Ga naar inhoud

Audi S/RS/R Lovers


Spillies

Aanbevolen berichten

Ik wist niet dat een audi RS7 pas begon vanaf 120k en met opties zit je aan 165-180k. Zo populair kan die auto toch niet zijn, zeker vergeleken met een RS6 (binnen Europa of waar de avant te krijgen valt). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Die 'quattro'-letters nog van de grille af en 't is perfect.



+1

(en ik zou zelfs die RS6 badge achteraan weghalen)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

a1610537-large-1.jpg

a1610533-large-1.jpg

Nu ook met 400 pk en 480 Nm (blok van de TT RS). :inlove:
De letters vooraan eraf, andere velgen, en ik neem 'm zo mee. Prachtig ding.
Dit vs. een CLA45 AMG is voor mij de simpelste beslissing die er is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

@Avantus : Weet je of een RS6 C5 Avant goed op CNG bolt? Is er een mogelijkheid om de tank onder de auto weg te steken ipv zo'n tank in de koffer die steeds in de weg ligt? Ik denk dan aan de quattro enz. die wel eens in de weg zou kunnen zitten. Idem voor eventueel een S6 C6 Avant?

Ketels kosten niks meer tweedehands. Verschil in onderhoudskosten tussen die S6 en RS6?

@Lefty mss ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onmogelijk om iets onder de auto te hangen. Moet gewoon in de koffer.

Qua betrouwbaarheid moet je wat chance hebben. Vergt sowieso af en toe wat kleine prul. Belangrijkste checkpunten zijn versnellingsbak en DRC ophanging. Als die beide gefaan zijn incl een recente distributiewissel dan zijn de grote gepasseerd. Maar goedkoop in running costs zijn ze niet... dan is een C6 beter, die zijn echt quasi bullitproof... is zot.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

540Nm reeds aan 3000 toeren lijkt mij alvast geen straf te zijn :)

Wat aan het snollen geweest, en blijkbaar heb je nog een volwaardig reservewiel bij de C6, onder de kofferbekleding, met ook nog de batterij ernaast. Dat opent wel wat perspectieven. Moet een 100-tal liter plaats zijn als je dat allemaal verwijdert. Als je daar de tank(s) dan kan kwijt geraken voor CNG. Wel geen idee hoeveel inhoud in kg een CNG-tank is in vgl met de grootte ervan.

Ik reken op een 11kg aardgas verbruik/100km. Om iet of wat range te hebben, zou je toch een 35kg moeten kunnen tanken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kent de ratio kg/l niet, hoe kom je dan aan dat verbruik in kg?
Op benzine was dat al veel, dat herinner ik me wel nog van Spillies' topic, dus reken op gas maar richting 20l...

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, JanC said:

Verdorie, daar sta je dan met je V10 supercar, chip die RS6 en 't is helemaal over and out...

Zo'n uitspraak had ik niet van je verwacht Janneman! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid