gTa 28.077 Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 Verdomme, wij gaan nog vechten! Dekoset is niet mijn ding, interieur is inderdaad fenomenaal. Velgen idem, eindelijk ziet de B5 biturbo (die er initieel al echt niet slecht uitzag) er uit zoals hij altijd al had moeten zijn. Alle exemplaren zouden quasi uitverkocht zijn. Köt! Al heb ik helemaal geen centen daarvoor! Bwa, de B5/D5 heb ik nooit erg knap gevonden. Vooreerst de nogal Moskovitsj ogende velgen, nooit echt fan van geweest. Ook de uitlaat en de diffusor missen dat subtiele dat ik wel weet te appreciëren. En dan de voorspoiler zonder mistlichten, ook nooit helemaal fan van geweest. Zelfs al zou die D5 dan nog zoveel beter zijn dan een 535d, ik zou nooit de Alpina nemen, vrees ik, om wille van z'n looks. Als je een M5 touring wil, ben je wel verplicht om de B5 te nemen. Maar voor dat geld shop ik vermoedelijk RS6, in dat segment. Of héél misschien zelfs XFRS (al vind ik de mogelijkheden qua kleur en vooral interieur absurd beperkt, @@Ritsuke heb jij weet van het feit of Jaguar moeilijk zou doen om een XFRS te leveren in de visuele specs van de XFR, dus geen black pack en de R-sportzetels in ivory, b.v.). Maar nu, gezien z'n specs en z'n looks en 't feit dat 't Alpina is: zo'n B5 50J, mjah die gaat er wel in. Nogal wiedes dat ze allemaal al weg zijn. We zitten in tijden waar het aantal mensen dat zich zo'n auto's kan (en wil) veroorloven, zeer sterk toeneemt. Bovendien lijkt het "beleggen" in auto's die niet al te veel van hun waarde zullen verliezen, echt wel de trend. Kijk naar Porsche. Die kunnen dit jaar nog een Cayman GT4 RS lanceren voor 150.000 EUR en er daar 5.000 van verkopen zonder enig probleem. Zo'n dingen verkopen zichzelf. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 Ik stel me altijd de vraag hoe die digitale dashboards er binnen een jaar of 4-5 gaan uitzien. Vind dat wel een coole optie maar als je ziet aan welk tempo de GPS-en qua beeldkwaliteit beter worden, vrees ik dat zo'n digitaal display er snel zeer oud uitziet... De resolutie is toch van die aard dat dat weinig te wensen overlaat? 't Lijkt me nu toch niet dat we over 10 jaar gaan "eisen" dat er in onze auto's enkel maar "retina displays" zitten? (Of misschien wel, I wouldn't know.) De keren dat ik zo'n digitaal dashboard reed vond ik het cool, maar vond ik het ook vrij snel jammer dat er geen echte wijzernaalden meer waren... Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 Nogal wiedes dat ze allemaal al weg zijn. We zitten in tijden waar het aantal mensen dat zich zo'n auto's kan (en wil) veroorloven, zeer sterk toeneemt. Bovendien lijkt het "beleggen" in auto's die niet al te veel van hun waarde zullen verliezen, echt wel de trend. Kijk naar Porsche. Die kunnen dit jaar nog een Cayman GT4 RS lanceren voor 150.000 EUR en er daar 5.000 van verkopen zonder enig probleem. Zo'n dingen verkopen zichzelf. Dat, ben je daar zo zeker van? Ik denk dat Alpina zich weer iets of wat op de kaart heeft gezet (mocht dat al nodig zijn, maar ik denk van wel) met de fenomenale D3 en B3. Ze worden (terecht) gelauwerd in alle tests en vakliteratuur. Dat succes zorgt sowieso ook voor projectie op hun andere modellen. Het merk heeft weer extra bekendheid verworven, en heel wat meer mensen weten nu dat het bestaat. Maar of dat nu allemaal zo easypeasy verkoopt, ik weet het niet. Hadden ze die positieve evolutie oiv. de D3/B3 niet gehad, ik denk dat het allemaal een stuk minder zou gegaan zijn. Althans, een stuk tràger, sowieso. Inderdaad, 't is een auto die er zeer smakelijk uitziet, maar in the end blijft dat ook 'maar' een gewone B5 met wat extra optische Schmuckstücke en een dijk van een motor. Maar echt een uitzonderlijk model is dat niet hé. Kijk maar naar de E36 B3 Edition 30, daar worden nu niet danig veel extra centen voor neergeteld tegenover een andere E36 B3. 1 Quote
Maxime S 2.859 Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 De resolutie is toch van die aard dat dat weinig te wensen overlaat? 't Lijkt me nu toch niet dat we over 10 jaar gaan "eisen" dat er in onze auto's enkel maar "retina displays" zitten? (Of misschien wel, I wouldn't know.) De keren dat ik zo'n digitaal dashboard reed vond ik het cool, maar vond ik het ook vrij snel jammer dat er geen echte wijzernaalden meer waren... Tuurlijk is die resolutie meer dan goed! Maar tien jaar geleden toen je een nieuwe E46 kocht, vond je die GPS-en waarschijnlijk ook zot qua mogelijkheden en beeldkwaliteit. Als je dat vandaag ziet denk je toch van 'Fak, da's oud!' Quote
Ritsuke 6.262 Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 Bwa, de B5/D5 heb ik nooit erg knap gevonden. Vooreerst de nogal Moskovitsj ogende velgen, nooit echt fan van geweest. Ook de uitlaat en de diffusor missen dat subtiele dat ik wel weet te appreciëren. En dan de voorspoiler zonder mistlichten, ook nooit helemaal fan van geweest. Zelfs al zou die D5 dan nog zoveel beter zijn dan een 535d, ik zou nooit de Alpina nemen, vrees ik, om wille van z'n looks. Als je een M5 touring wil, ben je wel verplicht om de B5 te nemen. Maar voor dat geld shop ik vermoedelijk RS6, in dat segment. Of héél misschien zelfs XFRS (al vind ik de mogelijkheden qua kleur en vooral interieur absurd beperkt, @@Ritsuke heb jij weet van het feit of Jaguar moeilijk zou doen om een XFRS te leveren in de visuele specs van de XFR, dus geen black pack en de R-sportzetels in ivory, b.v.). Maar nu, gezien z'n specs en z'n looks en 't feit dat 't Alpina is: zo'n B5 50J, mjah die gaat er wel in. Nogal wiedes dat ze allemaal al weg zijn. We zitten in tijden waar het aantal mensen dat zich zo'n auto's kan (en wil) veroorloven, zeer sterk toeneemt. Bovendien lijkt het "beleggen" in auto's die niet al te veel van hun waarde zullen verliezen, echt wel de trend. Kijk naar Porsche. Die kunnen dit jaar nog een Cayman GT4 RS lanceren voor 150.000 EUR en er daar 5.000 van verkopen zonder enig probleem. Zo'n dingen verkopen zichzelf. Ik zeg steeds ... alles kan! 1 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 Ik zeg steeds ... alles kan! Werkelijk? Omdat je daar niks over hoort, over "Autobiography" bij Jaguar. Dat is dus weldegelijk mogelijk, af fabriek, door met uitrustingscodes te spelen? Quote
vince522 2.494 Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 Ik vraag me dat ook soms af, als je een interieur keuze wil die enkel beschikbaar is in een ander versie van het model die je wil. Quote
Ritsuke 6.262 Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 Werkelijk? Omdat je daar niks over hoort, over "Autobiography" bij Jaguar. Dat is dus weldegelijk mogelijk, af fabriek, door met uitrustingscodes te spelen? Neen. We zouden al zotte toeren moeten uithalen. Was eerder verkoopspraatje. Dju toch. 1 Quote
///NFSThunder 208 Geplaatst: 25 april 2015 Geplaatst: 25 april 2015 Wil echt graag ns met zo'n e34 b10 biturbo rijden. Moet echt goed rijden als de commentaar klopt die ik ervan terugvind. Quote
Ambi 1.769 Geplaatst: 25 april 2015 Geplaatst: 25 april 2015 Normaal totaal geen fan van niet-oem velgen, of fel gekleurde velgen. Maar hier is het plaatje zo compleet dat ik me daar wel in zie rondrijden Echt een bazenkar Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 10 mei 2015 Geplaatst: 10 mei 2015 Wadist nu, nen M drei of nen B zesse? Quote
McLovin 1.193 Geplaatst: 10 mei 2015 Geplaatst: 10 mei 2015 Serieus? Bovenstaande kan je nu toch echt niet mooi vinden @@Soul? Quote
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 10 mei 2015 Geplaatst: 10 mei 2015 is ook maar een speelgoedautotje 1 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 10 mei 2015 Geplaatst: 10 mei 2015 Chanceke !! Anders was er nog zo'n gem verneukt door tjoeners... 1 Quote
McLovin 1.193 Geplaatst: 10 mei 2015 Geplaatst: 10 mei 2015 Sjuuuw, Ik was er even ingelopen. Maar sowieso zit er teveel tuning in dit topic... Quote
Soul 6.060 Geplaatst: 10 mei 2015 Geplaatst: 10 mei 2015 Ik zeg niet dat ik dat mooi vind. Maar 't is hier 't "lovers" topic. Dus als't bestaat, moet iemand het wel leuk, mooi, sexy,... of weet-ik-veel-wat vinden... En als het een mooie discussie kan uitlokken hier... Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Salokin zal de perfecte vergelijking kunnen maken Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 Net bericht gekregen dat ik op 27 juni uitgenodigd ben op het evenement ter gelegenheid van 60 jaar Alpina, in Buchloe 5 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.