Ga naar inhoud

BIV 2012


Phil

Aanbevolen berichten

Ik volg het ook niet echt. Dat was net de grote kritiek :lol:.

Dus BIV 535d bijvoorbeeld wordt nu 1200 ipv 600 euro in het vorige voorstel?

zoiets, maar nog altijd beter dan 5.000 euro destijds

Link naar reactie
Delen op andere sites

De volgende mokerslag komt er aan:

"LV gaat nazomer dit jaar voor alle SUV's (denk aan porsche cayenne, nissan navara, dodge), omgebouwde wagens (denk aan de mercedes AMG Breaks, audi RS6 en ford focus RS modellen) en iedereen zonder ondernemingsnummer afgeschaft worden. Eénmanszaken gaan gecontroleerd worden en moeten kunnen bewijzen dat ze een LV voor hun werk nodig hebben. Maar een SUV of omgebouwde personenwagen zal nooit meer als LV aanvaard gaan worden. Enkel echte kamionetten en vrachtwagens blijven LV. En dan wordt het BIV betalen, volle pot VVA en jaarlijkse rijbelastingen. ofwel verkopen. "

Bron: Vooraanstaand politicus die betrokken is bij de onderhandelingen, maar hier niet geciteerd mag worden.

Dus: Mondje open en slikken maar!

Hebben we dit nu te danken aan onze stoere met zijn rode Dodge SRT-10 (die recent in 't nieuws te zien was).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De volgende mokerslag komt er aan:

"LV gaat nazomer dit jaar voor alle SUV's (denk aan porsche cayenne, nissan navara, dodge), omgebouwde wagens (denk aan de mercedes AMG Breaks, audi RS6 en ford focus RS modellen) en iedereen zonder ondernemingsnummer afgeschaft worden. Eénmanszaken gaan gecontroleerd worden en moeten kunnen bewijzen dat ze een LV voor hun werk nodig hebben. Maar een SUV of omgebouwde personenwagen zal nooit meer als LV aanvaard gaan worden. Enkel echte kamionetten en vrachtwagens blijven LV. En dan wordt het BIV betalen, volle pot VVA en jaarlijkse rijbelastingen. ofwel verkopen. "

Bron: Vooraanstaand politicus die betrokken is bij de onderhandelingen, maar hier niet geciteerd mag worden.

Dus: Mondje open en slikken maar!

Hebben we dit nu te danken aan onze stoere met zijn rode Dodge SRT-10 (die recent in 't nieuws te zien was).

Gast, dat ga je toch niet menen??:(

En idd, ik hield mijn hart al vast toen dat figuur in beeld kwam met die RAM SRT-10... En echt uitdrukkelijk vermelden dat dat spel ook goed optrekt, en daar een drift in beeld placeren:facepalm: Nu heeft hij er ook nog eens voor gezorgd dat ze dat achterpoortje ook gaan dichtdoen. Bye bye Megane RS/Focus RS/Clio RS/ enz. op LV.

Ik wilde zo'n RAM als er echt niets betaalbaars meer ging zijn qua taksen:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben we dit nu te danken aan onze stoere met zijn rode Dodge SRT-10 (die recent in 't nieuws te zien was).

Vermoedelijk wel hé ja. Het was te denken natuurlijk.

Arm België...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast, dat ga je toch niet menen??:(

En idd, ik hield mijn hart al vast toen dat figuur in beeld kwam met die RAM SRT-10... En echt uitdrukkelijk vermelden dat dat spel ook goed optrekt, en daar een drift in beeld placeren:facepalm: Nu heeft hij er ook nog eens voor gezorgd dat ze dat achterpoortje ook gaan dichtdoen. Bye bye Megane RS/Focus RS/Clio RS/ enz. op LV.

Ik wilde zo'n RAM als er echt niets betaalbaars meer ging zijn qua taksen:(

Staat dat ergens online? Niet gezien maar idd veel kans dat de politiekers dat zagen en meteen wilden ingrijpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van het feit dat ik België als maar meer een achterlijk kutland begin te vinden, is dat eigenlijk maar normaal hé. Hoe de situatie nu was, werd er gewoon geprofiteerd. Niet dat daar iets mis mee is, maar het is ook niet verwonderlijk dat ze dat soort achterpoortjes gaan sluiten. Idem voor het VAA, je hebt echt geen 5 Ferrari's nodig om je onderneming te kunnen laten functioneren, klanten bezoeken kan je evengoed in een 316d hé. Logisch dan dat de belasting op dat de duurdere wagens verhoogd wordt, maar het is natuurlijk wel kut. Net zoals al die LV's zelden of nooit gebruikt worden voor wat ze officieel dienen, eigenlijk is dat maar normaal dat daar tegen in gegaan wordt.

Fuck ik klink als een sos. :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van het feit dat ik België als maar meer een achterlijk kutland begin te vinden, is dat eigenlijk maar normaal hé. Hoe de situatie nu was, werd er gewoon geprofiteerd. Niet dat daar iets mis mee is, maar het is ook niet verwonderlijk dat ze dat soort achterpoortjes gaan sluiten. Idem voor het VAA, je hebt echt geen 5 Ferrari's nodig om je onderneming te kunnen laten functioneren, klanten bezoeken kan je evengoed in een 316d hé. Logisch dan dat de belasting op dat de duurdere wagens verhoogd wordt, maar het is natuurlijk wel kut. Net zoals al die LV's zelden of nooit gebruikt worden voor wat ze officieel dienen, eigenlijk is dat maar normaal dat daar tegen in gegaan wordt.

Fuck ik klink als een sos. :fp:

weg met die rooie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een pickup als een RAM blijft toch wel LV neem ik aan? Dat zijn toch echte LV's?

Enkel als je een ondernemingsnummer hebt en dan moet je bovendien nog aantonen dat je een LV nodig hebt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat ook wel eens gehoord, maar officiële instanties lijken er niets van te weten. Daarenboven ga je België kennende sowieso door een onmogelijk ambtelijk apparaat mogen om het te bereiken.

Nu, mocht je het toch vinden en het zou kloppen, let me know. Altijd geïnteresseerd in zo'n zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inschrijven in ander land: Ik denk Luxemburg of de UK het makkelijkste. Je zal sowieso een firma moeten hebben die in één van die landen geregistreerd is.

Ik dacht dat het een land buiten de EU moest zijn. Beter dus eens vragen aan Nemo of Izzy:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid