Ga naar inhoud

BMW 530dX touring of BMW 530ex touring


bakkerbart

Aanbevolen berichten

 

2 uren geleden, -Fred- zei:

Een hybride moet je echt getest hebben. Bij mijn eerste rit was ik ook geschokt hoe bruut de motor erin komt. De tweede rit was al een heel stuk beter, puur omdat ik al iets beter aanvoelde hoe het werkt. Die hybride werkt best aangenaam als je het eenmaal gewoon bent. Ipv toerental werk je in percentages, tot 40% input werk je elektrisch, daarboven schakel je over. Als je die grens in gedachten houd, en dus meer op koppel rijdt kan je relaxed en vlot rijden, zonder dat de motor er bruut inkomt. Dat is in het begin wat wennen, maar na een tijdje merk je het niet meer.

Feit is dat je hybriderijden het best kan vergelijken met een diesel, die rijdt ook het fijnst in de middenrange. Met dat verschil dat de benzinemotor er wel is op momenten dat je het nodig hebt, zonder dat de batterij er zich komt bij moeien.

 

Bij onze V90 hangt het vooral van de rijmodus af of je de motor hard voelt inkomen. Als je puur elektrisch wil rijden en iets te hard optrekt komt de benzinemotor hard in. Als je aangeeft dat je alle PK's wil, voel je helemaal niet dat die benzinemotor inkomt (want staat continue aan). Dan rijdt die gewoon heel erg goed, zeker met die turbo en compressor heb je continue vermogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik zou zo lang mogelijk met de 6-cilinder blijven rijden, en dan overschakelen op een EV. Heb het daar echt moeilijk mee van enorme bedragen uit te geven aan een "dikke bak" waar dan een onnozele 4-in-lijn in ligt. Hybride of niet.

Idem.

Zelfs de 'sportief' afgestemde 330e vind ik echt geen aangename auto. Als je daarmee moét rijden, wegens company car bv, dan is dat zeker geen straf (een 4-pitter diesel dat daarvoor de standaard was, is ook niet beter). Maar ik snap niet dat een liefhebber (die ooit zescilinders heeft mogen smaken) daarvan kan zeggen dat dat een toffe kar is. I don't get it.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Maar ik snap niet dat een liefhebber (die ooit zescilinders heeft mogen smaken) daarvan kan zeggen dat dat een toffe kar is. I don't get it.

Ik begrijp Uw opmerking in een ideale wereld met 'winding roads en oneindige verkeersvrije snelwegen'....echter heb ik in Vlaanderen, doordeweeks, minder plezier aan mijn fantastische flat six, dan aan mijn vierpittertje, dat mij in alle comfort, aan legale en illegale snelheden, brengt waar ik moet zijn. akkoord, een 6 cilinder zelfontbrander zal zeker een streep(je) voor hebben in het doordeweekse verkeer, maar voor mijn boekhouder was het fiscale aspect doorslaggevend, en ik vind dat achteraf gezien niet zo erg dat ik hem gevolgd ben....

Persoonlijk begrijp ik niet de x5 45 e hype in Belgiië. Je hebt dan wel een 6 cilinder, maar deze weegt leeg maar liefs 2410 kg, tegenover 1745 kg voor een 530 e.  Deze corpulente 6 pitter kon mij niet overtuigen, dan zou ik veel liever een 545e hebben met zijn 1920 kg

Ik zou zeggen, ga rijden met de (AM-modus aan) trage en erbarmelijke 530e en, als hij je niet bevalt, blijf er ver van weg 😉 blijven rijden met een 530d lijkt mij verre van straf.

 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, saabi zei:

Ik begrijp Uw opmerking in een ideale wereld met 'winding roads en oneindige verkeersvrije snelwegen'....echter heb ik in Vlaanderen, doordeweeks, minder plezier aan mijn fantastische flat six, dan aan mijn vierpittertje, dat mij in alle comfort, aan legale en illegale snelheden, brengt waar ik moet zijn. akkoord, een 6 cilinder zelfontbrander zal zeker een streep(je) voor hebben in het doordeweekse verkeer, maar voor mijn boekhouder was het fiscale aspect doorslaggevend, en ik vind dat achteraf gezien niet zo erg dat ik hem gevolgd ben....

Persoonlijk begrijp ik niet de x5 45 e hype in Belgiië. Je hebt dan wel een 6 cilinder, maar deze weegt leeg maar liefs 2410 kg, tegenover 1745 kg voor een 530 e.  Deze corpulente 6 pitter kon mij niet overtuigen, dan zou ik veel liever een 545e hebben met zijn 1920 kg

Ik zou zeggen, ga rijden met de (AM-modus aan) trage en erbarmelijke 530e en, als hij je niet bevalt, blijf er ver van weg 😉 blijven rijden met een 530d lijkt mij verre van straf.

 

Kijk, dit is exact wat ik bedoel: zelfs liefhebbers moeten terugvallen op het fiscaal aspect of op zaken die eigenlijk nog weinig met petrolheadery te maken hebben ("het is comfy en brengt mij aan legale én illage snelheden waar ik moet zijn"). Dat bewijst voor mij het punt dat ook ir_fuel aanhaalde, en dat wel universeel is (itt de fiscaliteit, die slechts voor een handjevol Belgen geldt). Die kleinere turbo-hybrides met 4 cilinders zijn ab-so-luut niet zo leuk als een zescilinder benzine. Ergens elders hier op 't forum ook een parallelle bedenking tussen VW 2.0 R (met 300-en-nog-wat pk) vs. de B58 3-liter 6-in-lijn van BMW: ook al is die VW 2-liter objectief snel en emotioneel... er is gewoonweg geen vergelijk, eens je ze allebei hebt geproefd. Of de vaststelling van zowat elke liefhebber die 't kon ervaren dat de 981 met zescilinder de veel leukere en emotionelere auto is om mee te rijden dan de 718 met geblazen vierpitter, ook al is die laatste in ELK objectief opzicht duidelijk de betere (sneller, lichter, zuiniger, krachtiger, enz).

En ik ga volmondig NIET akkoord met de beperking die je maakt inzake rijplezier tot "de ideale wereld met winding roads en verkeersvrije snelwegen". Da's - don't mind me saying - absolute bullshit. De souplesse en werkingsfinesse van een edele zescilinder voel en hoor je ook bij ons typische Vlaamse verkeer érg goed. Zowel met de M140i als met de 640iGT rijd ik al mijn kilometers legaal of quasi-legaal (wat snelheid betreft) en toch heb ik met die ketels een PAK meer plezier dan ik met een 125i of een 630iGT zou hebben. Die motor doet 't 'm. Zelfs in zo'n zware '6 (nog een tik zwaarder dan een '5 touring): gewoon normaal accelereren (ietsje sneller dan de doorsnee) van 70 tot 130 (oprit autostrade bv) terwijl die zescilinder zo machtig mooi zingt doorheen z'n 3e/4e/5e versnelling, tussen 2.500 en 4.000 tpm ... awesome. Voer aléén voor liefhebbers, ik snap het, maar dat betekent niet dat 't er niet is.

De X5 45e hype is ook niet aan mij besteed, hoor. Ben wel even gaan zien naar een X5 40i (dus dezelfde motor als de 45e, maar dan met wat meer vermogen, zonder de ganse elektrische jandoedel erbij evenwel) maar 't voelde meteen minder goed dan een '5 touring of een '6 GT.

Ik ben er 200% zeker van dat je m'n inzichten zou delen, mocht je een weekje met de 640iGT je dagelijkse verplaatsingen mogen doen ipv met jouw 530e. (En ja: ik heb begrip voor 't feit dat alles betaald moet worden, en dat de fiscaliteit voor mensen die een bedrijfsauto in kosten willen nemen, nu éénmaal zo is dat er geen vergelijk is qua prijs.)

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn referentiekader van 6 cilinders is mogelijks niet het juiste. Maar ik beleef er geen zak aan om mij met de mijne in het dagelijks Vlaams verkeer te begeven. Ik moet toegeven dat ik geen ervaring heb met 6 cilinder zelfontbranders, vandaar dat ik dit wel een streepje voor geef.

Ik wil enkel als punt maken dat de insteek van de aanschaf van een hybride de fiscaliteit was, doch dat ik hier achteraf gezien, als autoliefhebber, geen spijt van heb. Ik heb een divers wagenpark en persoonlijk is de 530e de beste keuze voor het dagelijks verkeer en ik beleef er oprecht plezier aan. (ik durf mij ook al eens op menig West-Vlaams baantje smijten, waar 1700kg al een serieus nadeel is)

Soit, hier komt volgend jaar, pro fisco, een full electric naast, ik ben er geen voorstander van, doch het zou mij niet verbazen dat hij het in het dagelijks verkeer goed zal doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, gTa said:

En ik ga volmondig NIET akkoord met de beperking die je maakt inzake rijplezier tot "de ideale wereld met winding roads en verkeersvrije snelwegen". Da's - don't mind me saying - absolute bullshit. De souplesse en werkingsfinesse van een edele zescilinder voel en hoor je ook bij ons typische Vlaamse verkeer érg goed. Zowel met de M140i als met de 640iGT rijd ik al mijn kilometers legaal of quasi-legaal (wat snelheid betreft) en toch heb ik met die ketels een PAK meer plezier dan ik met een 125i of een 630iGT zou hebben. Die motor doet 't 'm. Zelfs in zo'n zware '6 (nog een tik zwaarder dan een '5 touring): gewoon normaal accelereren (ietsje sneller dan de doorsnee) van 70 tot 130 (oprit autostrade bv) terwijl die zescilinder zo machtig mooi zingt doorheen z'n 3e/4e/5e versnelling, tussen 2.500 en 4.000 tpm ... awesome. Voer aléén voor liefhebbers, ik snap het, maar dat betekent niet dat 't er niet is.

Deze man heeft gelijk.

Je hebt geen "winding roads" of vrije baan nodig om van een dikke motor te genieten. De souplesse van zo een 6-cilinder is gewoon machtig. Dat voel je al bij 20% gas. De "ruimte" die dat geeft onder het gaspedaal, de manier waarop hij dat vermogen afgeeft. Je kan dat niet neerpennen, je moet dat voelen. Je voelt dat die auto dat met 2 vingers in de neus doet, en dat geeft een soort comfort.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, saabi said:

Mijn referentiekader van 6 cilinders is mogelijks niet het juiste. Maar ik beleef er geen zak aan om mij met de mijne in het dagelijks Vlaams verkeer te begeven. Ik moet toegeven dat ik geen ervaring heb met 6 cilinder zelfontbranders, vandaar dat ik dit wel een streepje voor geef.

Ik wil enkel als punt maken dat de insteek van de aanschaf van een hybride de fiscaliteit was, doch dat ik hier achteraf gezien, als autoliefhebber, geen spijt van heb. Ik heb een divers wagenpark en persoonlijk is de 530e de beste keuze voor het dagelijks verkeer en ik beleef er oprecht plezier aan. (ik durf mij ook al eens op menig West-Vlaams baantje smijten, waar 1700kg al een serieus nadeel is)

Wat je nooit hebt gehad kan je niet missen uiteraard. 99% van het publiek gaat van de BMW 320D (of tegenwoordig 316) naar een 330e, en dat is idd een enorme upgrade.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat je nooit hebt gehad kan je niet missen uiteraard. 99% van het publiek gaat van de BMW 320D (of tegenwoordig 316) naar een 330e, en dat is idd een enorme upgrade.

Ik denk, dat zie ik toch op het werk, gaan van een 316 of 318d naar een 320e hoor. Geen 330e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reed onlangs back to back een 316d en 320e. Geef mij maar de diesel, in alle gevallen. Dat reed veel minder 'geforceerd'. Ik rij ook zeer graag met onze 320d. Natuurlijk liever met een M340i, maar goed, dat is voorlopig een economisch niet te verantwoorden uitgave hier :D

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat je nooit hebt gehad kan je niet missen uiteraard. 99% van het publiek gaat van de BMW 320D (of tegenwoordig 316) naar een 330e, en dat is idd een enorme upgrade.

@saabi heeft natuurlijk wel een heerlijke 6-cilinder boxer motor ter beschikking, dat zal ook wel helpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, saabi zei:

Mijn referentiekader van 6 cilinders is mogelijks niet het juiste. Maar ik beleef er geen zak aan om mij met de mijne in het dagelijks Vlaams verkeer te begeven. Ik moet toegeven dat ik geen ervaring heb met 6 cilinder zelfontbranders, vandaar dat ik dit wel een streepje voor geef.

Ik wil enkel als punt maken dat de insteek van de aanschaf van een hybride de fiscaliteit was, doch dat ik hier achteraf gezien, als autoliefhebber, geen spijt van heb. Ik heb een divers wagenpark en persoonlijk is de 530e de beste keuze voor het dagelijks verkeer en ik beleef er oprecht plezier aan. (ik durf mij ook al eens op menig West-Vlaams baantje smijten, waar 1700kg al een serieus nadeel is)

Soit, hier komt volgend jaar, pro fisco, een full electric naast, ik ben er geen voorstander van, doch het zou mij niet verbazen dat hij het in het dagelijks verkeer goed zal doen.

Dat kan ik dan weer goed volgen. Met jouw 993 doorheen dagelijks verkeer gaan bollen zou ik ook nooit doen. Risico op schade, "oneigenlijk" gebruik waar je zelf niet echt blijer van wordt en de auto harder door verslijt, enz.

Je 2e alinea: ik geloof je oprecht. Maar dat betekent niet dat een '5 touring mét zescilinder (benzine!!) je niet (een pak!!) blijer zou maken, los van prijs/fiscaliteit, maar op vlak van rijplezier bekeken. Zoals gezegd: neem een weekje de 640i GT van mijn madam en 't zal wel duidelijk zijn. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Liquid Li0n said:

Ik denk, dat zie ik toch op het werk, gaan van een 316 of 318d naar een 320e hoor. Geen 330e

Een paar jaar geleden was er nog geen 320e 🙂 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Challazer said:

 

@saabi heeft natuurlijk wel een heerlijke 6-cilinder boxer motor ter beschikking, dat zal ook wel helpen. 

Dat kan je helemaal niet vergelijken. Ik heb ook zo een "heerlijke 6 cilinder boxer" staan, maar dat compenseert toch niet de motor van je daily waar je 99% van je kilometers mee doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu, terug ontopic ... een 30e vs een 30d ... daarbij is die laatste wel 6 cilinders rijk maar 't is een diesel, geen benzine.

Heb er nu zelf 2 op een rij gehad, terwijl ik eigenlijk telkens een 6-cilinder benzine wou. Bij de E61 was een 530i zo dun gezaaid dat er gewoonweg nooit eentje (binnen budget) te koop kwam met de opties en in de kleurencombinaties die voor mij OK waren. Wel tientallen 530d, dus uiteindelijk zo-eentje gekocht. En blij mee geweest! Fantastische auto. Bij de F11 was een 530d dan een eerder logische vervolgkeuze, ook al wou ik daar eigenlijk een 535i en ook daar, opnieuw, waren de 535i bijzonder dun gezaaid, zodat ik er eigenlijk nooit eentje vond binnen budget en met de uitrusting en kleurencombinaties die ik wou. Wel tientallen 530d, dus ok dan die dan maar weer. En dat had ik niet mogen doen. De F11 is sowieso al de minder emotionele auto tov de E61, duidelijk de mindere inzake rijplezier (een E60/E61 rijdt echt zalig wijs, de F10/F11 is een onderstuurde boot) en de best dure zescilinder diesel bracht eigenlijk nul emotie. De swap naar zescilinders benzine was dan ook een (te) late maar o zo'n waardevolle overstap. En in kostprijs, éigenlijk... helemaal niet zo'n step up. Tax is goedkoper, verbruiksverschil is er maar valt per 10k gereden km eigenlijk verrassend goed mee. Had ik veel eerder moeten doen. :D

Dus, met wat ik nu weet: moeilijke keuze tussen 30e of 30d. In een '5 heb ik de 30e niet gereden, dus 't is wat moeilijk om te oordelen. Het is een zegen om van die stinkende dieselpompen van af te zijn, dat alleen al :D  (ik vloek me iederen keer de pleuris nu, als ik de camionette vol moet tanken of met één van de auto's van m'n ouders op baan ben en die vol wil gooien) maar ik denk dat ik bij deze denkoefening ook grondig zou willen testrijden en dat de centen zeer sterk mee zouden beslissen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat kan je helemaal niet vergelijken. Ik heb ook zo een "heerlijke 6 cilinder boxer" staan, maar dat compenseert toch niet de motor van je daily waar je 99% van je kilometers mee doet?

200% agreed

Ik heb (in totaal) ook zes cilinder ter beschikking voor plezierritjes (al kan ik ze zelf nooit alle 6 tegelijk mee op pad nemen) en hoe zalig die ook zijn: als ik met de auto op baan ben, heb ik daar niks aan.
Was vooral mijn bedenking bij m'n laatste 530d ... ik had daar geen klik mee en ervoer nul rijplezier daarmee ... maar ik werd hoegenaamd niet blij van 't idee dat er thuis iets tofs op me stond te wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de 530d nemen in het geval dat het de OP zijn enige auto is en de 530e voor in het geval dat er nog iets leuks voor tijdens het weekend in de garage staat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, gTa zei:

Nu, terug ontopic ... een 30e vs een 30d ... daarbij is die laatste wel 6 cilinders rijk maar 't is een diesel, geen benzine.

Heb er nu zelf 2 op een rij gehad, terwijl ik eigenlijk telkens een 6-cilinder benzine wou. Bij de E61 was een 530i zo dun gezaaid dat er gewoonweg nooit eentje (binnen budget) te koop kwam met de opties en in de kleurencombinaties die voor mij OK waren. Wel tientallen 530d, dus uiteindelijk zo-eentje gekocht. En blij mee geweest! Fantastische auto. Bij de F11 was een 530d dan een eerder logische vervolgkeuze, ook al wou ik daar eigenlijk een 535i en ook daar, opnieuw, waren de 535i bijzonder dun gezaaid, zodat ik er eigenlijk nooit eentje vond binnen budget en met de uitrusting en kleurencombinaties die ik wou. Wel tientallen 530d, dus ok dan die dan maar weer. En dat had ik niet mogen doen. De F11 is sowieso al de minder emotionele auto tov de E61, duidelijk de mindere inzake rijplezier (een E60/E61 rijdt echt zalig wijs, de F10/F11 is een onderstuurde boot) en de best dure zescilinder diesel bracht eigenlijk nul emotie. De swap naar zescilinders benzine was dan ook een (te) late maar o zo'n waardevolle overstap. En in kostprijs, éigenlijk... helemaal niet zo'n step up. Tax is goedkoper, verbruiksverschil is er maar valt per 10k gereden km eigenlijk verrassend goed mee. Had ik veel eerder moeten doen. :D

Dus, met wat ik nu weet: moeilijke keuze tussen 30e of 30d. In een '5 heb ik de 30e niet gereden, dus 't is wat moeilijk om te oordelen. Het is een zegen om van die stinkende dieselpompen van af te zijn, dat alleen al :D  (ik vloek me iederen keer de pleuris nu, als ik de camionette vol moet tanken of met één van de auto's van m'n ouders op baan ben en die vol wil gooien) maar ik denk dat ik bij deze denkoefening ook grondig zou willen testrijden en dat de centen zeer sterk mee zouden beslissen.

Ooit met een 535d gereden? Gewoon om een idee te hebben of je significant verschil zou merken tussen de 530d of de 535d. Dan niet zozeer naar pk/Nm, maar loopcultuur/lineariteit (single turbo vs twin etc.)
Ik heb zelf nog niet met een 530d gereden, dus kan gewoon niet vergelijken.
Zelf rij ik enorm graag met de F11 535d, maar dan vooral voor de luxe (altijd koppel/vermogen aanwezig, steengoeie zetels en audio,...). Ophanging valt nog goed mee indien op sportstand, maar ik moet bekennen dat ik met die auto nooit de limieten opzoek en dus niet echt onderstuur/overstuur ervaar. 

Mijn vorige, een E39 530i reed niet veel sportiever ofzo naar mijn gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Dat kan je helemaal niet vergelijken. Ik heb ook zo een "heerlijke 6 cilinder boxer" staan, maar dat compenseert toch niet de motor van je daily waar je 99% van je kilometers mee doet?

Daar heb je gelijk in. Had het eerder op de zin dat saabi niet zou weten hoe een 6 cilinder zou aanvoelen. 

En ik rijd genoeg met een M340i om te weten hoe het aanvoelt, betere motor als daily kan ik me moeilijk inbeelden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Ooit met een 535d gereden? Gewoon om een idee te hebben of je significant verschil zou merken tussen de 530d of de 535d. Dan niet zozeer naar pk/Nm, maar loopcultuur/lineariteit (single turbo vs twin etc.)
Ik heb zelf nog niet met een 530d gereden, dus kan gewoon niet vergelijken.

Ja, heb ik. Genoot ook duidelijk mijn voorkeur t.o.v. de 530d, maar niet t.o.v. een 535i. De 535d is duidelijk voller onderin en gaat een eind langer door bovenin dan de 530d, dus 't is naar kracht en lineariteit een step up t.o.v. de 530d, maar ze blijven wel allebei zescilinder diesels. Naar plezier toe zou de 535d me mogelijk een zuchtje meer geboden hebben, maar ook dan weer enkel maar bij 't doorperen ... iets wat je met een i niet hoeft te doen om plezier te hebben. (Allez, ik toch ni. :D )  Dus all in all zou het voor mij geen groot verschil gemaakt hebben, ik denk niet dat klik er wél zou zijn geweest met een 535d.

Maar dat ligt eigenlijk niet zo hard aan de motor dan wel aan de ophanging en afstelling. Ik vind de F11 weliswaar een goeie 'grote' auto, maar helemaal geen leuke. Stuur numb, is onderstuurd, je voelt nauwelijks wat de wielen aan 't doen zijn, de zware velgen/banden brengen de ophanging geregeld in moeilijkheden (harde droge klappen), balans en evenwicht bij richtingswisselingen vind ik zelfs belabberd.

Deed perfect z'n taak bij gezinsverplaatsingen, op reis, enz. In die mate zelfs dat mijn madam het vreemd vond dat ik 'm wilde verkopen, zij vond dat een perfecte auto. Minus de zetels, dan. Nu echter met haar 640i GT beseft ze dat het nog zo veel beter kan. Ruimer, stiller, krachtiger, beschaafder, betere zetels, beter stuur, betere ophanging, betere stereo, enz.  

9 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Zelf rij ik enorm graag met de F11 535d, maar dan vooral voor de luxe (altijd koppel/vermogen aanwezig, steengoeie zetels en audio,...). Ophanging valt nog goed mee indien op sportstand, maar ik moet bekennen dat ik met die auto nooit de limieten opzoek en dus niet echt onderstuur/overstuur ervaar. 

Mijn vorige, een E39 530i reed niet veel sportiever ofzo naar mijn gevoel.

Ik reed daar ook zelden mee door. Een 530d en 535d van die generatie zijn vooral lange-afstands cruisers, vind ik. Maar dan nog vond ik de precisie, feedback en grip van de vooras om te huilen. Als ik al eens dacht van een bochtensectie 'aan te pakken', dan werd ik meteen afgestraft door de auto. Die zei van meet af aan "nope, wil not comply".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Challazer zei:

Daar heb je gelijk in. Had het eerder op de zin dat saabi niet zou weten hoe een 6 cilinder zou aanvoelen. 

En ik rijd genoeg met een M340i om te weten hoe het aanvoelt, betere motor als daily kan ik me moeilijk inbeelden. 

Gisteren nog eens een retourtje Bxl gedaan met m'n '1. Helemaal hetzelfde gevoel: dat is een '1 zoals alle andere, maar met die motor maakt dat alles goed. Zelden volgas gegeven, wel vaak keren de paarden in 't middengebied goed laten trappelen ... wat een plezier. ❤️  Die volheid, de soundtrack, het extreem bevredigende gevoel van zo veel marge/reserve te hebben ... awesome.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Challazer said:

Daar heb je gelijk in. Had het eerder op de zin dat saabi niet zou weten hoe een 6 cilinder zou aanvoelen. 

Dat is appelen en peren he. Je kan zo een atmo flat six totaal niet vergelijken met een geblazen zes in lijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW heeft het wel slim gespeeld om hun hybride 30e te noemen denk ik dan. Was het een 20e geweest en achteraf aangevuld met een 18e dan hadden we een ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid