Ga naar inhoud

ALPINA Lovers


Phil

Aanbevolen berichten

En we leren bij!

Dit vond ik terug:

Type moteur "A" (4 cylinders)

Modèle A5 E12 base 520 puissance 170cv cylindrée 1990cm3 date de production ??? production ???

Type moteur "B" (6 cylinders)

Modèle B2 E12 base 525/528i puissance 230cv cylindrée 2985cm3 date de production ??? production ???

Modèle B3 E12 base tous modèles puissance 250cv cylindrée 2985cm3 date de production ??? production "modèle spécial"

Modèle B4 E12 base tous modèles puissance 230cv cylindrée 2985cm3 date de production 6/74 production "modèle spécial"

Modèle B5 E12 base 525 puissance 170cv cylindrée 2788cm3 date de production 5/74 production ???

Modèle B6 E12 base tous modèles puissance 200cv cylindrée 2788cm3 date de production 5/75 production ???

Modèle B8 E12 base 525 puissance 240cv cylindrée 3210cm3 date de production 10/77 - 7/80 production environ 200

Dus de 6-cilinders, waaronder bovenstaande, hadden als benaming B2, B3, B4, B5, B6 en B8. Nooit geweten:)

En bovenstaande heeft dus een E12 525-basis.

Speciaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om eerlijk te zijn vind ik dat veel van die oudere Alpina's er zo oldskool tuning uitzien. En das niet positief!

Ik kan het best wel smaken.

Op en E12 past het niet helemaal en doet het inderdaad wat tuning aan, maar dat laatste was indertijd dan ook waar Alpina voor stond...

De gekleurde strepen passen wel best op de groene, op die lichtblauwe is dat een heel stuk minder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt af van de motorisaties.

Van de E12 heb je ofwel de bouwpakketten, waarvan het aantal niet echt gekend is, ofwel de turbo-versies (Turbo en Turbo S). In totaal zullen dat er geen 250 zijn.

De E28 is geleverd met atmosferische 3,5-motoren (B9 3.5 en B10 3.5, welke trouwens betere cijfers hebben dan hun opvolger de E34, merkwaardig genoeg) en een Turbo. Alles samen maakt dat een dikke 800 stuks.

En dan weten we nog niet wat er van over is gebleven met de loop der jaren.

Voor de verzamelaar is ouder + zeldzamer = beter. Voor iemand die er eentje koopt en wat budget heeft, zal het eerder een Turbo zijn, dewelke je ook meestal te koop ziet staan. Het is dus allemaal wat afhankelijk van model tot model, en in welke staat ze verkeren. Er staat nu een bouwpakket-E12 te koop voor 40k, terwijl je E28 Turbo-exemplaren voor ongeveer 25k à 30k kan kopen. Een B7 Turbo S (=E12) haalt 40 tot 80k.

Ongerestaureerde auto's in slechte staat gaan natuurlijk een stuk minder. Ik herinner me zo een E28 B7 Turbo/1 voor 14k enkele maanden geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid