Ga naar inhoud

ALPINA Lovers


Phil

Aanbevolen berichten

Ik vind de nieren op de    B7 veel minder afsteken dan op de reguliere 7 met of zonder Mpack

Misschien door de kleur waardoor de 'grijns'/mond onder de nieren minder opvalt?

faf5836ca3c699213e4e42f5c8c4f02c.jpg


Ik vind dat trouwens echt lelijk bij zo'n Li dat de achterdeuren langer zijn dan de voorste. Niet in proportie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Ian zei:

Ik vind dat trouwens echt lelijk bij zo'n Li dat de achterdeuren langer zijn dan de voorste. Niet in proportie.

Ziet er inderdaad wat 'zwaar' uit in profiel, beetje stretched.

Bij de S is het omgekeerd, want die is als lange versie ontwikkeld, en dan verkort.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er inderdaad wat 'zwaar' uit in profiel, beetje stretched.
Bij de S is het omgekeerd, want die is als lange versie ontwikkeld, en dan verkort.

Bij de S lijkt het idd minder storend/meer te kloppen. :)

Kort:
c8ac959dc7a525b2b213bffbb28baecb.jpg

Lang:
24fb799da8340c98e5a91d87ef4ec476.jpg

34f60ce373b6a3939cf007fab303c8e6.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/4/2020 om 00:06, Ian zei:


Misschien door de kleur waardoor de 'grijns'/mond onder de nieren minder opvalt?

faf5836ca3c699213e4e42f5c8c4f02c.jpg


Ik vind dat trouwens echt lelijk bij zo'n Li dat de achterdeuren langer zijn dan de voorste. Niet in proportie.

In het echt vallen die nieren veel minder groot uit dan op foto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op één of andere manier storen die nieren bij zo'n Alpina een pak minder, net zoals de hele carrosserie van de X4.

Blijft toch iets speciaal, Alpina. Heel benieuwd naar de reviews van de nieuwe B3 met M3-motor :inlove:

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, stradge zei:

Op één of andere manier storen die nieren bij zo'n Alpina een pak minder, net zoals de hele carrosserie van de X4.

Blijft toch iets speciaal, Alpina. Heel benieuwd naar de reviews van de nieuwe B3 met M3-motor :inlove:

Wanneer mogen we de eerste reviews verwachten? Officiële presentatie van de wagen was reeds in september 2019.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
In het echt vallen die nieren veel minder groot uit dan op foto. 

Gisteren een grijze of zilvere 7 gezien met zwarte grille. Precies een dikke puist op die neus.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
43 minutes ago, Maxime S said:

Qua type wagen wel, qua tweedehandskoop, niet.
Wanneer ik iets tweedehands koop, dan zoek ik ofwel iets dat echt goedkoop is (en daar mogen kms op staan want ik reken toch dat ik er een nest kosten ga aan hebben), ofwel koop ik iets recent, met weinig kms aan een hoge prijs (en verwacht ik ook geen kosten). 

Deze wagen zit daar tussenin. Oud model, maar nog geen classic (zoals bvb een E34 B10), toch wel al een nest kilometers en niet echt goedkoope wagen.

Indien een Alpina, dan toch een nieuw model. (waar ik dan de M760Li als alternatief in overweging zou nemen).   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afaik staan die dingen ook te boek (net als de pre-LCI F01/F02 '7 met V8, trouwens) als niet zo denderend betrouwbaar en vaak kostelijk (tot zeer kostelijk) in vervangonderdelen. Geen slechte keuze, dus.  Sowieso een post 02/2013 productie exemplaar nemen (dan zou er een technische update geweest zijn die voor een duidelijk gestegen betrouwbaarheid zou garant staan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand eigenlijk hoe het komt dat de drie dieselvarianten (D3, XD3/4 en D5) die ALPINA aanbiedt op dit moment met drie verschillende motoren zitten?

Allen 6 cilinder diesel maar wel respectievelijk bi-, quad & tri-turbo? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Maxime S zei:

Weet iemand eigenlijk hoe het komt dat de drie dieselvarianten (D3, XD3/4 en D5) die ALPINA aanbiedt op dit moment met drie verschillende motoren zitten?

Allen 6 cilinder diesel maar wel respectievelijk bi-, quad & tri-turbo? 

Ik vermoed dat er bij minstens 1  WLTP e.d. de schuldige zijn, toch bij de D3s. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nog yum!

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=301128127&categories=EstateCar&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&daysAfterCreation=14&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=1100&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=fcb835e5-04ed-e92a-d31d-24a7cd637ab6

Alpina-blauw, chroom, geen verduisterd glas ... klassieke Alpina-look langs buiten. Nice.
Geen dakrails erbij, naar mijn mening bij dit model een pluspunt (want die dakrails van een E46 zijn huuuuge en lelijk).
Interieur kan er mee door, zimt+pappel is een nice combo (dakhemel in grijs is een misser + het interieur matcht niet perfect met het exterieur maar bon).

En vooral: Schaltgetriebe. :inlove: 

't Zou gaan! :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/6/2020 om 15:03, gTa zei:

Nog yum!

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=301128127&categories=EstateCar&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&daysAfterCreation=14&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=1100&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=fcb835e5-04ed-e92a-d31d-24a7cd637ab6

Alpina-blauw, chroom, geen verduisterd glas ... klassieke Alpina-look langs buiten. Nice.
Geen dakrails erbij, naar mijn mening bij dit model een pluspunt (want die dakrails van een E46 zijn huuuuge en lelijk).
Interieur kan er mee door, zimt+pappel is een nice combo (dakhemel in grijs is een misser + het interieur matcht niet perfect met het exterieur maar bon).

En vooral: Schaltgetriebe. :inlove: 

't Zou gaan! :inlove: 

Doet me op die M-sportwielen aan ons Babs denken. Dat was een lekker ding toch :inlove:

aangepast door stradge
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Hangt van veel factoren af. Budget (aankoop vooreerst, maar in belangrijker mate: budget voor restauratie / op orde zetten), aanbod op de markt (voor mij zijn er nog andere criteria dan simpelweg de generatie en/of de motor), beoogd gebruik, in welke garage die terechtkomt (bedoelende: welke andere auto's heb je nog), enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, gTa said:

Hangt van veel factoren af. Budget (aankoop vooreerst, maar in belangrijker mate: budget voor restauratie / op orde zetten), aanbod op de markt (voor mij zijn er nog andere criteria dan simpelweg de generatie en/of de motor), beoogd gebruik, in welke garage die terechtkomt (bedoelende: welke andere auto's heb je nog), enz.

Laten we het simpel houden: in uw garage. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, Marvin said:

Die E34 Alpina omwille van exclusiviteit. 

Is inderdaad wel echt nog een exclusieve wagen itt de huidige modellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid