PJH 21.060 Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 Daarjuist eens een mailtje verzonden: Beste Marjan & Support-team, Ik ben deze ochtend geflitst. Het zal ook meteen een "zware" boete zijn, toch makkelijk één tot anderhalf jaar abonnement denk ik. Ik heb het gevoel dat deze boete vermeden kon worden, want het was in de ochtendspits op een plaats waar ik normaal 170-190 verkenners haal. De reden waarom mijn Coyote zweeg als vermoord -> een software fout aan jullie kant. Kan gebeuren, maar ook hier denk ik dat het kon vermeden worden. Toen ik vertrok zette ik mijn coyote app aan, zoals altijd, en zette ik koers richting Brussel. De app zelf startte perfect op, maar leek geen verbinding te maken. Ik kreeg geen verkenners en geen verkeersinfo. Pas na 70km kreeg ik kort een melding over file net na Aalst. Toen had ik dus nog niet door dat er iets niet in orde was. Aangekomen op kantoor zag ik een E-mail van jullie dat mijn abonnement zou verlopen zijn, dit is niet mogelijk gezien ik nog +- 11 maanden heb staan volgens de website. Ik vermoed dat het volgende is fout gelopen: - Toen ik mijn iphone kocht, installeerde ik ook meteen iCoyote. Ik kreeg x-aantal maanden gratis om te proberen - Ik heb hem dan proberen pairen met mijn vast abonnement, omdat mijn vriendin rondrijdt met de fysieke coyote - Dit lukte niet, dus heb ik contact opgenomen met jullie - Na amper een paar uur wachten was de service klaar voor gebruik op mijn gsm. Ik vermoed dus dat jullie de koppeling manueel gedaan hebben in jullie database - Nu zegt de GSM dat mijn abo afgelopen is -> dit is onmogelijk met mijn vast abonnement, dus ik vermoed dat het om de gratis maanden gaat. Vermoedelijk zat mijn GSM dus 2 keer in jullie database, en is er ergens een trigger geweest door één van de twee records om de service te stoppen, waardoor de andere entry ongedaan is gemaakt (ik ben dit niet zeker, maar dubbele entries die side effects veroorzaken is een fout die ik regelmatig tegen kom in software projecten). - Nu heb ik dus geen service meer, en de GSM kan nog altijd niet geassocieerd worden dmv coyote ID en SN, daarvoor nam ik reeds eerder contact met jullie op (zie vorige mail) -> this sucks. Ik heb er het volste vertrouwen in dat jullie deze bug wel kunnen rechtzetten ingewikkeld kan het niet zijn. Specs van het toestel: iOS 7.1 op een iPhone 5S iCoyote V7 Coyote ID&SN van het fysieke toestel: - ****** - **** Coyote ID van de GSM: - ********* Over bugs gesproken, jullie applicatie bevat er heel wat. Als ontwikkelaar zou ik absoluut niet trots zijn op mijn product, ongelofelijk eigenlijk dat sommige zaken jullie testteam voorbij zijn geraakt. Om jullie verder te helpen bij het oplossen van deze bugs, heb ik een aantal screenshots in de bijlage gestoken, omdat ik het belangrijk vind dat jullie een professionele indruk maken op mogelijke klanten (want hoe meer klanten, hoe hoger de betrouwbaarheid) en omdat ik halfafgewerkte software een grote fout vind voor een bedrijf van jullie omvang. Screenshot 1: niet één, maar twee spelfouten op één pagina tijd. - An coated windshield moet A coated windshield zijn - Strenght moet strength zijn - Capslock mag uit, there's no need to shout - Deze fout zit AL LANG in jullie applicatie Screenshot 2: - Ik geef de voorkeur aan de Engelse taal want nederlandstalige software is degoutant, dus staat mijn toestel ook zo ingesteld. Toch krijg ik nog Nederlandse tekst te zien. Screenshot 3: - De helpknop linkt naar: http://iphone.coyotesystems.com/help/7/be/en deze pagina bestaat niet Screenshot 4 en 5: - Screenshot 4 laat duidelijk 9 bolletjes zien in de tutorial onderaan het scherm - Screenshot 5 zou pagina 7 moeten zijn, maar daar krijg je een zwart scherm en houdt het op Screenshot 6: - Het begin van een trajectcontrole wordt 2 keer weergegeven - Het einde van de trajectcontrole staat buiten het vlak waar de icoontjes normaal te zien zijn. Screenshot 7: - De bolletjes die de 3 pagina's aanduiden (ipod, afstand en kaartweergave) in het hoofdscherm komen over de opengeklikte trajectcontrole waarschuwing. Dit wekt de indruk dat u meerdere pagina's met waarschuwingen hebt. Dit is uiteraard niet zo. Swipen op de waarschuwingen laat je ook niet veranderen van pagina, dit zou dus verwarrend kunnen zijn voor bepaalde mensen. Screenshot 8: - Bij het ingaan van een trajectcontrole (Brussel -> Gent, vreemd genoeg niet in de andere richting) ligt de gemiddelde snelheid een tijd lang hoger dan de actuele snelheid, terwijl er wel aan een constante snelheid wordt gereden -> onmogelijk. Je kunt nooit gemiddeld sneller rijden dan je maximum snelheid. Screenshot 9: - Bij landinstellingen heb ik België staan, bij taal Engels. In België tellen we in kilometer per uur, niet in mijl per uur. Vroeger maakte de coyote de switch bij het overgaan van de grens, dit was een beter en intelligenter systeem. Mijn firmawagen haalt geen 160 mijl per uur vrees ik Screenshot 10: - Er staan veel flitspalen, maar hoeveel? Dat is me niet duidelijk. De hoeveelheid overlap is te groot, waardoor de informatie niet altijd in één oogwenk is af te lezen. Screenshot 11: - Icoontje van de trajectcontrole komt over de tekst en andere symbolen heen, en houdt zich niet aan de grenzen van zijn vlak Verder krijg ik ook nooit sterren bij, waardoor ik geen meldingen kan maken. Ik vermoed dat dit komt omdat wij hier nog rondrijden met een Coyote V1, die geen meldingen ontvangt van bvb stilstaande wagens, wegversmallingen, ... waardoor wij dus veel niet reageren op gepasseerde meldingen. Dit zou negatief kunnen zijn voor de betrouwbaarheidsscore indien er geen rekening gehouden wordt met het type toestel. Er zijn nog een pak bugs, maar daar heb ik geen screenshots van omdat ik niet altijd kan afdrukken als ik aan het rijden ben. Maar hopelijk ben je hiermee toch al een beetje geholpen. Een prettige dag verder Pieter-Jan Huyghe Hebben jullie ook zoveel problemen met de software? Coyote is de max, maar een klein beetje oog voor detail zou soms wel mogelijk. Hopelijk kom ik nu niet als een betweter over door die mail, ik zou het tof vinden als een klant mij zou willen helpen, maar in de praktijk krijg ik vaak het deksel op de neus door zo'n mails 3 Quote
gTa 28.072 Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 Ik heb de indruk dat de respons op de feedback van de userbase helemaal verdwenen is. Ik rijd nu al een maand of 3 rond met een nieuwe Coyote maar kreeg nog altijd geen sterren. Zal me worst wezen, maar au fond komt het (bijzonder) slordig over. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 Zondag naar Antwerpen gereden en 2 keer verwittigd geweest, 1 keer voor de zafira op de N60 aan de werken, en dan in het terugkomen op de E17 3km na de kennedytunnel in de middenberm. De persoon achtermij was mij dankbaar want mijn voorliggers hingen er allemaal aan! Die laatste was trouwens al 128 keer bevestigd! Quote
Naish 9.589 Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 Ik heb steeds minder vertrouwen in de Coyote... Ok als reminder voor vaste flitspalen, maar voor mobiele meldingen in de regio waar ik veel rij is toch maar beperkt. Ik heb verlengd eind vorig jaar en kreeg meteen 3 maand extra gratis, maar twijfel eraan om daarna nog te verlengen. Ik heb daarnet die FlitsNav even geïnstalleerd op de iPhone en ga die eens parrallel testen en vergelijken. Dat lijkt me een aardig alternatief. Voor het buitenland is dat natuurlijk geen optie, maar daar zijn er nog andere opties. Desnoods iCoyote zonder abonnement voor de vaste palen of iets anders dat ik ook eens ga testen... Een voordeel aan de coyote is idd het buitenland, maar fuck it zeg... Als je maar af en toe naar het buitenland gaat (lees FR want in de rest is het niets waard) kan je voor de prijs van je abo al heel wat datatrafiek betalen. Verbruik iCoyote is ongeveer 3u voor 1 mb en dat kost mij 0.025 € Quote
Bouver 36 Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 Met die nieuwe update van de app v7.0.1 (Android) krijg ik amper nog risicozones... Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 Met die nieuwe update van de app v7.0.1 (Android) krijg ik amper nog risicozones... inderdaad, geen verbetering die laatste update.... Quote
Naish 9.589 Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 Ik ben niet zozeer van plan gewoon over te schakelen naar icoyote... Eerder naar een gratis alternatief voor in BE. Voor buitenland ga ik dat dan wel eens bekijken... Quote
PJH 21.060 Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 Desnoods iCoyote zonder abonnement voor de vaste palen Dat gaat tegenvallen, bij mij blijft iCoyote staan op zijn "koop een product" scherm als er geen abo aan hangt (ofwel zit ik met nog een bug ) Quote
Naish 9.589 Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 Hoezo tegenvallen... Ik heb in denk ik dit jaar nog geen enkele mobiele flitser gemeld gekregen... Dus als ik eentje heb die palen aangeeft ben ik al tevreden... Quote
PJH 21.060 Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 Bij mij werkt iCoyote niet zonder abo Je blijft gewoon op het "ik wil geld" scherm staan. Dus vaste palen zonder abo kun je ook vergeten denk ik Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 Hoezo tegenvallen... Ik heb in denk ik dit jaar nog geen enkele mobiele flitser gemeld gekregen... Dus als ik eentje heb die palen aangeeft ben ik al tevreden... Ofwel zijn er weinig flitsers in jouw buurt of er is iets mis ... Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 24 maart 2014 Geplaatst: 24 maart 2014 Ik twijfel ook om te verlengen. Daarstraks direct telefoon van een opdringerige vrouw die mij nogmaals duidelijk maakte dat mijn abonnement verlopen was. Ik haat zo'n dingen. Nog even en al die flitsmeldingen zijn "gratis" apps. Ik zou niet meer verlengen omdat ik meer dan de helft van de flitsers die ik zie staan niet gemeld heb gekregen... Quote
Naish 9.589 Geplaatst: 24 maart 2014 Geplaatst: 24 maart 2014 Ofwel zijn er weinig flitsers in jouw buurt of er is iets mis ... NIet zo veel op mijn meeste trajecten... Lokaal ken ik alle auto's en op de snelwegen die ik meestal doe ken ik ook de meeste mogelijke plaatsjes. Ben trouwens in de laatste 2 jaar niet meer geflitst en ik rij altijd te snel... Ik twijfel ook om te verlengen. Daarstraks direct telefoon van een opdringerige vrouw die mij nogmaals duidelijk maakte dat mijn abonnement verlopen was. Ik haat zo'n dingen. Nog even en al die flitsmeldingen zijn "gratis" apps. Ik zou niet meer verlengen omdat ik meer dan de helft van de flitsers die ik zie staan niet gemeld heb gekregen... Hier idem... Dus ofwel zie ik ze staan en meld ik ze. Maar om zonder melding van een flitser voorbij een gekende plaats te vliegen zonder vertragen doe ik toch niet... Dus kan ik net zo goed zelf kijken of ze er staan. NU ja, de eerste testen met die app van flitsservice en wikango zijn niet echt overtuigend. Bijkomend probleem is dat ik ook altijd vergeet die dingen op te zetten in de auto en die coyote natuurlijk automatisch aan gaat. Quote
Waky 975 Geplaatst: 24 maart 2014 Geplaatst: 24 maart 2014 Idem bij mij, mij eerst in de kou laten staan toen ik al 3 weken geen data-verbinding kreeg en dus geen mobiele flitsers. Pas toen mijn abonnement verlopen was, waren de telefoontjes daar.. In gebrekkig nederlands.. Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 24 maart 2014 Geplaatst: 24 maart 2014 iemand ervaring met Coyote in de UK? Is het daar even betrouwbaar? Vaste lijken mij ok, al gaat hij vaak af zonder dat ik effectief camera's zie op de autosnelweg. Zit ook nog een V1. Als ik Engeland binnen rijdt schakelt hij over naar mph. Maar wanneer hij dan uit gaat, wilt hij niet meer opstarten tot de batterij leeg is. Oplossing: Coyote laten opstaan in Engeland, en hem laten aan staan tot batterij leeg is. Dan nog een uur ofzo wachten en hem dan terug aan de lader hangen. Start hij terug op. Quote
B3noît 4.410 Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Nog mensen die meegedaan hebben aan de wedstrijd van coyote op Facebook en aan dat rad hebben gedraaid? Ik heb nu 3 coyote logo's maw gewonnen, waardoor ik een code krijg en sowieso al in de prijzen val.Alleen moet je dan naar waver gaan de 10 mei. Echter, er staat: de eerste 10 aanwezigen krijgen een 5 jaar abonnement cadeau, volgende 50 een nieuwe coyote, volgende 50 een coyote vestje,... Nu vraag ik me alleen af, of het een lokmiddel is om zo veel mogelijk volk te lokken of heb ik effectief voor een keer wel geluk? Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Ik wil ne nieuwe. Wat is er mis met de jouwe? Quote
DenDuvel 4.683 Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Verlichting naar de zak. Overdag niet meer leesbaar. Quote
DenDuvel 4.683 Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Als ik zo aan gisteren denk, jij rijdt overdag toch niet te snel? Quote
gTa 28.072 Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Ik heb een paar dagen geleden blijkbaar een update gehad, nou werkt dat ding plots weer ferm naar behoren! Ik kreeg ook pardoes 2 sterren. ... het lijkt erop alsof Coyote maar recentelijk mijn toestel heeft geactiveerd, ondanks abo ... Zou het ermee te maken hebben dat ik ca. 2 weken terug een mail heb gestuurd naar die Marjan met de vraag waarom ik nog altijd geen sterren had? Heb wel geen antwoord gehad op die mail. Wat terug m'n vermoeden versterkt dat Coyote een doos is die aan 't leegdruipen is en waar ze niet meer in investeren... Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Als ik zo aan gisteren denk, jij rijdt overdag toch niet te snel? Ik ben de superstilstaandheid zelve Quote
PJH 21.060 Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Wat terug m'n vermoeden versterkt dat Coyote een doos is die aan 't leegdruipen is en waar ze niet meer in investeren... Mijn probleem met iCoyote is nog altijd niet gefixt ik heb ze nochtans de oplossing gegeven Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Geen antwoord gehad op je mail? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.