuseren met een traxxas, met die uit je voorbeeld niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minutes ago, Naish said:

En andere keuze die je moet maken is eigenlijk... Geef ik nu 100 eur uit om binnen een jaar dan 400 eur extra uit te geven voor te upgraden of koop ik meteen goed en spaar ik die 100 uit.

Zelfs al vinden je kinderen het niet leuk, jij kan je ook amuseren met een traxxas, met die uit je voorbeeld niet...

Of smijt ik 100 euro of 500 euro weg.

Het blijft speelgoed he :D 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Naish zei:

Tja...

Je vergelijking gaat niet op... Dit is een andere categorie...

Beetje als een aixam die voor mij niet echt een auto is...

topic heeft als titel rc en modelbouw. dus mag ik toch vragen stellen over alle prijsklasses? :D

anders moeten de mods de titel maar aanpassen naar "professioneel rc materiaal/ geen brollekes"

 

ik ga voor mijn 10jarige echt geen speelgoed van 300€ kopen, om mijn tuin om te ploegen en dan na 50m stuk te vlammen tegen de betonplaten.

stuk gaan ze toch ( de wagentjes, niet de betonplaten) mijne marder is indertijd, door mijzelf, ook eens tegen  een paal gekletst met kapotte ophanging tot gevolg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RC is 2 dingen: rijden en eraan werken :lolz:

Ge zou moeten zien hoe snel die mannen ermee weg zijn... Als ze het leuk vinden dan ligt dat ding van 100 eur binnen paar weken in de kast wegens geen uitdaging...

En professioneel RC materiaal daar behoren een basis traxxas niet bij zulle ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, ir_fuel zei:

Of smijt ik 100 euro of 500 euro weg.

Het blijft speelgoed he :D 

Ja beetje zoals een verzameling monowheels, elektrische skateboards, drones, 3D printers,... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, Naish said:

Ja beetje zoals een verzameling monowheels, elektrische skateboards, drones, 3D printers,... :D

Met dat verschil dat die dingen regelmatig gebruikt worden, en niet na 2 weken ergens in een hoek belanden om stof te vergaren de rest van hun dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt niet aan de spullen, maar aan de gebruiker ;)

Geef aan je kinderen zo een monowheel en dat zal zelfde effect hebben. Nu, hier gebruiken ze dat ding periodes heel regelmatig en dan een hele periode bijna niet en dat wisselt zo wat af...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en het lijkt me logisch dat je veel geld geeft aan iets dat veel gebruikt wordt, en weinig aan iets dat weinig gebruikt wordt.

Als uwe kleine elke week 3 keer op zijn mtb in het bos zit te knallen kan je al eens een dure fiets overwegen. Als dat is om 10 keer per jaar mee te rijden ga je daar geen velo van 3K voor kopen. Enfin, ik toch niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Naish zei:

RC is 2 dingen: rijden en eraan werken :lolz:

Ge zou moeten zien hoe snel die mannen ermee weg zijn... Als ze het leuk vinden dan ligt dat ding van 100 eur binnen paar weken in de kast wegens geen uitdaging...

En professioneel RC materiaal daar behoren een basis traxxas niet bij zulle ;)

ik begrijp je hoor. maar enkel in de tuin rondcrossen met een traxxas of consoort is voor mij overkill. Jitse is nog maar 10, dus die kan niet op zijn eentje ergens een groot terrein gaan zoeken om daar te gaan spelen.  en meegaan is voor mij geen optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een voorraadje Tamiya Sand Scorchers liggen (2 gebouwde, waarvan 1 met een shitload aan alu hopups, en 2 nog ongebouwd in de doos), voor als Elliott groot genoeg is om daar mee te rijden. Z'n eerste ga 'k een high turn (= trage) crawler motor in steken zodat die niet te snel rijdt (10 à 15 per uur pakt). En dan geleidelijk aan upgraden.

Kost alles samen een hoop duiten, maar I don't care.

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, tuscani zei:

ik begrijp je hoor. maar enkel in de tuin rondcrossen met een traxxas of consoort is voor mij overkill. Jitse is nog maar 10, dus die kan niet op zijn eentje ergens een groot terrein gaan zoeken om daar te gaan spelen.  en meegaan is voor mij geen optie.

Hier rijden ze ook in de tuin... 

Wel niet zomaar hersenloos rondcrossen, maar ze zetten altijd parcours uit met kegeltjes waar ze dan om ter snelst doorgaan, af en toe een jumpje bouwen ook...

Doelloos rondrijden gaan ze paar keer doen, dan is het gedaan en kan je zelfs beter die van 100 niet kopen. Ofwel ben je daarmee bezig en is dat je ding en dan mag het van mij wat kosten ofwel is het een bevlieging om eens te rijden.

Nog niet van gekomen om hem eens mee te nemen naar de zee, maar nu gaat dat al eens lukken als het niet zo druk is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

On ‎11‎/‎4‎/‎2019 at 6:21 PM, tuscani said:

vraagje aan de kenners.

Geef eens een paar voorstellen voor een telegeleide wagen in de budgetklasse van 75€.

zo'n prutswagentje dat maar 15km/u kan, is te klein en voor een fg marder is mijn zoon nog wat te klein. :D

zou voor binnen en buiten zijn. (binnen kan hij in de winkel crossen en buiten hebben we terras en tuin.)

 

https://www.conrad.nl/p/tamiya-mf-01x-vw-beetle-rallye-brushed-110-rc-auto-elektro-straatmodel-4wd-bouwpakket-1612167

Daar nog een remote bij en je hebt een deftig RC ding dat niet verveeld, kan je ook nog wat upgraden later.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik klein was had ik een Porsche 917. Was tamelijk groot en zag er formidabel uit, maar niet draadloos dus ge moest erachter lopen. Het frustrerende was dat ge nieuwe batterijen kreeg en na 20 minuten was het alweer gedaan met spelen. Tot ik op het idee kwam om de transfo van de electrische trein op mijn bediening aan te sluiten. Ok, nu was de reikwijdte beperkt door de draad maar het ging goed vooruit :)

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 maanden later...
  • 3 weken later...

Daarnet nogmaals geprobeerd om mijn Kyosho draaiende te krijgen. Hopeloze zaak denk ik. Trekstarter blokkeerde vroeger al vaak en die 10 jaar op een zolderkamer gaan dat niet verbeterd hebben. 1 keer op 2 sleur je auto van de tafel ipv de starter uit te trekken.

Krijg ook geen brandstof door/in de carburator. De brandstoflijnen zelf die geven door, maar verder stopt het precies.  Heb al heel wat geprobeerd, laatste optie is alles demonteren, nakijken en terug monteren maar dan ga ik waarschijnlijk dichtingen moeten vinden. 

Vrees er dus voor dat ik die nog ga gebruiken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nitro?  Da's zo nest, diene nitro. Klinkt ook vreselijk. Ruikt wel lekker. :D 

Ik begin goesting te krijgen om mijn voorraadje Tamiya's te gaan bouwen.
Maar 'k denk dat mijne kleinen nog echt te klein is om dat in zijn pollen te steken.

Sowieso, eens hij 8 is, o.i.d. komen er weer bigscales in huis. Liefst 2-takts maar ik vrees wat voor de bruikbaarheid (wegens enorme intolerantie bij de Vlaming) dus mogelijks wordt het electro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Nitro?  Da's zo nest, diene nitro. Klinkt ook vreselijk. Ruikt wel lekker. :D 

Ideaal om mijn buren te ambeteren 😛 

Ja Nitro, die zelf zal niet te goed meer zijn, maar ze komt gewoon niet rond :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
1 uur geleden, Krikkie zei:

 

Leuk spel! Nu nog een betere batterij en tandwiel steken voor topspeed 😁

Kleine ook es laten spelen? Wel zot hoe snel dat eigenlijk is. In mijnen tijd was dat 28per uur en je was de snelste van de buurt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, CAS zei:

Kleine ook es laten spelen? Wel zot hoe snel dat eigenlijk is. In mijnen tijd was dat 28per uur en je was de snelste van de buurt. 

Ja hij heeft ook al veel gereden hoor, wel al wat schade aan de onderkant door een dikke steen 🙈 

Zou 100kmu moeten halen met betere batterij en tandwiel, nu 60-65 schat ik, maar is nu eigenlijk al snel genoeg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid