Ga naar inhoud

///M Lovers


Phil

Aanbevolen berichten

Knappe ombouw. 't Probleem zit altijd bij de zone achterdeur/koetswerknaad/achtervleugel. Te scherp, te onnatuurlijk, te gekunsteld. Zelfs bij de BMW-OEM E46 M3 touring vond ik het gewoon niet mooi. Onlangs nog een E91 M3 touring ombouw gezien (op foto): zelfde probleem. Bij deze is het goed gelukt, imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd als een bompa vergeleken met Lorenzo & co, en ik geef toe, dit is zelfs voor mijn liberaal brein van 't goeie teveel 🙈

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral in de dorpskernen zo snel en boertig rijden... zo verbrodt je het voor de rest die mee rijdt in de rondrit want op de duur gaan de buurtbewoners zich ergeren, zich op straat zetten en de politie bellen. En eerlijk, in de dorpjes hebben de locals nog alle reden tot klagen ook. Hoe moeilijk kan het zijn om voor die paar 100m 2 versnellingen op te schakelen en rustig door het centrum te bollen.

 

 

  • Vind ik leuk 6
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Logic zei:

Ik rijd als een bompa vergeleken met Lorenzo & co, en ik geef toe, dit is zelfs voor mijn liberaal brein van 't goeie teveel 🙈

Idem.

3 minuten geleden, TomT zei:

Vooral in de dorpskernen zo snel en boertig rijden... zo verbrodt je het voor de rest die mee rijdt in de rondrit want op de duur gaan de buurtbewoners zich ergeren, zich op straat zetten en de politie bellen. En eerlijk, in de dorpjes hebben de locals nog alle reden tot klagen ook. Hoe moeilijk kan het zijn om voor die paar 100m 2 versnellingen op te schakelen en rustig door het centrum te bollen.

Dit.

Zelfs met de 250-260 op die bosbanen heb ik eigenlijk geen problemen. (Al is het natuurlijk behoorlijk gevaarlijk, al, maar in die gevallen vooral voor de bestuurder en z'n inzittenden zelf.) Maar dat gedoe in de dorpskernen is compleet ongewenst. 

Sinds ik met de moto rijd (ook ginder, op die banen), stel ik ook vast dat het dergelijke groepen zijn (en altijd de achterste uit de groep) die door het serieus afsnijden van de bochten in bochtensequenties, levensgevaarlijk zijn voor tegenliggers. Als je als motard vlot een bocht om komt (op jouw eigen vak, met marge zelfs) en zo'n dude met Waze voor z'n neus denkt in die bocht mooi de apex op de kant van de tegenliggers te leggen (wat dus maar al te vaak gebeurt), dan ben je mooi het haasje.

(Toegegeven: met de auto is het zo snel gebeurd om links/rechts-combo's gewoon recht te trekken door de middenlijn te overschijden...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gTa zei:

Zelfs met de 250-260 op die bosbanen heb ik eigenlijk geen problemen. (Al is het natuurlijk behoorlijk gevaarlijk, al, maar in die gevallen vooral voor de bestuurder en z'n inzittenden zelf.) Maar dat gedoe in de dorpskernen is compleet ongewenst. 

Een beetje het zwijn uithangen is plezant, maar had toch niet verwacht dat ze zo hard gingen gaan, ... jeugdig enthousiasme en duidelijk vertrouwend op hun stuurmanskunsten. Ik heb toch al het één en ander meegemaakt waardoor je automatisch voorzichtiger bent en op zo'n momenten dus helemaal geen moeite hebt om gedisciplineerder te rijden. 'k Hoop voor hen dat ze 't inzien vooraleer het te laat is. Ik stuurde de video naar een kameraad en hij reageerde meteen: "dat dit nog niet op HLN gestaan heeft!". Ik wil de kat de bel niet aanbinden, maar 't is idd zo, half Vlaanderen is al voor minder zot geworden. Ik hoop dat het binnen de community blijft of dat 'ie het offline haalt, want 't mapje van openroads.be komt ook nog eens in beeld hé. 😕

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Logic zei:

't mapje van openroads.be komt ook nog eens in beeld hé. 😕

Ik wou dat hier nog taggen met de juiste timecode, maar vergat 't.

@PJH

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie kennen mijn standpunt daarover: dat je eens optrekt, daar dient een auto voor. Dat je eens wat sneller een bocht neemt: moet kunnen en dat is zelfs vaak niet illegaal op die kleine wegen buiten de bebouwde kom.

Maar zo door dorpskernen knallen, die kist overal dwars gooien, strepen trekken... not my cup of tea. Ik begrijp dat echt niet dat mensen zo rijden. Op zich vind ik dat allemaal niet gevaarlijk om snel te rijden of te driften, maar daar is een tijd en plaats voor. Een rondrit is dat sowieso niet. Zoals het hier al gezegd werd zet dat kwaad bloed bij de buurtbewoners, en dan ben jij al lang weg natuurlijk. Het zijn wel de anderen die tegengehouden worden en onder hun voeten krijgen. Ik vind dat behoorlijk egoïstisch.

Bedankt voor de tag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er los over toch....filmpje begint in Graide, iets verderop hebben we een buitenverblijf waar mijn kinderen in volle rust eens kunnen mountainbiken, niet dus door dergelijke apen. En ik ben heus geen heilige en heb, itt de meeste uit de omgeving, niets tegen de wekelijkse rondritten op zondag, maar dergelijk egocentrisch rijgedrag gaat er bij mij niet in.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Al het bovenstaande + geeft eens tussengas of koopt een DKG/ZF8.

Ik wou net zeggen, al dienen show en achterlijk rijgedrag maar niet eens deftig kunnen terug schakelen :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Logic zei:

 Ik hoop dat het binnen de community blijft of dat 'ie het offline haalt, want 't mapje van openroads.be komt ook nog eens in beeld hé. 😕

Dan zou ik het niet op het open deel van het forum plaatsen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien die het los op YouTube zet is het zijn eigen schuld als dat nationaal gaat.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Dan zou ik het niet op het open deel van het forum plaatsen...

Ik heb geen toegang tot het gesloten deel, maar ge ziet, 't is al opgelost. ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet weten waar je snel kan rijden en traag moet rijden. Asociaal rijgedrag in de bebouwde kom is gewoon haantjesgedrag, en zoals altijd moeten de goeie het dan bekopen voor de slechte.

Zondag in Knokke was het ook weer van lawaai maken op de Lippenslaan. Heeft weinig met rijden te maken, gewoon gezien worden en opvallen. Is met motorondritten hetzelfde of zelfs erger, want meer luide uitlaten en hardere acceleraties...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet weten waar je snel kan rijden en traag moet rijden. Asociaal rijgedrag in de bebouwde kom is gewoon haantjesgedrag, en zoals altijd moeten de goeie het dan bekopen voor de slechte.
Zondag in Knokke was het ook weer van lawaai maken op de Lippenslaan. Heeft weinig met rijden te maken, gewoon gezien worden en opvallen. Is met motorondritten hetzelfde of zelfs erger, want meer luide uitlaten en hardere acceleraties...

ab509b552cb92a4e47c721c8e38094f6.jpg
Deze getaande Nederlander had er zwaar last van... net als zijn twee buddies in hun AMG’s
Link naar reactie
Delen op andere sites

heerlijk machien, denk meer 'M5' dan de standaardversie :inlove:

2 minpuntjes blijven helaas wel:

- interieursound te synthetisch

- 'slome' automaat in de manuele modus (trage downshifts, reactiesnelheid op de flippers)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, William Blake said:

heerlijk machien, denk meer 'M5' dan de standaardversie :inlove:

2 minpuntjes blijven helaas wel:

- interieursound te synthetisch

- 'slome' automaat in de manuele modus (trage downshifts, reactiesnelheid op de flippers)

Vindt ge 'm puur esthetisch mooier dan de concurrentie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid