Ga naar inhoud

BMW G09 XM


D Squaloid

Aanbevolen berichten

22 uren geleden, tuscani zei:

Ik zal de enige zijn waarschijnlijk. Maar dit heeft wel nog iets. 

Same

Is echt wel dikke kist. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, JanC zei:

Deze foto staat nochtans op de BMW website:

cq5dam.resized.img.890.medium.time166420

https://www.bmw-m.com/en/all-models/overview-m-and-m-performance/bmw-xm/2022/bmw-xm.html

Veel fouter moet het verdomme niet worden, jongens toch... Wie herinnert zich nog NFS Underground?

Ah, idd ? De red label is dus officieel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Thebiemerke zei:

2663FC8E-6A08-4914-A8C2-A9D22CCC2D6C.jpeg

51D2B23F-B18B-450D-B88F-FC9F05DDDEB3.jpeg

Ze mogen hem toch komen afzetten. 

De achterlichten zijn wat te zwart, en de chroomrand wat vreemd, maar elke vrouw heeft wel ergens een vreemde bocht. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, JanC zei:

Deze foto staat nochtans op de BMW website:

cq5dam.resized.img.890.medium.time166420

https://www.bmw-m.com/en/all-models/overview-m-and-m-performance/bmw-xm/2022/bmw-xm.html

Veel fouter moet het verdomme niet worden, jongens toch... Wie herinnert zich nog NFS Underground?

De red label heeft dus het volle vermogen en de normale versie heeft een dichtgeknepen v8?

Vreemd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/10/2022 om 11:03, tuscani zei:

Ik zal de enige zijn waarschijnlijk. Maar dit heeft wel nog iets. 

 

12 uren geleden, JanC zei:

 

cq5dam.resized.img.890.medium.time166420

 

Zo'n rood bieseke is wel iets voor u pertang :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tommie zei:

Waarom vreemd? M5 -> M5 Competition -> M5 CS. Je zegt toch ook niet dat de V8 van de M5 dichtgeknepen is?

Van 625 pk naar 490 is toch een serieuze stap achteruit. Met het hybride systeem erbij heb je dan net wat meer vermogen dan de 'normale' vesie van de V8, terwijl hij een pak zwaarder is. Bij de concurrentie zoals de Panamera en AMG GT gaan ze net voor zo veel mogelijk vermogen om het gewicht te compenseren. Nu beperk je het nut van het hybride systeem tot de fiscale voordelen, wat ik vreemd vind. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Super95 zei:

Van 625 pk naar 490 is toch een serieuze stap achteruit. Met het hybride systeem erbij heb je dan net wat meer vermogen dan de 'normale' vesie van de V8, terwijl hij een pak zwaarder is. Bij de concurrentie zoals de Panamera en AMG GT gaan ze net voor zo veel mogelijk vermogen om het gewicht te compenseren. Nu beperk je het nut van het hybride systeem tot de fiscale voordelen, wat ik vreemd vind. 

Da's toch bij erg veel motoren zo? Zowel in auto's met enkel ICE, in hybrids als in EV's: met (quasi) dezelfde hardware, maar door afstelling/software is er een (negatief geformuleerd) "toegeknepen" versie naast de gewone of (omgekeerd) een bijkomende "gepeperde versie". B.v. V8-motoren in b.v. de Panamera (GTS vs. turbo), zelfs in combinatie met e-aandrijving (dus de hybrid daar met de V6: ook in 2 versies verkrijgbaar, of was iig toch enige tijd zo), bij de Taycan, enz. Idem bij de BMW hybrids waar de ICE in het systeem soms in meerdere vermogensversies te krijgen is. Idem bij Audi bij b.v. de e-tron modellen. Enz enz.  Ik zie niet in waarom dat dat bij deze XM plots vreemd zou zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Super95 zei:

Van 625 pk naar 490 is toch een serieuze stap achteruit. Met het hybride systeem erbij heb je dan net wat meer vermogen dan de 'normale' vesie van de V8, terwijl hij een pak zwaarder is. Bij de concurrentie zoals de Panamera en AMG GT gaan ze net voor zo veel mogelijk vermogen om het gewicht te compenseren. Nu beperk je het nut van het hybride systeem tot de fiscale voordelen, wat ik vreemd vind. 

Neen. Fiscale voordelen in BE en een aantal andere landen, maar verre van alle landen en zeker niet als je buiten de EU kijkt.

't Gaat 'em dus om enerzijds de globale uitstoot te verminderen (wat we MOETEN van de EU) en om extra koppel te leveren. Fiscale voordelen zijn natuurlijk goed meegenomen where applicable. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, JanC zei:

Wat een afzichtelijk ding. Een C3 Aircross op steroïden, maar dan 10 keer zo duur. En nog lelijker. 

Vind ik ook, zet daar het merk Hongqi op (chinees) en iedereen zou dit afschuwelijk vinden.

En die navigatiekaarten die schuin staan 🤢

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf over bmw geen uitspraken meer doen. Bij 90% van de nieuwe modellen krijg ik spontaan rillingen bij een eerste blik, maar uiteindelijk kan je aan de meeste designs wel wennen na een tijdje en begin je het zelfs mooi te vinden.

De neus van de 4 reeks was ronduit misselijkmakend. En plots zie je dan er dan een rijden en de dag nadien zit je al op je pc stiekem configuraties te maken :D

Op de een of andere manier geraken ze er toch mee weg en blijven we bmw's kopen. Denk dat die designers hun een kriek lachen als ze een nieuw slachtoffer met hun misbaksels zien wegrijden.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is duidelijk een markt voor de huidige BMW’s. Ze verkopen als warme broodjes. En dat moet ik hen wel nageven. Ik vind het huidige design persoonlijk afschuwelijk. Terwijl ik 30-40 jaar een BMW man in hart en nieren was. Maar ik behoor dan ook meer en meer tot een kleine groep van mensen, die ook al een dagje ouder wordt. Een groep die de F40 heeft zien gelanceerd worden. Een groep die een Carrera GT heeft zien evolueren van slechte verkopend naar ontzettend gegeerd en misschien de meest fantastische auto aller tijden. Of misschien is dat toch de McLaren F1. Ik behoor tot de groep die een manuele bak nog “werken” vindt en een drift inzetten op een oude luchthaven met een E36 heerlijk. Ik ben meer een man van iconische auto’s geworden. En zo zie je maar, dat smaken en kleuren in de loop van de generaties wijzigen. Ik zal iemand geen dwaze mens vinden als em zo een XM mooi vindt. Dat is zijn keuze en volgens zijn prioriteit(en). Als iemand een Lancia Fulvia Zagato in zijn garage heeft staan, zal mijn hart waarschijnlijk een paar overslagen maken en zal ik diene mens ergens wel sympathieker vinden. Ik zie zelf de evolutie naar elektrische auto’s, elke dag. En dus ook het design. Ik probeer het ergens wat los te laten. Maar geef mij toch maar een 964. Ooit komt er nog eentje. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Stancke said:

Stock specFRONTSIDE_21CS_1664974146467.thumb.png.782be250ed5e401aee5df1f7003a8aeb.pngREARSIDE_21CS_1664974146467.thumb.png.fdd0b16247b9783a850aeea686b8989a.pngDASHBOARD_21CS_1664974146467.thumb.png.c4e72b60ab3aa23410cf25dd0221c95d.pngDRIVERDOOR_21CS_1664974159177.thumb.png.6ed2bf2bcda13c617afd36e33bb44a27.png

Voor zo een dure bak is het interieur wel niet veel soeps in vergelijking met gelijk welke andere nieuwe BMW. Daar hadden ze toch wel iets meer hun best mogen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Gaat 'm eerder om de gebruikte materialen en de look van sommige element. Los van of je 'm mooi vindt of niet, moet je zeker eens in zo'n XM gaan zitten. De hemelbekleding alleen al is de moeite waard. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid