dragonfly 14.973 Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 25 minuten geleden zei Alexx: Oef. Bijna 500€ voor voorste remblokken is echt al genoeg vind ik. Ze na 700km de vuilbak ingooien had ik er wel lichtjes over gevonden Amai das goedkoop ik was meer kwijt maar 't remt idd wel goed Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 57 minutes ago, Alexx said: Maakt dat uit? Bij Frits hebben ze niets gezegd over men schijven... die Endless blokken hebben enkel ritje ring heen en weer er opzitten. That's all. Ik ga die echt niet al vervangen hoor. Dure remblokjes enkel ritje heen en weer... plus 10 ronden ring... uwe That's al stemt wel tot nadenken... Maar inderdaad nieuwe schijven en terug inrijden ... Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 47 minuten geleden zei ir_fuel: Zot. Ik vervang dingen als ze versleten zijn. Blokken op, nieuwe blokken. Schijven op, nieuwe schijven. Het kost al genoeg zo. Dat heeft niets met zot te maken hé, dat weet jij ook wel Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 36 minuten geleden zei wabe: enkel ritje heen en weer... plus 10 ronden ring... uwe That's al stemt wel tot nadenken... Maar inderdaad nieuwe schijven en terug inrijden ... 5 rondjes en de ring is ook niet zo sletig voor uw remmen als bv Ecuyers of Zolder he. Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 37 minutes ago, dragonfly said: Dat heeft niets met zot te maken hé, dat weet jij ook wel Jawel want uw blokken vervangen als ge uw schijven vervangt is compleet nutteloos. Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 3 uur geleden zei Alexx: Zijn net nieuwe Endless blokken. Ik heb dat daverend geluid niet altijd. Merk ook niets van fading of remkrachtverlies. Zou dat gewoon komen door die remkoeling vooraan de bumper? Heb stalen remleidingen, gegroefde en geperf schijven en castrol SRF olie. Meer kan ik niet doen denk ik... 2 uur geleden zei dragonfly: Dan moest je eigenlijk je schijven vervangen hebben toen de endless blokken eronder kwamen. Nieuwe schijven --> nieuwe remblokken 31 minuten geleden zei ir_fuel: Jawel want uw blokken vervangen als ge uw schijven vervangt is compleet nutteloos. Uit ervaring weet ik dat dat bij een auto op de gewone baan weinig uitmaakt, tenzij de schijven echt al op zijn. Als je ring of track doet en je schijven zijn al goed versleten met oneffenheden/groeven op de schijven als gevolg kan je echt wel beter schijven en blokken samen vervangen, zeker als je straffe remblokken gaat steken. Anders heb je kans dat als je stevig en lang gaat remmen de blokken in het begin enkel de buitenste randen/oppervlakte van de oneffenheden op de schijven gaat raken. Dus meer risico op overhitting op bepaalde punten op de schijven, dus meer kans op bijgeluiden en grommelen. Grommelen en trillingen op schijven zijn bijna altijd het gevolg van afzetting van de remblok op de schijven, om welke reden dan ook. Als je 500 pateekes aan remblokken geeft, zou ik niet twijfelen om ook de schijven mee te vervangen... Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 6 minutes ago, Jerain said: Uit ervaring weet ik dat dat bij een auto op de gewone baan weinig uitmaakt, tenzij de schijven echt al op zijn. Als je ring of track doet en je schijven zijn al goed versleten met oneffenheden/groeven op de schijven als gevolg kan je echt wel beter schijven en blokken samen vervangen, zeker als je straffe remblokken gaat steken. Anders heb je kans dat als je stevig en lang gaat remmen de blokken in het begin enkel de buitenste randen/oppervlakte van de oneffenheden op de schijven gaat raken. Dus meer risico op overhitting op bepaalde punten op de schijven, dus meer kans op bijgeluiden en grommelen. Grommelen en trillingen op schijven zijn bijna altijd het gevolg van afzetting van de remblok op de schijven, om welke reden dan ook. Vandaar dat je die dingen moet inrijden. Dat zie je trouwens direct op de schijf. Zodra de blok volledig contact maakt met de schijf (en dat duurt heus niet zo lang eer het zover is, zelfs als je van serieus versleten schijven komt) is het in orde. Je moet idd niet met nieuwe schijven gaan proberen remmen op Spa aan het 100m bord voor Combes als je net uit de pits komt gereden. Rijd 3 toeren op Spa opbouwend qua remmen en het is in orde. Voor de rest kan dat echt geen kwaad. Het verschil tussen een nieuwe en een versleten schijf is maar een paar mm. Bij blokken is dat een veelvoud, dus dat inslijten op mekaar gaat vrij snel. Zelfs bij Prospeed (je weet wel, die "zakkenvullers" die u veel te veel geld rekenen voor een uitlijning) vervangen ze de blokken niet als ze nieuwe schijven steken, op een race wagen. Quote
DéGioke 2.235 Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 Jij bent een ragger eerste klas (niet slecht bedoeld, pittige rijstijl). Aangezien je hiervoor al kloeg dat je remmen beter konden hebben die schijven echt al wat afgezien. Ofwel laat je ze dan afdraaien (ff demonteren en bij draaierij binnen brengen, max niet meer dan een 50je kosten). Je huidige blokken kan je gerust behouden, ze terug rustig inrijden.Moeten gelijk op je schijf slijten. Als het iets meer mag kosten, nieuwe schijven. 1 Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 Ik heb het dan ook niet over de blokken te vervangen als je schijven gaat wisselen, echter zou ik indien alles in orde is dan gewoon wachten tot de blokken versleten zijn en dan pas de schijven te wisselen, als ook ineens de blokken als je toch bezig bent. Ik bedoel als je schijven al hebben afgezien en je gaat ineens superstraffe blokken steken zoals endless dan is het altijd beter om een kleine extra investering te doen en 2 schijven te kopen, dan slijt alles vanaf het begin mooi gelijk en is de inremperiode korter. Alles hangt af van hoeveel en welke slijtage/groeven op de schijven is. Zeker altijd rustig inrijden want 1 keer overhit en blokken gesmeerd is het voor even dat je met dat grommelen zit. Prospeed zal van wat grommelen op circuit zich ook niets aantrekken vermoed ik en ze zullen daar niet wachten tot de schijven de minimumdikte hebben en dus groeven hebben. Komt nog bij dat er ook een verschil is bij verschillende remblokcompounds. Iig ik kan het maar meegeven als tip, heb het zelf een keer voorgehad en mijn schijven setup kost te weinig om het te riskeren. Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 7 minutes ago, DéGioke said: Aangezien je hiervoor al kloeg dat je remmen beter konden hebben die schijven echt al wat afgezien. Ofwel laat je ze dan afdraaien (ff demonteren en bij draaierij binnen brengen, max niet meer dan een 50je kosten). Dat is weggesmeten geld. Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 2 minutes ago, Jerain said: Ik heb het dan ook niet over de blokken te vervangen als je schijven gaat wisselen, echter zou ik indien alles in orde is dan gewoon wachten tot de blokken versleten zijn en dan pas de schijven te wisselen, als ook ineens de blokken als je toch bezig bent. Ik bedoel als je schijven al hebben afgezien en je gaat ineens superstraffe blokken steken zoals endless dan is het altijd beter om een kleine extra investering te doen en 2 schijven te kopen, dan slijt alles vanaf het begin mooi gelijk en is de inremperiode korter. Ja dat is wat anders. Als je schijven aan gort zijn ermee blijven rijden dat zal het idd niet oplossen. Quote Alles hangt af van hoeveel en welke slijtage/groeven op de schijven is. Zeker altijd rustig inrijden want 1 keer overhit en blokken gesmeerd is het voor even dat je met dat grommelen zit. Prospeed zal van wat grommelen op circuit zich ook niets aantrekken vermoed ik en ze zullen daar niet wachten tot de schijven de minimumdikte hebben en dus groeven hebben. Komt nog bij dat er ook een verschil is bij verschillende remblokcompounds Als ze grommen gaat dat er idd meestal nooit meer uit. Vervangen is de enige oplossing. En schijven met zo "langspeelplaat" groeven, dat kom je nooit tegen bij schijven die hoofdzakelijk op circuit worden gebruikt. Die moet je meestal weggooien omdat ze compleet aan het barsten zijn. Maar dan nog he, we spreken hier over 1-2mm slijtage op een schijf, niet over meer. Blokken zijn vrij snel ingesleten. Heb eigenlijk nog nooit van die trillingen gehad op een remsetup met puur circuit materiaal (zowel qua blokken, schijven als olie). Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 2 minuten geleden zei ir_fuel: Dat is weggesmeten geld. Waarom? Ik heb ook met een splinternieuwe AP kit op de E36 M3 op zolder gereden en die belachelijke DS2500 blokken die standaard bij die kit geleverd werden hadden ook op die splinternieuwe schijven gesmeerd. Daarna via Frits 2 keer laten afdraaien en RS29 blokken erop, nooit geen problemen meer gehad. Ben er zelfs bijna zeker van dat diezelfde schijven momenteel nog bij een forumlid onder diezelfde M3 steken. 1 Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 Mijn ervaringen ermee zijn dat als ze echt zwaar op hun tanden hebben gekregen dat het materiaal te diep in de schijf om zeep is qua structuur en dat het goed blijft tot de volgende keer dat je ze heet stookt. Dan begint het opnieuw. Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 Zojuist zei ir_fuel: Mijn ervaringen ermee zijn dat als ze echt zwaar op hun tanden hebben gekregen dat het materiaal te diep in de schijf om zeep is qua structuur en dat het goed blijft tot de volgende keer dat je ze heet stookt. Dan begint het opnieuw. Het kan idd zijn dat 1 keer afdraaien niet voldoende is... Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 Welja, en dan ga je 2 keer afdraaien, moet je 2 keer naar Frits etc etc. Wat is op den duur nog de "winst" tov vervangen. Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 2 minuten geleden zei ir_fuel: Welja, en dan ga je 2 keer afdraaien, moet je 2 keer naar Frits etc etc. Wat is op den duur nog de "winst" tov vervangen. Ik heb die toen zelf bij OKE auto laten afdraaien en direct 2 keer na elkaar, omdat je per keer maar een klein deeltje kan laten wegnemen. Kostte belange zelfs geen 50 euro. Toegegeven, ze waren geen 1000km oud, als ze veel ouder waren of voorbij de helft van de levensduur zou ik ook gewoon nieuwe kopen. Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 En met het afdraaien , neem je sowieso levensduur af... liever nieuwe schijven dan tenzij ze echt maar 1000 km hebben of zo Quote
Dimitri 734 Geplaatst: 14 juli 2016 Geplaatst: 14 juli 2016 Ik ga dit weekend naar de Ring met de vriendin, hebben jullie nog tips en aanbevelingen om te doen rond de Nurburgring? En waar kan ik het goedkoopste een wagen huren daar? Quote
flupke73 10.917 Geplaatst: 15 juli 2016 Geplaatst: 15 juli 2016 goedkoop huren: ik zou eerder de kleine letters lezen en dan kijken hoe "goedkoop" ze zijn Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 15 juli 2016 Geplaatst: 15 juli 2016 Valt idd dik tegen, ooit eens overwogen maar snel laten varen Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 15 juli 2016 Geplaatst: 15 juli 2016 Bwa, zo een Swift valt toch nog mee? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 15 juli 2016 Geplaatst: 15 juli 2016 2 minuten geleden zei ir_fuel: Bwa, zo een Swift valt toch nog mee? 2-3j geleden van mij maar ik vond van niet. Wat kost zoiets nu dan? Quote
Dante 78 Geplaatst: 15 juli 2016 Geplaatst: 15 juli 2016 Www.rent4ring.de www.rsr.de www.ringgarage.de www.biggarage.de Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 16 juli 2016 Geplaatst: 16 juli 2016 Ben ik de enige die 500 knotsen veel vind voor remblokken? Toch blij met mijn EBC's dan van 65 euro voor de vooras Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.