Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 He bah, wat is dat met die achterspoiler downforce op 200 km/u is 8kg, in plaats van een uplift. Dus net effect is groter dan 8kg (misschien 20-30). Dat telt op snelle tracks zoals Spa Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Zet quasi dezelfde tijd neer als een M3 GTS ;-) Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 27 juni 2015 Geplaatst: 27 juni 2015 Stukske taart, glazeke wijn, Alpina'ke! 1 Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 29 juni 2015 Geplaatst: 29 juni 2015 Roadster V8 B10 Biturbo B10 V8S Touring B7S Turbo E12 B7S Turbo E24 Allemaal van de Bovensiepens! 2 Quote
Populair bericht Vicious 3.886 Geplaatst: 1 juli 2015 Populair bericht Geplaatst: 1 juli 2015 Dus, Alpina is 50 jaar geworden. Ik heb maanden gelobbyd om er bij te kunnen zijn, want er werd voorspeld dat er een serieus feest zou gedaan worden. Het Alpinaregister-UK-forum was dé link, daar zat een hoop volk dat ging en ene Neil kon mijn eerste contact leggen. Na enige tijd de hoop opgegeven aangezien we eind mei waren. Tot ik plots een mail met uitnodiging kreeg, hoo-ray! Verleden vrijdag om 15u30 vertrokken richting Zuid-Duitsland, daar net op de grens tussen Bayern en Baden-Württemberg overnacht. Uiteraard na een obligatoire Hefeweizen! Zaterdag tegen 12u vertrokken naar Buchloe en na een uurtje en wat regen daar aangekomen. De parking van een hotel pakweg 300 meter van de Alpenstraße stond bomvol Alpina's, dus ik heb de mijne daar schoontjes tussen gedrapeerd. B12 5,7 (E31), B6 Biturbo cabrio, B4 Biturbo, B8 4,6, B6S cabrio, B3 2,7 Touring, B3 3,2... Alles stond er, en we waren nog niet aan de wandel gegaan. Onderweg kom je nog wat extra spul zoals 2 B6 2,8's (E21) tegen, en eens je aan de voor verkeer afgesloten zone komt zie je dat er pakweg 200 Alpina's staan. B10 Biturbo, Roadster S, B7S Turbo (E24), een stuk of 20 B7 Turbo's (E24), B10 V8, B10 V8S, Roadster V8, een hoop B7 Turbo's (E28), B2S (E12), B6 3,5, B6 3,5S, B10 3.5, B9 3.5, , 2002 Tii Alpina, een 3.0 CSL Alpina... You name it, het was er allemaal. Tegen 14u begon de loginprocedure, en we hebben daar ongeveer 45minuten staan aanschuiven en drummen eer we binnen waren. Je kreeg een boekje met de guestlist en een gepersonaliseerd naamplaatje. Fijntjes geregeld! Eens binnen begon een factory tour met alle verschillende afdelingen, met op elke plek medewerkers van Alpina die je uitleg verstrekten waar je wou. Een B10 Biturbo-motor van dichtbij kunnen bekijken, héérlijk Binnen de poorten stonden ook alle auto's van hun privécollectie tentoongesteld, waaronder een E3 en een E21, beide uit de tijd dat ze nog geen echte vaststaande modellen hadden en het dus puur tunerij was, een 3.0 CSL Alpina, een Roadster V8, een Roadster S, een B8 4,6, een B6 3,5S, nog een E9-gebaseerde Alpina, een B10 V8S Touring, een B10 Biturbo (één van de laatste 50), B7S Turbo (E12) (één van de 60), B7S Turbo (E24) (één van de 30), een B12 5,7 (E31), een Roadster RLE (Z1), een B6S en een hoop racekarren. Verder stonden ook nog alle huidige modellen tentoon, waaronder de B6 Biturbo 50 Edition en de B5 Biturbo 50 Edition. Die laatste, met het Heritage-interieur, is echt waanzinnig knap Tussendoor vond er nog een concours plaats, waarbij er in 5 categorieën werd geoordeeld: verstgekomen eigenaar, langstdurende eigenaar, hoogste kilometerstand, origineelste auto en de 5e categorie ontglipt me. Niet super origineel, maar het was wel een erg leuke sfeer, en zeker toen 's avonds één van onze tafelgenoten de 2e prijs won van langstdurende eigenaar! De winnaar van de verstgekomen eigenaar was een IJslander met een B10 Biturbo in Ferrari-geel. De winnaar van de 4e categorie was een Duitser met een E34 B10 4,6 Touring. Knap spel, en het heeft ja-ren geduurd eer hij gerestaureerd is. Thread is te vinden op M5-board.com. Tussendoor van een stukje taart (wow, zelden zo'n lekkere taart met kersen gegeten, niet zo'n flauwe latjestaart die je hier legio krijgt) met een glas wijn genoten, onze naam tussen alle andere genodigden op een E92 B3 GT3 gekrabbeld, mijn boek ter gelegenheid van 50 Jahre Alpina gaan kopen, eens gekeken in de opslagplaats van de wijn-afdeling van Alpina, het ouderlijke Bovensiepen-huis eens van dichtbij bekeken... Kortom: 't was plezant! Dan begon het te overtrekken, azo donker worden. De parapluutjes die ze uitdeelden waren welkom, maar voor we goed en wel in de helft van onze (echt wel kleine) wandeling naar de auto waren viel er al regen met bakken uit de lucht. We konden onder een boom schuilen (strak idee bij onweer en met een paraplu in de hand) met zicht op een Noorse E34 B10 3.5/1, een E39 B10 V8 en enkele E36 B8's, maar het veranderde stilaan in een ware zondvloed. Effe later stopt het, we reppen ons naar de auto maar het wordt terug heviger, en in een mum van tijd ziet alles wit van de hagelbollen. Great succes voor al die ouwe krellen die daar geparkeerd stonden in openlucht! Zeiknat aangekomen, gewisseld naar avondkledij in een bewasemde auto en dan naar het feest. Zelden zo lekker gegeten op een groot feest: alles was perfect, niks droog van in één of andere warmhoudschuif, alles perfect gaar, niks te koud... Echt fenomenaal. Ik probeer het menuutje eens in te scannen! Dat gecombineerd met de Alpina-wijnen, TOP! En dat voor meer dan 700 mensen. Tussen de gerechten door wat gespeech op het podium door de Bovensiepens (Burkhard is een ronde, gezonde, gemütliche Deutscher!) en een gelegenheidsbandje tussendoor dat uit allerlei auto-onderdelen instrumenten had gefabriceerd. Zelden zo'n originaliteit gezien, echt fantastisch. De winnaars van de concours werden afgeroepen, dessert werd opgediend, we zijn naar onze auto gewandeld met onze bejaarde Duitse tafelgenoot die de vermelde 2e prijs won, en ons automotive hoogtepunt was afgelopen... Zondag nog met wat file naar huis gekacheld, mijn groene is fenomenaal stabiel, en naarmate de snelheid stijgt wordt dat alsmaar beter. Heeft dat gedaan zonder krimp! Mijn liefde voor dat Beiers merk is nog een pakske groter geworden, het hele feest is nog knapper uitgedraaid dan verwacht! Alpina Foto's volgen! 10 Quote
gewoon ik 8.377 Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 klinkt goed @@Vicious. Ik ben benieuwd naar je foto's, hopelijk blijven de alpina's goed aan de baan plakken. 1 Quote
Momenol 367 Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 Iemand ervaring met een Switchtronic? Is dat een meerwaarde tegenover een handgeschakelde 540i? http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=210401517 Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 @@Matthi heeft ervaring met de oudere switchtronic, @@gTa mogelijks ook Bij een B10 V8 wel zien dat je zkd vervangen is! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.