Ga naar inhoud

Nürburgring lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een kist die op Le Mans gereden heeft kan je dan weer wel voor veel geld verkopen

Geplaatst:

Een kist die op Le Mans gereden heeft kan je dan weer wel voor veel geld verkopen

Binnen 20 jaar dan.

Geplaatst:

De Kundenrennsport auto's worden niet gekocht. 50k aftikken, wat mensen kennen en wat running costs en je kan deelnemen in een R8LMS

Dat is dan ook een speciaal geval he. Dat is Audi zelf die een soort van fabrieks-AM team runt. Dat gaat niet op voor andere teams.

Geplaatst:

Kostprijs 500.000 euro.

Ga jij een Le Mans kar gewoon aan kostprijs overkopen ? Hij mag op P10 gefinished zijn.

Geplaatst:

Kostprijs 500.000 euro.

Ga jij een Le Mans kar gewoon aan kostprijs overkopen ? Hij mag op P10 gefinished zijn.

Heb ik dat gezegd?

Ik heb het maar van de u ook welbekende Luc van Prospeed. Die 'overbodige' Porsche's gingen o.a. naar de VS voor stevige sommen, voornamelijk vanwege de deelname aan Le Mans.

Geplaatst:

Ze rijden met de Corvette die vorig jaar won. Mocht het waar zijn zouden die mannen waar hij voor werkt wel met een nieuwe rijden...... Imo he

Geplaatst:

Ik zeg nergens dat ze de nieuwprijs daar uit halen. Ik zeg enkel dat er premiums betaald worden voor racewagens die aan LM hebben deelgenomen.

Geplaatst:

Als ze niet gewassen zijn, toch. :D Remember die moto op Goodwood?

Geplaatst:

Bruce Anstey's, heb er nog een foto van.

"Please do not clean this bike"

Ontopic: vriend van me zet vandaag ff 07:28 neer, BTG.

Op de moto!

Geplaatst:

Peet met z'n R1? Fuuck. Da's heftig.

Geplaatst:

Ze rijden met de Corvette die vorig jaar won. Mocht het waar zijn zouden die mannen waar hij voor werkt wel met een nieuwe rijden...... Imo he

Dat snap ik niet. Waarom koopt Chevrolet die wagen niet op voor hun museum of op autoshows of bij de dealers te plaatsen.

Zoiets is toch heritage van het merk.

Of een rijke Corvette verzamelaar die al alles heeft.

Geplaatst:

Misschien miskijken jullie je toch een beetje ....... Zo een wagen kost om en bij de 500.000 euro . De "premium" prijzen waar jullie aan denken ..... Daar vrees ik voor.

Een wagen die in AM , AM-PRO of zelfs PRO GT reed in Le Mans en je biedt die te koop aan..... Wat zie je als premium prijs ?

Als iemand dat al koopt is het een ander team dat er wil mee racen dan kan je misschien 250-300.000 vangen.

En eens er een snellere versie is zakken die prijzen absurd laag wat er ook mee gereden is.

Er zijn zeker bepaalde modellen met een heritage waar een verzamelaar serieus wil voor dokken maar dat zal zeker eerder uitzondering dan regel zijn.

Een 997 GT3 R die Lemans gereden heeft krijg je amper aan de straatstenen kwijt ......

Enfin ik volg dat een beetje en dat is de ervaring .....

Geplaatst:

Een premium prijs is een prijs die hoger ligt dan de prijs die doorgaans voor eenzelfde product betaald wordt, ik zou niet weten hoe ik het anders moet verwoorden.

All I can say is dat Dhr Goris van Prospeed mezelve ter plaatse uitgelegd heeft dat zijn ex LM racewagens aan hogere prijzen verkocht werden dan eenzelfde racewagens die niet op LM gereden hadden.

Dus ofwel zuig ik bovenstaand uit mijn duim ofwel vertelt Luc onzin.

Geplaatst:

Luc is nogal positief gekleurd in zijn verhalen als het over prijzen gaat, en ik spreek uit ervaring :) denk dat er hier nog zijn die dat wat kennen.

De man die van centen weet, zit boven in de buro, maar zal daar niet snel een eerlijk antwoord over geven.

Geen enkele wereld is zo fake en ondoorzichtig wat betreft centen, als de racewereld. Alles lijkt goud, maar tis dikwijls een dun laagje bladgoud.

Wat betreft die hogere prijzen. Je moet twee soorten kopers onderscheiden:

- De racer: die kijkt naar de staat van de auto, gereviseerde of vervangen onderdelen en ja ook naar de prestaties van de wagen. Die man ligt er totaal niet wakker van dat die auto op Le Mans, Spa, of waar dan ook gereden heeft. De referentie van de uitslagen helpt wel. Toch zal de koper eerder proberen de carriere van de auto na te gaan en zo een beeld van de wagen te hebben (hoe is de auto gereden, ongelukken, uitslagen, problemen). 

- De verzamelaar: "heritage" van de wagen is hier key maar dat zal zelden gaan over een "moderne" wagen, ofwel is dat dan een auto van 20 jaar oud met een palmares enhier of daar eens een recente ex-winner die een verhaal of de eindoverwinning scoort, maar dan spreken we over de echte top.

Ik denk dat ik meer waarheid vertel als Luc, in dit geval. Ik zie in dit milieu zeer weinig verzamelaars wel mensen die kopen om zelf te racen en die denken wel een ietsie pietsie anders vrees ik. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dat snap ik niet. Waarom koopt Chevrolet die wagen niet op voor hun museum of op autoshows of bij de dealers te plaatsen.

Zoiets is toch heritage van het merk.

Of een rijke Corvette verzamelaar die al alles heeft.

Omdat dat niks voorstelt voor een moderne wagen. Moesten ze Le Mans ermee gewonnen hebben wordt het wat anders.

Een kar uit GT AM die 5e in class is geworden? Dat zegt gewoon niks, behalve dat die kar serieus zijn peren gezien heeft, want dat is toch geen lachertje zo een 24h.

Geplaatst:

Luc is nogal positief gekleurd in zijn verhalen als het over prijzen gaat, en ik spreek uit ervaring :) denk dat er hier nog zijn die dat wat kennen.

De man die van centen weet, zit boven in de buro, maar zal daar niet snel een eerlijk antwoord over geven.

Geen enkele wereld is zo fake en ondoorzichtig wat betreft centen, als de racewereld. Alles lijkt goud, maar tis dikwijls een dun laagje bladgoud.

Wat betreft die hogere prijzen. Je moet twee soorten kopers onderscheiden:

- De racer: die kijkt naar de staat van de auto, gereviseerde of vervangen onderdelen en ja ook naar de prestaties van de wagen. Die man ligt er totaal niet wakker van dat die auto op Le Mans, Spa, of waar dan ook gereden heeft. De referentie van de uitslagen helpt wel. Toch zal de koper eerder proberen de carriere van de auto na te gaan en zo een beeld van de wagen te hebben (hoe is de auto gereden, ongelukken, uitslagen, problemen). 

- De verzamelaar: "heritage" van de wagen is hier key maar dat zal zelden gaan over een "moderne" wagen, ofwel is dat dan een auto van 20 jaar oud met een palmares enhier of daar eens een recente ex-winner die een verhaal of de eindoverwinning scoort, maar dan spreken we over de echte top.

Ik denk dat ik meer waarheid vertel als Luc, in dit geval. Ik zie in dit milieu zeer weinig verzamelaars wel mensen die kopen om zelf te racen en die denken wel een ietsie pietsie anders vrees ik. 

Ik was vergeten dat er tussen jou en Prospeed een haar in de boter zat, dat zal er wel eea mee te maken hebben.

Afgezien daarvan vraag ik me af waarom de meeste recente ex Le Mans race-car ads

a ) hoger geprijsd staan dan gelijkaardige wagens

b ) steevast prominent in de titel van de ad EX LE MANS noteren

Er zijn wel degelijk verzamelaars, ook verzamelaar die recente racewagens opkopen.

Maar ik zal me vergissen, mes excuses.

Geplaatst:

Is even opgezocht, snelste BTG tijd met een moto is blijkbaar 07:10 :blink:

Geplaatst:

Is even opgezocht, snelste BTG tijd met een moto is blijkbaar 07:10 :blink:

Dan is uw maat toch wel verdomd snel!!

Geplaatst:

Dan is uw maat toch wel verdomd snel!!

Is inderdaad zo.

Is wel eentje buiten categorie ook, een echt talent en zeer veel durf.

Geplaatst:

Ik was vergeten dat er tussen jou en Prospeed een haar in de boter zat, dat zal er wel eea mee te maken hebben.

Afgezien daarvan vraag ik me af waarom de meeste recente ex Le Mans race-car ads

a ) hoger geprijsd staan dan gelijkaardige wagens

b ) steevast prominent in de titel van de ad EX LE MANS noteren

Er zijn wel degelijk verzamelaars, ook verzamelaar die recente racewagens opkopen.

Maar ik zal me vergissen, mes excuses.

Maar echt [emoji16]...... Je doet soms toch uitspraken ze ge hoort iets in de vertel en geeft dat maar een eigen leven. Subiet ben ik nog failliet als ik met een bedrijf 5 euro verlies aangeef :)

Misschien dat er vanuit Prospeed naar mij toe een haar in de boter zit maar omgekeerd niet. Ik kan perfect met Luc door 1 deur (heeft zelfs vorige week nog een sms gehad om hem succes te wensen met de Corvette)...... En als ik morgen een Porsche heb of race passeer ik zeker bij hem .......

Het zou maar gek zijn om niet meer "proberen" te vangen voor een ex 24 u NS of Le Mans wagen.

Ik heb hierboven uitgelegd hoe het werkt vanuit wat ik hoor/ervaar/zie.

En idd er zijn verzamelaars maar voor welk type auto? Een auto die in AM vijfde heeft gereden heeft geen meerwaarde voor zo iemand. Check Heritage.

Even langs een omweg terug naar oorspronkelijk topic. Stel dat ik voor heritage ga, emotioneel zou een ex NS24 uur auto me toch net iets meer doen bij een GT wagen ...... Maar goed dat is maar theoretisch.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dan heeft Luc me een onwaarheid aangesmeerd en heb ik me aldus vergist :cry:

Geplaatst:

Over die advertenties ...

in al die ads staat ook altijd:

- ready to race

- maintained to the highest standards

:D

Nee echt, die categorie van auto's (enfin, race wagens in het algemeen) is echt een "buyers market". Geraak er maar eens vanaf. Al die mannen moeten het nieuwste materiaal hebben om mee te kunnen doen, maar zelfs met het oude model rijden kost stukken van mensen. Hoe groot is die markt. En dan hebben we het nog niet over het verschil tussen vraagprijs en verkoopprijs. Dat gaat niet over 10% ... ondertussen zelf ook al genoeg gezien en gehoord op dat vlak.

Dat er veel geld kan worden geteld voor een auto die Le Mans heeft gewonnen in zijn klasse kan ik nog aannemen (al gaan die denk ik vaak bij de fabrikant zelf gewoon het museum in), maar alles daaronder? Zo een LMP2 van 13 in een dozijn waar men de 10e plaats mee heeft gebold bv? Wie koopt dat.

Geplaatst:

Nogmaals, ik borduurde voornamelijk verder op 'de Luc' zijn beweringen hé. Geen idee welke resultaten die toen daarmee gereden hadden, maar alleszins geen winst vermoed ik? Als ik dan die ads zie met 'ex Le Mans', then I just put 1 & 1 together - maar ik zat klaarblijkelijk op het verkeerde spoor. Ik had het overigens zelfs enkel over de GTE's, niet de LMP's.

Buyers market, agree. Kan ik me wel inbeelden.

Geplaatst:
9 uur geleden zei ir_fuel:

Dat er veel geld kan worden geteld voor een auto die Le Mans heeft gewonnen in zijn klasse kan ik nog aannemen (al gaan die denk ik vaak bij de fabrikant zelf gewoon het museum in), maar alles daaronder? Zo een LMP2 van 13 in een dozijn waar men de 10e plaats mee heeft gebold bv? Wie koopt dat.

Vraag ik me ook soms af. Wat kan je daar nog mee doen? 

Zo'n oude LMP... wat ben je daar nog mee? En aan wie verkoopt men die dingen?

Misschien kan je zo'n oude LMP2 voor een 'appel en ei' kopen om trackdays mee te doen? :D 

Geplaatst:

Ik vraag me dat van de GT3 klasse ook af. Waar zijn bv al die SLS'en en Z4's naartoe nu men racet met de GT en de M6.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in