Ga naar inhoud

2024 Mercedes E-Class (W214)


Audi S8

Aanbevolen berichten

Zeer mooie auto, en gelukkig nog met 6 cilinder (en niet de 4 cilinder zoals in de C63), maar met de elektrische aandrijving aan boord weegt dit ding wel 2350kg. 

Ook hoop ik dat het motorgeluid binnen niet vals is door versterking via de luidsprekers zoals bij de S63, want dat is gewoon vreselijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook eens een E53 AMG Coupé geconfigureerd, en tot mijn verrassing is deze zelfs flink goedkoper dan de E450d die ik samenstelde een paar weken geleden.

117k voor de E450d, en nu 102k voor de E53 AMG Coupé.

 

 

Schermopname (30).png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wilt genieten van de AMG 6 in lijn moet je hem best niet opladen? 🙂

 

Blijft een vreemde combinatie zo een performance plugin, waar is dit echt goed in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Super95 said:

Blijft een vreemde combinatie zo een performance plugin, waar is dit echt goed in?

Voor de klant: fiscaliteit.

Voor Mercedes: CO2 van de vloot naar beneden trekken en boetes vermijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Super95 zei:

Daar is hij goed in, maar niet echt goed, EQE doet dat beter. 

Maar da's geen E Klasse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Super95 said:

Daar is hij goed in, maar niet echt goed, EQE doet dat beter. 

Het gaat niet over een EV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Rabbit zei:

Wat een kist 🙂 jammer dat die nog niet bestond toen ik de x5 bestelde. Nu zal vermoedelijk wel duur worden

 

 

What the ... WTFWAAUW ❤️

Looks van het base model zijn spot on.
Extra's van de E53AMG lijken zeer goed verteerbaar.
Specs lijken bonkers.

Waauw. ❤️  Misschien wel een kunnertje over een jaar of 3, ter vervanging van (als ze 'm dan nog heeft :ninja:) '6 GT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, flupke73 zei:

Voor mij dan de 450D

Ik heb schrik om nog een diesel te kopen, zelfs moest het nuttig zijn als ik veel kilometers zou doen. 😶‍🌫️ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

What the ... WTFWAAUW ❤️

Looks van het base model zijn spot on.
Extra's van de E53AMG lijken zeer goed verteerbaar.
Specs lijken bonkers.

Waauw. ❤️  Misschien wel een kunnertje over een jaar of 3, ter vervanging van (als ze 'm dan nog heeft :ninja:) '6 GT.

zeer geslaagd idd, enkel twijfels omtrent die nep luchtuitlaatjes/design-elementje op de zijkant (zoals C63SE)

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Segmentering

idd, zonder naar hun klanten of de markt de luisteren 

dit blijft de topversie, of dat was toch de bedoeling…

1 uur geleden, flupke73 zei:

Voor mij dan de 450D

altijd 

1 uur geleden, Krikkie zei:

Ik heb schrik om nog een diesel te kopen, zelfs moest het nuttig zijn als ik veel kilometers zou doen. 😶‍🌫️ 

schrik? welke redenering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, William Blake zei:

schrik? welke redenering?

Dat ze diesels sneller gaan verbannen dan benzine auto's. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Krikkie zei:

Dat ze diesels sneller gaan verbannen dan benzine auto's. 

baneet, gewoon lekker dieselen

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal best dat de 450d een beer van een motor is, maar mij maak je niet gek.
Altijd de 450. Meer dan koppel genoeg en vier keer de loopcultuur van een zelfontbrander.

(Disclaimer: ik ga voort op mijn 40d/40i ervaringen bij BMW. De Benz 450 zou al een slechte motor én de 450d een wereldmotor moeten zijn eer ik dat bij Benz dus andersom kies.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/2/2024 om 19:02, berengun zei:

een E break all terrain (wat ik wel leuker en leuker vind) blijkt maar gehomologeerd met 84kg kogeldruk op de trekhaak (in lijn met elke andere E), en dus minder dan de GLC die 100kg aankan... damn

Waar lees je die specs? Wist niet dat ze dat zo beschreven? Hoe vertaalt zich dat toch wat het effectief mag trekken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, gTa zei:

Het zal best dat de 450d een beer van een motor is, maar mij maak je niet gek.
Altijd de 450. Meer dan koppel genoeg en vier keer de loopcultuur van een zelfontbrander.

(Disclaimer: ik ga voort op mijn 40d/40i ervaringen bij BMW. De Benz 450 zou al een slechte motor én de 450d een wereldmotor moeten zijn eer ik dat bij Benz dus andersom kies.)

can’t go wrong, hangt af van de toepassing 

hoofdingenieur W223 verkiest ook 350/450d

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meteen al op de juiste velgen (voor mij), wel liever een kleur met wat diepte in en 't mag ook helder (zonder zwart glas). Voor de rest: waauw. I'm in love.

Zes-in-lijn met sportieve klank (de vorige E 53 AMG vond ik ook al prachtig klinken), mogelijkheid tot een beperkter aantal full electric km (zo je wil), assistentie van de thermische motor in de vorm van die electro shizzle, ...  Yep, 't zou zonder twijfelen die zijn, mocht ik nu iets nieuws moeten kopen als gezins- en reisauto.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gTa zei:

Meteen al op de juiste velgen (voor mij), wel liever een kleur met wat diepte in en 't mag ook helder (zonder zwart glas). Voor de rest: waauw. I'm in love.

Zes-in-lijn met sportieve klank (de vorige E 53 AMG vond ik ook al prachtig klinken), mogelijkheid tot een beperkter aantal full electric km (zo je wil), assistentie van de thermische motor in de vorm van die electro shizzle, ...  Yep, 't zou zonder twijfelen die zijn, mocht ik nu iets nieuws moeten kopen als gezins- en reisauto.

 

100 km e-range is toch stevig… 

geweldig pakket idd, had die vorig jaar bestaan…. (idem GLE 53 PHEV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik zag die GLE 53 AMG onlangs, bestaat nu een 2e versie van, met serieus wat e-bereik maar vooral: een proper lage co²-uitstoot. Interessant!
Dit is ongeveer hetzelfde, met dan nog iets meer sportiviteit in de benzinemotor?

That said: bij de E zal je geen keuze hebben, maar bij de GLE vraag ik me wel af wat voor een 100% privé koper/gebruiker de betere keuze is. Heel de electroshizzle weegt wel een pak, plus als het daar ergens stuk gaat (ooit) is het wel prijzig. Ik neig toch nog naar de zuivere benzine, dan. (Gesteld dat de keuze er zou zijn, bij de E, quod non.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid