Ga naar inhoud

ALPINA Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

mooi man.

Geplaatst:

108bjnn.jpg

28umbtu.jpg

vind ik eigenlijk wel knap, deze touring.  Maar die is (toen) toch niet zo gemaakt?

Geplaatst:

vind ik eigenlijk wel knap, deze touring. Maar die is (toen) toch niet zo gemaakt?

Die oudere modellen zijn me nog weinig bekend, maar ik vermoed dat deze toch klopt hoor...

Als je doelt op de striping: geen flauw idee, maar het staat 'm wel perfect!

Geplaatst:

Die oudere modellen zijn me nog weinig bekend, maar ik vermoed dat deze toch klopt hoor...

Als je doelt op de striping: geen flauw idee, maar het staat 'm wel perfect!

Ik doelde op de wielkastverbredingen, die lijken mij wat anachronistisch. :D

Geplaatst:

anachronistisch.

Dat heb ik toch even gegoogled.

Edith zegt dat ik best snap wat je bedoelt. Die wielkasten zijn niet ori, lijkt mij?

Geplaatst:

In die tijd was Alpina toch eigenlijk gewoon een tuner, zal wel een bodykit van hun zijn.

Geplaatst:

Het is - naar mijn gevoel - een jaren '80 wielkastverbreding op een jaren '70 auto.

Voor mij zijn zulke zaken normaal gezien echt afknappers, maar deze vind ik dus echt wel knap. 

Geplaatst:

Nice!

Ik had daar ook moeten zijn, helaas liet mijn agenda het niet toe dat weekend. Echt zeer spijtig! 

Geplaatst:

Het is - naar mijn gevoel - een jaren '80 wielkastverbreding op een jaren '70 auto.

Voor mij zijn zulke zaken normaal gezien echt afknappers, maar deze vind ik dus echt wel knap. 

Ja heeft wel wat weg van de E30 M3 wielkasten, misschien was Alpina zijn tijd vooruit ? Ach 't is vet inderdaad dus maakt niet uit :)

Geplaatst:

Oprecht een mooi filmpje vind ik dat.

Knappe beelden, weetjes die het allemaal nog een pak interessanter maken (Niki Lauda, Residenz in Buchloe :D), de mensen die (mee) de geschiedenis hebben geschreven worden aan het woord gelaten...

Schitterend verhaal ook over de Nürburgring 6 hours in '73 :D

Dàt, dat maakt je interesse in een merk toch echt nog een pak groter, zo'n evenement.

Wel vooral het race-luik dat toegelicht wordt in het filmpje, maar dat ligt dan ook aan de basis van hun succes en bekendheid. Tegen het einde aan geven ze nog even alle hoogtepunten aan: B7 Turbo (aan de wieg van de turbomotoren), B10 Biturbo (idem, met een dubbele turbo), E31 B12 5,7 (topsnelheid), Switch-tronic, B8 (eerste V8 in een '3), D10 Biturbo (diesel + twee turbo's) en natuurlijk de B6 GT3...

Op het feest kwam ik trouwens nog te weten dat er door Burkhard ook bekeken is geweest om met Opel ( @@TCT ) in zee te gaan, maar dat heeft hij en plein publique ruimschoots weggelachen die bewuste avond :)

De Duitse zeventiger die aan onze tafel zat, vertelde ook dat hij in den beginne ook heeft overwogen om Fiats te tunen, en die Duitser heeft voor hem nog alle ontwikkelde (of gekochte? geen idee) producten nog op de desbetreffende Fiat geïnstalleerd.

Burkhard was trouwens irl een hoogst aimabele mens, zijn zoon Andy lijkt wat koeler en Florian neigt dan weer wat richting zijn paps.

Pfff :inlove:

Geplaatst:

Zou je graag met Burkhard de liefde bedrijven?

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Opel Alpina, tzou wat geweest zijn... Nuja BMW en Opel delen toch ook een heel klein beetje geschiedenis... Maar het was gwn moeilijk om als tuner met goedkeuring van Opel aan de bak te komen... De TE 2800 Manta is daar een prachtig voorbeeld van... Hoe Irmscher dat in der tijd geregeld heeft, weet ik niet, de juiste kont gelikt wrs... Soit, back to the Alpina's.

Geplaatst:

Zou je graag met Burkhard de liefde bedrijven?

was ik een ronde-gezonde-Duitsers-liefhebbende vrouw van circa 78 jaar mogelijks wel

Geplaatst:

Mooie fotoreportage van een uniek evenement.

Was een belevening om 50 jaar Alpina-geschiedenis bij mekaar te zien.

Wel héél weinig Belgisch volk, ik had enkel die B7Turbo opgemerkt die ook tussen de foto's staat.

Mijn D5 Limousine was blijkbaar enkel goed genoeg om op de achtergrond te staan van de rode B12 5.7 ;-)

Spijtig dat we mekaar daar niet ontmoet hebben.

Inderdaad heel gemoedelijke mensen, de Bovensiepens.

Maar ook nog veel andere interessante mensen ontmoet, met allemaal dezelfde passie.

Ben nog redelijk nieuw in de Alpina-familie, maar heb zo een vermoeden dat de D5 niet de laatste Alpina zal zijn.

Geplaatst:

zijn alpina velgen enkel via alpina dealers verkrijgbaar?

Geplaatst:

Geen flauw idee. Gezien ze de verdeling van alle Alpina-stukken vrij beperkt en exclusief willen houden neem ik aan van wel.
Geplaatst:

Best wel doen via JMM of Monserez idd (en best bij die laatste, gaat daar het vlotst)

Andere dealers hebben er weinig tot geen ervaring mee. Ik ga niet zeggen dat het niet kan, maar je gaat het je achteraf beklagen :D

Geplaatst:

zal eens contact opnemen met Monserez dan, bedankt! :)

Geplaatst:

Met de nakende levering, nou ja, van de D3 in het vooruitzicht blijft er een ding waaraan ik me tijdens mijn testrit aan ergerde. Neen, niet het dieselgekletter noch het feit dat het een automaat is maar dat je die laatste enkel met knoppen kunt bedienen en niet met paddels, kan je dit aftermarket laten aanpassen?

Geplaatst:

Gewoon een M-stuur in steken zeker?

Ga je dat veel gebruiken denk je? Bij mij zou dat ding altijd in automatische stand staan denk ik.

Geplaatst:

M-stuur heeft andere kleur stikking dan Alpina, klein detail, maar niet onbelangrijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid