Ga naar inhoud

Audi S/RS/R Lovers

Aanbevolen berichten

• 4 weken later...
Geplaatst:

Wow amai, dat past totaal niet... Trekt op niets, het geheel...

audi-s7-sportback-c762214052014113711_8.

Geplaatst:

übervette foto !  B)

de R8 GT is de enige die mij kan smaken onder de R8'en...

Raar genoeg kan ik enkel de V8 smaken, optisch gezien dan. Ik vind het nog steeds geen zicht, die V10 rioolbuizen achteraan.

Geplaatst:

20 jaar RennSport - 6 jaar AudiSport.be.nl

10371406_691096607624781_266643693460192

Audi plakt al twintig jaar een RS-badge achterop hun performancemodellen

De Audi RS’en zijn al geruime tijd bekend en geliefd onder de petrolheads en hebben een gelijkwaardige reputatie opgebouwd als de modellen van BMW’s M divisie of de Mercedes AMG’s. Als er een nieuw RS model voorgesteld wordt weten België en Nederland dit al zes jaar lang via AudiSport.be.nl uit eerste hand, maar waar is het allemaal begonnen? De historie van AudiSport.be.nl kennen jullie naderhand wel al, maar hieronder gaan we dieper in de geschiedenis van de RS-modellen van de afgelopen twintig jaar.

Na het succes van de Audi S2 Coupé en de C4-afgeleide S4 Sedan van 1991 besliste de Duitse autobouwer deze ontwikkeling verder te zetten. In 1994 werd een gloednieuw sub-merk in het leven geroepen: RS (RennSport), letterlijk vertaald: ‘racing sport’.

-> http://www.audisport.be/nieuws/20-jaar-rennsport-6-jaar-audisport-be-nl

Geplaatst:

Wow amai, dat past totaal niet... Trekt op niets, het geheel...

audi-s7-sportback-c762214052014113711_8.

Parkeren met kofferspoilertje omhoog is ook nogal dwaas imo, trekt op niets
Geplaatst:

Het einde van een hoofdstuk, ze is verkocht  :(

10383589_10152175258742712_4793605761546

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Aufwiedersehen....nog een beetje een fatsoenlijke prijs gekregen?

Geplaatst:

Ja, k mag nie klagen gezien de kosten die er aan zijn. 

Geplaatst:

Jep, geen idee hoe ie 't nog gefixt heeft :)

Toch bedankt!

Geplaatst:

Sad to see her go, 't was mijn eerste ervaring ooit in een RS2, schitterend ding.

Wanneer heb je je Alfa?

Geplaatst:

Parkeren met kofferspoilertje omhoog is ook nogal dwaas imo, trekt op niets

Idd...

Geplaatst:

@Avantus 

Wat is het verhaal achter de dubbele bandjes? :o

1392615_733347596704124_6529520904584861

Geplaatst:

Compleet onbekend.. snap ook niet waarom

Geplaatst:

Compleet onbekend.. snap ook niet waarom

Ik ken da precies van ergens :D

Geplaatst:

@Avantus 

Wat is het verhaal achter de dubbele bandjes? :o

1392615_733347596704124_6529520904584861

Kunnen verder rijden als er ééntje zou stuk zijn? Geen idee wat anders eigenlijk. Bij de vrachtwagens is het omwille van het gewicht, maar bij een gewone auto zal dat de reden wel niet zijn vermoed ik.

Geplaatst:

Vandaag een Franse RS6 gezien op de standaard 20". Helaas geen foto, maar WTF wat een beeeeeestige velgen!! Ze zijn erg concaaf, hebben dus erg veel diepgang, veel meer dan de optionele 21". Nooit gedacht dat die zo knap zouden zijn. Heerlijk!

Na de RS4/RS5 (facelift) nu ook al de RS6 dewelke op de standaardvelgen evenwichtiger en knapper staat dan op de optionele :inlove: én waarbij de standaardvelgen sterker, lichter en dus beter zijn (gesmeed) dan de optionele (gegoten).

Edit: 2 van de 60 aangeboden RS6 op mobile hebben de 20". :silly:  Hier zie je ze redelijk goed.

Geplaatst:

Zot hé. Zag ze al op een Belgische RS6.

Hebben wel wat weg van de velgen op de B7 RS4.

Trouwens, afgaande op de configurator denk ik ook dat xenons 'm beter staan dan die full LED koplampen.

Real life foto's daarvan gaan nog moeilijker te vinden zijn, vrees ik.

Geplaatst:

Zot hé. Zag ze al op een Belgische RS6.

Hebben wel wat weg van de velgen op de B7 RS4.

Trouwens, afgaande op de configurator denk ik ook dat xenons 'm beter staan dan die full LED koplampen.

Real life foto's daarvan gaan nog moeilijker te vinden zijn, vrees ik.

LED oogt bruter en past wel vind ik.

Geplaatst:

http://www.autocar.co.uk/car-review/audi/a5/first-drives/audi-rs5-v6-tdi-e-prototype-first-drive-review

http://www.autoexpress.co.uk/car-news/87240/audi-rs5-diesel-driven

Marginaal betere specs (385 pk, 750 Nm) dan de BMW x50d, maar het interessante element is hier toch wel die elektrisch aangedreven turbo.

"You might think a diesel ‘RS5’ would struggle to live with a 552bhp RS6 Avant pace car being pushed hard by a pro driver around the twisty 2.1-mile Audi centre handling circuit. Think again.

The striking thing is how easy it was. The deep bass of the exhaust note may be artificially enhanced, and sounds more V8 than V6, but it’s entirely in keeping with the effortless way the RS5 TDI-e piles on speed, riding a seemingly endless wave of torque that punches the car out of slow bends with a ferocity not even the RS6 can match."

Smerige diesels.

Geplaatst:

Ik ben benieuwd naar de nieuwe S6 TDI met die motor, die zit er waarschijnlijk aan te komen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid