Ga naar inhoud

///M Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op ‎25‎/‎06‎/‎2018 om 11:32, Luv4DLM zei:

Blijkbaar is het de nieuwe CSL die ze aant testen zijn. Aankondiging volgt.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Gaan ze nu nog een CSL maken van de M4? En met 'nu nog' bedoel ik: in deze laatste levensfase van de F3x...? 

Mocht dat zo zijn, dan hoop ik bijzonder hard dat ze hem de elegantie van de E46 gaan geven en niet het Johny-gehalte van de F82 GTS ! 

Geplaatst:
22 minutes ago, Maxime S said:

Gaan ze nu nog een CSL maken van de M4? En met 'nu nog' bedoel ik: in deze laatste levensfase van de F3x...? 

Mocht dat zo zijn, dan hoop ik bijzonder hard dat ze hem de elegantie van de E46 gaan geven en niet het Johny-gehalte van de F82 GTS ! 

Wat had je gedacht, elegantie verkoopt niet meer, dikke tjoening looks met bijhorend lawaai is wat de markt vraagt.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
On 7/30/2018 at 4:12 PM, Maxime S said:

Vrees er wat voor, de CS komt het dichts in de buurt. En ik vind 'm qua looks nog redelijk discreet en heel knap in zwart of Lime Rock Grey, voor mij de ultieme F8x.

Geplaatst:
Op ‎30‎/‎07‎/‎2018 om 16:34, vince522 zei:

Wat had je gedacht, elegantie verkoopt niet meer, dikke tjoening looks met bijhorend lawaai is wat de markt vraagt.

Sad but true.

Hoewel, er zijn toch auto's in dat segment die een stuk eleganter zijn dan de M3/M4.
Ik denk aan de C63 AMG en de Alfa Giulia QV bijvoorbeeld... 

Geplaatst:
28 minutes ago, Maxime S said:

Sad but true.

Hoewel, er zijn toch auto's in dat segment die een stuk eleganter zijn dan de M3/M4.
Ik denk aan de C63 AMG en de Alfa Giulia QV bijvoorbeeld... 

Vooral de M4 heeft last van een te hoog tjoening gehalte vind ik. Berlines komen er beter mee weg, hoewel de achterbumper van de QV ook twijfelachtig is. 

Achteraf komen dan de 'speciale' uitvoeringen waar ze nog eens extra moeten uitpakken met spoilers, bumpers, carbon en andere aero elementen.. verschrikkelijk.

Geplaatst:
Op 30/7/2018 om 16:09, Maxime S zei:

Als je je turbo elke 10k km wil gaan vervangen wel. ?

10k, ik zeg maar wat... maar slijtage is wel xtig keer hoger met zo'n anti-lag! 

Hoe zit dat eigenlijk bij de stock afstelling van een M3 CP met MPE of bv mijn M2 met MPE en Akra downpipe. Daar komen ook serieuze  harde knallen uit. Klinkt wel anders dan de typische BR Performance pops and bang natuurlijk... maar ik heb echt al meermaals de vraag gekregen of ik pops and bangs heb laten programmeren :facepalm:

Geplaatst:
Op 30/7/2018 om 16:34, vince522 zei:

Doet me denken aan de uitlatingen van Frank van Meel, chief BMW M. 
Hij stelt dat er te weinig vraag is naar een Z4 M, waardoor de kans klein is dat er één komt. 
Als je erover nadenkt, wat meneer Meel zegt, staat een beetje haaks op het idee dat de wereld vragende partij is voor 'tjoening' bakken met dikke motoren. 

In beide gevallen kan je misschien ook stellen dat de vraag eerder klein is, omdat er onvoldoende producten aan de vraag voldoen (kip of het ei)? ?‍♂️

Geplaatst:
4 uren geleden, Logic zei:

Doet me denken aan de uitlatingen van Frank van Meel, chief BMW M. 
Hij stelt dat er te weinig vraag is naar een Z4 M, waardoor de kans klein is dat er één komt. 
Als je erover nadenkt, wat meneer Meel zegt, staat een beetje haaks op het idee dat de wereld vragende partij is voor 'tjoening' bakken met dikke motoren. 

In beide gevallen kan je misschien ook stellen dat de vraag eerder klein is, omdat er onvoldoende producten aan de vraag voldoen (kip of het ei)? ?‍♂️

Dat segment is dood.

Een trap 'hoger', the likes of F-type, 718, etc, marcheert wel.

Geplaatst:
10 minutes ago, William Blake said:

Dat segment is dood.

Als Coupe denk ik niet. 

Z4 M Coupe > M2 Comp any day of the week and twice on sunday.

En daar zit waarschijnlijk ook een deel van het probleem...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)
50 minuten geleden, William Blake zei:

Dat segment is dood.

Een trap 'hoger', the likes of F-type, 718, etc, marcheert wel.

Ik zie de trappen en segmenten zo niet dadelijk, en al zeker niet om te verklaren waarom het ene werkt en het andere niet? 

En zo'n 8-serie, die met zoveel tam-tam verkocht wordt... waarschijnlijk voor de alsmaar ouder wordende demografie van de BMW-koper te plezieren? Ondertussen vergeten ze een laag van de "millennials" die d'er al enige tijd naar uitkijken om zoiets (Z4M) te kopen, net zoals de M2/M3/M4, relatief bereikbaar en fun, én wat dus ook goed verkoopt.

aangepast door Logic
Geplaatst:
1 uur terug, JerryLambo zei:

Als Coupe denk ik niet. 

Z4 M Coupe > M2 Comp any day of the week and twice on sunday.

En daar zit waarschijnlijk ook een deel van het probleem...

Qua rijden sowieso toch niet.

Heb redelijk wat ervaring met de M2 en Z4 M/CP/Alpina/Roadster/..., heb er immers zelf één gehad, (Z4 3.0i) en nee, geef mij maar de M2.

Z4 M CP heeft wat tweaks/mods nodig om goed te rijden.

49 minuten geleden, Logic zei:

Ik zie de trappen en segmenten zo niet dadelijk, en al zeker niet om te verklaren waarom het ene werkt en het andere niet? 

Perceptie. Een Porsche of Jaguar is nog altijd iets anders dan een opgedreven BMW.

Geplaatst:
20 minutes ago, William Blake said:

Qua rijden sowieso toch niet.

Heb redelijk wat ervaring met de M2 en Z4 M/CP/Alpina/Roadster/..., heb er immers zelf één gehad, (Z4 3.0i) en nee, geef mij maar de M2.

Z4 M CP heeft wat tweaks/mods nodig om goed te rijden.

Is ook verschillende generaties met elkaar vergelijken natuurlijk. 

Nieuwe Z4 ziet er veelbelovend uit:

Maar op zich heeft het ook veel met looks te maken. 

3578559706_aa06efa2e4_o.jpg

Maakt mij zelfs niet uit of een M2/3/4... (iets) beter zou rijden, dit is imo de mooiste carosserievorm die er is. 

Idem voor Z3 M trouwens.

13362661103_a2937cdc28_o.jpg

Wat een iconen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Als ze dit ooit uitbrengen, wordt het al wat moeilijker natuurlijk ?

BMW-M2-Shooting-Brake.jpg

Shooting-brakes ❤️

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Objectief gezien moet de M2 CS de véél betere auto zijn, immens veel sneller in alle omstandigheden en zeker dagelijks verkeer met dat monsterkoppel van dat turboblok ook zal dat veel meer grip hebben door de evolutie in onderstel. Maar toch zuiver als weekendauto denk ik dat zo een Z4M je bepaalde thrills kan geven die de M2 CS niet kan brengen, het karakter van die atmosferische zes-in-lijn alleen al. Ja dat is wat werken maar dat is ook net part of the fun om wat te moeten wachten op die kracht en die te voelen komen en aanzwellen hoog in de toeren met bijbehorende sound. Ook het listige karakter geeft denk ik meer voldoening dan de M2 CS waarvan ik toch verwacht dat die makkelijker snel en op de limiet te rijden is.

Geplaatst:

Zou die M2 dan ook voorzien worden van Active Sound Design? Want auto's moeten luider worden voor ons, maar meeste mensen in de straat, zeker de laatste tijd met al dat bakfiets volk, haten motor geluid. En dan is het zonde dat daar gehoor aan gegeven wordt in de zin van geluid via boksen.

Geplaatst:

Een S54 vloeren zal mij altijd vrolijk maken. Zou eigenlijk al een reserve blok uit stock willen scoren. Iemand een link voor een redelijke prijs? :D

Geplaatst:

IMG-20180803-WA0001.thumb.jpg.898559d02d77feadc70bc465f7b12643.jpg

Zou de beheerder van e34 touring z'n hand eens willen opsteken aub? 

Geplaatst:

Lol, ongevraagd die foto's gebruikt? :D

Geplaatst:

Gohja, broer kwam z'n eigen kar en mijn foto's tegen. ?

't is maar een kleintje om dat even te vragen, lijkt me. 

Dus, ff vinger opsteken aub. 

Geplaatst:

Mega knappe velgen ?

Zeer benieuwd naar om eens te rijden, meer scherpte was meer dan welkom, echter was het comfortabelere element dan weer een groot pluspunt tov z'n rivaal uit Stuttgart...

Moesten ze nu die sound en algemene scherpte vd motor/vbak wat opwindender maken, het was de perfecte wagen.

(Embedden lukt me niet vanop iPad, hij kopieert steeds de verkorte url)

https://youtu.be/dQyhflsAdAw

Geplaatst:
5 minutes ago, William Blake said:

Mega knappe velgen ?

Zeer benieuwd naar om eens te rijden, meer scherpte was meer dan welkom, echter was het comfortabelere element dan weer een groot pluspunt tov z'n rivaal uit Stuttgart...

Moesten ze nu die sound en algemene scherpte vd motor/vbak wat opwindender maken, het was de perfecte wagen.

(Embedden lukt me niet vanop iPad, hij kopieert steeds de verkorte url)

https://youtu.be/dQyhflsAdAw

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
12 hours ago, William Blake said:

Mega knappe velgen ?

En lekker diep. :inlove: @William Blake En nogmaals, de stance, wat 7 mm verlaging, een andere velg en wat extra negatief camber niet kunnen doen...

bmw-m5-competition-photos-14.jpg

bmw-m5-competition-photos-16.jpg

bmw-m5-competition-photos-17.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Wat een auto, miljaar, qua looks echt top. ?

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid