Ga naar inhoud

2022 BMW M2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
23 minuten geleden, Super95 zei:

Een F87 is nu toch ook niet super knap. 

des gouts et des couleurs.

Geplaatst:
1 uur geleden, Tommie zei:

Daar ben ik het roerend oneens mee. G87 gaat op (middellange) termijn beter zijn waarde houden dan de F87...  

Waarom denk je dat? 

Geplaatst:
Zojuist, Jules_W zei:

Waarom denk je dat? 

Paar redenen.

- uniekere vormgeving (mooi of lelijk speelt bij classics niet altijd een rol, tevens veranderen stijlen en smaken door de jaren heen)

- beduidend performanter

- 'echte' M met S-motor

- limieten chassis liggen veel verder

- 'mini M3' ipv 'gepimpte 2 Reeks'

Wij verkopen best veel G87, terwijl dat dat model een slow start heeft gehad. Het verschil is dat we vroeger F87's vooral aan jongeren verkochten, terwijl de G87 duidelijk een veel volwassener publiek aantrekt. Zeker, hij is duurder, maar zet zich ook hoger in de markt.

Geplaatst:
Zojuist, Tommie zei:

Paar redenen.

- uniekere vormgeving (mooi of lelijk speelt bij classics niet altijd een rol, tevens veranderen stijlen en smaken door de jaren heen)

- beduidend performanter

- 'echte' M met S-motor

Wij verkopen best veel G87, terwijl dat dat model een slow start heeft gehad. Het verschil is dat we vroeger F87's vooral aan jongeren verkochten, terwijl de G87 duidelijk een veel volwassener publiek aantrekt. Zeker, hij is duurder, maar zet zich ook hoger in de markt.

Makes sense. Ik meen mij te herinneren dat een 1m coupé door iedereen werdt verketterd want “geen echte M”. Nu kosten ze meer dan nieuw destijds. 

Geplaatst:

Reacties over het rijden zelf zijn over het algemeen lovend, maar dat neemt niet weg dat ze qua design de bal volledig misslaan hebben. Kan jij een klant overtuigen om te kopen als die het gewoon lelijk vindt? Zo'n auto koop je voor de beleving, en beleving dat is rijden, sound en looks

De e82 was ook controversieel, net zoals een aantal andere modellen die nu cult status genieten. Ik vrees dat die status niet weggelegd is voor de G87, de e82 had ook zijn voor en tegenstanders, maar je kon niet ontkennen dat het wel iets cools had. Terwijl de G gewoon fout is imo, overstyled en buiten proportie. Dit wordt mss de 996 van bmw. Die wordt nu pas terug een beetje gewaardeerd, na 20j. En ook alleen maar omdat ze goedkoper zijn dan andere modellen.

Only time will tell 

Geplaatst:
Zojuist, -Fred- zei:

Reacties over het rijden zelf zijn over het algemeen lovend, maar dat neemt niet weg dat ze qua design de bal volledig misslaan hebben. Kan jij een klant overtuigen om te kopen als die het gewoon lelijk vindt? Zo'n auto koop je voor de beleving, en beleving dat is rijden, sound en looks

De e82 was ook controversieel, net zoals een aantal andere modellen die nu cult status genieten. Ik vrees dat die status niet weggelegd is voor de G87, de e82 had ook zijn voor en tegenstanders, maar je kon niet ontkennen dat het wel iets cools had. Terwijl de G gewoon fout is imo, overstyled en buiten proportie. Dit wordt mss de 996 van bmw. Die wordt nu pas terug een beetje gewaardeerd, na 20j. En ook alleen maar omdat ze goedkoper zijn dan andere modellen.

Only time will tell 

Ik discussieer niet over looks, da's ieder voor zich. 

Geplaatst:
3 minuten geleden, Jules_W zei:

Makes sense. Ik meen mij te herinneren dat een 1m coupé door iedereen werdt verketterd want “geen echte M”. Nu kosten ze meer dan nieuw destijds. 

Een model dat voor mij overrated is. Wij hebben zelf eentje in collectie, ik vind daar weinig nog aan nu. Maar ik ben niet altijd een 'oude wagens man', kan dus ook aan mij liggen. 🙂 

Geplaatst:
4 minuten geleden, Tommie zei:

Een model dat voor mij overrated is. Wij hebben zelf eentje in collectie, ik vind daar weinig nog aan nu. Maar ik ben niet altijd een 'oude wagens man', kan dus ook aan mij liggen. 🙂 

Ligt aan u 😅 Nee, ik vind dat echt brute machines maar te duur. 60k€, da’s veel. 

• Grappig 1
Geplaatst:
57 minuten geleden, Ice_Ken zei:

des gouts et des couleurs.

Inderdaad, want bij mij is het andersom. Ik vind de G87 knapper dan de F87.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 minuten geleden, Tommie zei:

Wel de 1M is er zo eentje die als ik de kans heb ik er 1 koop. Bij Renault hier in de buurt staat er altijd 1 van iemand dat daar werkt in dat Valencia Orange 😍
Ik vind die echt vet, mooi braaf breed zoals BMW dat altijd zo goed deed. Enigste jammer er aan is de Turbo die er op zit. Had dat de laatste atmosferische geweest...

En die kwa investering ben je zeker van dat ze enkel maar gaan stijgen. Daar gaat de F of G nooit aan geraken. 

Geplaatst:
1 minuut geleden, Jules_W zei:

Ligt aan u 😅 Nee, ik vind dat echt brute machines maar te duur. 60k€, da’s veel. 

Ik heb daar de boot gemist, 1M of M2 zou een mooie opvolger geweest zijn, maar ik denk ook niet dat ze die prijs waard zijn. Daar heb je ook ander speelgoed voor. Je merkt dat ze vaak aangekocht werden als investering. Er zijn er veel te vinden die amper gereden hebben, in originele staat. Ze zijn tweedehands volgens mij amper onder de nieuwwaarde gegaan

Geplaatst:
Zojuist, -Fred- zei:

Ik heb daar de boot gemist, 1M of M2 zou een mooie opvolger geweest zijn, maar ik denk ook niet dat ze die prijs waard zijn. Daar heb je ook ander speelgoed voor. Je merkt dat ze vaak aangekocht werden als investering. Er zijn er veel te vinden die amper gereden hebben, in originele staat. Ze zijn tweedehands volgens mij amper onder de nieuwwaarde gegaan

Ze zijn even gedropt maar idd niet veel. 

En idd vele als investering dus ik ben altijd blij als ik er eentje dagelijks zie rijden. 
Precies elke conccessie dat er 1 heeft staan. Bij Meeusen staat er ook een witte. 

Geplaatst:
2 minuten geleden, Bjorno zei:

Wel de 1M is er zo eentje die als ik de kans heb ik er 1 koop. Bij Renault hier in de buurt staat er altijd 1 van iemand dat daar werkt in dat Valencia Orange 😍
Ik vind die echt vet, mooi braaf breed zoals BMW dat altijd zo goed deed. Enigste jammer er aan is de Turbo die er op zit. Had dat de laatste atmosferische geweest...

En die kwa investering ben je zeker van dat ze enkel maar gaan stijgen. Daar gaat de F of G nooit aan geraken. 

Is dan ook een laag productieaantal. Van de F- en G-series zijn er misschien 5x meer gemaakt. 1M is ook een skunkworks project zoals om de Z3/4M coupe. Dat blijken altijd steengoede auto’s. Ik voorspel eigenlijk een serieuze prijsdip voor de F87 in de komende 5-10 jaar. Het imago van een M2 stond al op een laag pitje door het grote aantal jonge gasten dat er mee rijdt door giga leningen of rijke ouders. Nu worden ze bereikbaar voor margi’s en onze moslimvrienden .

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Als het wat ouder mag zijn, en met een budget van 60k euro, dan koop ik toch liever een E36 of E46 M3.

Geplaatst:
1 minuut geleden, BMWMB zei:

Als het wat ouder mag zijn, en met een budget van 60k euro, dan koop ik toch liever een E36 of E46 M3.

De E36 M3 is al stevig in zijn opmars bezig. De E46 M3 is idd nu de auto om te kopen. 

Maar idd voor beide heb je al wel een hele goeie voor 35.000€ denk ik? 

Geplaatst:

Een hele goeie? Voor 35k euro? Ik denk het niet. Ze zijn al duurder.

Geplaatst:

Voor een E46 ben je al te laat. Goede exemplaren kosten 50k. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

En een E46 M3 zijn geen goedkope beestjes om tip top te hebben. Ze hebben toch allemaal dezelfde kwaaltjes. Geef mij maar een 1M of een E36 M3

Geplaatst:
1 uur terug, Jules_W zei:

De onze heeft een Akra, word je gewoon doof van. :D 

Geplaatst:
11 minuten geleden, Tommie zei:

De onze heeft een Akra, word je gewoon doof van. :D 

goeie investering 15% van de waarde van de auto voor een uitlaat en gehoorschade 😆

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Toch mooie lijnen

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
6 minuten geleden, Stancke zei:

Toch mooie lijnen

dat is omdat deze foto een zn. panning-shot is.  Die lijnen zijn een vervaging van de omgeving, omdat de fotograaf mee beweegt met de rijdende auto.

😋

• Grappig 6
Geplaatst:
Op 27/11/2025 om 10:08, Tommie zei:

Paar redenen.

- beduidend performanter

- 'echte' M met S-motor

ik heb geen kristallen noch glazen bol dewelke het meeste waard zal zijn binnen 30 jaar, maar dat de huidige performanter is en dat de limieten verder liggen zijn irrelevant : het is een nieuwe generatie, in normale omstandigheden zijn die altijd performanter en "beter" dan de voorganger (uiteraard zijn er uitzonderingen). 

Dat er minder verkocht van worden zal dan weer wel mogelijks een grotere impact hebben, maar of hij procentueel (of zelfs nominaal) gezien meer waard zal zijn..... time will tell... ik zou daar mijn hand niet voor in het vuur steken.

• 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid