Ga naar inhoud

2024 Mercedes E-Class (W214)


Audi S8

Aanbevolen berichten

Op 19/2/2024 om 20:19, BMWMB zei:

Vroeger, nog voor het EV-tijdperk, was ik een liefhebber van dikke zescilinder diesels, en ik zie nu dat die er nog steeds zijn. Ik ben dus eens de configurator ingedoken en heb mij eens eentje samengesteld naar mijn goesting, een E450d 4Matic AMG-Line. Dat ding heeft 390pk en 750Nm koppel, en gaat dus tot 100 in 4,8sec. Man, dat moet heerlijk rijden...❤️

Dit zou mijn keuze zijn. Hyacint rood met beige leder (helaas niet verkrijgbaar in Nappa).

Budget: 117k euro.

Voor de petrolheads heb ik ook eens gekeken wat een 450 naft zou kosten, en dat is zelfs 3k euro minder...

Schermopname (25).png

Schermopname (26).png

Schermopname (27).png

Schermopname (28).png

110k voor een eklasse diesel.  Tmoet toch niet zotter worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker @Jan

Ben jij zeker dat uw M3 slechts 52k kostte, want dan heb je een serieuze korting gehad. Onze E93 M3 in 2008 kostte 105k euro bruto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Jan zei:

Mijn vader een nieuwe E46 M3 voor 52k in 2002. Zeker dat die E toen 85k kostte? 

Ik ging het net komen posten, die vergelijking met een M3. 😄
Dan is die E-klasse indertijd waanzinnig duur geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was dan ook een full option, met AMG-pakket, masserende stoelen, trekhaak, luchtvering,... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, BMWMB zei:

Jazeker @Jan

Ben jij zeker dat uw M3 slechts 52k kostte, want dan heb je een serieuze korting gehad. Onze E93 M3 in 2008 kostte 105k euro bruto.

Ja. Stond in de showroom aan 58 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, BMWMB zei:

Ik deed vroeger 50k km per jaar, dus daarom reed ik diesel. 

Voor de goedkoop of voor de extra range? Want zo'n 6 cilinder diesel of benzine gaan imo geen 2l/100km uit elkaar liggen qua gemiddeld verbruik als je vaak snelweg doet. Dus pakweg 10 tankbeurten meer per jaar als je 50k km doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger was dat een ander verhaal hé, toen diesel rijden nog gestimuleerd werd, en de praktische verbruikscijfers wat verder uit elkaar lagen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, vince522 zei:

Voor de goedkoop of voor de extra range? Want zo'n 6 cilinder diesel of benzine gaan imo geen 2l/100km uit elkaar liggen qua gemiddeld verbruik als je vaak snelweg doet. Dus pakweg 10 tankbeurten meer per jaar als je 50k km doet.

Omwille van het lagere verbruik en de lagere kostprijs van diesel aan de pomp. Ook ben ik altijd meer fan geweest van de koppelrijkere turbodiesels dan de eerder hoogtoerige benzines. Ik vond destijds een 540i trager aanvoelen dan mijn 530d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, BMWMB zei:

Omwille van het lagere verbruik en de lagere kostprijs van diesel aan de pomp. Ook ben ik altijd meer fan geweest van de koppelrijkere turbodiesels dan de eerder hoogtoerige benzines. Ik vond destijds een 540i trager aanvoelen dan mijn 530d.

de beruchte 'duw in de rug'

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Ugeken zei:

Heel knap, maar 121k€ 🤪 :lolz:

heb onlangs een E450d Break verkocht, alles op en aan, afgerond op 111K EUR

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/2/2024 om 11:44, BMWMB zei:

Omwille van het lagere verbruik en de lagere kostprijs van diesel aan de pomp. Ook ben ik altijd meer fan geweest van de koppelrijkere turbodiesels dan de eerder hoogtoerige benzines. Ik vond destijds een 540i trager aanvoelen dan mijn 530d.

ik ben altijd gewoon ne averechte geweest... toen diesel nog "in" was reed ik mijn dagelijkse kilometers met een 235i cabrio (op en af naar Brussel) en nu lijkt me zo een dikke diesel ook wel iets  (ondanks dat ik nu thuis werk en intussen een firmawagen heb)....Had ook al eens een 450d All Terrain samen gesteld...daar begint het meestal, als de configurators weer boven gehaald worden 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, berengun zei:

ik ben altijd gewoon ne averechte geweest... toen diesel nog "in" was reed ik mijn dagelijkse kilometers met een 235i cabrio (op en af naar Brussel) en nu lijkt me zo een dikke diesel ook wel iets  (ondanks dat ik nu thuis werk en intussen een firmawagen heb)....Had ook al eens een 450d All Terrain samen gesteld...daar begint het meestal, als de configurators weer boven gehaald worden 🙂 

E450d All-T is dé Benz voor mij als daily. Geweldige auto, op en top Mercedes.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, William Blake zei:

All-T

Welke generaties hebben deze versie eigenlijk?
In m'n hoofd had ik de W212 ook maar vind daar gelijk niets van terug.

Zou nog de ideale kist zijn voor m'n vader, als ik die nu soms in en uit die CLK zie kruipen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/20/2024 at 10:23 PM, vince522 said:

Waarom zou je dat in godsnaam als diesel willen als er een 6IL benzine bestaat? 😳

Omdat het "back in the day" kiezen was tussen een 6 in lijn turbodiesel en een 6 in lijn atmo benzine. Die laatste heeft geen hol koppel onderin. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Polygoon zei:

Welke generaties hebben deze versie eigenlijk?
In m'n hoofd had ik de W212 ook maar vind daar gelijk niets van terug.

Zou nog de ideale kist zijn voor m'n vader, als ik die nu soms in en uit die CLK zie kruipen.

enkel S213

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/2/2024 om 10:09, ex-Mooseman zei:

Een beetje een klassiekere combinatie, en een break, natuurlijk 121k, nappaleder, en bijna alle opties aangevinkt, inclusief luchtvering.

Zo een verhoogde All-Terrain vind ik ook nog wel cool, en is gelijkaardig qua budget als een AMG-line.

 

image.png.1b7a28126d3a519a2e2c1834edfb6e2b.png

image.png.57fc0af03ee50e180e30359e4d5bc161.png

image.thumb.png.310e920b344f50f6c6997ec195e52386.png

Ge kunt die met ster op de motorkap nemen als ge exclusive neemt hé...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

390 pk is toch echt wel indrukwekkend voor een 3.0 diesel. 

367 pk is correcter

wel mild-hybrid (ISG) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

390 pk is toch echt wel indrukwekkend voor een 3.0 diesel. 

Blacksmokeracing zegt neen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, TCT zei:

Ge kunt die met ster op de motorkap nemen als ge exclusive neemt hé...

ik ben 50, geen 70

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, The Swede zei:

390 pk is toch echt wel indrukwekkend voor een 3.0 diesel. 

Kuch, M50d kuch. 
381 pk / 740 Nm in 2012. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

net op het moment dat ik op de mercedes wetsite kijk om een afspraak te maken bij de dealer val ik op de dealbreaker.....

een E break all terrain (wat ik wel leuker en leuker vind) blijkt maar gehomologeerd met 84kg kogeldruk op de trekhaak (in lijn met elke andere E), en dus minder dan de GLC die 100kg aankan... damn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat een kist 🙂 jammer dat die nog niet bestond toen ik de x5 bestelde. Nu zal vermoedelijk wel duur worden

 

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid