Ga naar inhoud

BIV 2012


Phil

Aanbevolen berichten

Wow, ne Megane RS inschrijven kost nu maar 800 euro nimeer ipv 5K vroeger. Een jaar te vroeg gekocht :(
Idem... Van 5000 naar 450 eur :( Maar aan de andere kant zou ik nu niet graag mijn X5 verkopen...
Tegenslag met de wachttijd op je order? :ninja:
Een geluk bij een ongeluk... Maar misschien kondigen ze rond November een FL aan van de Cayenne, of stoppen ze er ook die bi-turbo erin :ninja:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, ne Megane RS inschrijven kost nu maar 800 euro nimeer ipv 5K vroeger.

Een jaar te vroeg gekocht :(

ik ga 536euro betalen ipv 5000 :D

Maar simulatie van een 2de hands is tijdelijk onbeschikbaar, vrees ook dat het gaat tegenvallen voor de huidige 2.7tdi :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nuja, bij mij blijft het totaal saldo eigenlijk gelijk.

Vroeger 5K + 5K

Nu 10K + 0.8K

:lolz:

En die 0,8K is maar éénmalig terwijk die 10K jaarlijks is zeker?

Wat ga jij nu doen met je tomaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Yoeps mensen,

Ik heb me net geregistreerd omdat ik een vraagje heb ivm de BIV in 2013 Ik zie dat zware diesels "goedkoper" worden met het nieuwe systeem, maar ik vraag me af welk verschil het geeft om een 2de hands diesel in te schrijven in 2012 en 2013.

Het online berekeningstooltje gaat maar tot eind 2012, en ik vind geen enkele simulatie-tool die het voor 2013 kan berekenen.

Ik ga een Audi A6 Avant 3.0 TDI kopen, maar totdat ik deze post had gelezen ging ik er vanuit dat ik hem nog voor 2013 moest inschrijven omdat ik dan minder zou moeten betalen dan in 2013.

Maar nu lees ik net dat het voor zware diesels goedkoper word.....

In 2012 word namelijk 33% van het "oude" BIV systeem gebruikt, en in 2013 word er 67% gebruikt, terwijl in 2014 100% van het nieuwe systeem in voege gaat.

Mijn vraag dus -> Gaat de BIV goedkoper worden voor zo'n 3.0TDI in 2013 tov 2012 of niet.... ?

Alvast Bedankt voor de hulp !

aangepast door BelgianEvo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay thanks !

Is er ook een manier om te berekenen hoeveel dit gaat zijn?

Ik veronderstel dat je daarvoor 2 berekeningen moet doen.

- BIV volgens huidige stelstel

- BIV volgens oude stelsel

Daarna de percentages die van toepassing zijn er zelf op loslaten (in 2013 zeker 2/3e nieuwe stelsel, 1/3e oude stelsel?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is het mogelijk om te kiezen dat de BIV op je tweedehandswagen volledig berekend wordt volgens de CO2 uitstoot en dus de nieuwe regelgeving? Of ben je verplicht als je denkt aan het milieu met je nieuwe tweedehandswagen dat je 2/3 van de oude BIV moet opbrengen bij de belastingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit jaar is het nog 2/3 oud systeem en 1/3 het nieuwe.

Volgend jaar is het omgekeerd, dus duurder voor de meeste tweedehandsjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid