Ga naar inhoud

BIV 2012


Phil

Aanbevolen berichten

En voor occasies gaat de verandering geleidelijk aan ingevoerd worden:

Voor tweedehandswagens wordt de nieuwe BIV gefaseerd ingevoerd over drie jaar. Het eerste jaar (1/3/2012 - 31/12/2012) wordt de nieuwe berekeningswijze voor 33% gebruikt, de huidige berekeningswijze voor 67%. De te betalen BIV is dan de som van de twee berekeningen. In het tweede jaar (1/1/2013-31/12/2013) verloopt 67% volgens de nieuwe berekening en 33% volgens de huidige berekeningswijze. Vanaf 2014 (1/1/2014-31/12/2014) wordt de BIV volledig berekend op de nieuwe wijze.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

M'n verkeersbelasting is bijna 20 euro omhoog gegaan, verdoken belastingsverhoging!?

De wegen liggen er nochtans even slecht bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n verkeersbelasting is bijna 20 euro omhoog gegaan, verdoken belastingsverhoging!?

De wegen liggen er nochtans even slecht bij.

kijk even na,kunnen de opcentiemen van je gemeente zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n verkeersbelasting is bijna 20 euro omhoog gegaan, verdoken belastingsverhoging!?

De wegen liggen er nochtans even slecht bij.

GE MOET NI ZAGEN. GE ZAAGT TOCH OOK NI OVER UW 3.47% OPSLAG VAN DEZE MAAND!!!!????

5824212213.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Extra dieseltaks :facepalm:. Na eerst de diesel onbetaalbaar te maken gaan ze ook de BIV nog eens omhoog doen? Na jaren lang iedereen bijna in een diesel te dwingen. Onbegrijpelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Extra dieseltaks :facepalm:. Na eerst de diesel onbetaalbaar te maken gaan ze ook de BIV nog eens omhoog doen? Na jaren lang iedereen bijna in een diesel te dwingen. Onbegrijpelijk.

Welja voor zo'n dikke diesel is het nog altijd voordeliger maar de kleine diesels worden zo wel HEEL hard geraakt. Ze willen nu dus iedereen een kleine benzinemotor laten kopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hadden beter een verlaging van de taks op Benzinewagens genomen ;)

Al bij al is deze regeling wel fair en correct, ook goed dat er aan de rechts(on)zekerheid werd gedacht door de keuze te laten tussen de oude en nieuwe regeling in de overgangsfase. Iets waar ze federaal (VAA) wel van kunnen leren.

Vreemd trouwens omtrent dat laatste dat nog niemand een grootschalige juridische actie op poten heeft gezet, mij lijkt het niet onmogelijk die te winnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Extra dieseltaks :facepalm:. Na eerst de diesel onbetaalbaar te maken gaan ze ook de BIV nog eens omhoog doen? Na jaren lang iedereen bijna in een diesel te dwingen. Onbegrijpelijk.

Het zijn geen uilen daar in Brussel!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Extra dieseltaks :facepalm:. Na eerst de diesel onbetaalbaar te maken gaan ze ook de BIV nog eens omhoog doen? Na jaren lang iedereen bijna in een diesel te dwingen. Onbegrijpelijk.

Te dwingen? Je kiest toch zelf met welke brandstof je gaat rijden? Helaas zijn de voorbije jaren heel wat mensen voor diesel gegaan omwille van die premie en de lagere prijs aan de pomp, maar voor heel wat mensen is dat de verkeerde keuze. Ik denk dat de nieuwe regeling vrij redelijk is. Al blijft de auto de melkkoe bij uitstek voor de overheid, dat ga ik niet ontkennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welja voor zo'n dikke diesel is het nog altijd voordeliger maar de kleine diesels worden zo wel HEEL hard geraakt. Ze willen nu dus iedereen een kleine benzinemotor laten kopen

Als die 93e uit het oorspronkelijk ontwerp vervangen zou worden door 630, dus 540e meer, dan pakken ze de kleine autos wel heel hard aan idd. Die 15dci tjes gaan dan van 100e naar 700 of meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe verschilt die nieuwe regeling dan? Kan je ergens de verschillen zien?

http://docs.vlaamsparlement.be/docs/stukken/2011-2012/g1375-3.pdf

Lees ik het goed, is het voor een diesel altijd minimaal 630 euro duurder in vergelijking met benzine?
Als die 93e uit het oorspronkelijk ontwerp vervangen zou worden door 630, dus 540e meer, dan pakken ze de kleine autos wel heel hard aan idd. Die 15dci tjes gaan dan van 100e naar 700 of meer.

Ze pakken de kleine diesels inderdaad heel hard aan zoals ik al schreef. Een 1.6tdi wordt opeens wel duur in BIV.

Nuja heb ik geen last van want ik rijd daar niet mee. De zware diesels worden een pak goedkoper, geen 5.000 EURO BIV meer :party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid