Ga naar inhoud

///M Lovers


Phil

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Logic zei:

Ik snap überhaupt al niet waarom je zo vaak bij hetzelfde merk zou willen shoppen. 't Zijn goeie wagens, maar zo goed nu ook weer niet. Uit gemakzucht, met een dealer vlakbij... tot daar kan ik nog volgen. 

Sommige mensen zijn nu eenmaal erg merkentrouw. Wij, als liefhebbers, zullen misschien al eens liever wat iets nieuws proeven. Veel mensen blijven volgens mij bij ‘hun’ merk als hun auto hen niet in de steek heeft gelaten, ze een accident(je) hebben meegemaakt maar zelf ongeschonden bleven, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merkentrouw ja, merkenblind nee. Een paar jaar terug vraagt een goede kennis mij wat ik van Kia vind omdat de dochter een sportage wel zag zitten om een ponyremorkske te trekken . Ik vertel hem dat kia tot de betrouwbaarste horen en een pak jaren garantie erbij .  Er werd er  één besteld en de dag voor aflevering kregen ze te horen dat dit niet kon doorgaan. De mens die naar de keuring ging om de trekhaak te keuren vond iets verdachts in het schakelen , resultaat was dat er nieuwe versnellingsbak in moest en dus aflevering was paar weken uitgesteld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Logic zei:

Ik snap überhaupt al niet waarom je zo vaak bij hetzelfde merk zou willen shoppen. 't Zijn goeie wagens, maar zo goed nu ook weer niet. Uit gemakzucht, met een dealer vlakbij... tot daar kan ik nog volgen. 

Gohja, ik snap dat wel.

Mijn ouders rijden al gans hun leven, op één uitzondering na, met BMW. Altijd van dezelfde dealer. 

Als je het aanbod ok vindt en je bent tevreden van de dealer... waarom dan veranderen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, 0231 zei:

Merkentrouw ja, merkenblind nee. Een paar jaar terug vraagt een goede kennis mij wat ik van Kia vind omdat de dochter een sportage wel zag zitten om een ponyremorkske te trekken . Ik vertel hem dat kia tot de betrouwbaarste horen en een pak jaren garantie erbij .  Er werd er  één besteld en de dag voor aflevering kregen ze te horen dat dit niet kon doorgaan. De mens die naar de keuring ging om de trekhaak te keuren vond iets verdachts in het schakelen , resultaat was dat er nieuwe versnellingsbak in moest en dus aflevering was paar weken uitgesteld. 

Zoiets kan natuurlijk overal gebeuren. Ook bij BMW, Mercedes, Porsche of Bentley. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Maxime S zei:

Gohja, ik snap dat wel.

Mijn ouders rijden al gans hun leven, op één uitzondering na, met BMW. Altijd van dezelfde dealer. 

Als je het aanbod ok vindt en je bent tevreden van de dealer... waarom dan veranderen? 

Verandering van spijs doet eten. Niet elke generatie van een specifiek merk is het 'beste' wat je kan krijgen. Af en toe eens wisselen van dealer, houdt ze scherp. Dat is al hetzelfde als elke dag frieten eten of gans uw leven onder de kerktoren blijven wonen, ... 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Maxime S zei:

Als je het aanbod ok vindt en je bent tevreden van de dealer... waarom dan veranderen? 

Ik denk dat dit belangrijk is. Goeie service van de dealer betekent dat de nieuwe wagen ook van die dealer komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎24‎/‎08‎/‎2018 om 10:02, Logic zei:

Verandering van spijs doet eten. Niet elke generatie van een specifiek merk is het 'beste' wat je kan krijgen. Af en toe eens wisselen van dealer, houdt ze scherp. Dat is al hetzelfde als elke dag frieten eten of gans uw leven onder de kerktoren blijven wonen, ... 

Ze wonen dan ook al gans hun leven onder dezelfde kerktoren :D

Klopt wel ergens wat je zegt, maar als je nu echt content bent van wat je hebt en krijgt. En als op het moment dat je iets nieuws zoekt, je opnieuw je gedacht vindt bij datzelfde merk en diezelfde dealer... Waarom dan veranderen? Mijn pa is nooit een Mercedes fan geweest en heeft ooit 1 keer een Audi (de allereerste Audi A6 Allroad Qauttro) overwogen. Maar na een testrit kon ie er zich niet in vinden. De enige andere auto die ze ooit gehad hebben, is een Chrysler Grand Voyager benzine (dat eerste 'rond' model) Die kar moest ook voor de zaak als camionette dienen van tijd tot tijd en was op dat moment dus een bewuste keuze. Dat was zo'n "slechte auto" dat ie het zich 5 jaar beklaagd heeft ooit van merk te zijn veranderd. Spel was onderpowered, zoop benzine gelijk een camion en was bijzonder chique afgewerkt als je graag harde plastics ziet. Daarna teruggekeerd naar BMW en nooit meer veranderd. Sindsdien is zijn interesse in auto's enkel maar afgenomen. Kent er ook minder en minder van.

Dusja, weinig redenen om te veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

Sold for $176,000 at Pebble Beach over the weekend.

VJes7uz.png




We might possibly see this E39 M5 sell for well over six-figures at the Pebble Beach Auctions next week.
This example is literally a time capsule, but I'll let the original posting and photos do the talking:
 

Quote:
Originally Posted by Gooding & Company
2002 BMW M5
$140,000 - $180,000 | Without Reserve
Chassis: WBSDE934X2BZ99913

Road & Track summed up the enduring appeal of BMW’s E39 M5 in a July 2017 retrospective, saying: “The E39-generation BMW M5, built from 1998 to 2003, has achieved mythical status since it ended production. Even today, this M5 is the sports sedan by which all others are judged, and a lot of enthusiasts would argue that even BMW itself hasn’t bested it.”

The M5 offered here is a remarkable time capsule example and likely one of the lowest-mileage E39 M5s in existence. Finished in Titanium Silver with a Black Nappa leather interior and optioned with fold-down rear seat, ski bag, park distance control, and M-Audio with enhanced bass, the M5 was delivered new to BMW of San Diego and was purchased by Glen Konkle of nearby Rancho Santa Fe. Mr. Konkle, a meticulous BMW enthusiast, acquired two of nearly every car in his collection, one to drive and one to preserve.

Showing only 437 miles at the time of cataloguing, this M5 has been lovingly preserved and maintained by its knowledgeable caretakers. Pre-delivery inspection stickers still remain within the incredibly fresh interior, and the M5 retains its original accessories, including its license plate bracket still in its wrapper, new-car check-in sheet (recorded at five miles), books, and tools. This iconic BMW offers a second chance to the discerning collector who missed purchasing a stunning E39 M5 when new.

Link

poster.jpg?4
poster.jpg?2
poster.jpg?1
poster.jpg?1
poster.jpg?4
poster.jpg?4
poster.jpg?2
poster.jpg?2
poster.jpg?4
poster.jpg?1
poster.jpg?1
poster.jpg?1
poster.jpg?4
poster.jpg?4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Letterlijk auto kopen en hem 15j in een garage zetten [emoji20] 
Zie ik met al die huidige crossovers binnen 20j nog niet gebeuren
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalig!!

 

 

The problem was, individual colors aren’t available on the M2. The paint shop in Leipzig is not set up to switch colors, so we’re left with a limited palate of options. I’d seen them all, liked each of them, but really down deep wanted San Marino.

At first I thought, “I will repaint the car!” But that’s a hefty expense if you want to do it right, and not one my bank account was willing or able to absorb. Next I looked into a wrap. 3M has a “Blue Raspberry” wrap, and I quickly ordered a sample roll on Amazon, eagerly awaiting its arrival. Unfortunately, in person it wasn’t as close as I’d hoped, was kind of flat, and a good wrap job still is expensive because it’s very labor intensive.

A few days later, something caught my eye on Facebook: a new product called Auto Flex Gloss, essentially a sprayable wrap. This brand new product looked intriguing. I chatted with Dom, the local professional at Rose City Dip (http://rosecitydip.com/), and we worked together to get the color right. The beauty of Auto Flex is that it looks just like paint, is easier to apply than a wrap, can be waxed and polished just like a regular paint job, absorbs impacts like a 3M clear bra, and is totally peelable. Plus, it’s less than a wrap, and FAR less than a paint job.  

The process is pretty straightforward, four or so coats of a gray undercoating, four coats of the “paint” with a flex agent, and two coats of a clearcoat. The result is gorgeous. Initially it looks thick and has a bit of orange peel, not dissimilar to the old oil based BMW paint jobs (like the one I had on my 1996 328). The paint is buffable, so all of that can be “corrected,” just like regular paint. I haven’t done that yet, but will in the next few weeks. And as I said, if at some point, I want to go back to black, I can just peel it all off, to reveal essentially a brand new paint job!

Name:  36.jpg Views: 1840 Size:  224.6 KB

Name:  37.jpg Views: 1826 Size:  232.5 KB

Name:  35.jpg Views: 1829 Size:  282.6 KB

Name:  34.jpg Views: 1844 Size:  272.9 KB

 

 

image.png.b7d00d0261ad54d970283e62951d4e9d.png

Name:  10.jpg Views: 1729 Size:  152.0 KB

Name:  11.jpg Views: 2220 Size:  151.3 KB

Name:  9.jpg Views: 1718 Size:  124.5 KB

Name:  7.jpg Views: 1716 Size:  195.5 KB

Name:  3.jpg Views: 2206 Size:  109.5 KB

Name:  4.jpg Views: 2196 Size:  111.0 KB

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat valt zeer goed mee!

Wel in Amerika ja. Das net zoals die prijzen die Wheeler Dealers aangeeft voor een full respray. Dat is in Europa toch onmogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

*West-Europa. [emoji3]
Klopt, veel leden van onze club laten hun oldtimers in Polen spuiten voor twee keer niks. Dat is echt wel goed gedaan.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/8/2018 om 23:46, Phil zei:

Update:

Sold for $176,000 at Pebble Beach over the weekend.

VJes7uz.png




We might possibly see this E39 M5 sell for well over six-figures at the Pebble Beach Auctions next week.
This example is literally a time capsule, but I'll let the original posting and photos do the talking:
 

Quote:
Originally Posted by Gooding & Company
2002 BMW M5
$140,000 - $180,000 | Without Reserve
Chassis: WBSDE934X2BZ99913

Road & Track summed up the enduring appeal of BMW’s E39 M5 in a July 2017 retrospective, saying: “The E39-generation BMW M5, built from 1998 to 2003, has achieved mythical status since it ended production. Even today, this M5 is the sports sedan by which all others are judged, and a lot of enthusiasts would argue that even BMW itself hasn’t bested it.”

The M5 offered here is a remarkable time capsule example and likely one of the lowest-mileage E39 M5s in existence. Finished in Titanium Silver with a Black Nappa leather interior and optioned with fold-down rear seat, ski bag, park distance control, and M-Audio with enhanced bass, the M5 was delivered new to BMW of San Diego and was purchased by Glen Konkle of nearby Rancho Santa Fe. Mr. Konkle, a meticulous BMW enthusiast, acquired two of nearly every car in his collection, one to drive and one to preserve.

Showing only 437 miles at the time of cataloguing, this M5 has been lovingly preserved and maintained by its knowledgeable caretakers. Pre-delivery inspection stickers still remain within the incredibly fresh interior, and the M5 retains its original accessories, including its license plate bracket still in its wrapper, new-car check-in sheet (recorded at five miles), books, and tools. This iconic BMW offers a second chance to the discerning collector who missed purchasing a stunning E39 M5 when new.

Link

poster.jpg?4
poster.jpg?2
poster.jpg?1
poster.jpg?1
poster.jpg?4
poster.jpg?4
poster.jpg?2
poster.jpg?2
poster.jpg?4
poster.jpg?1
poster.jpg?1
poster.jpg?1
poster.jpg?4
poster.jpg?4

 

Tja ze worden exclusief.

Dit is in Europa op Autoscout momenteel de enige ECHTE facelift E39 M5 onder 100k km:

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-m5-e39-facelift-erstlack-scheckheft-unfallfrei-benzine-blauw-fc9b3f75-bfd7-4a7f-9e16-21d2236062ec?cldtidx=6 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎30‎/‎08‎/‎2018 om 23:46, Phil zei:

 

Quote:
 Mr. Konkle, a meticulous BMW enthusiast, acquired two of nearly every car in his collection, one to drive and one to preserve.
 

 

Ja, doe ik ook altijd.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/9/2018 om 09:19, dragonfly zei:

Dat valt zeer goed mee!

Wel in Amerika ja. Das net zoals die prijzen die Wheeler Dealers aangeeft voor een full respray. Dat is in Europa toch onmogelijk?

 

Op 2/9/2018 om 09:30, Phil zei:

*West-Europa. :D

 

Op 2/9/2018 om 12:14, Luv4DLM zei:

Klopt, veel leden van onze club laten hun oldtimers in Polen spuiten voor twee keer niks. Dat is echt wel goed gedaan.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
 

Ben net terug van Polen, en moet zeggen, heb zowel daar als hier toch al wat carrosserieën en hun werk gezien.

Hier in België kan je ook een auto laten herspuiten voor 1500-2000 euro zoals in Wheeler dealers, en dan kan je die ook zo op foto/film zetten.

Maar kom er aub niet met uw neus op kijken of kijk niet wat onder die lak zit.

Om een klein voorbeeld te geven (Sorry voor de off-topic, maar heb geen foto's van een M die zo toegetakeld was, hoewel de oplettende kijker wel eentje ziet staan)

27913163_1465628683545440_8141920564759480829_o.thumb.jpg.24c8a7885c5381c24559b78e2ebd2487.jpg27982984_1465629020212073_4041884799690047202_o.thumb.jpg.e65b02545565788f7d6993db8ebed3ce.jpg

Mooi gespoten toch he, daar in Amerika, en ongelooflijk dat ze zo een wagen in die staat voor zo weinig verkopen! Alleen wou de klant hem laten herspuiten bij ons bedrijf in Polen omdat rood niet zo zijn kleur is. Offerte herspuiten +/- 6.500 euro

Bij demontage: Oei, precies wat plamuur

30698603_1520555001386141_3016223768081102845_n.jpg.88ecfaaaf583f245491a211680f47926.jpg

Klant de keuze gegeven, carte blanche of auto ophalen, dit herspuiten wij niet. Kregen carte blanche dus konden we verder gaan:

Onder de plamuur (op sommige plaatsen tot 2,5cm)

33464065_1559372177504423_4813188145740775424_n.jpg.5865b0305a67a81b729c8bbd42a2aad3.jpg33173052_1559372247504416_5278401140474511360_n.jpg.4deb9e627186575f025dd55b1bb12649.jpg33170104_1559372140837760_8587966071049289728_n.jpg.b463548b0447b684af29d8496c58eeae.jpg

Dat krijg je als je een goedkoper carrosseriebedrijf neemt (waarmee ik niet wil zeggen dat dure bedrijven goed zijn)

Dit is als je het goed doet:

32235671_1548732371901737_1653295330713665536_n.jpg.ac3b586970ff21af796c7bb32b33caf3.jpg32324679_1548732385235069_8503192981518417920_n.jpg.423cb6b696115499509425cfc831ad18.jpg

 

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, RRD zei:

 

Tja ze worden exclusief.

Dit is in Europa op Autoscout momenteel de enige ECHTE facelift E39 M5 onder 100k km:

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-m5-e39-facelift-erstlack-scheckheft-unfallfrei-benzine-blauw-fc9b3f75-bfd7-4a7f-9e16-21d2236062ec?cldtidx=6 

Als het pré - FL mag zijn 😉

https://www.twinstarcars.be/nl/collectie/00-bmw-e39-m5

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid