Ga naar inhoud

BMW 530dX touring of BMW 530ex touring


bakkerbart

Aanbevolen berichten

Maar een 20e bestaat ook he.

De benaming '30'(d/i/e) houdt enkel een bepaalde vermogen in. Hetzelfde met '20'. Net zoals we de sterkste PHEV van de X1 ook 30e noemen, hoewel daar maar een 1.5l 3-cil in zit. Maar hij levert in totaal wel 326pk, dus is het een 30 badging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een eindeloos gezaag over die zescilinders 🙄. Je moet mij het verschil niet uitleggen, ik ondervind het aan de lijve. Het is niet het einde van de wereld en het is zeker geen straf. Het is leuker, aangenamer en voelt zoveel rijker aan, het gevoel om met 20% input overal vlot weg te rijden geeft een superieur gevoel. Maar we hebben het over een type auto die op zich absoluut niet sportief is. Dat ding rijdt als een boot, zowel met zes in lijn als met een vierpitter. Ga je dan plots freude am fahren beleven omdat die motor het beter doet?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, -Fred- zei:

Wat een eindeloos gezaag over die zescilinders 🙄. Je moet mij het verschil niet uitleggen, ik ondervind het aan de lijve. Het is niet het einde van de wereld en het is zeker geen straf. Het is leuker, aangenamer en voelt zoveel rijker aan, het gevoel om met 20% input overal vlot weg te rijden geeft een superieur gevoel. Maar we hebben het over een type auto die op zich absoluut niet sportief is. Dat ding rijdt als een boot, zowel met zes in lijn als met een vierpitter. Ga je dan plots freude am fahren beleven omdat die motor het beter doet?

 

Ja. Al vanaf je de contactsleutel gedraaid hebt en nog voor je een meter gereden hebt. Keer op keer. 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/12/2022 om 09:35, saabi zei:

Mijn referentiekader van 6 cilinders is mogelijks niet het juiste. Maar ik beleef er geen zak aan om mij met de mijne in het dagelijks Vlaams verkeer te begeven. Ik moet toegeven dat ik geen ervaring heb met 6 cilinder zelfontbranders, vandaar dat ik dit wel een streepje voor geef.

Ik wil enkel als punt maken dat de insteek van de aanschaf van een hybride de fiscaliteit was, doch dat ik hier achteraf gezien, als autoliefhebber, geen spijt van heb. Ik heb een divers wagenpark en persoonlijk is de 530e de beste keuze voor het dagelijks verkeer en ik beleef er oprecht plezier aan. (ik durf mij ook al eens op menig West-Vlaams baantje smijten, waar 1700kg al een serieus nadeel is)

Soit, hier komt volgend jaar, pro fisco, een full electric naast, ik ben er geen voorstander van, doch het zou mij niet verbazen dat hij het in het dagelijks verkeer goed zal doen.

Je vergelijkt naar mijn gevoel ook twee heel verschillende zaken. Je flat six zit in een compleet andere verpakking, waardoor dat niet te vergelijken valt. Die verpakking is in deze doorslaggevend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tjeu said:

Je vergelijkt naar mijn gevoel ook twee heel verschillende zaken. Je flat six zit in een compleet andere verpakking, waardoor dat niet te vergelijken valt. Die verpakking is in deze doorslaggevend. 

Ja en bovendien is 6 cilinder niet altijd zaligmakend. Herinnert iemand zich nog de 3.2 atmo V6 benzine destijds van bij Volkswagen? Die wilde je ook niet in een zware kar leggen want je moest dat veel te hard afjagen eer je vermogen had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja en bovendien is 6 cilinder niet altijd zaligmakend. Herinnert iemand zich nog de 3.2 atmo V6 benzine destijds van bij Volkswagen? Die wilde je ook niet in een zware kar leggen want je moest dat veel te hard afjagen eer je vermogen had.

Lag ook in de Cayenne. Niet meteen 't meeste aangename motortje dat daar ooit heeft in gestoken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Tommie zei:

Lag ook in de Cayenne. Niet meteen 't meeste aangename motortje dat daar ooit heeft in gestoken.

Was dat geen klassieke V6 en de VW V6 waar @ir_fuel naar verwijst de meer hoogtoerige VR6? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was dat niet de 3.6 die in de Cayenne lag? Zelfde motor als deze die ook ... denk ik ... in de Phaeton gelegen heeft?
Fack, 't zit te ver, 'k weet het niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Tjeu said:

Was dat geen klassieke V6 en de VW V6 waar @ir_fuel naar verwijst de meer hoogtoerige VR6? 

Nee ik had het over degene die ze oa in de Cayenne en de Touareg hebben gelegd.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De 3.6 lag er ook in, maar een generatie later.

image.png.37da9863476ee35a9188a3e86c85b81f.png

Wist wel niet meer dat dat ook een VR6 was, damn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10,2 seconden naar 100 voor een luxeslee met een 250pk V6 benzine ... absurd eigenlijk ... :lolz:  en waarschijnlijk nog een gemiddeld verbruik van 13-14 liter ook :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gTa zei:

10,2 seconden naar 100 voor een luxeslee met een 250pk V6 benzine ... absurd eigenlijk ... :lolz:  en waarschijnlijk nog een gemiddeld verbruik van 13-14 liter ook :lolz: 

Ferdinand Piëch zegt daar op: "Ach, maakt ni uit, ik had alleen maar één exemplaar met W12 nodig voor mezelf."

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Verkocht wel voor geen meter.

Abanee kzegget, enige doel van die auto was dat Piëch een W12 limo kon rijden :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, gTa zei:

Eigenlijk wel mooi, als je dat zo ziet. Toen auto's nog edel waren. ❤️ 

VW Phaeton (2010–2016)

Heckansicht

Blijft een dik hok zeg :inlove: 

Wel liever de kont met de ronde lichten. 

vw-phaeton-d2-006.jpg 

vw-phaeton-back.jpeg

44 minuten geleden, ir_fuel zei:

Verkocht wel voor geen meter.

Wikipedia zegt dat er 84.000 van verkocht zijn over 15 jaar. 

Let wel, in China is die verkocht geweest als Phideon (ook al PHEV), tot zeker vorig jaar, en daar hebben ze er nog eens 50.000 verkocht. Dus een 135.000 in totaal. Dat zijn er een pak minder dan andere flops zoals de Renault Safranes (300.000 stuks), maar toch wel een stuk meer dan de Citroën C6 die op amper 23.600 stuks bleef hangen. 

VW-Phideon-2021+%25282%2529.jpeg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Tjeu zei:

Let wel, in China is die verkocht geweest als Phideon (ook al PHEV), tot zeker vorig jaar, en daar hebben ze er nog eens 50.000 verkocht. Dus een 135.000 in totaal. Dat zijn er een pak minder dan andere flops zoals de Renault Safranes (300.000 stuks), maar toch wel een stuk meer dan de Citroën C6 die op amper 23.600 stuks bleef hangen. 

VW-Phideon-2021+%25282%2529.jpeg

 

 

Zo zot dat ze de o zo karakteristieke C-stijl hebben gedropt ten voordele van zo'n generieke achterkant. 😕

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, gTa zei:

Zo zot dat ze de o zo karakteristieke C-stijl hebben gedropt ten voordele van zo'n generieke achterkant. 😕

in het algemeen. Alles vanaf de A stijl tot en met de C stijl is erg generiek. Bedank de rest (voorkant en achterkant vanaf de wielen) en je hebt geen idee naar wat je aan het kijken bent. Een BMW, een Audi, een VW? Tzou begod zelf bijna een amerikaanse Ford kunnen zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/12/2022 om 12:57, Tommie zei:

Maar een 20e bestaat ook he.

De benaming '30'(d/i/e) houdt enkel een bepaalde vermogen in. Hetzelfde met '20'. Net zoals we de sterkste PHEV van de X1 ook 30e noemen, hoewel daar maar een 1.5l 3-cil in zit. Maar hij levert in totaal wel 326pk, dus is het een 30 badging.

Ik begrijp de logica wel en alle merken hebben het gedaan toen de "downsizing" op cc vlak zicht heeft ingezet. Maar het is natuurlijk mooi meegenomen dat er een associatie is naar een "hoger aangeschreven" product.

Het was slimmer dan Volvo die een puinhoop hebben gemaakt van hun motorbenamingen natuurlijk, al hadden die ook niet de ronkende namen zoals een 30 of 35 bij BMW.

aangepast door josenjef
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid