William Blake 2.844 Geplaatst: 10 april 2025 Geplaatst: 10 april 2025 21 uren geleden, zeramed zei: Toekomstige schoonouders van de zoon hebben sedert enkele weken een nieuwe C all terrain. Eerste C die ik ooit zag... immens zeldzaam! moest dat nu in PHEV bestaan... zalige daily Quote
Dante 78 Geplaatst: 10 april 2025 Geplaatst: 10 april 2025 22 uren geleden, William Blake zei: perfecte daily met de E300de of 450d in zwaar fan van... maar 0,0 vraag naar helaas normaal wel maar er zijn problemen met het datacentre dus sommige auto's kunnen niet geconfigureerd worden Waarom zou je dat verkiezen boven een normale E klasse? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 10 april 2025 Geplaatst: 10 april 2025 53 minuten geleden, Dante zei: Waarom zou je dat verkiezen boven een normale E klasse? In Vlaanderen voor nul reden. Maar er zijn streken in Europa waar een hogere wagen die betere bescherming heeft, ideaal is. Ik heb jaren in Finland gewoond en had ik geen Pajero gehad, dan had ik zeker met zoiets rond gereden. Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 10 april 2025 Geplaatst: 10 april 2025 6 uren geleden, The Swede zei: Nul vraag in België. Maar ook nul vraag elders? Een all terain is bvb een ideale wagen wanneer je in Scandinavië woont of in de meer remote staten in de VS. Net terug van italie en het viel mij dat je dat daar wel veel ziet. Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 10 april 2025 Geplaatst: 10 april 2025 12 uren geleden, The Swede zei: Nul vraag in België. Maar ook nul vraag elders? Een all terain is bvb een ideale wagen wanneer je in Scandinavië woont of in de meer remote staten in de VS. 6 uren geleden, The Swede zei: In Vlaanderen voor nul reden. Maar er zijn streken in Europa waar een hogere wagen die betere bescherming heeft, ideaal is. Ik heb jaren in Finland gewoond en had ik geen Pajero gehad, dan had ik zeker met zoiets rond gereden. Ik heb daar een kleine 10k km mee gebold (helaas als 220d), vorige generatie wel, en ik was wég van die auto. De All Terrain vond ik bij de vorige generatie ook knapper dan bij de huidige. Maar overschat de winst inzake ... tsjah inzake wat eigenlijk ... niet. Dat bolt niet met 10 cm extra bodemvrijheid rond, dat heeft geen ballonbandjes met ruig profiel voor grip op losse ondergrond, etc. Au fond is dat een 'rough lifestyle' versie van de E break ... en dat is het zowat. In de vorige generatie standaard met Airmatic (een droom), een tikkie hoger (ik dacht 2 cm) en één bandserietje hogere bandflanken. Dat reed comfortabeler dan een gewone E (al heb ik nooit een E met voldoende kleine velgen én met Airmatic gereden ... waarschijnlijk is dat dan hetzelfde), zonder enig vals voorwendsel van sportiviteit. Maar dat was ook niet plots een terreinketel die je tegen de schuur aan parkeert en waarmee je een stapel boomstronken doorheen de kofferklep vervoert, of waarmee je over rotspaden dabbert ... het blijft een luxeslee. Ja, waarschijnlijk de beste E-klasse voor Scandinavië (met de kleinst verkrijgbare velgen zodat je goed veel bandflank mee hebt), maar hier? (Bedoelende: gans West-Europa.) Gelet op de wat minder visuele geslaagde nieuwe versie (al is dat mijn persoonlijk aanvoelen) en het feit dat iedereen in een hoogpoter wil, snap ik het dat dat niet zo veel klanten trekt. En dan hebben ze nu wél gedaan wat ze in vorige generatie niet deden: ook de hybrides aanbieden, erin. Dus als het daarmee nog niet lukt ... dan is het toch echt dat de klant dat nauwelijks wil. Geen idee hoe die 't doet op andere (West-Europese) markten, maar je ziet ze toch echt bitter weinig rijden (de vorige was ook al zo). Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 10 april 2025 Geplaatst: 10 april 2025 6 uren geleden, SpeedExceed zei: Net terug van italie en het viel mij dat je dat daar wel veel ziet. Echt?! Oké, dat is prettig om lezen, maar verwondert me wel. (Positief.) Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 10 april 2025 Geplaatst: 10 april 2025 Ik ben nooit een fan geweest van die 'Allroad' modellen. Niet bij Audi, niet bij Mercedes, niet bij Porsche, niet bij eender welk merk/model. Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 10 april 2025 Geplaatst: 10 april 2025 11 minuten geleden, BMWMB zei: Ik ben nooit een fan geweest van die 'Allroad' modellen. Niet bij Audi, niet bij Mercedes, niet bij Porsche, niet bij eender welk merk/model. "Fan" ben ik daar ook niet van, an sich: de normale versie vind ik altijd mooier, eleganter. (Met uitzondering van de éérste echte Allroad: de Audi C5 Allroad. Dat was/is echt een icoon, zeker op z'n ruig ogende 2-delige 17" velgen.) Maar als ze enkele troeven bieden die dienend zijn voor het gebruik, dan zie ik er wel de meerwaarde van in. De E All Terrain is op dat vlak nauwelijks in die categorie te plaatsen... 't is vooral looks & stijl. Mogelijks nog een zuchtje comfortabeler. Ik heb ook al best wat ervaring met de V90 CC en die is voor "rough city commuting" en "thoughtless parkability" wel met verve beter dan de non-CC versie ervan (die ik ook geregeld rijd). Het verschil in veerweg, rijhoogte (bodemvrijheid én in-/uitstapgemak) en bandflank (comfort, compliance en bashability) met de gewone V90 is groot genoeg om écht van een meerwaarde te spreken. Ik kom op één van m'n favoriete surfstekken aan het Grevelingenmeer regelmatig een Hollander tegen die daar ook mee rijdt. 't Is daar half offroad de laatste paar 100m en dan leent zo'n V90 CC zich daar drommels goed voor. (Ik kan de '6 GT z'n luchtvering ook per knopdruk liften met enkele cm en dat helpt daar, dus het is een cross country in disguise ). Maar... dan moet je die voor dat doel eigenlijk tegenover een XC60 plaatsen, en die doet dat alles mogelijks nog een zuchtje beter. Als je de zitruimte achterin niet nodig hebt, dan is dat eigenlijk nog de betere keuze. Mogelijks is dat ook wat de Benz E All Terrain nekt: de GLC is minstens even knap (de meesten zullen die knapper vinden, schat ik) en als je een tik meer bodemvrijheid zoekt en wat beefier band, dan zit je daar ook zeer goed. De GLC komt ook met alle hybride motorisaties, kan ook Airmatic hebben (dacht ik?), zit voorin zowat even ruim, etc. En daarin zit je écht hoger (in zo'n cross country / All Terrain kijk je niet half boven 't verkeer uit zoals je dat vanuit een SUV wel doet). Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 10 april 2025 Geplaatst: 10 april 2025 7 minuten geleden, gTa zei: (Met uitzondering van de éérste echte Allroad: de Audi C5 Allroad. Dat was/is echt een icoon, zeker op z'n ruig ogende 2-delige 17" velgen.) Dat verdient toch nog even wat aandacht. (Ook al is 't in het verkeerde topic.) 4 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 11 april 2025 Geplaatst: 11 april 2025 Helemaal mee akkoord dat het niet voor West Europa is. Maar er zijn redelijk wat streken of type gebruik waar dat wel past. Zoals gezegd is Scandinavië een idee markt. Lange winters met veel sneeuw en andere rommel die je auto langs onder bepepert en redelijk wat onverhard wegen nog. In enkele hogergelegen gebieden van Alpen kan je ook nog wel een dergelijk gebruik verantwoorden. Dan zijn er de VS, Canada en nog een resem landen waar winters / onverhard redelijk voorkomend zijn. Is er een markt voor? Zekers. Maar niet hier. Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 11 april 2025 Geplaatst: 11 april 2025 9 uren geleden, BMWMB zei: Ik ben nooit een fan geweest van die 'Allroad' modellen. Niet bij Audi, niet bij Mercedes, niet bij Porsche, niet bij eender welk merk/model. Dat komt omdat jij alles lager wilt leggen. 2 2 Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 11 april 2025 Geplaatst: 11 april 2025 20 uren geleden, Dante zei: Waarom zou je dat verkiezen boven een normale E klasse? coole look / concept en rijdt ook nog iets zachter Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 11 april 2025 Geplaatst: 11 april 2025 5 minuten geleden, William Blake zei: coole look / concept en rijdt ook nog iets zachter Echt een hele goeie auto, die van mijn schoonvader geweest was echt ene die ik eigenlijk had willen houden. Los van de motor, eigenlijk ... maar ik vind die 220d nu zeker geen draak van een motor (4 cyl diesel), dat liep proper gedempt en liep ook niet continu op z'n adem te trappen. Op de 20" (hoewel een serietje groter dan bij de gewone E) toch wel té droog/hard, op z'n 19" winterwielen stond/reed die imo perfect. 1 Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 11 april 2025 Geplaatst: 11 april 2025 ja sowieso altijd de kleinste velgen pakken Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 11 april 2025 Geplaatst: 11 april 2025 11 uren geleden, SpeedExceed zei: Dat komt omdat jij alles lager wilt leggen. Waarheid! 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.