Jump to content
Spillies

Audi S/RS/R Lovers

Recommended Posts

Spillies    979
Spillies

Alles over de Audi S, RS, R modellen of ander sportief lekkers uit de Audi stal.

Alle andere aantrekkelijke items & een omvangrijke database over Audi Sport in het algemeen en de S/RS/R-modellen vind u op AudiSport.be.nl

 

www.audisport.be

www.audisport.nl

 

Facebook: index_zpsea79bbcf.jpg

 

Twitter: index2_zpsb8c03045.jpg

 

 

AudiSportzwart.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
leonneke    15
leonneke

En als er nog vragen zijn moogde die ook nog aan mij stellen..Probs over sommige modellen enz..

Share this post


Link to post
Share on other sites
kefkie    1,423
kefkie

ggrs4s1.jpg

Die velgen op die linkse :inlove:

audi1.jpg

Chrome is toch niet echt knap imo

Share this post


Link to post
Share on other sites
abtler    2,986
abtler

Chrome is toch niet echt knap imo

Stond verleden jaar bij Audi Exclusiv in de tentoongestelde verzameling. Is door hun gebouwd om op een of andere tentoonstelling (presentatie R8 ?) te laten zien.

Zal wel in het 'museum' blijven staan of ooit verhuizen naar een of ander warm land.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ambi    1,224
Ambi

Die Audi Plus garantie in Duitsland, is dat ook geldig in België ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
quadrifoglio    3,263
quadrifoglio

RS4:inlove:

IMG_3311.jpg

Was ook de kleur waarin De Autogids hem voor het eerst testte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tato    1,300
tato

Ik zou er direct de gewone achterlichten op monteren. Dit trekt echt op niets itt de rest van de auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Bouncing Bullet
      By Bouncing Bullet
    • Monterey Jack
      By Monterey Jack
    • Rabbit
      By Rabbit
      Hij is er eindelijk.
      Wel gecharmeerd dat er echt Audi kwaliteit is, surtout als je wat die dezelfde basis deelt met de ID4.
       
    • Jochen
      By Jochen
      Sinds de aanschaf van mijn A4 heeft deze sporadisch last van flikkerende lampjes in de instrumentencluster. Namelijk die van de benzine- en temperatuurmeter. Sinds een paar weken is de verlichting van de benzinemeter er helemaal mee opgehouden:

       
      Dit is uiteraard een 'gekend probleem' en ik ben nu op zoek naar iemand die dit kan herstellen. Ik heb een bedrijfje gevonden in Eindhoven die dit doet maar als iemand iets zou weten in de buurt van Limburg/Antwerpen/Vlaams-Brabant, dat zou iets handiger zijn. De hele cluster zou vrij makkelijk uit te bouwen zijn, de lampjes vervangen is iets moeilijker. Vandaar dat ik het liever laat doen door iemand die er verstand van heeft en er garantie op geeft.
      Als iemand een idee heeft, shoot!
       
    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Audi breidt zijn elektrische aanbod uit met de E-tron GT. Een flitsend vormgegeven GT die z'n basis deelt met de Porsche Taycan. Naast een (voorlopige) basisversie krijgen we ook direct de RS E-tron GT voorgeschoteld.
      Highlights
      E-tron GT direct ook als RS 530 pk (basis) of 646 pk (RS) 488 km rijbereik Snelladen: 100 km in 5 minuten Wat in 2018 begon met de spraakmakende E-tron GT Concepten eind vorig jaar concreter werd met een gecamoufleerd pre-productiemodel ontaardt nu in de E-Tron GT en RS E-tron GT. Een volledig elektrische vierdeurs die prestaties levert waar menig sportauto met verbrandingsmotor jaloers op wordt. Dat geldt zeker voor de RS-versie, maar daarover straks meer.
      Audi E-tron GT
         
      E-tron GT
      De basis ligt voorlopig namelijk bij de reguliere E-tron GT. Zoals in één oogopslag te zien is, heeft Audi de conceptversie slechts op detailniveau nog bijgeschaafd. Het uiterlijk is dan ook geen grote verrassing meer, maar velen zullen dat ongetwijfeld geen probleem vinden. De 4,99 meter lange en slechts 1,41 meter hoge E-tron GT is een opvallende verschijning en behalve het esthetische aspect van het ontwerp zit ook het aerodynamische deel wel goed. De E-tron GT heeft namelijk een Cw-waarde van slechts 0,24. Geen overbodige luxe dat-ie efficiënt door de lucht snijdt, want met zo'n 2.300 kilo is de van twee elektromotoren voorziene E-tron GT bepaald geen lichte auto.
      Dankzij een stevig vermogen moet dat gewicht desondanks goed van z'n plaats komen. De standaard op 19-inch wielen staande E-tron GT beschikt over 476 elektrische pk's en 630 Nm koppel. Met een boostfunctie kun je dat 2,5 seconden lang opkrikken naar 530 pk. Als dat is ingeschakeld, schiet de E-tron GT in 4,1 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Bij 245 km/h is de koek pas op. Het vermogen wordt verdeeld over alle vier de wielen en daarbij zorgt een tweetraps transmissie ervoor dat het extra efficiënt opgebouwd wordt. Overigens rijdt de E-tron GT bij rustig rijden en voldoende grip enkel met voorwielaandrijving. Als er sportiever gereden wordt en/of extra grip nodig is, schakelt de motor op de achteras ook aan en doen de achterwielen mee. Bij gas los gaat de auto 'zeilen' en met remmen win je energie terug. Het remmen gebeurt zelfs voor een groot deel (tot 0,3 G vertraging) door de motor(en), waarmee er volgens Audi tot een vermogen van 265 kW stroom teruggewonnen kan worden.
      Wie bekend is met de techniek van de Porsche Taycan, weet dat er ook van het bijladen van de E-tron GT veel verwacht mag worden. De Audi heeft dezelfde 800 Volt-techniek aan boord en dat draagt eraan bij dat het accupakket met een netto-capaciteit van 86 kWh in slechts 5 minuten 100 km actieradius bij kan laden aan een 270 kW-snellader. In 23 minuten moet je van 5 naar 80 procent kunnen laden. Wie 'm thuis aan gelijkstroom hangt, kan in eerste instantie met 11 kW bijladen. In een later stadium volgt 22 kW, vernam AutoWeek bij de presentatie van de E-tron GT. Daarmee is de accu volgens Audi in 5 uur vol. Als de boel op 100 procent staat, moet je volgens de WLTP-cyclus 488 km ver kunnen komen.
      Audi E-tron GT
      Interieur
      Het geheel laat zich bedienen vanuit een interieur dat onmiskenbaar van Audi afkomstig is en wellicht net iets minder spetterend oogt dan het exterieur doet vermoeden. Herkenbaarheid troef, maar het ziet er prima uit. Op een centraal in het dashboard geplaatst 10,1-inch infotainmentscherm draait Audi's laatste versie van het MMI-systeem, dat standaard ook met spraakassistent te bedienen is. Via Audi Connect kunnen er tal van diensten op opgeroepen worden of extra aangeschaft worden. Optioneel zijn zaken als Alexa-spraakassistent en navigatie met Google Earth. Verder voorziet een 12,3-inch digitaal instrumentarium je van alle relevante rij-informatie.
      De E-tron GT is een vierzitter en volgens Audi moet je ook op de twee stoelen achterin riant plaats kunnen nemen. Om dat voor elkaar te krijgen, heeft Audi het accupakket daar zo diep mogelijk in de bodem verwerkt. De sportieve stoelen zijn naar wens met imitatieleer bekleed. Geen echt leer meer, want Audi gaat naar eigen zeggen liever voor een 'leervrije' toekomst en heeft zodoende kunstleer ontwikkeld op basis van gerecycled materiaal. Helemaal van deze tijd.
      Audi RS E-tron GT
      RS
      Zoals gezegd komt de E-tron GT ook direct als RS op de markt. Daarbij hanteert Audi Sport een wat andere aanpak dan we gewend zijn. Bij de E-tron GT geen dik uitgebouwde koets of grotere inlaten; nee, de RS E-tron GT onderscheidt zich aan de buitenkant door niet veel meer dan RS-logo's en vier donkere ringen in z'n grille van de reguliere versie. “De E-tron is zo al prachtig en breed genoeg. De RS onderscheidt zich met z’n prestaties,” was de korte verklaring van Audi hierover aan AutoWeek bij de presentatie van de E-tron GT. Opvallend, maar op zich heeft men wel gelijk dat de prestaties van een andere orde zijn. In de RS-versie leveren de twee elektromotoren samen namelijk maar liefst 598 pk en 830 Nm. Met de boostfunctie komt het tijdelijk uit op 646 pk. Goed voor een 0-100 km/h-acceleratie die slechts 3,3 seconden in beslag neemt. Dat zijn cijfers waarvoor je bij Porsche op de Taycan Turbo aangewezen bent. Toch houdt de Taycan Turbo S nog voldoende voordeel ten opzichte van zijn Audi-neef.
      In de RS doet verder hetzelfde accupakket dienst als in de reguliere versie, maar er zijn wel degelijk technische zaken die de RS standaard heeft en de 'gewone' E-tron GT niet. Zo is er het een elektronisch aangestuurd sperdifferentieel aan de achterkant, driekamerluchtvering, keramische remmen en adaptieve dempers. Ook staat-ie op 20-inch of optioneel 21-inch wielen, waar de standaardmaat 19-inch is. Daarbij heeft de RS E-tron GT standaard matrix-ledkoplampen en kun je bijtekenen voor Audi Laser Light. Optioneel is vierwielbesturing leverbaar. Overigens geldt dat deze zaken ook leverbaar worden voor de reguliere E-tron GT, maar bij de RS stap je dus niet alleen qua vermogen gelijk hoog in.

      Audi RS E-tron GT
      Breder aanbod
      In mei verwacht Audi Nederland de eerste E-trons GT in de showroom en dat zijn dan dus gelijk de voorlopige basisversie en de RS. Het ligt vanwege het grote gat tussen die twee versies voor de hand dat er nog eentje tussenkomt. Wellicht wordt dat dan de S E-tron GT, met een basisvermogen van pakweg 550 pk. Ook is het zeker niet ondenkbaar dat er nog een versie ónder de voorlopige instapper komt. Porsche onthulde onlangs immers een Taycan met enkel achterwielaandrijving, dikke kans dat Audi ook dat voorbeeld volgt. In dat geval zal de vanafprijs dan waarschijnlijk onder de € 100.000 uitkomen, maar voor de nu gepresenteerde varianten kun je logischerwijs op bedragen daarboven rekenen. De precieze prijzen worden in de aanloop naar de marktintroductie bekendgemaakt.
       
      autoweek.nl
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions